Vše o Železném Brodě

Greenway?

Počet příspěvků: 21 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >

Předmět: Greenway?

Dekuji za opravu nazvu. Ja bydlim sice hned vedle - ulice Klecandova ale spletlo se mi to. Asi i proto, ze nazev "Obrancu miru"  (a obdobne "Jiraskac" to je ale mozna nazev az z 70 let, nevim) dala tomu nabrezi stejna doba, ktera vybudovala napriklad  mozaiku na namesti v Semilech - kolem  ktere pred casem byly takove (zbytecne)  vasne. Jeste k tomu prejmenovavani. General Klecanda http://www.cojeco.cz/index.php?id_desc=45087&s_lang=2&detail=1&title=Klecanda i jeho bratranec Jiri  http://www.karelvasatko.cz/zivotopisy-legionaru/ruske-legie-/klecanda-jiri  http://www.shioriantikvariat.cz/p32219-papousek-jaroslav-jiri-klecanda-bojovnik-za-vec-naroda.php byli prateli meho dedecka, spolu byli nadsenymi privrzenci ceske narodni emancipace v regionu. Myslim, ze dnesni ulice Postovni byla pojmenovana na jeho pocest  (nevim tedy, zda Vojtecha ci Jiriho)  asi uz  v  tech dvacatych letech minuleho stoleti,  a nazev ullice  prezil Protektorat i lidove demokraticke zrizeni. Kdyz pak  tu ulici  na meste  prejmenovavali koncem 70 let na Postovni - bylo to ne proto, ze se nesluselo ponechavat nazev po osobe,  udatne bojujici  proti bolsevikovi - spis  proto, ze vsichni uz davno  zapomeli, kdo byl general Klecanda a dalsi nositele toho jmena 

Předmět: Greenway?

Téma a námět-dobrý. Jen ta nábřeží asi obráceně.Ale to nevadí. K těm žulám. Do vozovek se asi nebudou moc hodit, ale nějaký drsný kostičky na chodníkách by mohly být.Aby to neklouzalo.

Předmět: Greenway?

Dobry den dekuji za upozorneni  na pouzivani ikon v zahlavi ramecku .Zde je aktualni snimek https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5822116851638878946 mista, kde se ma "Greenway"  spoustet dolu z nabrezi Obrancu miru k Jizere. Tenhle  vnitrni oblouk Jizery by si  zaslouzil  (spolu s prilehlym parkovistem a arealem  Exathermu) celkove reseni. Pred 50 lety tam byval tesne u reky  park, je to  misto s nejlepsim pohledem na stary Brod  (ktery nerusi panelaky  na obzoru jako pri protipohledu z Malehu rynku :)  Budovani kamenneho schodiste k "Zernovnickemu potoku" (dle vitezneho navrhu prestavby Maleho rynku) povazuji  nejen ja  za blbost, zato  poradne, siroke a pekne  kamenne schodiste  dolu  k rece  na dobrem miste by melo smysl. Treba prave zde.? Ne jiz k machani pradla  ale  ke krmeni kachen, koupani psu pripadne  lidi (pokud by se koryto v tech mistech obcas prohloubilo, coz  by bylo rozumne i  z hlediska protipovodnoveho) pouziivali by ho vodaci koncici  v Brode plavbu  pri nizke vode pod stavidly atd. Mohlo by  tam byt casem  i neco ve stylu privozu  (prave v techto mistech byl  nejspis brod pred 500  a vice lety)  pramice pro zajemce  apod. Jeste k novemu dlazdeni  Maleho rynku,  prijde mi to taky  jako  prilisny luxus,  ma tam byt zula liberecka, skutecska ci zeleznobrodska (=cernostudnicni)?  V cem je "stylovejsi" zamkova dlazba nez  asfalt? Pokud bychom chteli byt opravdu  "autenticti" musela by byt  k dlazdeni  pouzita  mistni zula cernostudnicni resp. drevene spalky, kterymi bylo  jeste pred 150 lety vydlazdeno nejen namesti Velke,  ale nejspis i   Male :) 

Předmět: Greenway?

Dobrý den,

ke vkládání příspěvků s odkazy. Pokud editor nepochopí sám že jde o odkaz na web, vložte jej jako text, označte a použijte ikonu řetízku v editoru diskuse (6. zprava), tam znovu lvožte odkaz na stránku a dejte odeslat. Takto vkládám tento odkaz: http://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/greenway-jizera.html

Předmět: Greenway?

