Vše o Železném Brodě

Semafor u pizzerie

Počet příspěvků: 22 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >

Předmět: Semafor u pizzerie

Dobry den vsem. Poklidny a neuspechany  :)  prubeh vystavby  novych autobusovych terminalu dava vhodnou prilezitost zamyslet se nad stavbou, ktera Brod - pry tedy - ocekava v blizke dobe a ktera bude znamenat nesrovnatelne  silnejsi zasah do  fungovani jeho organismu: mam na mysli planovanou rekonstrukci hlavniho mostu  pres Jizeru. Predstavu o tom, co nas pri te rekonstrukci ceka da i nasledujici - myslenkovy - experiment: Predstavme si, ze ty soucasne  semafory u pizzerie prejdou na interval rekneme 15 minut cervene, pak 15 minut zelene atd. (Pri zavrene Postovni a Sokolske ulici, aby vysledek experimentu nebyl zkreslen pripadnymi objizdkami; ty pres Jizeru mozne nebudou.)  Jaky by takovyhle experiment mel efekt,  krome stovek a tisicu nas*anych ridicu i obyvatel mesta? Treba ten -  ze by si vsichni, obcane ale i vedeni Mesta se vsi vaznosti konecne uvedomili, co ta prestavba mostu   (zvlaste pak, bude li delana  v takovem tempu, jake vidime u Terminalu)  bude  znamenat. Po dobu cca jednoho roku  (mozna to jina firma, nez Syner zvladne  rychleji) bude mesto po znacnou cast  dne zcela zataraseno cekajicimi auty az nahoru  na Pelechovskou ulici, plus obdobne ucpavky  v ulicich kolem  namesti, u vjezdu do mesta ve Dvirkach, atd. Cca 20 min  zpozdeni kazdeho vozidla projizdejiciho mestem od Semil na  Jablonec ci obracene. Interval, s kterym se budou  proudy vozidel poustet na jednosmernou objizdku po provizornim mostu pod stavidly totiz nebude moci byt vyrazne  nizsi (!)  Jinak by se neumerne snizila "propustna schopnost" te objizdky -  s tim efektem, ze by se mesto ve spicce pak obcas ucpalo uplne,  a to az na dobu treba i nekolika  hodin. A proto je vhodne udelat jakesi odhady a porovnani stavajicich (a budoucich) dopravnich intensit na moste (resp. na te provizorni  objizdne trase) jiz ted. Nejjednodussi by asi bylo (zadny vehlasny dopravni odbornik na kraji Vam to lepe neodhadne)   kdyby Mesto zaplatilo par svedomitych, peclivych duchodcu, studentu  apod.  kteri by  nezavisle provedli v ruzne dny  a hodiny,  v ruznou rocni dobu scitani poctu vozidel na moste, jedoucich obema smery. Hlavne ve spicce samozrejme. Jaky bude maximalni  dosazitelny "prutok" vozidel tou  nahradni trasou pod stavidly  ukaze sice  presne az praxe -  ale pokusit se to odhadnout -   a porovnat s dosahovanym "prutokem" vozidel po moste obema smery v soucasnosti -  by melo smysl jiz ted.   Aby v nastalem dopravnim chaosu/infarktu po zahajeni prestavby mostu nebylo nutno prekotne a neplanovane  vytycovat (krome  zakazu velkych nakladaku atd.) nahradni objizdky ze Semil do Jablonce pres Plavy, z Pencina pres Splzov a Vrat do Semil atd.  Vozidla  (asi i autobusy) jedouci ze  Semil  na Prahu nejspis pojedou pres Tatobity,   ze Zamosti do Jablonce to muze tez byt casove  vyhodnejsi pres Vrat  atd. -  ale to vsechno mozna  stacit nebude. Z tohoto, ale i dalsich duvodu (most staveny pred 70 lety bude sotva  vyhovovat  dopravni intensite o 100 let pozdeji, pokud se tedy dramaticky nezmeni k horsimu celkova  ekonomicka situace  ci naopak se nepostavi  v sirsim okoli  dalnice,  dopravu od oblasti Brodu vic odtahujici, nez nove privadejici)  si myslim, ze pro jakekoliv budouci   vedeni Mesta by zakladni strategii v akci "Most" melo byt  - odlozit tuhle rekonstrukci na co nejpozdejsi dobu. Treba bude  stat a kraj roku 2040 opet o neco  bohatsi - a  vybuduje na tehle dulezite dopravni  spojnici Podkrkonosi a Liberce  neco velkorysejsiho, nez jenom rekonstrukci davneho   protektoratniho mostu z roku 1943...

Předmět: Semafor u pizzerie

Sčítání dopravy se provádí celkem pravidelně, a jak investor stavby, tedy Liberecký kraj, tak projektant má údaje o intenzitách k dispozici stejně tak, jako široká veřejnost :

http://scitani2010.rsd.cz/pages/informations/default.aspx.

