Vše o Železném Brodě

Dělá si z nás Ing. Daniel Mach srandu?

Počet příspěvků: 3 zobrazené: 1 - 3

Předmět: Dělá si z nás Ing. Daniel Mach srandu?

Vážený pane Tribučku,

než-li osočovat, postačí se slušně zeptat.

1) Sokolovna - s majiteli sousedních pozemků máme dohody o souhlasu s realizací stavby. V letošním roce se bude realizovat zateplení sportovní haly. V rámci této akce se vstup na podium pro účinkující neřeší. Dokumentace je tedy stále ve stejném rozsahu, jako v době vašich připomínek. Rozhodně není nerealizovatelná.

2) Greenway Jizera - napsal jsem, že se SŽDC není problém a že věřím, že se s ČD dohodneme na řešení tak, abychom se vyhnuli placení úhrady za náhradní autobusovou dopravu. To stále platí. Jinak tento koridor mám od roku 2005, kdy jsme si s kolegou Ing. Lukešem začali záměr cyklostezky podél Jizery vymýšlet, projitý několikrát, a nejsem závislý na tom, co nafotí pan zahradník.

3) Terminál - autobusová dopravy probíhá na základě vlastní komerční politiky dopravce a objednávky základní obslužnosti ze strany Libereckého kraje. To asi z okna bytu vidět není. V současné době k terminálu zajíždí autobusy do Jablonce n.N. s vazbou na rychlíky od Pardubic. Protože současné autobusové nádraží se změní na zastávku a parkování autobusů bude přesunuto k železniční stanici, předpokládám, že se dopravní politika autobusového dopravce změní.

Jinak pane Tribučku, dojíždím denně ze Semil. Sice nevidím železniční stanici z "Vašeho nadhledu", ale odvážím se tvrdit, že provoz jak na železnici tak u autobusů mám docela dost dobře vypozorovaný. Rozhodně si nemíním dělat legraci ze Železnobroďáků, ale stejně si myslím, že nejednáte ani tak za "nás" jako spíše ze "sebe", což je v reálných celých číslech velký rozdíl.

Předmět: Re: Dělá si z nás Ing. Daniel Mach srandu?

Dobry den,  zdravim vsechny pritomne. Fotky sem nedavam pro zvetseni  mistopisnych  znalosti navstevniku ,  ale aby prislusna moje  poznamka/dotaz/namitka byl/a  konkretni. Uz i na predchozich, davno zaniklych webstrankach zelbrodu jsem se ptal napr. na tohleto misto naproti elektrarne, vcera jsem si tam udelal opet vychazku se psem:  https://picasaweb.google.com/hzahrad/Brod20140329#5996615753375626642 Zajimalo by mne, jak budou  steny, gabiony a dalsi  konstrukce nakreslene Pudisem na mestem objednanem planu vypadat v realu treba prave na tomto miste. Dle meho nazoru se tam  to, co  v planu nakresleno nemuze vejit. (Pro prilisnou strmost a sypkost toho naspu;  fotka tyhle problemy jeste  presne neukaze, pomuze ale to misto identifikovat).  Resp. nepochybne  by se tam vesla  masivni, cca 7m vysoka kamenna ci betonova zed zakotvena v recisti (gabion nestaci, ten by  strhla prvni velka povoden) To by ale bylo poradne drahe. Slo by - v techto mistech - vest tu stezku metr, dva nad urovni vody (no tak ji obcas vyssi voda zaplavi) ale pak by zas bylo nesnadne napojeni na dalsi casti, kde stezku vest tesne u vody by bylo nesmyslne a brutalni vuci brehove vegetaci. Stezka, kde pohodlne ujedete sotva 100m,  abyste opet museli slezt z kola a vytlaciit/snest  kolo prudkym "hupem"  treba jen o 5 vyskovych metru vyse/nize nema myslim moc cenu. (Kdyz uz na tom protejsim brehu vede pohodlna rovna asfaltka.)   Letos na jare netece v rece skoro zadna voda a tak vypadaji  relativne bezproblemove  i ty useky https://picasaweb.google.com/hzahrad/Brod20140329#5996615206522229762  planovane Greenway, kde by nova stezka byla "jen" tou novou, masivni regulaci brehu reky. Predstavuji si take, jak bude stavba tehle "zelene" stezky vypadat. Na vhodnem miste (moc jich neni !) najedou ohromne nakladaky naplnene stavebnim materialem  (lomovy kamen atd.) do dna reky a pojedou treba kilometr recistem k mistu urceni. To bude panecku "ekologie"... Nebo se ten lomovy kamen na stavbu stezky bude vozit vlakem a shazovat dolu naspem?  