Dobry den, jeste par  poznamek nejen na tema Greenway.  To ze uz  nejde vkladat internetove odkazy na tyhle diskusni stranky  je umysl,  nebo  nedopatreni (nesnadna komunikace se spravcem webu ohledne odstraneni zavad  apod.) ? Diskutovat nad urbanistickymi a krajinnymi zalezitostmi typu Greenway, Maly rynek, dopravni terminal apod. bez moznosti odkazat na prislusny planek ci fotografie nema moc smysl. (Je tu  tedy stale  moznost  pouzivat  stare strankyhttp://data.zeleznybrod.cz/forum/viewforum.php?f=3   :)  Zpracovani podrobnych planu cehokoliv  je  urcite ulohou  specializovanych projekcnich atelieru,  ktere netreba vyrusovat  hloupymi dotazy... na druhe strane, tech nezodpovezenych dotazu je tu pomerne dost.  Treba lavka pod Zvonici. To ze zmizela z planu lze  pochopit (splnit pozadavky Povodi  a udrzet  dopravni smysluplnost takove  stavby pri dostatecne  elegantnim vzhledu by asi bylo prilis drahe)  ale absence te  lavky prece nejspis zmeni  i celkovou  koncepci uprav Maleho rynku.  Pred  pulrokem se  zdalo (ne ze bych zrovna tenhle nazor osobne zastaval)  ze z hlediska Mesta spolu budou souviset reseni  prujezdu  Greenway Brodem i reseni Maleho rynku. Aktualni projekt Pudisu vede ale "Greenway" pod mostem, a pote  zarezem nahoru na nabrezi Obrancu miru. Je to samozrejme malickost - projekt lze zmenit - ale Pudis ma tedy za  to,  ze cestujici na "Greenway" budou mesto pri svem prujezdu  v podstate ignorovat. Pouze cyklista, ktery si ve meste nehodla koupit  ani ten  rohlik,  zmrzlinu ci pivo zaboci na lavce nalevo na nabrezi Obrancu miru a pote  pod mostem proklouzne dolu k stavidlum  - a bude padit  pryc z tohoto malomesta smerem po vlhke, uzke  stezce smerem k odpocivadlum za ustim Koberovskeho potoka a pred Splzovem  :)  

Předmět: Greenway?

Dobry den, taky dekuji za odpovedi mohu se jeste zeptat na postoj Povodi Labe? Maji  nejake pozadavky treba na vysku te cesty nad hladinou vody apod.? Minule jsem taky nepresne  uvedl, ze jde o CHKO jde tedy  pouze o kategorii "Prirodni park Maloskalsko", omezujici pozadavky ochranaru nejsou zadne? 

Předmět: Greenway?

Děkuji za odpověď.

Předmět: Greenway?

V rámci příprav projektu Greenway Jizera proběhla 2 pracovní jednání s Povodím Labe a Správou železniční dopravní cesty, což jsou vlastníci dotčených pozemků. Jednání proběhla 10.1. a 1.8.2012. České dráhy jsou provozovatelem drážní dopravy, a jednání s nimi budou probíhat na základě dohody o zásahu do pozemku či tělesa dráhy a návrhu postrupu výstavby.

Správa železniční dopravní cesty se k záměru staví až překvapivě konstruktivně. Důvodem může být i to, že realizací cyklostezky získají lepší přístup k tělesu dráhy a tedy i ke kontrole stavu kolejového svršku, za který zodpovídají. Oproti úseku z Rakous do Malé Skály zde zasahujeme do tělesa dráhy na technicky jednodušších úsecích, takže možná proto jsou zatím jednání bezproblémová.

České dráhy se budou vyjadřovat z provozního hlediska, tedy z pohledu možných pomalých jízd během stavby a podobně. Věřím, že se i zde dohodneme tak, aby náklady na způsobená zpoždění nebyly těmi náklady, které stavbu ztíží či znemožní. Protože nejsme ve stavu zpracování dokumentace technického řešení detailů, neznáme ani přesný rozsah požadavků na omezení provozu vlaků. Budeme se ale snažit provoz pokud možno neomezit, což se třeba při budování cyklostezky z Malé Skály do Líšného podařilo.

Ing. Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje

Předmět: Greenway?

Dobrý večer. 
Měl bych dotaz na pana Macha, jestli proběhly před realizací toho projektu nějaká jednání s ČD ohledně toho, jak vlastně pod koleje může stezka zasahovat.
Oni se totiž objevují další problémy,viz třeba úsek Dolánky-Loužky a vypadá to, že se i zde něco lehce nepovedlo v projektu a na požadované úpravy nejsou peníze

Předmět: Greenway?

Dobry den, dekuji panu ing. Machovi za vystaveni materialu ke Greenway. Koukam na pricne rezy v km 2.300 resp. 2.890 http://www.zeleznybrod.cz/files/rozvoj-mesta/greenway/d-3-1-3-charakteristicke-pricne-rezy.pdf pripomenu  o jaky teren zde naproti elektrarne jde https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809206169319209506 
cyklostezka je naplanovana zhruba vyskove uprostred svahu/naspu mezi zeleznicni trati a Jizerou? Opravdu dovoli   CD stavet v naspu takhle blizko od koleji? (Poloha tech koleji je v zminovanych  prurezech vykreslena). Do takovehleho terenu pod Malou Skalou prece CD  odmitly stavitele Greenway pustit a proto se tam ted stavi ty dva obchvatne mosty pres Jizeru v Krizkach. Taky vegetace (oznacena v tom planu jako  "naletova" (jde tedy o nalety - velke  krasne olse, osiky apod. - stare nekdy az tech 150 let) pujde pri stavbe "Greenway" do znacne miry  pryc. 
Ti, co znaji teren na levem brehu od stavidel k mostku pres Koberovsky potok si  navic  jeste  mohou predstavit   uvazovanou stezku i pro  bruslare v techto mistech (asi tez s nutnym odstranenim vetsiny  "naletovych" drevin) Ta stran je stinna a vlhka po znacnou cast roku. Plus si predstavme tezkou techniku jezdici v koryte Jizery od stavidel az k splzovskemu jezu pri budovani te "zelene" stezky https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809206303097108594  Nechci byt skarohlidem,  jen upozornuji ze tahle  stavba nebude nenapadnou  malickosti, bude to nejpodstatnejsi zasah do vzhledu toho udoli od roku 1858.  Stavba 300 m podobne narocneho useku pod Lisnym vzbudila letos emoce (protesty rybaru) tady pujde o usek mnohem delsi a obtiznejsi. (A zeptejte se lidi v Lisnem, jak smysleji o te nove stezce :) Bude to taky asi 
velmi nakladne. V zasade to bude nova, masivni regulace brehu reky, ktera musi vydrzet i stoletou vodu. Takova, ze na ni bude mozno umistit 3m sirokou stezku. Osobne tu "Greenway" chci tedy po postaveni uzivat (i kdyz spis na prochazky se  psem;  na kole dam prednost rychlemu presunu po hladkem a suchem asfaltu  R10)  bylo by dobre pokusit se o  priblizny odhad, pro jak velky pocet navstevniku se tohle vlastne stavi. Existuji  nadseni priznivci tehle stavby primo v Brode? Tesim se na  jejich prispevky a protiargumenty zde!  Useku leveho brehu  pod elektrarnou se asi vyhnout  nelze pri zadne variante stavby, stavet ale (dokonce i bruslarskou inline drahu) na tom  vlhkem, uzkem brehu Jizery plnem  stromu, od stavidel dolu k  usti Koberovskeho potoka (a dal k staremu zeleznemu mostu) a nepokusit se jeste znovu vest to pres Poric - to mi prijde diskutabilni. Pred 50-60 lety lidi stipali stare kusy starozitneho nabytku do kamen, dnes mame takovy postoj 
treba k staremu zelezu mostu, postavenemu pred 100 lety. Dle meho nazoru by ten stary most v Dvirkach stal za renovaci,  stalo by za to pokusit se ho vclenit do te Greenway. Po vykaceni  tolika stromu a brutalnim odkryti drive malebne zarostleho brehu reky by to byla mozna hlavni (ne li jedina) opravdova pozoruhodnost cele te nove stezky, slozite se propletajici kamennym valem v naspu mezi zeleznici a polovyschlou rekou, nejmene pruchodnym terenem mistni krajiny 
:)
   
Počet příspěvků: 21 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >