Vše o Železném Brodě

Greenway?

Počet příspěvků: 21 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 >

Předmět: Greenway?

Odkazy na ty snimky jsou koukam neaktivni, nevim proc,  jde o tuhle galerii https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809204342457058146

Předmět: Greenway?

Dobry den, zajel jsem se dnes do Lisneho na tu novou Greenway podivat
https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809204081513459906 napocital jsem tam (bylo krasne odpoledne, silnice R10  uplne sucha,  zato greenway zasypana mokrym kluzkym listim :) nekolik skupin pesich vyletniku, nekolik pejskaru, tri kolobezkare, pet rybaru - ale jen jednoho cyklistu - totiz mne.  Je to tam tedy  udelane  pomerne velkoryse - a rekl bych  pekne.
(Lip, nez jsem ocekaval.)  Jak to ted zapadalo tim  listim tak se zda, ze to tam je odjakziva, ale 
koneckoncu  delejte si nazor sami z tech snimku. Bude li  greenway mit tento charakter i pod Brodem, predstavte si mohutnou  zed typu https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809205175732046514 treba zde naproti elektrarne https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809206244968557378 urcite to uvitaji pesi vyletnici,  lide vencici psy apod. ale  cykliste, obavam se,  budou nadale spis jezdit  po silnici R10, zvlast kdyz v exponovanych usecich ta nova stezka  bude pro kolo ne zrovna bezpecne sjizdna s mokrym spadanym listim resp. blatem, ktere tam ve stinu muze byt 
i po  vetsi cast roku https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809204342457058146 
Stoji za to vkladat mohutne investice do takoveto premeny leveho brehu Jizery 
https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809205216738661010 ? Na Riegrovce bych rekl "urcite ano" Tam ta alternativa prodirat se s kolem  pozoruhodnym kanonem tesne podel reky usekem jen neco malo pres kilometr dlouhym (misto  dupani do kopce po mnohem delsi trase hlavni silnice pres  Pelechov a Prosec)  bude dostatecne atraktivni. Ale pod Brodem? Kdyz se muzete svezt po pohodlne silnici R10?  Me prijde, ze pro cyklisty pod Brodem  je dulezite rozumne vyresit prujezd  pres Poric k elektrarne. (Tenhle usek R10  je pro cyklisty opravdu nebezpecny a cykliste tam automobilum a zvlast nakladakum na velmi uzke silnici prekazeji)   Dal k Lisnemu ale myslim stejne vetsina cyklistu  pojede po R10, i kdyz jim postavite Greenway. Ona totiz ta stezka bude pod Brodem  na nekolika mistech  o poznani  uzsi a krkolomejsi (a asi jeste drazsi)  nez v tomhletom,  nove a slavne  letos postavenem useku tesne pod ustim lisenskeho nahonu do Jizery https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809204995772643394

Předmět: Greenway?

Dobry den,  dekuji za odpovedi. Souhlasim s tim, ze na useku Brod - Spalov je  dobre preferovat cyklisty (plus pesaky plus bruslare apod.)  pred auty vsemi dostupnymi prostredky. K vedeni trasy Lisny - Brod: Aby to nedopadlo jako s autobusovym terminalem - a debata o greenway se poradne nerozproudila az roku 2017,  tesne pred zapocetim  stavby podle odsouhlaseneho projektu :)  Ja opakuji namitky (ktere nebyly vyvraceny, ba nebyly ani zmineny) ze ta stavba bude znamenat velky zasah do vzhledu brehu a stavu  pobrezni vegetace. Bylo by dobre  vcas zverejnit detailni nakres nejakeho obtiznejsiho useku te trasy (treba naproti elektrarne) aby si verejnost mohla ucinit predstavu, o co pujde - a sve namety a namitky mohla formulovat dostatecne vcas.  Pozn: Jeste jsem se nebyl zblizka podivat na cerstve dokoncenem useku Lisny - Mala Skala  (nekdy to tam pujdu ofotit a dam sem snimky) ale vzdy se tam  poohlednu pri jizde okolo  (autem ci vlakem). Jeste jsem tam nevidel cyklistu,   urcite jsem se dival ve spatnou dobu. Snad to bude po dokonceni cele te trasy (pro uspech celeho projektu je myslim ale  krucinalni zpusob jeho vedeni Riegrovkou)  lepsi

Předmět: Greenway?

Vážení,

děkuji za připomínky k projektu Greenway Jizera. Za úsek, který spadá do kompetence Železného Brodu, musím říct, že mi řešení v úseku Líšný - Železný Brod až tak nereálné nepřipadá. Při jednání s Povodím Labe a se Správou železniční dopravní cesty (za majitele železniční trati) jsme nenarazili na zásadní odpor, a řešíme postupně jak technické, tak majetkové poměry. Technicky je úsek řešitelný, majetkově se snad se všemi dohodneme, i když to bude nějakou dobu trvat, a realizaci bych odhadoval na nejdříve rok 2014, ale spíš později.

V úseku po městě bude cyklostezka vedena po Jiráskově nábřeží ke stávající lávce, kterou budeme muset zrekonstruovat. Nová lávka v blízkosti centra je bohužel technicky nereálná.

V úseku ze Železného Brodu do Podspálova máme prozatím odsouhlaseno omezení rychlosti na 30 km/h. z Malého náměstí ke koupališti a na 50 km/h. do Podspálova. Soukromě dávám za pravdu těm, kteří tuto rychlost považují za nebezpečnou. Sám tudy v létě občas chodím nebo jezdím na kole a 50 km/h. je opravdu stále ještě dost. Ale bereme to jako zkoušku a budeme dále řešit, jak zde intenzitu dopravy i rychlost dále snižovat.

Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje

Předmět: Greenway?

Mam dotaz.Vzhledem k tomu,že jsem chodil mnoho let pěšky na Podspálov do práce, tak mám docela pár důležitých postřehů.......30km omezení  rychlosti je naprosto nedostatečné, hlavně v prudkých zatáčkách před "Paraplíčkem"a dále ke Podspálovu, tam by muselo být omezení nejlépe na 20km v hodině!(vážně jiná rychlost je opravdu nebezpečná).Já jsem sám chodil v protisměru. Je to bezpečnější když jdete ale i jedete na kole.....Dále by tam byl potřeba naprostý zákaz kamionové, ale i jiné nákladní dopravy, protože potkat náklaďák je to nejhorší na této cestě(Nejlepší by byl stejně naprostý zákaz aut k Podspálovu, s výjimkou hotelu a elektrárny.Vždyť  se to dá přes Semily objet.

Předmět: Re: Greenway?

Naprosto souhlasím s panem Vrbatou, procházka na Podspálov je o život a kde jsou ty časy, kdy jsme tam jako děti chodili s rodiči každou neděli na krásnou procházku.Teď se tam člověk bojí jít i pěšky natož na kolech a nebo s kočárkem.

Stačilo by kdyby se ke koupališti dala cedule zákaz pro auta nad 5 tun a snížila se rychlost na 20km/h Silnice by se stala bezpečnější a neničil by se tolik povrch vozovky.

Výjimku by mohli tvořit linkové autobusy, které občas jezdí.

Tomáš Vrbata napsal(a):

Mam dotaz.Vzhledem k tomu,že jsem chodil mnoho let pěšky na Podspálov do práce, tak mám docela pár důležitých postřehů.......30km omezení  rychlosti je naprosto nedostatečné, hlavně v prudkých zatáčkách před "Paraplíčkem"a dále ke Podspálovu, tam by muselo být omezení nejlépe na 20km v hodině!(vážně jiná rychlost je opravdu nebezpečná).Já jsem sám chodil v protisměru. Je to bezpečnější když jdete ale i jedete na kole.....Dále by tam byl potřeba naprostý zákaz kamionové, ale i jiné nákladní dopravy, protože potkat náklaďák je to nejhorší na této cestě(Nejlepší by byl stejně naprostý zákaz aut k Podspálovu, s výjimkou hotelu a elektrárny.Vždyť  se to dá přes Semily objet.

Předmět: Greenway?

Dobry den, dekuji za odpoved ale moje pochyby zustavaji :) Cituji z vyjadreni koordinatora te stavby pana Lukese v turnovskych novinach pred pulrokem http://www.turnovskovakci.cz/view.php?nazevclanku=za%C4%8Cala-dlouho-o%C4%8Cek%C3%81van%C3%81-stavba-greenway-jizera&cisloclanku=2012040017 
a především výstavba dvou nových mostů (pro pěší a cyklisty) mezi Rakousy a Malou Skálou. Ty nám celý projekt nejvíce prodraží, ale bylo to jediné řešeni propojení Rakous a Malé Skály poté, co nás ČD nepustily na těleso dráhy
--------------------------------------------------------------------------------------
Ve me tahle informace zanechava dojem, ze ani ta stavba pod Brodem neprichazi prakticky v uvahu, pokud by se stanovisko CD zasadne nezmenilo. A ono se zmenilo??? To by se prece  muselo odrazit  prave take na tom useku Rakousy - Mala Skala, stavet hned  dva nove mosty prece neni  zadna  malickost. (Kvuli obejiti strmeho useku  pod trati, ktery je pritom mozna  - neprohlizel jsem si to tam detailne - min problematicky nez treba ten usek ve Dvirkach, ci usek nad lisenskym tunelem).  Krome toho, uz od Dvirek az do Lisneho je to CHKO - a ze by jeho sprave nevadilo vykaceni vetsiny pobrezniho stromovi v tom useku? Ja  "ekology" v leccems nesnasim  :) ale vykaceni stromu prakticky vna celem levem brehu z  Brodu do Lisneho  (rovinatych  lucnich useku, kde  ricni niva  je natolik siroka, ze neni nutno se stezkou se cpat tesne  do strane mezi naspem zeleznice a rekou  je tam jen nemnoho) neni zadna malickost. Obecne bych kazdemu, kdo nejakym zpusobem spolurozhoduje o te trase  doporucil - zajedte si do Dvirek k elektrarne, slezte dolu do reciste a na druhou stranu reky  a pozorne si prohlednete  teren na opacnem brehu.  Vyskrabejte  se od reky az k trati a zpet a predstavujte si v tom prudkem naspu stezku 3m sirokou :)   A zacnete pocitat, kolik to bude v tomhle terenu tak asi stat, aby to vydrzelo velke vody, nepochroumalo to pri stavbe teleso drahy - a nezohyzdilo  ten breh reky prilis.  Tohleto jsou problematicka mista  "greenway" -  ne to, zda v Brode pojedou cykliste po nabrezi Obrancu miru ci nabrezi Jiraskove :)  V jinem vlakne tehle stranky se resi arogantni pristup spravy silnic a dalnic  k vedeni R10 kolem Porice. Tahle organizace se tvari, jako by ve Dvirkach nezili zadni lide -  a jako by se po  R10 se nepohybovali zadni cykliste. Ja navrhuji soustredit se vic  na  "vrabce v hrsti" tedy hledani moznosti, jak zprijemnit a usnadnit cyklistum jizdu z Brodu  do Dvirek (pak uz mohou do Lisneho "zatim jeste" po silnici... myslim tedy, ze to bude vzdycky nejen mnohem rychlejsi, ale koneckoncu i bezpecnejsi, nez po nejake kluzke, uzounke  "greenway"  klikatici se mezi parezy na opacnem brehu) a odlozit prozatim  "holuba na strese" tedy  stavbu  useku Dvirka - Lisny.  Nemluve o Riegrovce, tam je ten zasadni "spunt" celeho toho slavneho projektu  - bez jehoz reseni zustane cely  projekt  vicemene jen v rovine peknych proklamaci. Na Riegrovce navic krome CD a pripadnych neochotnych dalsich vlastniku pozemku vladne  dalsi mocny souper - CHKO. Je to rezervace. (Sice tedy tezko pochopit, co tam v tom udoli - opustenem stavenisti  zeleznice s rekou po vetsinu roku  vysusenou  odvodem vody do elektrarny vlastne chrani...:) Tezko ale ochranare presvedcite o tom, ze rozumne velkoryse reseni takove stezky (ma li vubec smysl, neni li lepsi omezit  to tam  na malou skromnou pesinku, kudy se kolo smi vest, pricemz  o jizde na vetsine tamni  trasy nebude vubec rec) vyzaduje zasahy srovnatelne se stavbou  zeleznice pred 155 lety v techto mistech. Plus tedy   finance, jake mozna maji ve Svycarech ale asi ne v pojizerskych mestech :)

Předmět: Greenway?

Dobrý den pane Zahradníku, trasa Greenway Jizery je na úseku Podspálov - Líšný víceméně ustálená. Zvažovali jsme více variant, nicméně jako nejvhodnější se jeví využití stávající krajské silnice z Podspálova s omezením rychlosti v sezóně a od sokolovny po levém břehu Jizery až do Líšného. Tzn. mezi železnicí a Jizerou, kde je terén poměrně složitý. První jednání se SŽDC, ČD a Povodím Labe proběhla. Zatím se celkem daří najít shodu a měly by se začít projednávat jednotlivé pozemky, což bude nejsložitější a časově nejnáročnější úkol projektanta. Očekáváme nejméně jeden rok.
Kde cyklostezka povede ve městě přes Jizeru není ještě zcela jasné. Lávka u Rynku by měla svoje opodstatnění (cykloturismus přímo do hist. jádra, pěší z Jiráskáče a Vápenky by se do centra dostali pohodlněji, propojení parkovacích kapacit s hist.centrem...). Lávka by ale byla pod hladinou stoleté vody, takže zde není realizovatelná. respektive byla, ale za nepřiměřených podmínek. Soustředíme se nyní na prověření možnosti využití místa současné lávky s tím, že by byla nahrazena novou zkapacitněnou lávkou. Pokud by šlo výstavbu realizovat z dotace, mohlo by to být pro Město zajímavější varianta než současnou lávku opravit.
Realizace cyklostezky je samozřejmě věc výhledu na několik let. Byť se jedná o krásné téma, musí být dáno do kontextu ostatních mnoha potřeb Železného Brodu - autobusový terminál, Malý rynek, sokolovna, VO, městské komunikace. Oproti turnovskému i semilskému jsme ve skluzu, ŽB úsek jsme ale začali konečně řešit. Jakmile se bude projektová dokumentace chýlit ke konci, začneme hledat finance na realizaci. 
Veřejně prezentované závěry z projektování byly na zastupitelstvu 25.6. Až budou další informace, připravíme opětovně prezentaciNa některé z dalších zastupitelstev. Nebojte, informací bude dost

Hezký den

André Jakubička

Předmět: Greenway?

Dobry den, pobavil mne titulek dnesnich novin  http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/cyklostezku-konecne-dostavili-20121002.html prijde mi tedy, ze  konkretnich informaci o tehle "obri" stavbe je vlastne cim dal min. (Z Lisneho na Malou Skalu se koneckoncu  da, jak  vime,  velmi pohodlne - a  v techto mistech i vicemene  bezpecne - dojet   i po silnici R35 .)  V brodskem zpravodaji jsem si precetl zpravu, ze se udela dopravni znaceni pro cyklisty smerem na Spalov. To  je urcite dobre. Trasa Brod - Podbozkov by vubec zaslouzila  co nejvic ruznych omezeni pro automobily a zvlaste  nakladaky, realne vzato to bude asi vzdy   nejlepsi (pro cyklisty i bruslare)   usek z  cele  te slavne 150 km dlouhe "Greenway" .(Neverim totiz , ze  na zbyle casti toku se podari nekde  postavit neco stejne atraktivniho. Bud bude prekazet silnice, zeleznice, ci velmi  strma stran nebo uz to  tam nebude  krajinove tak pekne a pestre. Nebo to nakonec bude jen uzka, klikata a kluzka, misty vlastne  dost nebezpecna stezka.)   Je  rozumne, ze se  renovace brodskeho Maleho rynku prestane "ideove" spojovat s "Greenway"  -  tyhlety  dve akce totiz realne  nemaji, dle meho nazoru tedy,   nic spolecneho (z vecneho hlediska;  co se tyka formulaci v zadostech o granty tomu muze samozrejme byt jinak). Moje hlavni  otazka je porad stejna,  misto vyletu do Jeleni gory by bylo vhodne  udelat  nekdy spolecnou prochazku zajemcu  podel Jizery pod Brodem - v trase one slavne "obri" stezky. Abychom videli, zda u projektantu Pudisu  (podali prece tu nejvyhodnejsi nabidku)  uz existuje  nejaka aspon trochu  konkretni predstava,  jak  "Greenway" (ten nazev je mimochodem docela  vysmech, nebot diky tehle "zelene" stezce bude nutno vykacet
znacnou cast krasne pobrezni vegetace :)  pod Brodem a na Riegrovce  ( tamni cast  je tedy uz  v garanci  Semil,  ale jeji reseni je jeste mnohem  dulezitejsi, nez to tesne pod Brodem) vest.  Ja si tedy opravdu moc  nedokazu predstavit "stezku 3m sirokou"  nekde ve Dvirkach ci nad Splzovem, bez opravdu velikych investic a v neposledni rade tez bez opravdu velkeho zasahu do pobrezni vegetace. Takoveto  veci -  vlastne nejradikalnejs nahla  zmena vzhledu brehu reky od stavby severojizni nemecke drahy pred 155 lety -  se prece maji prodiskutovavat v klidu dostatecne  vcas, a ne se potom, az stavba vypukne (osobne si tedy myslim, ze se stavet v blizkych letech nebude)  prekvapene divit  - opravnenym -  protestum  rybaru  apod. ci obstrukcim  ochranaru z CHKO    



  Část plánované obří cyklostezky Greenway Jizera mezi Líšným a Malou Skálou brzy otevřou

Předmět: Greenway

Dobry den, jen pripomenu  zvedavy dotaz. Chapu, ze ambiciozni  projekt cyklostezky ve velmi  komplikovanem terenu bude mit  zpozdeni  (kdovi,  zda nakonec bude pro neprekonatelne obtize a financni narocnost   vubec realizovan) ale nejakou  nejzakladnejsi informaci o tom, zda  jiz doslo k jednanim  s  majiteli pozemku na planovane trase - hlavne  s  CD -  a zda  jiz existuje  hruba predstava,  kudy tu cestu vlastne vest (krome nekolik let jiz existujici cary na mape)  by  projekcni kancelar po pul roce prace uvolnit mohla  :)

Do konce srpna by měli projektanti představit návrh řešení části vznikající cyklostezky Greenway Jizera a to ve složitém úseku mezi Železným Brodem a Líšným
http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/tvrdy-orisek-do-uzkeho-udoli-napasovat-stezku-20120412.html



Počet příspěvků: 21 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 >