Je pravda, ze na useku Turnov - Mala Skala (= turnovska primestska promenada, anallogicka te, co  v Brode mame smerem ke Spalovu) jezdi o vikendu davy navstevniku ale z toho  jeste neplyne, ze velmi frekventovanym  bude i  tento usek z Lisneho do Brodu. Me  prijde, ze tahle cast "Greenway" bude  za prve nakladna, za druhe casto nepohodlna (az  nebezpecna: blato, kluzke listi, nebezpeci padu do kamenneho loze pod stezkou na velke casti  trasy) za treti  pak v podstate nudna. Polovyschla resp. temer neproudici  reka, ktera nesnese srovnani s usekem nad Brodem, ale ani s usekem pod Lisnym. Bez efektnich krajinnych kras kolem  (ve srovnani s Podspalovem ci Malou Skalou)  bez opravdu vyrazneho dopravniho prinosu. (Tipuju, ze cyklisticky provoz na R10 v tom useku nezeslabne ani postavenim  Greenway.) Za jedinou opravdovou pozoruhodnost one trasy osobne povazuji  ten stary Liebieguv most https://picasaweb.google.com/hzahrad/Brod20140329? skornoredirect=1#5996617195711876994 skoda, ze kdyz uz ne ta zelezna konstrukce tak aspon zulove pilire nelze do te Greenway  nejak zakomponovat. (Opravdu nelze???)  Tohle souvisi samozrejme i s  otazkou, zda nekdy ma byt k dispozici   rozumne spojeni Brodu  s Dvirky (a Porici) tez na bicylu, nejen autem (pripadne pesky) 

Předmět: Dělá si z nás Ing. Daniel Mach srandu?

Minulý rok v březnu, jsem na stránkách města objevil návrh na úpravu sokolovny. A také s tím jsem tam objevil trochu větší problém. Na který jsem upozornil, a byl jsem panem Machem ujištěn o tom, že náprava proběhne. Dověděl jsem se, že autor návrhu tak nějak neřešil úplně majetkové vztahy, což mě tedy překvapilo dost, ale budiž. http://www.zeleznybrod.cz/cz/diskuse/vse-zeleznem-brode/?pId=335

A nechal jsem to být.

Nyní jsem v březnovém zpravodaji narazil na článek pana Ing. Macha, který se Sokolovně věnuje. S odkazem na stránky města na studii, jak by měla úprava vypadat. Vzpomněl jsem si na minulý rok a proklikal se k plánům http://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/sokolovna-sportovni-hala.html  a tam si otevřeme Řešení vnitřní dispozice. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že vlastně žádná změna není. Na plánech je to stále vedeno jako VSTUP UČINKUJÍCÍ KAPELA, na to navazuje BACKSTAGE a vstup na PODIUM. Takže celá tato část je takto nerealizovatelná.

Je mi jasné, že prostě tam nikdo z architektů, ale ani pan Ing. Mach nemohl osobně být, takže schválně pár fotek, jak to vypadá http://milantr.rajce.idnes.cz/brod.

Tak bych se tedy rád zeptal. Jaký má význam, na něco upozornit, když Vám osoba pověřena poděkuje, slíbí nápravu a Vy po roce zjistíte, že se na to buď někdo vykašlal, nebo se to neupravovalo a řešit se to bude nějak za pochodu, nebo se to upravilo, ale odkaz na web je nepředělaný. Nebo se prostě někomu jen nic nechtělo? Slibem neurazíš?

Ale ono to není jediné. Při debatě o Greenway Jizera zaznělo od pana Ing. Macha ujištění, že ze strany SŽDC není problém a ČD se vyjádří pouze ke zpomaleným jízdám. Ale že věří v dohodu, aby to nebyly ty náklady, které výstavbu prodraží, nebo znemožní. http://www.zeleznybrod.cz/cz/diskuse/vse-zeleznem-brode/?pageNum=2&pId=112

Poté se nechá vytvořit celý plán za milion, kde pan Zahradník vcelku dost přesvědčivě s fotoaparátem najde nelogičnosti, což evokuje myšlenku, zda autor plánů zde vůbec byl, a nyní se zjistí, že vlastně dráha bude chtít hradit náklady na náhradní přepravu? Takže máme plán, ale je nám vcelku k ničemu, protože stavba se realizovat nebude. A to se nevědělo již předtím rokem?

Autobusové nádraží. Nevím odkud pan Ing. Mach je, ale já bydle v Brodě přímo u toho nádraží více nežli dvacet let. A vím, jaký je provoz v určité denní časy. Napsal jsem to a dověděl jsem se, že to čas ukáže. Prostě tohle nechápu. Udělá se stavba za desítky milionů a pak se ukáže, že třeba nebude vyhovovat?

Proč se tedy pan Ing. Mach ptá občanů na jejich názor, když si stejně vše udělá tak, jak chce on?

Počet příspěvků: 3 zobrazené: 1 - 3