Dobry den, k pripadnemu cyklistickemu propojeni Dvirek (vcetne leveho brehu Jizery) Porice, Brodu a Zamosti jeste dve poznamky. Liebieg kdysi planoval postavit zeleznicni spojku z Porice k nadrazi, proto jsou zulove pilire stavidel tak mohutne. Stary zelezny most pres Jizeru dole u elektrarny tez stale stoji, prinejmensim jeho pilire vydrzi jeste nekolik dalsich (set?) let. Obnovit takovy most pro cyklistiku (cyklista prece jen vazi mene nez vlak) je nemozne ci prilis drahe? Drazsi nez postavit novy most jake jsou treba v Krizkach? https://picasaweb.google.com/kzahrad/Lisny20140309#5988820494917956162 pod Malou Skalou? Mimochodem, ty nove mosty nejsou zadny zazrak, drevene tramy vozovky se krouti https://picasaweb.google.com/kzahrad/Lisny20140309#5988820817701561890 jiz rok po postaveni. Driv se stavelo poradneji :) Pro bruslare je mimochodem ta Greenway naprosto nepouzitelna, povrch je prilis nekvalitni. Jedinou poradnou cyklostezku v okoli Brodu nam zatim postavil, v useku Brod - Podbozkov, jen ministr obrany CR v letech 1937 - 38 (v ramci budovani nove silnicni infrastruktury pred hrozici valkou od severu)
Vše o Železném Brodě
Čekárna na Brodském vlakovém nádraží.
Předmět: Re: Čekárna na Brodském vlakovém nádraží.
Předmět: Čekárna na Brodském vlakovém nádraží.
Vážení pánové,
je škoda že o Greenway Jizera diskutujeme na "vlákně" věnovanému železniční stanici, ale dobře :
1) Evropská unie nemá bezedné kapsy a úřednictvo unie funguje efektivněji, než se u nás tvrdí. Proto odmítají podpořit megalomanské akce typu železničního tunelu z Prahy do Berouna (kolik milionů se asi vyhodilo z českých kapes za projekty a vizualizace?) nebo na přesun brněnského nádraží. Nevěřím, že by podpořili stavbu cyklostezky za desítky (možná stovku) milionů korun, když by to byly cca 3 km.
2) Největším odpůrcem stavby nejsou paradoxně ochránci přírody, ale vlastník dráhy. Chce během stavby zastavit provoz a investor cyklostezky by musel hradit náhradní autobusovou dopravu. Tyto náklady by musely Semily hradit ze svého, nikoli z unijních peněz (ani ty se ale fiktivně netisknou, jsou to opět a zase částečně naše peníze).
3) Cyklostezka z Líšného do Brodu podél náhonu - ten pozemek i stavba jsou soukromé a vlastník má s náspem vlastní záměry. To je nutné akceptovat.
Co se týká atraktivity železnice v okolí Železného Brodu, tak to je podle mě neoddiskutovatelný fakt. Napadají mě dva okruhy pro velké fandy železnice :
a) Železný Brod - Malá Skála - Turnov - Sychrov - Liberec - Tanvald - Železný Brod
b) Železný Brod - Tanvald - Harrachov - pěší přesun podél Jizery do Rokytnice nebo Jablonce nad Jizerou (cca 2 až 3 hodiny) - Martinice - Stará Paka - Železný Brod.
Jen se obávám, že v úseku Železný Brod - Turnov nepřipadá zahuštění dopravy v úvahu. Jezdí zde každou hodinu jeden pár vlaků Stará Paka - Liberec (osobní a rychlíky), a pak každé dvě hodiny rychlík z Prahy do Tanvaldu, byť rychlíky se předloni dost omezily, takže tak pravidelné nejsou.