Vše o Železném Brodě

Železný Brod - Podspálov

Počet příspěvků: 11 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >

Předmět: Železný Brod - Podspálov

Dobrý den,
včera jsme byli s rodinou na cyklostezce Dolánky – Malá Skála - Líšný. Je to tam naprosto úžasné. Povzdechl jsem si, že nemáme možnost podobného výjezdu od nás ze Železného Brodu.
Tedy jeden směr by se našel – na Podspálov. Je sice hezké, že se tam dala omezená rychlost (ve městě 30 km/h, mimo město 50 km/h). Ale už auta nikdo nekontroluje, kdo jak rychle jezdí. Je vůbec v pravomoci MP měřit mimo hranice města? Navíc některé zatáčky jsou tak nepřehledné, že i těch 50 km/h je moc. Přecházení v zatáčkách do protisměru, aby bylo vidět není taky moc bezpečné.
Už několikrát jsem se zachraňoval úskokem do příkopu, či zastavilo auto v protisměru, když vidělo jedoucího šílence, který se na nás řítil, aby mu udělalo cestu. Je to prostě primárně silnice...
Cyklostezka Líšný – Podspálov je také v nedohlednu.
Všude čtu, jak se město zmáhá. Jak se buduje a vylepšuje a z pohledu rekreačního sportovního vyžití je vše stejné.
Místo, kde se může s dětmi bezpečně jezdit, přitáhne mnoho potencionálních turistů (např. onen vydařený úsek Dolánky – Malá Skála). Chystá se nějaké vylepšení, či alespoň opatření ke zvýšení bezpečnosti?
Děkuji
Radek Reif

Předmět: Železný Brod - Podspálov

Dobrý den,

rád bych tady uvedl seznam projektů, které se v oblasti rekreačního pohybu turistů připravují, ale máte pravdu, že jich je málo, a navíc termínově znatelně "váznou".

Greenway Jizera, tedy cyklostezka ze Železného Brodu směrem na Líšný je v současné době ve fázi projednávání majetkových záležitostí, a protože část pozemků je blokována exekucemi a pod., tak jsem pesimista, přestože jsem původně očekával, že se v roce 2015 začne stavět. Bohužel - určitě se nezačne.

Chůzi po silnici směrem na Podspálov jste asi přesně popsal a není co dadat. Na silnici se občas objeví i kamiony, ale stačí osobní auta. Městská policie může na území města měřit kdekoli, tedy na celém úseku až k mostu přes Kamenici v Podspálově. Podle informací, které mám, zde rychlost měřili, ale nebylo zaznamenáno větší množství přestupků. Po této komunikaci chodím i jezdím na kole, a také se mi zdá, že rychlost neodpovídá povoleným limitům. Bohužel dokud bude silnice zařazena mezi komunikace II. třídy, tak víc než snížení rychlosti na 50 km/h. nedosáhneme.

Ke zvážení je možnost vybudovat paralelní pěší stezku, ale to znamená jednání s vlastníky pozemků, tedy záležitost na více let přípravy.

Vaše připomínky vedu v patrnosti a budu se snažit ze své pozice problematiku řešit. Naprosto souhlasím s tím, že pokud by se tento turistický koridor podařilo od Malé Skály protáhnout až do Podspálova, mohl by být mimo jiné i ekonomický přínos městu.

Odpověď asi není uspokojivá, ale nechci slibovat něco, o čem vím, že to v současné době není možné.

Předmět: Re: Železný Brod - Podspálov

Dobry den, zdravim vsechny cyklisty, i ty jen prilezitostne (jako jsem ja :)   "Paralelni stezku" pro cyklisty  - ale i pesi -  z Brodu do Podspalova muze brat vazne jenom Martan , pouziji li  oblibeneho prirovnani. Rozhodne ne rodily Brodak. Staci si predstavit,  kde by mela vest (tak, aby pritom byla  opravdu pouzivana a nebyla odstrasujici okazkou devastace krajiny za "zelene"  dotacni  miliony) treba v prostoru "Kaceny" (je libo pravy, nebo snad dokonce levy, breh?)  pod Paraplickem ci  pobliz Podspalova. Omezovat - az skrtit - automobilni provoz na tehle  silnici -  to jiste ano,  tvarit se ale ze tam do roku 2100 bude "paralelni" stezka je samozrejme jen zertovani/ chlacholeni na nepravem miste. Ja bych zopakoval sve namitky ci dotazy ohledne te planovane  "paralelni" cyklostezky do Lisneho.  (Plus postesknuti ze jeduny opravdu smysluplny, i kdyz narocny a velice nakladny, usek Riegrovkou je tez jen science fiction. Ono by bylo grandioznim uspechem zbudovat  pohodlne a bezpecne  cyklisticke spojeni na 1km ttrase namesti - Dvirka, vse ostatni je  hudba davne  budoucnosti :)

Předmět: Železný Brod - Podspálov

Dobrý den, měření rychlosti Městskou policií v úseku Brod - Podspálov bude probíhat.

