Vše o Železném Brodě
Most v Brodě.
Předmět: Most v Brodě.
Předmět: Most v Brodě.
po dalším jednání na Odboru dopravy na Krajském úřadě ohledně mostu přes Jizeru přidávám pár nových informací:
Krajská správa silnic Libereckého kraje nechala v průběhu podzimu 2012 zpracovat na tomto mostě průzkumné práce. Konkrétně bylo provedeno geodetické zaměření zájmového území, diagnostika mostní konstrukce a byly zjištěny inženýrské sítě. Na základě výsledků diagnostického průzkumu bylo přistoupeno k vypsání výběrového řízení na zhotovení projektové dokumentace na rekonstrukci mostu.
Na
konci roku 2012 byla podepsána smlouva se zhotovitelem projekčních
prací a zhotoviteli byly předány potřebné podklady (výsledky
diagnostického průzkumu,
zaměření, průběh sítí). V současné době je v rozpracovanosti Technická studie. Předpokládané dokončení studie je v březnu 2013.
Před
vydáním Studie se uskuteční jednání na Městě, na kterém budou
představeny návrhy možných řešení. Následně bude přistoupeno
k projektování dalších stupňů
dokumentace
Jaké řešení přesně vzejde z projektu nelze zatím říct.
Předmět: Most v Brodě.
Ahoj, zdravím všechny nahlížitele do této diskuze.
Pan starosta si nedávno přál, aby se na našem mostě udělaly nějaké opravy a zdá se, že tento týden se cosi podobného pod mostem i dělo. Nějaká firma k mostu na náplavku přijela s několika dodávkami a na vodu její pracovníci spustli montážní prám. Letmým pohledem z nábřeží jsem odhadoval jaké si asi spárování zdiva, nebo něco tomu podobného. Čeho si ale určitě nejde nevšimnout, je ta velká nerovnost asfaltových pruhů nebo pásů na obou chodnících mostu. Zdají se mi být vyšší než normálně. Jestli je přizvedává proniklá vlhkost a její zmrznutí je otázkou.
To, co mi dost tady v Brodě a v zimě vadí, je neustálé pojíždění protahujících strojů s pluhy a škrabkami zvednutými nahoru. Na dotaz, proč se tak děje mi jeden bývalý pracovník Města odpověděl, že by tím soustavným seškrabáváním v rajonech který patří např. SÚS vznikaly Městu ztráty na naftě. Protože náklady při průjezdu traktoru se škrabkou dole jsou o moc vyšší. Nějak jsem si myslel, že ulice po kterých tady v Brodě jezdíme spolu s těmi našimi domácími protahovateli jsou stále naše a děje se tak stejně i pro nás a ne jen pro projíždějící odjinud. Taky mě napadlo,že když se tedy nechce protáhnout hlavní tah městem, má tedy technika projet nábřežím. Kolikrát přejíždějí stroje provozující protahování směrem na Horky,Jirkova i Kamenici a skoro zásadně všichni se svými pluhy nahoře. Kdo vysvětlí nasmlouvanému traktoristovi,že když protáhle ulice a silnice už od mostu v Brodě až např. do Kamenice, dělá to i svým Kameničákům a do Kamenice dojíždějícím autobusům. O Horce, Malé i Hrubé a Jirkově to platí podobně. Taková Železná ulice je kolikrát díky tý hrabance těžko průjezdná a kolikrát se v ní nedá vyhnou ani osobákům díky nahrnutým barierám.Za ty bych se přimluvil, aby se odvážely častěji. Také je podivné, že hlavní silničářský tah od Jablonce je dost hodin i při trvalém sněžení neprotažen. To se pak zdá, že ty projíždějící sypače jsou častěji vidět když nesněží.
Je pravda, že když jsem za mlada protahoval silnice v oblasti Krásné Studánky a jel si odpočinout domů do Liberce škrabka byla na zemi na vozovce skoro pořád. Je taky pravdou, že i tenkrát platilo to, že někomu mohlo dělat problém dělat tzv.práci za někoho jiného v jiným rajonu. Asi to platí částěčně i tady. Ale Brod je přece NÁŠ, a tak proč pro něj neudělat něco víc, (když si přez něj někdo stejně veze svůj erární zadek) což? Jsem zvědav, kdo se ozve jako první , že jsem ho tímhle článkem naštval. Ať nás zima baví a netrápí. Ahoj.
Předmět: Most v Brodě.
Ahoj. Zdravím všechny uživatele našeho mostu.Tak silničáři provedli vyfrézování asfaltu podél obrubníků a potom zaprskali asfaltoštěrkovou prskandou praskliny. Ale !!! Zase, když už tam byli a dělali to zaprskávání, nezaplnili mnoho dalších prasklin. V nastávající zimě se do těch prasklin zase dostane slaná břečka, která při mrazu pod 7 stupňů pod nulou bude POZOR ! MRZNOUT a proto odtrhávat asfaltový pás od jeho podloží a zase bude docházet k dalšímu poškozování mostní konstrukce. Vůbec tyhle opravy neprobíhají nějak komplexně. Z 20 děr jsou zaprskány asi 3-4 díry a honem odjet pryč do jiných končin oblasti. Taková je praxe silničářů. Zřejmě má přednost najíždění kilometrů a ne odvedená práce při ůdržbě vozovek. Sorry, ale tak to vidím já. Ještě drobnost. Na konci prázdnin jsem se zmínil o keřích u Pandy. Jsem si dovolil vzít pilku a nůžky a tyto přistřihnout. Dopadlo to dobře. Nic jsem si neudělal a ani mi nikdo nevynadal a ani mě nikdo nepřejel. Někdy pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu stačí udělat málo. Ahoj.
Předmět: Most v Brodě.
Předmět: Most v Brodě.
Představoval bych si komplexnější opravy. Most je již nutně potřebuje.
André Jakubička
Předmět: Most v Brodě.
Předmět: Most v Brodě.
K příspěvku z 10.8.:
Jde zřejmě o tento článek:
http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/mostu-se-dockaji-az-pristi-rok-ale-vadi-soucasny-stav-20120803.html
Informace o plánované rekonstrukci/stavbě nového mostu je zajímavá, doufejme, že k ní skutečně alespoň ten příští rok dojde.
V té souvislosti vzpomínám, že někdy před 30lety měli ve Žďáře n.S. stejný problém s chodníky na mostě přes Sázavu. Potom k nosným trámcům z každé strany mostu připevnili krakorcové nosníky a vedle mostu vznikly dvě lehké lávky pro pěší, oddělené zábradlím. Na zábradlí připevnili plné desky, vozovka se přitom rozšířila o původní chodníky. Bylo to hotové za necelý týden.
Zajímalo by mne, zda se při plánované rekonstrukci zvažovala možnost vybudování samostatných lávek pro pěší.
Pokud by byla zvažována rozsáhlejší rekonstrukce mostu, snad bylo uvažováno s rozšířeným napojením na nábřeží Obránců míru - pro perspektivu možného obousměrného provozu (ten by byl velmi potřebný, kdyby se časem podařilo spojit Železnou ulici se Štefánikovou, jak bylo plánováno, celá část Trávníků by se zbavila tranzitní dopravy).
Dalším problémem, dotýkajícím se mostu, je i snížený chodník před Květinářstvím a před Bistrem Na Nábřeží. Chodci, kteří tam jdou raději po vozovce dost riskují, nepříjemné to je i pro řidiče.Snad by byla možná nějaká dohoda s vlastníky těch domů a srovnání chodníků do jedné roviny.
Myslím a doufám, že rekonstrukce mostu je postatně reálnější, než řešení Malého náměstí.
Asi by tedy bylo vhodné, věnovat tomu náležitou pozornost, protože to, jak bude řešen most a provoz na něm, ovlivní i provoz v přilehlých ulicích a na nábřežích.
Předmět: Most v Brodě 2.
Ahoj motoristi.
Tak si tak jedu pro benzín na TS a v zatáčce za TF Netem vidím silničáře z KSSLK jak lopatují asfaltem okraj pravé krajnice. Odborně to provedli v tloušťce asi 2-5 cm, a to znamená, že první vydatný deštík to spláchne do nejbližšího kanálu, nebo až k poště. O zimě ani nemluvím. Natankuji a jedu zpět a doufám, že zaplácli i ty díry na mostě. Marné to doufání. Most zase úspěšně vynechali.Někdo by se už konečně měl ty drahé party zeptat, někdo kdo ty jejich výkony platí, co za ten den kde opravili a mě by zajímalo, co to jejich snažení stálo. Jediné, co s povděkem kvituji,je to, že asi TS ořezaly ty keře naproti hudebce. Teď, když se odbočuje na Koberovskou ulici, je to konečně bezpečné. Ještě by to samé chtělo udělat u výjezdu z ulice Zátiší, od Sklandy na hlavní silnici. Tam by se ty keře měly ale odstranit totálně směrem k městu i směrem do Dvírek.Zatím se vždy nechaly dost přerůst, tím dlouho vadily ve výhledu a pak se síkly. Ten výjezd od toho domu v Panské zahradě taky není z nejbezpečnějších. Jak to tam vyřešit? Nějaké nápady? Hezký a bezpečný konec léta. Ahoj.