Vše o Železném Brodě
Greenway?
Předmět: Greenway?
Předmět: Greenway?
Předmět: Greenway?
Předmět: Greenway?
Vážení,
děkuji za připomínky k projektu Greenway Jizera. Za úsek, který spadá do kompetence Železného Brodu, musím říct, že mi řešení v úseku Líšný - Železný Brod až tak nereálné nepřipadá. Při jednání s Povodím Labe a se Správou železniční dopravní cesty (za majitele železniční trati) jsme nenarazili na zásadní odpor, a řešíme postupně jak technické, tak majetkové poměry. Technicky je úsek řešitelný, majetkově se snad se všemi dohodneme, i když to bude nějakou dobu trvat, a realizaci bych odhadoval na nejdříve rok 2014, ale spíš později.
V úseku po městě bude cyklostezka vedena po Jiráskově nábřeží ke stávající lávce, kterou budeme muset zrekonstruovat. Nová lávka v blízkosti centra je bohužel technicky nereálná.
V úseku ze Železného Brodu do Podspálova máme prozatím odsouhlaseno omezení rychlosti na 30 km/h. z Malého náměstí ke koupališti a na 50 km/h. do Podspálova. Soukromě dávám za pravdu těm, kteří tuto rychlost považují za nebezpečnou. Sám tudy v létě občas chodím nebo jezdím na kole a 50 km/h. je opravdu stále ještě dost. Ale bereme to jako zkoušku a budeme dále řešit, jak zde intenzitu dopravy i rychlost dále snižovat.
Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje
Předmět: Greenway?
Předmět: Re: Greenway?
Naprosto souhlasím s panem Vrbatou, procházka na Podspálov je o život a kde jsou ty časy, kdy jsme tam jako děti chodili s rodiči každou neděli na krásnou procházku.Teď se tam člověk bojí jít i pěšky natož na kolech a nebo s kočárkem.
Stačilo by kdyby se ke koupališti dala cedule zákaz pro auta nad 5 tun a snížila se rychlost na 20km/h Silnice by se stala bezpečnější a neničil by se tolik povrch vozovky.
Výjimku by mohli tvořit linkové autobusy, které občas jezdí.
Tomáš Vrbata napsal(a):
Předmět: Greenway?
Předmět: Greenway?
Kde cyklostezka povede ve městě přes Jizeru není ještě zcela jasné. Lávka u Rynku by měla svoje opodstatnění (cykloturismus přímo do hist. jádra, pěší z Jiráskáče a Vápenky by se do centra dostali pohodlněji, propojení parkovacích kapacit s hist.centrem...). Lávka by ale byla pod hladinou stoleté vody, takže zde není realizovatelná. respektive byla, ale za nepřiměřených podmínek. Soustředíme se nyní na prověření možnosti využití místa současné lávky s tím, že by byla nahrazena novou zkapacitněnou lávkou. Pokud by šlo výstavbu realizovat z dotace, mohlo by to být pro Město zajímavější varianta než současnou lávku opravit.
Realizace cyklostezky je samozřejmě věc výhledu na několik let. Byť se jedná o krásné téma, musí být dáno do kontextu ostatních mnoha potřeb Železného Brodu - autobusový terminál, Malý rynek, sokolovna, VO, městské komunikace. Oproti turnovskému i semilskému jsme ve skluzu, ŽB úsek jsme ale začali konečně řešit. Jakmile se bude projektová dokumentace chýlit ke konci, začneme hledat finance na realizaci.
Veřejně prezentované závěry z projektování byly na zastupitelstvu 25.6. Až budou další informace, připravíme opětovně prezentaciNa některé z dalších zastupitelstev. Nebojte, informací bude dost
Hezký den
André Jakubička