Vše o Železném Brodě
Železný Brod - Podspálov
Předmět: Železný Brod - Podspálov
Předmět: Železný Brod - Podspálov
Dobrý den,
rád bych tady uvedl seznam projektů, které se v oblasti rekreačního pohybu turistů připravují, ale máte pravdu, že jich je málo, a navíc termínově znatelně "váznou".
Greenway Jizera, tedy cyklostezka ze Železného Brodu směrem na Líšný je v současné době ve fázi projednávání majetkových záležitostí, a protože část pozemků je blokována exekucemi a pod., tak jsem pesimista, přestože jsem původně očekával, že se v roce 2015 začne stavět. Bohužel - určitě se nezačne.
Chůzi po silnici směrem na Podspálov jste asi přesně popsal a není co dadat. Na silnici se občas objeví i kamiony, ale stačí osobní auta. Městská policie může na území města měřit kdekoli, tedy na celém úseku až k mostu přes Kamenici v Podspálově. Podle informací, které mám, zde rychlost měřili, ale nebylo zaznamenáno větší množství přestupků. Po této komunikaci chodím i jezdím na kole, a také se mi zdá, že rychlost neodpovídá povoleným limitům. Bohužel dokud bude silnice zařazena mezi komunikace II. třídy, tak víc než snížení rychlosti na 50 km/h. nedosáhneme.
Ke zvážení je možnost vybudovat paralelní pěší stezku, ale to znamená jednání s vlastníky pozemků, tedy záležitost na více let přípravy.
Vaše připomínky vedu v patrnosti a budu se snažit ze své pozice problematiku řešit. Naprosto souhlasím s tím, že pokud by se tento turistický koridor podařilo od Malé Skály protáhnout až do Podspálova, mohl by být mimo jiné i ekonomický přínos městu.
Odpověď asi není uspokojivá, ale nechci slibovat něco, o čem vím, že to v současné době není možné.
Předmět: Re: Železný Brod - Podspálov
Dobry den, zdravim vsechny cyklisty, i ty jen prilezitostne (jako jsem ja :) "Paralelni stezku" pro cyklisty - ale i pesi - z Brodu do Podspalova muze brat vazne jenom Martan , pouziji li oblibeneho prirovnani. Rozhodne ne rodily Brodak. Staci si predstavit, kde by mela vest (tak, aby pritom byla opravdu pouzivana a nebyla odstrasujici okazkou devastace krajiny za "zelene" dotacni miliony) treba v prostoru "Kaceny" (je libo pravy, nebo snad dokonce levy, breh?) pod Paraplickem ci pobliz Podspalova. Omezovat - az skrtit - automobilni provoz na tehle silnici - to jiste ano, tvarit se ale ze tam do roku 2100 bude "paralelni" stezka je samozrejme jen zertovani/ chlacholeni na nepravem miste. Ja bych zopakoval sve namitky ci dotazy ohledne te planovane "paralelni" cyklostezky do Lisneho. (Plus postesknuti ze jeduny opravdu smysluplny, i kdyz narocny a velice nakladny, usek Riegrovkou je tez jen science fiction. Ono by bylo grandioznim uspechem zbudovat pohodlne a bezpecne cyklisticke spojeni na 1km ttrase namesti - Dvirka, vse ostatni je hudba davne budoucnosti :)
Předmět: Železný Brod - Podspálov
Předmět: Železný Brod - Podspálov
Co se týká pěší stezky podél břehu Jizery, tak se stačí projít po silnici od koupaliště k Paraplíčku, a na řadě míst zjistíte zbytky zpevnění břehu či úzkou stezku, která zde možná byla, možná to jsou jen zbytky z doby rozšiřování silnice před II. svět. válkou. Je to ale úzký pruh pro pěší stezku, nikoli pro cyklostezku. A také bychom to platili ze svého, nikoli z dotací.
Nápad na vedení cyklostezky do Podspálova na straně u železniční trati padl na veřejném projednání záměru Greenway Jizera, a není z mé hlavy.
Pokud to z předešlého textu nebylo jasné, tak nyní už možná bude.
Předmět: Železný Brod - Podspálov
Předmět: Železný Brod - Podspálov
Předmět: Re: Železný Brod - Podspálov
Dobry den pane Reif, ono plati ze kde je dobra asfaltka tam se to driv, nebo pozdeji zaplni uhanejicimi auty, tomuto prirodnimu zakonu se nelze ubranit. Dokud byla silnice na Podbozkov plna der bylo to v tomhle ohledu pro cyklisty samozrejme lepsi :) Instalaci roky slibovane cedule omezujici rychlost na spalovske silnici brani asi stanovisko krajskeho odboru dopravy, mozna i nejaka nevyresena majtekova vyrovnani ci dalsi duvody... :) Je li Vam lto, ze krasna trasa smerem na Spalov neni nijak zvelebovana pro ucely rekreacniho vyziti obcanu a navstevniku Brodu - doporucuji nahradni vylet pesky "divocinou" po levem brehu Jizery dolu k Lisnemu. Ted to tam ceske drahy dost prokacely a jeste neni listi, cili muzete si dobre prohlednout, kudy je naplanovana "Greenway" v techto koncinach. Budete uz druhy, kdo se tam z fanousku cyklistiky a Greenway takto vypravil. (Prvni jsem byl ja a jiz pred lety jsem zde na webu ukazoval jakousi fotodokumentaci, pomoci ktere jsem se snazil vysvetlit svuj postoj k tehle casti trasy "Greenway". Ze to je draha blbost planovat to temito misty ) Ja si totiz myslim, ze i planovaci z Pudisu co tu trasu za milion Kc (plus nejake dalsi platby v posledni dobe) vykreslili si ji prostudovali jen z mapy. (Viz usek naproti elektrarne.) Ona se ale ta trasa stejne asi nikdy stavet nebude, bylo by to prilis drahe, zajem obcanu a vedeni mesta je v podstate nulovy - a obdobi, kdy EU a regionalni programy Severovychod davaly dotacni penize na vselijake takoveto zbytne projekty zrejme jiz pomalu konci
Předmět: Železný Brod - Podspálov
Předmět: Re: Železný Brod - Podspálov
Dobry den vsem. Urcite nemluvim za ostatni obcany - pisu svuj nazor a sva pozorovani. To pozorovani je, ze naplanovanou trasu po levem brehu Jizery si pravdepodobne nikdo z nadsenych zajemcu o cyklistiku, ale ani vedeni mesta a planovacu te trasy poradne neprosel. (No a me nevrazive a provokativni poznamky se tedy snazi vyvolat nalezitou odpoved zainteresovanych odborniku a pripadny dukaz, ze toto neni pravda :)
Moje nazory jsou:
1) Lepsi vrabec v hrsti nez holub na strese. Pokusit se, po desetiletich nebezpecneho provizoria (jizda po R10) o urychlene vybudovani cyklisticky pratelskeho spojeni Brod - Poric - Spice. To je nejkritictejsi, nejuzsi a pro cyklisty nejnebezpecnejsi usek R10
2) Nesnasim sice salonni "ekology" ale na prirodnim prostredi mi tez docela zalezi. Stupen devastace leveho brehu Jizery, ktery stavba te Greenway nevyhnutelne zpusobi, mi prijde ohromny. Ve srovnani s relativnimi ekologickymi malickostmi typu "rekonstrukce mostu v Brode"
3) Vyzyvam zde uz nekolik let planovace te trasy, at zverejni opravdu podrobny plan a vycisli odhadovane naklady stavby stezky treba jen v 300m dlouhem useku Liebieguv most - louka za nadraznim domkem na Spici. At vidime, kolik desitek milionu cela ta trasa bude stat. Je samozrejme mozne udelat jen uzkou pesinku "zig/zag nahoru a dolu blatem a sterkem tesne vedle trate" pak mi ale vadi ten neumerny humbuk, ktery se uz deset let kvuli tehle slavne Greenway dela
4) Semily maji ted asi jine starosti... ale usek na Riegrovce je pro rozvoj cyklistiky v regionu nesrovnatene dulezitejsi, nez usek Lisny - Brod. Tam predevsim by se mely soustredit, dle meho nazoru, spojene aktivity vsech pojizerskych mest, v prve rade pak Brodu a Semil