Vše o Železném Brodě

Semafor u pizzerie

Počet příspěvků: 22 zobrazené: 21 - 22
< 1 2 3 >

Předmět: Re: Semafor u pizzerie

Dobry den, zatim jsem se na tu stranku neregistroval. Prijde mi, ze tam neni to, na co se ptam. Rocni intensita dopravy - to neni velicina ktera je  v danem pripade relevantni, dulezita cisla jsou intensity dopravy v pondeli kolem pul devate, ve tri odpoledne,  v nedeli k veceru atd.  V ruznou rocni dobu . Jak tak na to zbezne koukam takovehle veliciny jsou tam pouze nejak extrapolovany (ruzne "koeficieny nerovnomernosti" atd. neco o matematickych metodach, jak se takovahle cisla stanovuji vim  a tak si umim predstavit i  jejich "presnost"  a verohodnost) . Nekdo z radnice skutecna, konkretni cisla ohledne hustoty provozu v ruznou denni a rocni dobu pro  brodsky most zna? Pokud ano, muze je zde prozradit?  Jsou to cisla do znacne miry  davajici predstavu, jaky kolaps mesta lze po 
dobu te rocni rekonstrukce ocekavat . Opakuji, jde o cisla o okamzitem "prutoku" (poctu projizdejicich aut - rekneme za pulhodinu,  po moste v ruznou denni a rocni dobu) versus "prutocna schopnost" te planovane objizdky. (Tu lze zatim jen odhadovat. Jasne ze semafor u  Penny  bude mit hlavne za cil 
tuhle velicinu dale nezmensovat.)  Trasa Praha Harrachov Polsko neni  problem, kdyz tak se  bude jezdit pres Jablonec.  Slozitejsi to bude pro trasu  Semily - Jablonec

Předmět: Semafor u pizzerie

Dobry den vsem. Poklidny a neuspechany  :)  prubeh vystavby  novych autobusovych terminalu dava vhodnou prilezitost zamyslet se nad stavbou, ktera Brod - pry tedy - ocekava v blizke dobe a ktera bude znamenat nesrovnatelne  silnejsi zasah do  fungovani jeho organismu: mam na mysli planovanou rekonstrukci hlavniho mostu  pres Jizeru. Predstavu o tom, co nas pri te rekonstrukci ceka da i nasledujici - myslenkovy - experiment: Predstavme si, ze ty soucasne  semafory u pizzerie prejdou na interval rekneme 15 minut cervene, pak 15 minut zelene atd. (Pri zavrene Postovni a Sokolske ulici, aby vysledek experimentu nebyl zkreslen pripadnymi objizdkami; ty pres Jizeru mozne nebudou.)  Jaky by takovyhle experiment mel efekt,  krome stovek a tisicu nas*anych ridicu i obyvatel mesta? Treba ten -  ze by si vsichni, obcane ale i vedeni Mesta se vsi vaznosti konecne uvedomili, co ta prestavba mostu   (zvlaste pak, bude li delana  v takovem tempu, jake vidime u Terminalu)  bude  znamenat. Po dobu cca jednoho roku  (mozna to jina firma, nez Syner zvladne  rychleji) bude mesto po znacnou cast  dne zcela zataraseno cekajicimi auty az nahoru  na Pelechovskou ulici, plus obdobne ucpavky  v ulicich kolem  namesti, u vjezdu do mesta ve Dvirkach, atd. Cca 20 min  zpozdeni kazdeho vozidla projizdejiciho mestem od Semil na  Jablonec ci obracene. Interval, s kterym se budou  proudy vozidel poustet na jednosmernou objizdku po provizornim mostu pod stavidly totiz nebude moci byt vyrazne  nizsi (!)  Jinak by se neumerne snizila "propustna schopnost" te objizdky -  s tim efektem, ze by se mesto ve spicce pak obcas ucpalo uplne,  a to az na dobu treba i nekolika  hodin. A proto je vhodne udelat jakesi odhady a porovnani stavajicich (a budoucich) dopravnich intensit na moste (resp. na te provizorni  objizdne trase) jiz ted. Nejjednodussi by asi bylo (zadny vehlasny dopravni odbornik na kraji Vam to lepe neodhadne)   kdyby Mesto zaplatilo par svedomitych, peclivych duchodcu, studentu  apod.  kteri by  nezavisle provedli v ruzne dny  a hodiny,  v ruznou rocni dobu scitani poctu vozidel na moste, jedoucich obema smery. Hlavne ve spicce samozrejme. Jaky bude maximalni  dosazitelny "prutok" vozidel tou  nahradni trasou pod stavidly  ukaze sice  presne az praxe -  ale pokusit se to odhadnout -   a porovnat s dosahovanym "prutokem" vozidel po moste obema smery v soucasnosti -  by melo smysl jiz ted.   Aby v nastalem dopravnim chaosu/infarktu po zahajeni prestavby mostu nebylo nutno prekotne a neplanovane  vytycovat (krome  zakazu velkych nakladaku atd.) nahradni objizdky ze Semil do Jablonce pres Plavy, z Pencina pres Splzov a Vrat do Semil atd.  Vozidla  (asi i autobusy) jedouci ze  Semil  na Prahu nejspis pojedou pres Tatobity,   ze Zamosti do Jablonce to muze tez byt casove  vyhodnejsi pres Vrat  atd. -  ale to vsechno mozna  stacit nebude. Z tohoto, ale i dalsich duvodu (most staveny pred 70 lety bude sotva  vyhovovat  dopravni intensite o 100 let pozdeji, pokud se tedy dramaticky nezmeni k horsimu celkova  ekonomicka situace  ci naopak se nepostavi  v sirsim okoli  dalnice,  dopravu od oblasti Brodu vic odtahujici, nez nove privadejici)  si myslim, ze pro jakekoliv budouci   vedeni Mesta by zakladni strategii v akci "Most" melo byt  - odlozit tuhle rekonstrukci na co nejpozdejsi dobu. Treba bude  stat a kraj roku 2040 opet o neco  bohatsi - a  vybuduje na tehle dulezite dopravni  spojnici Podkrkonosi a Liberce  neco velkorysejsiho, nez jenom rekonstrukci davneho   protektoratniho mostu z roku 1943...
Počet příspěvků: 22 zobrazené: 21 - 22
< 1 2 3 >