V době rekonstrukce mostu se počítá s úplným zákazem průjezdu nákladní dopravy (s výjimkou technických služeb města) z důvodu omezené únosnosti provizoria. Současně se připravuje opatření k omezení nákladní dopravy po silnici I/10 Turnov - Tanvald tak, aby v případě prodloužení fronty čekajících aut až na most přes náhon u Vaněčkovi ulice nedocházelo k dlouhodobému zahlcení provozu na I/10.

Předmět: Re: Semafor u pizzerie

Dobry den, zatim jsem se na tu stranku neregistroval. Prijde mi, ze tam neni to, na co se ptam. Rocni intensita dopravy - to neni velicina ktera je  v danem pripade relevantni, dulezita cisla jsou intensity dopravy v pondeli kolem pul devate, ve tri odpoledne,  v nedeli k veceru atd.  V ruznou rocni dobu . Jak tak na to zbezne koukam takovehle veliciny jsou tam pouze nejak extrapolovany (ruzne "koeficieny nerovnomernosti" atd. neco o matematickych metodach, jak se takovahle cisla stanovuji vim  a tak si umim predstavit i  jejich "presnost"  a verohodnost) . Nekdo z radnice skutecna, konkretni cisla ohledne hustoty provozu v ruznou denni a rocni dobu pro  brodsky most zna? Pokud ano, muze je zde prozradit?  Jsou to cisla do znacne miry  davajici predstavu, jaky kolaps mesta lze po 
dobu te rocni rekonstrukce ocekavat . Opakuji, jde o cisla o okamzitem "prutoku" (poctu projizdejicich aut - rekneme za pulhodinu,  po moste v ruznou denni a rocni dobu) versus "prutocna schopnost" te planovane objizdky. (Tu lze zatim jen odhadovat. Jasne ze semafor u  Penny  bude mit hlavne za cil 
tuhle velicinu dale nezmensovat.)  Trasa Praha Harrachov Polsko neni  problem, kdyz tak se  bude jezdit pres Jablonec.  Slozitejsi to bude pro trasu  Semily - Jablonec

Předmět: Re: Semafor u pizzerie

Zkusme si tedy trochu predstavit, jak bude situace u Panske zahrady vypadat. Na  silnici I/10  budou stat naproti Pennymarketu  fronty na Semily ve dvou  smerech - od Splzova  a od namesti (tahle druha fronta od Jablonce bude vetsi, obcas zatarasi i namesti). Auta z techto dvou front budou (asi ne "zipem", nybrz pres semafory na I/10)  prejizdet pres nahon. Budou 4 rezimy provozu na tech semaforech: 1) namesti -> zamosti  2) dvirka -> zamosti a obracene. Hustota pohybu kazde jednotlive "kolony" trvajici rekneme 5 minut bude omezena kapacitou provizorniho mostu pod stavidly a najezdu na nej. Mezi dvouproudy 1) 2) a 3) 4) bude muset byt dost velka pauzav Na Zamosti vetsi  problemy nebudou, tam bude akorat ta neustale stojici fronta aut obcas az nahoru k Pelechovu... :) Jasne, pokud bude ze Semil zrizena objizdka do Jablonce pres Plavy, z Male Skaly do Tanvaldu pres Jablonec atd. tak se to urcite nejak zvladne. Nechapu ale jediny duvod, proc by rozumne zastupitelstvo melo se spustenim takoveto akce  spechat. (Leda pojmout to jako "darek" zastupitelstvu novemu, pod jehoz vedenim uz ta akce bude probihat? :) 

Kdovi, co bude za 10 - 20 let. Treba se dostavi ta R35 a dopravni toky v okoli Brodu se zmeni. Snizi nebo zvysi? To je tezke rici, zavisi to na mnoha faktorech (kudy budou jezdit auta z Polska do Prahy, kudy budou jezdit Semily a  prilehla oblast smerem na dalnici R35 atd.)  Pokud se zvysi - tak novy most nehraje roli nebot "uzkym hrdlem" dopravni krizovatky "Zelezny Brod" se v takovem pripade stane namesti, ktere bude nutno promenit v kruhovy objezd... 

Předmět: Semafor u pizzerie

Semafor bude umístěn u mostního provizoria přes Jizeru. Fronta aut bude stát v Příčné ulici, max. bude zasahovat do Průmyslové ulice. Pokud se objeví situace, kdy by fronta výjimečně zasáhla do mostku přes náhon a na I/10, bude investor (Liberecký kraj) řešit nápravu, např. prodloužením intervalu zelené ve směru z Poříče do Masarykovy ulice na úkor opačného směru. Vlastník silnice I/10, tedy Ředitelství silnic a dálnic nepřipustí opakované zahlcování dopravy na I/10.