Předmět: Železný Brod - Podspálov

Co se týká pěší stezky podél břehu Jizery, tak se stačí projít po silnici od koupaliště k Paraplíčku, a na řadě míst zjistíte zbytky zpevnění břehu či úzkou stezku, která zde možná byla, možná to jsou jen zbytky z doby rozšiřování silnice před II. svět. válkou. Je to ale úzký pruh pro pěší stezku, nikoli pro cyklostezku. A také bychom to platili ze svého, nikoli z dotací.

Nápad na vedení cyklostezky do Podspálova na straně u železniční trati padl na veřejném projednání záměru Greenway Jizera, a není z mé hlavy.

Pokud to z předešlého textu nebylo jasné, tak nyní už možná bude.

Předmět: Železný Brod - Podspálov

Děkuji za reakce a budu se těšit, že se situace zlepší. Nakonec i po mnou zmíněné stezce Dolánky - Malá Skála jezdí občas nějaké auto a ničemu to nevadí. Vše je otázka nastavení pravidel na dané komunikaci.

Také nevěřím na rychlé vybudování náhradního koridoru (rád bych se mýlil). Spíš je reálnější vyjmout silnici z II. třídy a nastavit tam specifická pravidla. Případně silnici do Podspálova rozšířit - každý metr dobrý a prostor tam je.

Kdyby se uvažovalo o vedení cyklostezky mimo silnici, tak jsem jednoznačně pro asfaltový povrch - úsek na Podspálov využívá spousta in-line bruslařů a na písku s kameny to nejde...

Předmět: Železný Brod - Podspálov

Dobrý den,

tak skoro po roce musím napsat, že se situace na daném volnočasově využívaném úseku komunikace Železný Brod - Podspálov vůbec nezlepšila.

Stále tam auta jezdí jak o závod a to jak na třicítce v Brodě, tak na padesátce mimo město. Policisty kontrolující rychlost jsem tam neviděl (třeba jen na ně nemám štěstí). Nechápu také proč je omezení rychlosti jen do 17 hodin a proč není i v březnu. Vždyť největší provoz v létě tam je právě až k večeru.

Zato jsem zase několikrát uskakoval před nebezpečnými šoféry, s kočárkem je to již úplná loterie. Aut tam jezdí čím dál více (nejen kvůli stavbě mostu).

O to je smutnější, že se jedná o jediný úsek, kde se dá rekreačně sportovat bez kopců - ideální na výšlap s dětmi. Je vidět jak moc Železnému Brodu chybí cyklostezka, která mezi Dolánky a Líšným je tak moc využívaná. Jen kolik cykloturistů by Železnému Brodu přinesla.

Dětských hřišť je u nás už hodně, proč stavět další (viz aktualita z letošního roku)? Vždyť současné začínají chátrat a potřebují udržovat.  Proč se nezaměřit na něco, co městu skutečně prospěje?

Tisková správa k cyklostezce je cca 3 roky stará a stále se nic neděje.


S pozdravem

Radek Reif

Předmět: Re: Železný Brod - Podspálov

Dobry den pane Reif,  ono plati ze kde je dobra asfaltka tam se to driv, nebo pozdeji zaplni uhanejicimi auty, tomuto  prirodnimu zakonu se nelze ubranit. Dokud byla silnice na Podbozkov plna der bylo to v tomhle ohledu pro cyklisty  samozrejme lepsi   :)  Instalaci roky slibovane cedule omezujici rychlost na spalovske silnici brani asi stanovisko krajskeho odboru dopravy, mozna i nejaka nevyresena majtekova vyrovnani  ci dalsi duvody... :) Je li Vam lto, ze krasna trasa smerem na Spalov neni nijak zvelebovana pro ucely rekreacniho vyziti obcanu a navstevniku Brodu - doporucuji nahradni vylet pesky "divocinou"  po levem brehu Jizery dolu k Lisnemu. Ted to tam ceske drahy dost prokacely a jeste neni listi, cili muzete si dobre prohlednout, kudy je naplanovana "Greenway" v techto koncinach. Budete uz druhy, kdo se tam z fanousku cyklistiky a Greenway takto vypravil.  (Prvni jsem byl ja a jiz pred lety jsem zde na webu ukazoval jakousi fotodokumentaci, pomoci ktere jsem se snazil  vysvetlit svuj postoj k tehle casti trasy "Greenway".  Ze to je draha  blbost planovat to temito misty ) Ja si totiz myslim, ze i planovaci z Pudisu co tu trasu za milion Kc (plus nejake dalsi platby v posledni dobe) vykreslili si ji prostudovali jen z mapy. (Viz usek naproti elektrarne.) Ona se ale ta trasa stejne asi nikdy stavet nebude, bylo by to prilis drahe, zajem obcanu a vedeni mesta je v podstate nulovy - a obdobi, kdy EU a regionalni programy Severovychod davaly dotacni penize na vselijake takoveto zbytne projekty zrejme jiz pomalu konci

Předmět: Železný Brod - Podspálov

Vážený pane Zahradníku,
musím reagovat na tyto Vaše věty: 

 Ona se ale ta trasa stejne asi nikdy stavet nebude, bylo by to prilis drahe, zajem obcanu a vedeni mesta je v podstate nulovy - a obdobi, kdy EU a regionalni programy Severovychod davaly dotacni penize na vselijake takoveto zbytne projekty zrejme jiz pomalu konci

Setkávám se zde na fóru s tímto Vaším názorem opakovaně. Nesouhlasím s Vaším tvrzením, že zájem občanů je v podstatě nulový. Nemáte pravdu. Přidávám se k panu Reifovi, že i já mám velký zájem, aby se tato cyklostezka rozšířila až sem (mluvím za sebe, ne za "všechny občany" jako Vy). Naposledy jsem ji jela v pátek, je nádherná. Cestou do Líšného jezdím kopcem přes Vrát, nazpět jsem už neměla síly a tak jsem to riskla z Líšného po silnici.
A co vím, cyklostezku až do Brodu si přejí i mí přátelé - cyklisté. A není jich málo.
Možná je to zbytný projekt pro Vás, pane Zahradníku. Prosím, nezevšeobecňujte ale tento svůj názor, nemluvte "za všechny občany".

Že cyklostezka bude nákladná, je v úseku Líšný - Semily kvůli terénu jasná věc. Ale když před cca 160 ti lety dovedli naši předci bez dnešní techniky tudy postavit železnici a před cca 100 lety po druhé straně vybudovat pěší Riegrovu stezku, proč bychom my, s dnešní technikou, neměli zvládnout cyklostezku? 

Čtenáři brodských webovek, udělejte si vlastní názor, projeďte si cyklostezku Líšný - Turnov "na vlastní šlapky" . Podle mě je to jedna z nejkrásnějších českých cyklostezek (a že jsem jich projela spoustu). Vyhněte se radši slunným víkendům - to je tam opravdu narváno. Podél cyklostezky bují hospůdky jak houby po dešti (nyní např. nová Vechtrovna za Malou Skálou). Cyklostezka přivádí spousty nadšených cyklistů do této oblasti a pro místní nové pracovní příležitosti.

Vím, že to nebude snadné cyklostezku dobudovat, ale to ať vyřeší odborníci - projektanti a další.

Omlouvám se, že mi to píše po citaci velká písmena, nevím proč a jak to změnit na normální písmo, snad to nebude na překážku přečtení tohoto příspěvku.

Předmět: Re: Železný Brod - Podspálov

Dobry den vsem. Urcite  nemluvim za ostatni obcany - pisu svuj nazor a sva pozorovani. To pozorovani je, ze naplanovanou trasu po levem brehu  Jizery si pravdepodobne nikdo z nadsenych zajemcu o cyklistiku, ale ani vedeni mesta a planovacu te trasy poradne neprosel. (No a me nevrazive a provokativni poznamky se tedy snazi vyvolat nalezitou odpoved zainteresovanych odborniku a pripadny dukaz, ze toto neni pravda :) 

Moje nazory jsou: 

1)  Lepsi vrabec v hrsti nez holub na strese. Pokusit se, po desetiletich nebezpecneho provizoria (jizda po R10) o urychlene vybudovani  cyklisticky pratelskeho spojeni Brod -  Poric - Spice. To je  nejkritictejsi, nejuzsi a pro cyklisty nejnebezpecnejsi   usek R10

2) Nesnasim sice salonni "ekology"  ale  na prirodnim prostredi mi tez docela zalezi. Stupen devastace leveho brehu Jizery, ktery stavba  te Greenway  nevyhnutelne zpusobi, mi prijde ohromny. Ve srovnani s relativnimi ekologickymi malickostmi typu "rekonstrukce mostu v Brode" 

3) Vyzyvam zde uz nekolik let planovace te trasy, at  zverejni opravdu podrobny plan a vycisli odhadovane naklady stavby stezky treba jen v 300m dlouhem useku Liebieguv most -  louka  za nadraznim domkem na Spici. At vidime, kolik desitek milionu cela  ta trasa bude stat. Je samozrejme mozne udelat jen uzkou pesinku "zig/zag nahoru a dolu  blatem a sterkem tesne vedle trate" pak mi ale vadi ten neumerny humbuk, ktery se uz deset let kvuli tehle slavne Greenway dela

4) Semily maji ted asi jine starosti... ale usek na Riegrovce je pro rozvoj cyklistiky v regionu nesrovnatene dulezitejsi, nez usek Lisny - Brod. Tam predevsim by se mely soustredit, dle meho nazoru,  spojene aktivity  vsech pojizerskych mest, v prve rade pak Brodu a Semil

Počet příspěvků: 11 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >