Vše o Železném Brodě
Riegrovka?
Předmět: Riegrovka?
Předmět: Riegrovka?
Předmět: Riegrovka?
Původně jsem na toto téma žádný příspěvek přidat nechtěl, ale vaše argumentace je pro mě natolik "z Marsu", že mi to nedá:
1) Jestliže je úsek z Líšného do Železného Brodu, kde se dnes motají cyklisté mezi kamiony, zbytečný, a úsek z Podspálova do Semil je nutný, pak vidíte celou záležitost značně neracionálně. Z Brodu do Semil se dá již dnes dojet po silnicích, které nejsou zatíženy nákladní dopravou, a navíc je stezka značena (č. 4170). Z Líšného Do Brodu by cyklisté museli jet přes Koberovy ("ale když už je to delší, tak alespoň členitějším terénem").
2) Úsek z Podspálova řeší město Semily - http://www.semily.cz/cz/obcan/rozvoj-mesta/cyklostezky/
3) Zbytky chodníků mezi železniční tratí a Jizerou z Podspálova do Semil jsou zbytky po rekonstrukci tunelů a dostavbách galerií v sedmdesátých letech. Do strážních domků chodili železničáři po kolejích, proto jsou v tunelech výklenky. Turisté se po tomto břehu Jizery nikdy nepohybovali, žlutá turistická vede "horem" přes Pelechov a Proseč.
4) Koncepce Greenway Jizera je poměrně jasná - vedení cyklostezky podél Jizery s co nejmenšími sklony tak, aby ji užívali turisté typu rodiny s dětmi. Naše společnost však není natolik bohatá (resp. do cyklostezek prostě nechtějí investovat tolik), aby byly celé úseky budovány s novým asfaltovým povrchem. Nic nebrání tomu, aby se to v budoucnosti nezměnilo.
5) Jak ke konkrétnímu řešení přistoupí Semily pro úsek z Podspálova do Semil, se musíte ptát tam. Diskutovat na tomto webu je zbytečné, ten asi příslušní zástupci Semil nečtou.
Předmět: Re: Riegrovka?
Dobry den, upresnim, nikde jsem nepsal ze po levem brehu vedla nekdy "turisticka" stezka. Jsou tam ve skalach zaseky po provizorni ceste, pouzivane pri stavbe zeleznice roku 1858, mozna tam jakasi cesta byla i pred tim to nevim. A neni to na "Marsu" nybrz prirodne asi nejpozoruhodnejsi misto cca 3.5 km od Brodu :) Samozrejme ze se to da objet po kvalitnich silnicich pres kopec, proc ale potom cely ten humbuk s "Greenway"? Co se useku pod Brodem tyce, zopakuji konkretni dotaz: jak ma presne vypadat a kolik bude stat ten zhruba 200 m usek naproti elektrarne ve Dvirkach? Z toho planu vypracovaneho Pudisem takoveto "detaily" naprosto nejsou zrejme
Předmět: Riegrovka?
Předmět: Re: Riegrovka?
Dobry den, ja jsem zde sve poznamky ke Greenway psal vicekrat , treba tady http://www.zeleznybrod.cz/cz/diskuse/vse-zeleznem-brode/?pId=745 mimo jine jsem se snazil prave upozornit, ze nakreslena trasa cyklostezky po levem brehu Jizery zcela ignoruje pozadavek obyvatel Dvirek na rozumne spojeni s Brodem. Obecne mi ale prijde zajem verejnosti o tuto stavbu, ktera bude stat nekolik desitek milionu Kc, opravdu maly. Kamenna https://picasaweb.google.com/kzahrad/Lisny20140309#5988821079981489122 misty pro zmenu blativa stezka, ktera bude po velkou cast roku kluzka - nebude o moc bezpecnejsi, nez obezretna jizda po suchem asfaltu na hlavni silnici. Pokud je nekde silnice R10 opravdu velmi nebezpecna, uzka (s nemoznosti uhnout nakladaku ale i osobnimu autu) pro cyklisty a pesaky, je to prave v useku namesti v Brode - Dvirka. Stejne nectnosti (nebezpecnost pri neopatrnem pohybu, nakladnost stavby, poniceni malebnych brehovych porostu atd. ) bude mit samozrejme i cyklostezka na Riegrovce. Jeji dopravni vyznam mi ale prijde natolik nesporny, ba prulomovy pro cyklisticke moznosti tohoto kraje - ze stoji za to o takovou stezku usilovat. EU nebude vecne vkladat penize do takovychto veci a tak si myslim, ze by se sily a patricny lobbying pojizerskych mest mohly soustredit predevsim zde :) Usek namesti v Brode - Dvirka nijak nezpochybnuji - ten by se mel urcite resit uplne prednostne. Tam mohou byt prekazkou postoje majitelu pozemku, vlastni stavebni naklady by byly asi jen nevelke