Současně se zvažuje varianta, že autobusy projíždějící Železným Brodem ve směru Tanvald - Turnov a opačně by nezajížděli na autobusovou zastávku u sokolovny, ale zastavovaly by pouze ve městě (Smetanovo zátiší nebo Vaněčkova ulice I/10). Tím by se také omezil průjezd pomalých vozidel brzdící osobní auta a snížila by se četnost dlouhých front. Investor s projektantem tyto otázky opravdu řeší.

Předmět: Re: Semafor u pizzerie

Dobry den, dekuji za odpoved. Neuvedomil jsem si, ze silnice I/10 ma v uvahach planovacu jednoznacnou prednost pred silnici nizsi tridy do Semil.  Tim hure ale pro Brod :)   nebot ten stavajici mustek pres nahon u Penny (dokonce to tam bude  bez semaforu?!?)  bude obcas plne ucpan uz jen tou dopravou, ktera do neho pujde z protezovane hlavni silnice I/10. Auta od Semil do Jablonce budou tedy nejspis ve spicce muset hledat nahradni trasy (ze Semil do Plavu a z Brodu pres Vrat. Do Prahy pres Koberovy, to neni problem. )  S temi autobusy Praha Harrachov mi prijde samozrejme, ze nebudou v  nastalem dopravnim infarktu zajizdet za most (a mely by takto zustat uz navzdy, rekl bych)  Jak to bude s dalkovymi rannimi autobusy od Semil, ktere ve fronte na Zamosti naberou klidne 20 min i vice  pravidelneho zpozdeni? (Mozna odhady, ktere uvadim vypadaji  pesimisticky  ale lze je vyvratit jen presnymi cisly popisujicimi aktualni dopravni prutoky na dotcenych trasach) 

Předmět: Re: Semafor u pizzerie

Jeste trivialni dodatek. Nestalo by za to opravit  konecne trochu poradne   - silami Mesta - ted za pekneho podzimniho pocasi vozovku na tom moste? Aby vydrzela jeste  par let  do doby (doufejme co nejvzdalenejsi)  nez bude kraj ten  most  generalne opravovat

Předmět: Semafor u pizzerie

Zdravím. Na tohle téma mě napadla jen jedna drobnost. Pokud to řešení průjezdu městem, pomocí jedné dvousměrné trasy, řízené semafory a hrozící permanentním ucpáváním dopravy, vzbuzuje nedůvěru, nabízí se řešení. Použít prostě dva mosty. A jen ten provoz rozdělit na dva samostatné okruhy. Druhý most, by měl být nejspíše v místě: od trhu, na druhou stranu pod zvonici. K parkovišti, co tam bývají ty hajzlíky. Slyšel jsem i názor, že by si naše armáda ,mohla udělat cvičení sapérů a uvedený most si tam cvičně střihnout. A auta, by si jen, bez řízení semafory, prostě jezdila. Jen je otázka, jestli má naše armáda, vůbec ještě takovouhle jednotku. Ahoj.

Předmět: Semafor u pizzerie

Dobrý den pane Zahradníku,

most patří kraji a je nepřípustné, aby Město investovalo veřejné prostředky do cizího majetku, byť Vašemu jednoduchému pohledu občana na věc rozumím.
Navíc stav vozovky sice není dobrý, ale asi by to byla přece jenom škoda peněz, když se má generálka dělat hned zjara.

Hezký víkend!

André Jakubička

Předmět: Re: Semafor u pizzerie

Dobry den, on  ten "cizi majetek"  (asfalt na moste) je  ale ustrednim bodem mesta  :) a  blato z louzi vadi v zime  chodcum  (kteryzto  jednoduchy pohled obcanu zde byl  mnohokrat presentovan :)  Ja si myslim, ze ta stavba neni dobre pripravena (jak je videt i  z toho, ze
ocividne neexistuji poradne odhady toho, jak bude vypadat dopravni situace ve meste po spusteni te stavby resp. pokud takove odhady existuji  tak nejsou verejne  publikovany coz povazuji za  projev  arogance investora, ale  i dalsich  stran na stavbe zucastnenych vuci obcanum). Myslim si, ze odlozeni te stavby o nekolik let ci desetileti (opravdu je stav toho mostu tak spatny? to si toho driv "kraj" nevsiml resp. neobtezoval se o tom Mesto informovat?) prinese jenom vyhody. V lepsi priprave cele akce.  Ma li mesto byt rok v podstate paralyzovano takovouto stavbou  - snad si obcane zaslouzi aspon   dukladnou informaci  o jeji naproste  nezbytnosti a neodlozitelnosti
Počet příspěvků: 22 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >