Vše o Železném Brodě
Greenway a oprava železnice roku 2015
Předmět: Greenway a oprava železnice roku 2015
Předmět: Greenway a oprava železnice roku 2015
Nápad určitě dobrý, ale realizace nemožná :
1) V době provádění prací na železnici, tedy v červenci a srpnu 2015 nebudeme mít na stavbu cyklostezky stavební povolení. I kdybychom stavbu realizovali z vlastních prostředků, jednalo by se o nepovolenou stavbu a městu by hrozil finanční postih (protože stavební úřad sídlí v místě sídla investora, řešil by pokutu jiný stavební úřad, takže postihu bychom se nevyhnuli).
2) I během výluky budou trať používat pro dopravu techniky a materiálu. Asi by se dal vymyslet harmonogram prací, z něhož by se dal odhadnout termín, kdy trať nebude používána, ale tyto harmonogramy podle zkušenosti nemají valné platnosti.
3) Stavba cyklostezky v terénu jakým je úsek ze Železného Brodu po Líšný musí probíhat kontinuálně, aby se hrubá stavba stezky dala využít pro přístup k dalšímu úseku. Proto není reálné budovat jen vybrané úseky.
Ale někam si založím vaši poznámku - třeba Správa železniční dopravní cesty bude potřebovat nějaký provizorní přístup mimo trať, a pak by bylo opravdu účelné spolupracovat na byť jen krátkých úpravách.
Předmět: Re: Greenway a oprava železnice roku 2015
Dobry den, me slo napriklad o ten usek naproti elektrarne. To, co tam renomovana firma Pudis namalovala je dle meho nazoru neproveditelne (za nejakou primerenou cenu) a svedci nejspis o tom, ze planovaci videli ten usek jen z mapy. Ve strmem sypkem terenu naproti elektrarne jsou dle meho nazoru tri moznosti: 1) Uzka pesinka skakajici od urovne drahy k urovni reky a opet k urovni trati. Ta by mohla byt i levna - jenze, kdo takovou stezku bude pouzivat kdyz muze jet po pohodlne silnici na opacnem brehu. Nebylo by to ani bezpecne, predstavte si deticky na rodinnem vyletu ritici se po uzke, vlhke kamenite/sterkove/blative stezce dolu s finalnim padem do kamenneho loze u reky 2) Mohutna zed uz od urovne reky, do vyse cca 6-8 metru. (Gabion by nestacil, velka povoden by ho tam v tom narazovem brehu strhla.) 3) Nejaka estakada vedle trati coz by ale taky nebylo zrovna levne, Navic jeji stavba by asi ovlivnila provoz zeleznice (nutnost pomalych jizd) a tim by se to cele "o par milionu" prodrazilo. Naopak - v dobe vyluky muze jezdit obcasny manipulacni vlak bez problemu pomalu - cili to by byl vhodny moment postavit tam aspon nejake betonove patky pro pozdejsi konstrukci takove estakady. Jenze se to tedy v tom prilis kratkem terminu nestihne, jak pisete. Nejsem stavar, pisu to jako laik kdyz ale zadny stavebni odbornik se tam dle meho nazoru nikdy nesel (soude pri pohledu na nakresleny plan) na ten strmy svah podivat... :)
Předmět: Re: Greenway a oprava železnice roku 2015
Dobry den, jeste k te Greenway dodam, ze mohu zajemcum dodat prislusnou fotodokumentaci z ruznych let. (Pokud se jim nechce vazit dlouhou a namahavou cestu za elektrarnu :) Obtizne misto pro stavbu bude nepriklad zde https://picasaweb.google.com/hzahrad/Greenway20130419#5868545270384396386 slo by sice v tech mistech vest stezku uplne dole https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809206143040041458 to ale zas neni mozne/vhodne o dalsich 100 metru dal. Stezka by tedy bud musela stridave jit prudce dolu a nahoru ve strmem terenu vsude hrozicim padem do kameni - nebo bude vyzadovat (nejen v tomto miste) stavbu masivni, drahe zdi ci estakady. No a takova vec se lepe stavi, ci aspon zaklada, v dobe kdy v tech mistech nejezdi jeden vlak za druhym http://www.zeleznybrod.cz/files/rozvoj-mesta/greenway/d-3-1-3-charakteristicke-pricne-rezy.pdf
Předmět: Re: Greenway a oprava železnice roku 2015
Dobry den, "Greenway" byla, pokud se dobre pamatuji, na celnych mistech programu hned nekolika - a to i viteznych - volebnich uskupeni v Brode. Prijde mi zvlastni, ze na tomhle diskusnim foru se pritom za cela ta dlouha leta nenasel v podstate ani jeden konkretni prispevek v tomto smeru. (Vyjma prilezitostne konversace me malickosti s panem Machem plus nekolika malo prispevku ostatnich uzivatelu.) Nepocitam tedy obecne proklamace stylu, jak nesmiirne prospesna vec to bude - ta Greenway. Mimochodem, tady vidim par zajimavych cisel, tezko rict jak jsou presna http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/cyklostezka-tahne-jen-letos-na-sto-tisic-lidi-20141110.html ale nejake zavery z nich udelat muzeme. 100 000 navstevniku cyklostezky za rok, je to hodne nebo malo? Pomerime li to cenou stavby te cyklostezky, tak kazdy jeji uzivatel by musel zaplatit cca 30 Kc (pro rodinku o 4 clenech by tedy vstupne muselo cinit 120 Kc coz neni uplne malo) aby se ta cyklostezka za 10 let zaplatila. Pricemz usek z Lisneho a hlavne pak Riegrovka budou jeste mnohem drazsi. Tim netvrdim, ze se cyklostezka nema stavet - udivuje mne akorat ten temer absolutni nezajem o to, kudy presne ma ta stezka vest, a kolik ma jeji vybudovani stat, aby slouzila optimalnim zpusobem. Jasne, jsou na to dotace a tam na nejakem tom desetimilionu nezalezi (tak jako i v ostatnich stavbach stavenych z dotaci). Jakozto clovek skoro nikdy nenavstevujici koupaliste (radeji si zaplavu v Jizere :) jen jeste podotknu, ze ta Greenway kolem Brodu bude zrejme stat vic, nez deset toboganu. Co z toho by bylo potrebnejsi resp. obcanstvem vyuzivanejsi? Necht odpovi navstevnici koupaliste versus mistni cyklisticti nadsenci. Porovnejme to taky s automobilismem - pocet aut rocne projizdejicich Brodem po moste je radove nejmin 20 (resp 40 krat nevim ted zda onen uvadeny udaj o 7000 vozidlech za den je jednim ci obema smery) vetsi, nez uvedeny (optimisticky) odhad celkoveho poctu cyklistu na Greenway v jejim nejrusnejsim useku. Tomu by mely odpovidat i nejmiene 20ti nasobne investice do modernizace silnic v okoli mesta, ne?