Vše o Železném Brodě
Autobusové nádraží Železný Brod
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
další zpráva o stavbě terminálu bude dnes zveřejněna na městském webu v aktualitách.
S pozdravem
André Jakubička
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Zobrazit profil | Dobry den vsem, koukam na ten skelet a diru pro strom (nebo co to bude?) https://picasaweb.google.com/115710807843712501419/Brod20140729#6041415731904216114 muzu se zeptat, jaky druh stromu tam bude vsazen? a do jake vysky - a kdy - ma dorust? Uznam, ze vzrostle stromy mohou zlepsit i jinak brutalni pohledy (viz brodska panoramata u Jizery, ted kdyz stromy kolem panelaku dorostly uz skoro do poloviny jejich vysky vypadaji pohledy na mesto o hodne lip, nez pred 40 lety :) osobne ale nejsem velkym priznivcem takovychto architektonickych "vyboju". (U verejnych staveb. Soukromnik at si stavi, co chce. Bude to on, kdo ponese nasledky spatneho rozhodnuti.) Mozna, ze to je jen moje prilisna averse vuci temer uz cemukoliv, co se tvari jako "zelene"... Vytvaret takoveto "vymyslenosti" v krajine, ktera obecne prilis zarusta premirou stromu a pustne? ("divoci" dle salonnich "ekologu")? no nevim. A divam se na plany dalsich velkych staveb. Je zrejme, ze Brodaky cekaji i dalsi stromy prorustajici betonovymi ci kovovymi kruhy, napr. na Malem rynku.... :) |
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Pane Tribučku,
když vám sáhodlouze odpovídám, že o projektu v průběhu let rozhodovalo více lidí (nepracuji tu od roku 2009, ale až od roku 2011), nechtějte, abych na někoho ukazoval prstem. Navíc pokud tady něco citujete, tak by asi bylo dobré popsat, co a z jaké doby to má být. Vešké dokumenty jsou v kanceláři odboru územního plánování k nahlédnutí. Jestli se ale domníváte, že mám vše naskenovat a zveřejnit, pak asi netušíte, jak vypadá projektová dokumentace včetně doplňujících dokumentací. Z celé této diskuse fakt netuším, co vlastně chcete.
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Podsypy pod zpevněnými plochami splňují parametry vhodnosti zemin do konstrukčních vrstev, zvláště drcené kamenivo frakce 32-63 mm. S ohledem na nedostatečný počet sond není možné být pro účely ověření skladby podloží komunikací přesnější. V jedné sondě se totiž nacházejí štěrkopísky a ve druhé drcené kamenivo, pak nehomogenní navážky. Protože se dle informací projektanta uvažuje o změně povrchových partií zpevněných ploch – místo asfaltu bude žulová dlažba - je jasné, že dojde ke kompletnímu přepracování jejího podloží jak s ohledem na zajištění propustnosti, spády a samozřejmě na dostatečnou únosnost v kontextu s očekávaným dopravním zatížením.
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
Předmět: Autobusové nádraží Železný Brod
V úřadě jsem od roku 2011. V roce 2013 se na autobusovém nádraží dělal geologický průzkum z důvodu změny objektu zastávky na betonovou monolitickou konstrukci. Proč se nedělal geologický průzkum v rozsahu celého autobusového nádraží nevím, ale pokud bych zde pracoval už v roce 2009, tak bych ho nedoporučil (byť mám jen 4 semestry geologie a zakládání staveb).
Geolog v žádné zprávě neuváděl, že považuje počet sond za malý. Uvedl jsem to jen v rámci variant průzkum, že lze požadovat menší či větší počet sond. V této lokalitě nic nenasvědčovalo tomu, že je podloží nestabilní. Nechci házet odpovědnost na mé předchůdce nebo projektanty, zachoval bych se asi obdobně.
Vícepráce se v současné době oceňují. Bude je hradit investor tak, jako celou stavbu. Jestli bude část z nich následně proplacena z dotačního programu, tak o tom budeme jednat, jak jsem opakovaně uvedl.
Jak snad se opravují díry v asfaltu se asi můžete denně přesvědčit na naší silniční síti. Pokud by se sondy dělaly někdy v roce 2009 nebo 2010, tak jaká úpravy by se asi měla udělat, aby díry celou tu dobu vydržely? Resp. kolikrát by se musely opravit, a kdo by hradil náklady na opravy?
O projektu se všeobecně diskutuje již od roku 2009. Minimálně ze spisu to pramení, protože se projekt upravoval (a to dost zásadně) podle připomínek občanů. Své připomínky jste mohl uplatnit kdykoli během této doby. Pokud jsem nějakou chybu způsobil já, vedení města nebo zastupitelé to se mnou určitě budou řešit. Jestli se ale domníváte, že po nocích kopu na autobusovém nádraží díry a nosím do nich bahno bůhví odkud, tak si buďte jistý, že tolik času nemám, a že problém zbahněného podloží jsem opravdu, ale opravdu nezpůsobil.