Vše o Železném Brodě

Autobusové nádraží Železný Brod

Počet příspěvků: 27 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

Vážený pane starosto
Sleduji, že jste dal vcelku stejně mlhavou odpověď jako zde zaznívala dříve. Myslím, že většinu lidí zajímá nějaký termín. Nebo kdy se obnoví tedy práce u Sokolovny, protože tam část obyvatel města bydlí uprostřed staveniště. Na kterém se přes krásné počasí nestaví, a jak vyplývá z Vašeho vyjádření, ani v brzké době stavět nezačne.

Ale, domnívám se že nejen mě zajímá, proč se geologický průzkum ignoroval. Na to jsem se Vás v emailu z rána 5.8.2014 ptal. Kdo za to nese dopovědnost. Pan Mach zde prostě lhal. Nebo "jen" neřekl pravdu. Jinak to nazvat nelze, a když jsem zde tu inkriminovanou část posudku zveřejnil, kde se o tom píše, tak najednou je ticho. Takže se ptám. Je to pan Mach, kdo je za to zodpovědný? Nebo jste to Vy s panem Machem dohromady?

Podle selského rozumu, prostě není možné, aby v případě že geolog napíše, že počet sond je nedostatečný, tak se prostě ten posudek použít nemůže. A když čtu Vaše vyjádření, tak nevím. Na geologa jste zapomněl, nebo není přizván? "Tyto problémy řešené na všech obdobných stavbách bylo třeba projednat se všemi zúčastněnými stranami (projektant, technický dozor, investor, architekt, zhotovitel)."

Zatím to vypadá, že se nic vlastně nestalo, nikdo za nic nemůže. Je to přesně to chování, které občanům vadí v politice. Nikdo z politiků za nic nemůže

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

Dobrý den,

další zpráva o stavbě terminálu bude dnes zveřejněna na městském webu v aktualitách.

S pozdravem

André Jakubička

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod


Zobrazit profil
Dobry den vsem, koukam na  ten skelet  a diru pro strom (nebo co to bude?)  https://picasaweb.google.com/115710807843712501419/Brod20140729#6041415731904216114  muzu se zeptat, jaky druh stromu tam bude vsazen? a do jake vysky - a kdy - ma dorust? Uznam, ze vzrostle stromy  mohou zlepsit i  jinak brutalni pohledy (viz brodska  panoramata  u Jizery, ted kdyz stromy kolem panelaku dorostly uz skoro do poloviny jejich vysky vypadaji pohledy na mesto  o hodne lip, nez pred 40 lety :)   osobne ale nejsem velkym priznivcem takovychto architektonickych "vyboju". (U  verejnych staveb. Soukromnik at si stavi, co chce.
Bude to on, kdo ponese nasledky  spatneho rozhodnuti.)  Mozna, ze to je jen moje prilisna averse vuci temer uz cemukoliv, co se tvari jako  "zelene"...  Vytvaret takoveto "vymyslenosti" v krajine, ktera obecne  prilis zarusta premirou stromu  a pustne? ("divoci" dle salonnich "ekologu")? no nevim.   A divam se na plany dalsich velkych staveb. Je zrejme, ze Brodaky  cekaji i dalsi stromy prorustajici betonovymi ci kovovymi kruhy, napr. na  Malem rynku.... :)

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

Víte co pane Machu? Já už raděj nechci nic. Celou dobu chci, aby byly zveřejněny materiály ohledně geologického průzkumu. Ono těch materiálů kolem terminálu je zveřejněno dost. jen tak odhadem to jsou stovky stránek. Ale zrovna tohle chybí.

Sám píšete, že podrobnější průzkum se dělal v roce 2013, to je již v době Vaší působnosti na úřadě. Takže nevím proč se vracíte do roku 2009.

To co jsem já citoval, je část geologické zprávy, kde se jasně píše o nedostatečném počtu sond. Což Vy jste předtím popřel, že ve zprávě něco takového je.

Celý projekt terminálu se rodí s potížemi. Nejdříve minulý rok fraška s chybou v zadávacím řízení, poté tedy rušení smlouvy, nová soutěž a nižší cena. Ale mám pocit, že těch 300 000 o které byla cena snížena, si někdo vybere na vícepracích. Další fáma co proběhla městem o tom, že za  zpoždění začátku stavby může stánek s novinami, jenže nikde se neřeklo, že výpověď byla zaslána až v lednu, tím pádem platila až od února a byla tedy do konce dubna. 

Již po Vás nic víc chtít nebudu, doufám, že lidé co tutou diskuzi sledují, si udělali dostatečný obraz o tom, jak mlžíte a vykrucujete se.


Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

Pane Tribučku,

když vám sáhodlouze odpovídám, že o projektu v průběhu let rozhodovalo více lidí (nepracuji tu od roku 2009, ale až od roku 2011), nechtějte, abych na někoho ukazoval prstem. Navíc pokud tady něco citujete, tak by asi bylo dobré popsat, co a z jaké doby to má být. Vešké dokumenty jsou v kanceláři odboru územního plánování k nahlédnutí. Jestli se ale domníváte, že mám vše naskenovat a zveřejnit, pak asi netušíte, jak vypadá projektová dokumentace včetně doplňujících dokumentací. Z celé této diskuse fakt netuším, co vlastně chcete.

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

No pane Machu, ptám se stále na to jedno a to samé. Kdo tedy rozhodl, že i když gelog označil počet sond za nedostatečný, což jsem Vás tedy zřejmě přistihl při lži, o tom, že se prostě další sondy nebudou dělat a je zodpovědný za to, co se nyní děje?

Nezlobte se na mne, ale celou dobu zde nejste ochoten odpovědět na jedinou přímou otázku. Ptám se po několikáté na geologickou zprávu. Vy mi tvrdíte, ženikde tam geolog netvrdí že by počet sond byl malý. Toto je Vaše citace:" Geolog v žádné zprávě neuváděl, že považuje počet sond za malý" Tak nevím zda jste tu zprávu tedy vlastně vůbec četl, nebo zde prostě lidem normálně lžete?

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

A ptáte se vlastně nač?

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

A není náhodou v té zpravě také toto? "Vhodnost zemin do násypů – podloží komunikací

Podsypy pod zpevněnými plochami splňují parametry vhodnosti zemin do konstrukčních vrstev, zvláště drcené kamenivo frakce 32-63 mm. S ohledem na nedostatečný počet sond není možné být pro účely ověření skladby podloží komunikací přesnější. V jedné sondě se totiž nacházejí štěrkopísky a ve druhé drcené kamenivo, pak nehomogenní navážky. Protože se dle informací projektanta uvažuje o změně povrchových partií zpevněných ploch – místo asfaltu bude žulová dlažba -  je jasné, že dojde ke kompletnímu přepracování jejího podloží jak s ohledem na zajištění propustnosti, spády a samozřejmě na dostatečnou únosnost v kontextu s očekávaným dopravním zatížením.

Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

Zeptám se opět. Je ta zpráva někde na webu k dohledání? 


Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod

V úřadě jsem od roku 2011. V roce 2013 se na autobusovém nádraží dělal geologický průzkum z důvodu změny objektu zastávky na betonovou monolitickou konstrukci. Proč se nedělal geologický průzkum v rozsahu celého autobusového nádraží nevím, ale pokud bych zde pracoval už v roce 2009, tak bych ho nedoporučil (byť mám jen 4 semestry geologie a zakládání staveb).

Geolog v žádné zprávě neuváděl, že považuje počet sond za malý. Uvedl jsem to jen v rámci variant průzkum, že lze požadovat menší či větší počet sond. V této lokalitě nic nenasvědčovalo tomu, že je podloží nestabilní. Nechci házet odpovědnost na mé předchůdce nebo projektanty, zachoval bych se asi obdobně.

Vícepráce se v současné době oceňují. Bude je hradit investor tak, jako celou stavbu. Jestli bude část z nich následně proplacena z dotačního programu, tak o tom budeme jednat, jak jsem opakovaně uvedl.

Jak snad se opravují díry v asfaltu se asi můžete denně přesvědčit na naší silniční síti. Pokud by se sondy dělaly někdy v roce 2009 nebo 2010, tak jaká úpravy by se asi měla udělat, aby díry celou tu dobu vydržely? Resp. kolikrát by se musely opravit, a kdo by hradil náklady na opravy?

O projektu se všeobecně diskutuje již od roku 2009. Minimálně ze spisu to pramení, protože se projekt upravoval (a to dost zásadně) podle připomínek občanů. Své připomínky jste mohl uplatnit kdykoli během této doby. Pokud jsem nějakou chybu způsobil já, vedení města nebo zastupitelé to se mnou určitě budou řešit. Jestli se ale domníváte, že po nocích kopu na autobusovém nádraží díry a nosím do nich bahno bůhví odkud, tak si buďte jistý, že tolik času nemám, a že problém zbahněného podloží jsem opravdu, ale opravdu nezpůsobil.

Počet příspěvků: 27 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >