Vše o Železném Brodě

Železný Brod - město pro byznys ?

Počet příspěvků: 44 zobrazené: 31 - 40
< << 1 2 3 4 5 >

Předmět: Re: Železný Brod - město pro byznys ?

 Dobry den, kdyz si date "Greenway Jizera"  do vyhledavace moc novinek tam nenajdete, posledni jsou cca 2 roky stare  https://krkonossky.denik.cz/zpravy_region/cyklostezka-greenway-jizera-se-zasekla-intenzivne-jednaji-2016048.html   mozna  ten projekt stale jeste  zije nekde pod Turnovem. Ona ta idea  "cyklisticke stezky vedouci tesne vedle reky"  byla v nasem regionu   od zacatku pochybna, viz prave ty useky na Riegrovce ale i pod Brodem.  Fascinujici je cteni o stavbe zeleznice  nasim krajem -  severojizni nemecke drahy - kolem let 1856 - 59. Kdyz to trochu  zjednodusim, tak hlavni inzenyr te trasy  vyrazil tehda, nekdy v lete roku 1856,   v doprovodu nekolika vyznacnych spolupracovniku, geodetu, starostu mest a vesnic a dalsich potentatu ci jejich zastupcu (barona Liebiega napr.)   pesky, pripadne kocary z Pardubic do Turnova. Pruchod cele te trasy  - venovane detailnejsimu  rozhodnuti o presnem vedeni cele trasy -  trval vic jak mesic (mozna dva)  a cestou byli postupne pribirani starostove mest  a vesnic a dalsi zodpovedne osoby, jejichz ukolem bylo zprostredovavat  mistni  odkupy pozemku apod. Za 2 mesice bylo takto  vedeni cele trasy zeleznice vicemene  "na pochodu" odsouhlaseno a  dalsi  2 roky trvala stavba cele te 100 km zeleznice   (Bylo to ovsem pak velmi   masivni nasazeni  tisicu  pracovniku vcetne najatych stavitelu tunelu az z Italie apod.) Bylo by zajimave  prenest se v case  do te doby a spatrit  treba ten den, kdy se zminena  komise prodirala obtiznym  terenem na Riegrovce (mozna lezli po stranich kolem? tehda tam dole nebyla zadna stezka)  a  postupne odsouhlasovala tu trasu :) Tohle  je dnes  zcela nepredstavitelne, ze by napr. starostove Brodu a Semil spolu s vedoucimi uredniky jejich mestskych uradu a zainteresovanymi predstaviteli obcanske obce (predsedove mistnich cyklistickych a okraslovacich spolku plus nahodni zajemci jako Kortanova a Zahradnik atd. :)  i s  hejtmanem LIbereckeho kraje (abych mu ale nekrivdil, jeho predchudce se uz pred asi 15  lety zucastnil propagacni jizdy na kanoich Mala Skala - Turnov v prospech planovaneho projektu Greenway :)  se prodirali Riegrovkou po levem brehu Jizery - kde ta stezka nejspis ma vest -   ale  treba i naproti  elektrarne v Brode. Aby posoudili, jak moc realne a drahe to bude stavet v takovychto mistech :)

Ja osobne bych tedy povazoval za velky pocin, kdyby se Brod promenil v cyklisticky privetivejsi mesto - smerem na Spalov jim jiz 80 let urcite je - aspon  v  tom useku namesti -  Poric - Dvirky. Treba si to nekdy nekdo v Brode da do volebniho programu a pak to dokonce i splni,  aspon castecne

Předmět: Re: Železný Brod - město pro byznys ?

Jen jeste drobne doplneni. V seznamu dulezitych instituci a osob, ktere o  takove cyklisticke stezce rozhoduji jsem zapomel uvest organy ochrany prirody.  Tedy CHKO Cesky raj a  Agenturu ochrany prirody a krajiny -  ktera spravuje statni prirodni rezervaci na Riegrovce (= v  tom zarostlem byvalem stavenisti  severojizni nemecke drahy na Riegrovce , mezitim tam  narostla zajimava bylinna vegetace, v padlych stromech ziji  vzacni  brouci  a v housti ve  skalach  nad projizdejicimi vlaky se uhnizdili  dravi ptaci  :)

Předmět: Železný Brod - město pro byznys ?

Zkusila jsem si to prokliknout, nefunguje to, nevím proč. Tak si zájemci musí najít takto: Na horní liště těchto webovek kliknout na ROZVOJ MĚSTA, po rozkliknutí je Greenway Jizera druhý řádek.

Předmět: Železný Brod - město pro byznys ?

Dohledala jsem na městských webovkách informace o Greenway Jizera, kopíruji je tedy i sem:
https://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/greenway-jizera.html

Tato zpráva je datovaná 27.2.2017, tedy shodou okolností je to dnes přesně rok a den staré....
Bylo by dobré, kdyby sem městští úředníci přidali nějaké aktuálnější informace.
Ale po svých dosavadních zkušenostech tady na DF už nic nečekám.
I když - třeba nás někdo i příjemně překvapí....Zkusme být optimisty....

Předmět: Re: Železný Brod - město pro byznys ?

Dobry den, muzeme mit na vedeni tras te "Greenway" ruzne nazory - ale podstatny je spis ten fakt, ze to ve skutecnosti skoro nikoho nezajima. (Nebo to aspon nedava verejne najevo :)  Tak proc do toho vrazet nejake verejne penize.  Mimochodem, investice do cyklisticke infrastruktury v Brode a okoli cinily v poslednich 80 letech   (od posledni investice, kterou byla  stavba strategicky dulezite - zvlast v tom obdobi kolem  Mnichova - nahradni silnice z Brodu smerem k Vysokemu   pres Podspalov  v  roce 1938) nula Kc  (Nepocitam jeden ci dva stojany na kolo  a nepocitam objednavku te studie Pudisu :)

Předmět: Železný Brod - město pro byznys ?

Děkuji pane Zahradníkovi za příspěvek a pohled z jiného úhlu.
Vím už z dřívějška, že Váš názor na Greenway Jizeru je negativní, respektuji ho a považuji za přínosné, že jste ho sem napsal. Snad se nad věcí tedy zamyslí i ostatní, z více úhlů a třeba přispějí názorem dalším..
Jediné, v čem s Vámi nesouhlasím vůbec, je Vaše věta "abychom postavili "green"way  kterou stejne mozna nebude skoro nikdo jezdit" . Nevím, zda holdujete cyklistice, možná ne. Doporučuji - zajeďte si tedy v hezký jarní den  na Malou Skálu k Boučkovu statku. Tam uvidíte ten cvrkot cyklistů.... Já už na kole jezdím na trasu Líšný - Turnov výhradně jen mimo hlavní sezónu a mimo víkendy, protože na mě už jsou ty davy až moc.... Jsem přesvědčená, že stejný cvrkot by byl po protažení cyklostezky i v Brodě. A to i tehdy, když by šlo dál jet jen na Podspálov. Natož pak, až by se jednou - a já doufám, že se toho ještě snad dožiju - postavila i cyklostezka Riegrovkou do Semil.

Jinak - i mně je líto, že by při budování cyklostezky musely padnout i zdravé stromy, ovšem jinak to asi nejde při stavbě jakékoli nové komunikace (cesty, silnice, železnice). Naštěstí - u cyklostezky jde o pruh cca 3 metry, tak by ten zásah nebyl tak drastický. Nad cyklostezkou se "les zas zavře" - větve okolních stromů ten pruh nahoře brzy zarostou.
Ano, vodou by při výstavbě musely jezdit nějaký čas - řádově měsíce - bagry a náklaďáky. Bez toho to nejde, bohužel. Ale s takovým jednorázovým zásahem se příroda naštěstí brzy vyrovná, vždyť dnes také celkem není nijak znát, že před 2 a půl lety jezdily Jizerou na Poříčí bagry a náklaďáky při stavbě provizorního mostu. Vždyť příroda se musí umět vyrovnat třeba s velkými povodněmi, plutím ledových ker korytem (Pamatujete? Přesně před 5 lety a třemi dny, 25.2.2012 - a to byl tehdy opravdu šrumec!).

Když odmyslíme tuto vstupní finančně i ekologicky náročnou situaci, veškerý další provoz bude už navěky ekologický a k přírodě šetrný (snad kromě občasných udržovacích oprav).
A bezpečnost? Jet nyní po silnici po druhé straně je fakt o život. Bez nadsázky. Proti nebezpečí smetení náklaďákem nebo kamionem je myslím nebezpečí sjetí cyklisty z cyklostezky do Jizery mizivé (a spíš by šlo o nějaké odření , v horším případě zlomeninu, srovnejte se smetením cyklisty náklaďákem... ) Nevím, zda někdo dělá statistiku úrazů na cyklostezce, na úseku z Líšného na Skalu je jeden kamenitý užší asi 200metrový úsek, kde je doporučeno kola vést. Zatím jsem neslyšela, že by tam snad někdo někdy havaroval - - ale třeba jen nemám potřebné informace , nevím to jistě.
Každopádně Vám pane Zahradníku děkuji, že jste sem svým pohledem přispěl a věřím, že ne naposledy.
Přeji Vám i všem ostatním hezký večer

Alena Kortanová

Předmět: Re: Železný Brod - město pro byznys ?

 Dobry den

ja si tu Greenway projel hned po postaveni useku Mala Skala - Lisny a mnohokrat jsem sem daval fotky nejen z teto (tehdy) cerstve postavene trasy  ale i z useku Lisny Brod. Je fakt ze ty fotky treba zpod Lisneho  mely ilustrovat mou skepsi... Kazdemu  zajemci o Greenway Lisny Brod doporucuji zajit/zajet na kole :) k elektrarne, prejit torso mostu/prebrodit Jizeru  a prohlednout si teren mezi rekou a trati  naproti elektrarne. Tento usek dostatecne ilustruje potize, -ktere ta stavba bude mit: bud pujde o zigzag - dolu a zas nahoru -  pesinku na vetsi sve casti s napisem "Cyklisto, sesedni z kola" nebo to bude strasne drahe a navic brutalni k brehove vegetaci. Jasne, stavba zeleznice roku 1858 a silnic (naposled roku 1938 na Podspalov a Podbozkov)  taky brutalne zasahly prirodu ale to byly  dulezite stavby :) Me u trasy z Brodu smer Lisny  prijde dulezity hlavne usek do Dvirek, tam si na kole na R10  nejvic pripadam jako obtizny hmyz pred nakladaky,  zbytek trasy mi tak hrozny neprijde. Cyklistu tam vidavam dost (v poslednich letech tu trasu  vnimam spis z hlediska automobilisty nez cyklisty, takze na cyklistytam koukam nevrazive, to uznavam  :) Plan Pudisu stal mesto milion a dle meho nazoru neni realisticky (zase, zkonzultujte ho s realitou terenu  treba naproti te elektrarne) a volba trasy od stavidel do Dvirek po levem brehu Jizery  misto pres  Poric mi prijde chybne koncipovana. Hlavne mi ale usek Riegrovou stezkou - at jiz bude koncipovan minimalisticky (nouzova adaptace  stavajici stezky i pro cyklisty vedouci sva kola a neprekazejici si priilis s pesaky)  nebo maximalisticky (kolik by tak stal co nejjednodussi most pres Jizeru pro cyklisty v tom terenu, byly by potreba tak tri...)  prijde nesrovnatelne dulezitejsi pro splneni snu prilakat do Brodu davy cizich cyklistu :)   

Předmět: Železný Brod - město pro byznys ?

Dobrý den všem.


Docela mě udivuje, že se do této diskuse zatím nikdo další nepřidal. Škoda.....

Může to být tím, že:

1) To nikoho nezajímá (nevěřím, už pro těch dosavadních 500 prokliků).

2) Nikdo nemá žádný nápad, žádnou vizi ohledně města (také nevěřím, je tu spousta přemýšlivých a šikovných lidí v Brodě)

3) Lidé se obecně ostýchají někam svůj názor psát veřejně (myslím, že C bude pravdě nejblíž..)

Ale protože já o mém = našem městě přemýšlím a nápadů mám dost, tak budu v tomhle vlákně pokračovat, přestože je to zatím (skoro) monolog. Protože si myslím, že když si to tu lidi přečtou, aspoň se nad tím vším zamyslí, no a víc hlav víc ví a třeba sem někdo napíše i názor svůj a bude to zajímavá a inspirativní diskuse....

Tak tedy ohledně zaměstnanosti tady v Brodě: Je jasné, že velký průmyslový zaměstnavatel tu není a asi ani nikdy už nebude (A dokonce je i otázka - chtěli bychom ho vůbec tady? Nějaký pokud možno český podnik typu Jablotron apod. určitě ano, ale za mě - nějakou další montovnu čehokoli nebo těžký průmysl s exhalacemi asi ne). A přesto mě "jeden větší zaměstnavatel" napadá: Greenway Jizera. Ano, projekt, o kterém se už asi 10 let mluví a v úseku Líšný - Železný Brod se zatím nic VIDITELNÉHO, HMATATELNÉHO neuskutečnilo. Já vím administrativní příprava tu nějaká je a není to snadné, vykoupit pozemky, připravit projekt atd. atd.

Ale dovolím si jednu "kronikářskou" odbočku: Skoro se před našimi předky stydím: Oni byli schopní v 19. století - před 170 lety (!!!!!) postavit během pár let železnici z Liberce až do Pardubic (v Brodě první vlak 1858). Včetně tunelů a technicky problematického úseku Brod-Semily.

A my??? V 21. století se spoustou strojů, počítačů a techniky???? My jsme se za poslední roky nezmohli ani na těch pouhých 5 km cyklostezky z Líšného do Brodu ....

A proč označuju Greenway Jizera za "zaměstnavatele"? Protože až bude konečně dotažena do Brodu, dá tu práci předpokládám minimálně stovce lidí. Vždyť kolik různých kavárniček, ubytování, restaurací se během pár let vyrojilo na cyklostezce Turnov - Malá Skála...  Ano, je to věc dost sezónní: Léto frmol jak blázen, jaro a podzim  víkendy + v týdnu sem tam někdo, v zimě vůbec nic. Ale tak to přeci mají všichni ubytovatelé, hospodští apod.. všude na světě - někdy je práce fůry, někdy nic, tak se z té dobré sezóny musí umět vyžít po celý rok, rozpočítat si to, po zbytek roku  připravovat další sezónu, vymýšlet nová lákadla pro hosty atd. A stovka nových prac. míst pro zdejší lidi, v místě - to by byl po Detesku druhý největší "zaměstnavatel". (Zatímj je tu druhým největším zaměstnavatelem Městský úřad)A to už není k zahození...

Vemte to tak: Leckde města a stát dělají "investiční pobídky" = dají třeba zdarma pozemek na stavbu nějaké firmy, daňové prázdniny k tomu + dotace.... A přitom to je tak nejistý až riskantní podnik - daná firma může kdykoli "zvednout kotvy směrem na východ" - za levnější prací, a peníze z investiční pobídky vyletěly komínem a lidi jsou zas bez práce... Tady by těch odhaduji 100 pracovních míst vzniklých v turistice, gastronomii, ubytování mělo takřka trvalý charakter - úbytek turistů zde myslím nehrozí (naopak), naše krajina je opravdu mimořádně krásná. A jelikož by si ti živnostníci kolem greenway budovali provozovny za své, měli by v tom své peníze, svou budoucnost, svou práci bez dojíždění....tudíž by nehrozilo že "zvednou kotvy", to oživení pracovní i společenské by tu zůstalo dlouhodobě.

Chci tím říct - Greenway Jizera by pro Brod měla být jednou z absolutních priorit města. Ano, mnozí oponenti si teď říkají - Kortanová si jen přihřívá svou polívčičku, taky je živa z turistů a sklářství. Ale vždyť by se tohle proboha netýkalo jenom mě, pomohlo by to tady spoustě lidí. A nakonec - právě proto v tomto podnikám, že to považuju za perspektivní směr (snad jediný tady v Brodě) a hlavně si myslím, že zatím tento potenciál zde využíváme tak na 20 %.....

Ano, greenway je velký prvotní zásah do přírody: Pokácet pruh stromů (nemocné i zdravé - stezka bohužel nemůže být slalom). To mě samozřejmě mrzí, ale bez tohoto "ekologicky nešetrného začátku" - bagry, beton, hluk, nákladní auta s kamením - to bohužel opravdu vybudovat nejde. Ale - pak veškerý další provoz je naprosto ekologický a k přírodě šetrný!!! Po dalších x let, jen sem tam nějaká oprava maximálně....

Chci vás Broďáky poprosit - popřemýšlejte o tom, podiskutujte se známými. A třeba sem napiště svůj názor, své vize, nápady, ale i třeba svá pro i proti ohledně těch mých vizí. Jen porovnáním věcí z více úhlů se můžeme posunout v Brodě dál.  Moc bych si přála, aby se současná jakási zatuchlost Brodu hnula k lepšímu. A moc bych si přála, aby občané, zejména iniciativní občané, přestali být vnímáni jako otravující přítěž. Jsem přesvědčená, že znovuprobuzením občanské společnosti a obnovením zájmu o spolupráci města s občany a otevřenost vůči nim je jednou z kýžených pozitivních cest, aby se naše město trošku oživilo a vylepšilo. Nevím jak vy, ale já bych si to moc přála.

Hezký slunečný den všem.


Alena Kortanová

PS: Komu se to zdají být ty mé "litanie" dlouhé a blbé, snadná rada: Tak to zkrátka nečtěte. Není to přeci povinné to číst, jestli vás to nebaví... 


Předmět: Re: Železný Brod - město pro byznys ?

Dobry den abyste tu nebyla sama (lidi se proste boji (autorit, co o nich rozhoduji) ostychaji, nemaji zajem,  jsou  zranitelnejsi/nevsimavejsi/zamestnanejsi/unavenejsi/ -  nehodici se skrtnete -  nez kdysi) tak taky neco doplnim  :) Ja jsem velikym nepritelem "ekologu" (z "prazske a malomestske kavarny" :)  a  "zelenych" co vymysleji hlouposti v Praze na Male Strane ci v Brne,  cpou skrz hloupa rozhodnuti miliardy solarnim baronum a vyhaneji lidi z mrtveho lesa, ktery na Sumave predtim predhodili kurovci... Ale - jde li o opravdovou ekologii v miste ktere zname - je potreba se nad ni zamyslet.

Opravdu stoji za to nechat jezdit cely rok nakladaky, bagry a buldozery korytem Jizery od stavidel az k  splzovskemu jezu (nebot jinudy se tam technika nedostane a rucne - tak  jako v 19. stoleti ci jeste drive - s motykami a kolecky  to dnes nikdo stavet nebude)   vykacet tam tisice (casto i velkych a krasnych)  pobreznich stromu, abychom postavili "green"way  kterou stejne mozna nebude skoro nikdo jezdit -  nebot silnice na opacnem brehu bude  nesrovnatelne pohodlnejsi, bez "zigzag" useku dolu a nahoru a paradoxne mozna i bezpecnejsi (muze Vas tam nakladak shodit do pangejtu  vedle silnice zatimco na  mokre kamenite "eko"stezce si muzete stejne tak dobre rozbit hlavu pri padu pri sklouznuti po kamenech dolu) ? Nevim - nemluve o tom ze do toho planu Pudis  nezakomponoval jedinou skutecnou pozoruhodnost te trasy Splzov - Brod totiz pozoruhodne torso mostu byvale zeleznicni vlecky.   

Za tak velkou devastaci, kterou stavba Greenway prinese stoji dle meho nazoru jen ten usek, kde by postaveni te  stezky prineslo opravdu  pronikavou zmenu cyklistickych pomeru stredniho a horniho Pojizeri - a tim  je usek Riegrovy stezky. Tam by se melo uvazit, zda  zvladnou spojene obce celeho regionu postavit neco za miliardu nebo aspon za milion (i za par milionu by se mozna dalo postavit neco, co by pruchod pesaku vedoucich  kolo tou souteskou ulehcilo a ucinilo kompatibilnim s  provozem pesich navsgtevniku)  

Předmět: Železný Brod - město pro byznys ?

Omlouvám se za překlepy. Ale pokud vím, opravu již vloženého příspěvku systém neumožňuje a smazat, opravovat a znovu vkládat se mi to nechce.
Počet příspěvků: 44 zobrazené: 31 - 40
< << 1 2 3 4 5 >