Ahoj Petre, jelikoz (hadam spravne?) mezi ty "Pappenheimske" muzes zarazovat i mou malickost, dovolim si reakci - jako cyklista. (Ktery byl tedy horsi nez ty - prinejmensim v dobe, kdy nam bylo 15 let a jeli jsme jednou z Brodu na kole do Zahori; musels na mne nahore cekat :) Me prijde, ze nekteri ucastnici fora ztraceji nervy a vidi uz jen nevrazivost az nenavist i tam, kde treba ja vidim porad hlavne jen zvedavost, kriticnost nebo proste jiny nazor. Pripadne pozoruji u nekterych ucastniku diskuse (i u sebe :) jisty individualismus az lehke podrazdeni - z toho, ze je nekdo tak nejak automaticky zahrnuje mezi "MY" (MY smyslime tak a tak, MY chceme tak a tak) aniz by se dotycnych opravdu zeptal (resp. bral tu jejich odpoved na vedomi :) Ale zpet k cyklistum. Spis nez "nenavist" - trochu emoci k volbam urcite patri - mi vadi nedostatek vecnosti. (Nejen zde.) Zustanu u te cyklistiky. Byl jsem tu jediny, kdo rejpal do obcasnych utesnych zprav o planovani Greenway Jizera, zpochybnoval navrh trasy, praci renomovane projektantske firmy Pudis na projektu - ba podeziral mnohe z tech, co meli plna usta Greenway, ze si nikdy neprosli celou tu trasu Lisny Brod tesne po levem brehu reky. Vsiml jsem si ted, ze hned nekolik uskupeni vyjadruje podporu vybudovani cyklostezky "v useku Spalov - Lisny". Kterazto formulace mne ovsem rozesmava resp. drazdi. Usek Brod - Spalov je na kole prece perfektne sjizdny od roku 1938, a novou cyklostezku po levem brehu by mohl chtit jen magor, ktery to udoli u Kaceny nevidel nikdy zblizka. Samotne mesto Brod pak bylo cyklistum v zasade pratelske uz od dob vynalezu velocipedu - az do nedavnych let, kdy "modernizace" silnice R10 ucinila jizdu na kole z namesti k Dvirkam podstatne nebezpecnejsi. Vedlo se tu na foru mnoho reci o tom, jak ma Greenway zaviset na tom, zda bude postavena nejaka lavka pres Jizeru naproti Zvonici ci nikoliv. (Priroda tohle sama rozresila, 12 hodin po schvaleni odbornou komisi prvni verse renovace Maleho Rynku - s lavkou coby vudci ideou - prisly ledy, ktere prislusny projekt pochroumaly.) U Greenway v useku Dvirka - Splzov (o tom, ze Poric by mela byt cyklistum pratelska stejne tak, jakoz i cely zbytek mesta tesne podel reky, by myslim nemelo byt sporu) je jedina otazka: kolik to bude cele stat (v penezich a devastaci leveho brehu reky) a zda to za ty prachy stoji za to. (Muj nazor je, ze nikoliv. Na rozdil treba od Riegrovky. Rozhodne pak ne v useku stavidla - elektrarna na levem brehu reky.) O tomhle mela byt vedena diskuse v poslednich letech, ale nebyla. Misto toho existuje jakysi "definitivni" projekt, ktery je dle meho nazoru v mnohem spatny. Staci si pozorne - s tim planem - prohlednout treba usek naproti elektrarne (psal jsem to tu nekolikrat, akorat ze prislusne "stare" mestske web stranky jsou jiz zruseny :)
Jinak ja zde blisty obcas cituji take (ucinil jsem tak i vedle ve vlaknu "Cristal" :) je to jedno z mala ceskych periodik, ktere stoji za tosledovat, i kdyz treba s vetsinou nazoru tam publikovanych vubec nesouhlasim, pripadne tam pisi - na muj vkus - prilisni krasoduchove http://blisty.cz/art/75048.html :)
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/ondrej-mrazek-vycistit-a-vyhnat-aneb-ceske-volby-2014