Vše o Železném Brodě

Most v Brodě.

Počet příspěvků: 10 zobrazené: 1 - 10

Předmět: Most v Brodě.

Ahoj.Zdravím všechny návštěvníky našeho hlavního mostu jak tady na diskuzi, tak na něm při chůzi. Děkuji za info od p. starosty.Vystihující a srozumitelné. Méně srozumitelné bylo opětovné počínání záplatovačů z tzv.údržbářské party ze KSSLK. Před týdnem ve čtvrtek se zase ukázali na mostě a lepili pytlovanou  asfaltovou směsí několik málo děr. Jel jsem na Technický a řekl jsem si, že až pojedu nazpátek, zastavím a zeptám se jich, proč tu směs sypou do nevyčištěných neupravených a plynem nenatavených děr. Nepovedlo se to. Jak se ti chlapi rychle ukázali, tak zase rychle zmizeli. A zase tam ponechali několik děr nezaplněných, neopravených. Jak začaly ty větší mrazy a oblevy, nešlo si nevšimnout, že ty příčné prskandou nezalepené příčné praskliny se po zatečení nasolené vody a jejímu následnému zmrznutí dost zvedly. Asi o 5-8 cm. Kola aut zapadala do nezadělaných děr, aby vzápětí najela na ty mrazové příčné prahy. Začínám mít pocit, že tu údržbu takhle odflakují úmyslně, aby ty následné opravy vyšly co nejdráž a nás to víc bavilo po tom mostě chodit a jezdit. 
Mám ještě jednu zajímavou informaci. Oslovil mě soused a říkal, že silničáři opravili díry na mostě a že je to fajn. Zřejmě,  právě takový pocit nás Broďáků má vyvolat ta blesková opravářská akce silničářů. Ale, málo kdo asi pozná, že ty opravy jsou díky krátkodobé trvanlivosti k ničemu. Dojem to asi nějaký dělá. Tak proto choďte a jezděte pomalu a ohleduplně. Ono nám asi nic víc nezbude. Ahoj.

Předmět: Most v Brodě.

Dobrý den,

po dalším jednání na Odboru dopravy na Krajském úřadě ohledně mostu přes Jizeru přidávám pár nových informací:
Krajská správa silnic Libereckého kraje nechala v průběhu podzimu 2012 zpracovat na tomto mostě průzkumné práce. Konkrétně bylo provedeno geodetické zaměření zájmového území, diagnostika mostní konstrukce a byly zjištěny inženýrské sítě. Na základě výsledků diagnostického průzkumu bylo přistoupeno k vypsání výběrového řízení na zhotovení projektové dokumentace na rekonstrukci mostu.

Na konci roku 2012 byla podepsána smlouva se zhotovitelem projekčních prací a zhotoviteli byly předány potřebné podklady (výsledky diagnostického průzkumu, zaměření, průběh sítí). V současné době je v rozpracovanosti Technická studie. Předpokládané dokončení studie je v březnu 2013. Před vydáním Studie se uskuteční jednání na Městě, na kterém budou představeny návrhy možných řešení.  Následně bude přistoupeno k projektování dalších stupňů dokumentace

Předpoklad dokončení proj. dokumentace vč. stavebního povolení je září 2013.
Jaké řešení přesně vzejde z projektu nelze zatím říct.

Předmět: Most v Brodě.

Ahoj, zdravím všechny nahlížitele do této diskuze.

Pan starosta si nedávno přál, aby se na našem mostě udělaly nějaké opravy a zdá se, že tento týden se cosi podobného pod mostem i dělo. Nějaká firma k mostu na náplavku přijela s několika dodávkami a na vodu její pracovníci spustli montážní prám. Letmým pohledem z nábřeží jsem odhadoval jaké si asi spárování zdiva, nebo něco tomu podobného. Čeho si ale určitě nejde nevšimnout, je ta velká nerovnost asfaltových pruhů nebo pásů na obou chodnících mostu. Zdají se mi být vyšší než normálně. Jestli je přizvedává proniklá vlhkost a její zmrznutí je otázkou.

To, co mi dost tady v Brodě a v zimě vadí, je neustálé pojíždění protahujících strojů s pluhy a škrabkami zvednutými nahoru. Na dotaz, proč se tak děje mi jeden bývalý pracovník Města odpověděl, že by tím soustavným seškrabáváním v rajonech který patří např. SÚS vznikaly Městu ztráty na naftě. Protože náklady při průjezdu traktoru se škrabkou dole jsou o moc vyšší. Nějak jsem si myslel, že ulice po kterých tady v Brodě jezdíme spolu s těmi našimi  domácími protahovateli jsou stále naše a děje se tak stejně i pro nás a ne jen pro projíždějící odjinud. Taky mě napadlo,že když se tedy nechce protáhnout  hlavní tah městem, má tedy technika projet nábřežím. Kolikrát přejíždějí stroje provozující protahování směrem na Horky,Jirkova i Kamenici a skoro zásadně všichni se svými pluhy nahoře. Kdo vysvětlí nasmlouvanému traktoristovi,že když protáhle ulice a silnice už od mostu v Brodě až např. do Kamenice, dělá to i svým Kameničákům a do Kamenice dojíždějícím autobusům. O Horce, Malé i Hrubé a Jirkově to platí podobně. Taková Železná ulice je kolikrát díky tý hrabance těžko průjezdná a kolikrát se v ní nedá vyhnou ani osobákům díky nahrnutým barierám.Za ty bych se přimluvil, aby se odvážely častěji. Také je podivné, že hlavní silničářský tah od Jablonce je dost hodin i při trvalém sněžení neprotažen. To se pak zdá, že ty projíždějící sypače jsou častěji vidět když nesněží.

Je pravda, že když jsem za mlada protahoval silnice v oblasti Krásné Studánky a jel si odpočinout domů do Liberce škrabka byla na zemi na vozovce skoro pořád. Je taky pravdou, že i tenkrát platilo to, že někomu mohlo dělat problém dělat tzv.práci za někoho jiného v jiným rajonu. Asi to platí částěčně i tady. Ale Brod je přece NÁŠ, a tak proč pro něj neudělat něco víc,  (když si přez něj někdo stejně veze  svůj erární zadek) což? Jsem zvědav, kdo se ozve jako první , že jsem ho tímhle článkem naštval. Ať nás zima baví a netrápí. Ahoj.

 

Předmět: Most v Brodě.

Ahoj. Zdravím všechny uživatele našeho mostu.Tak silničáři provedli vyfrézování asfaltu podél obrubníků a potom zaprskali asfaltoštěrkovou prskandou praskliny. Ale !!! Zase, když už tam byli a dělali to zaprskávání, nezaplnili mnoho dalších prasklin. V nastávající zimě se do těch prasklin zase dostane slaná břečka, která při mrazu pod 7 stupňů pod nulou bude POZOR ! MRZNOUT a proto odtrhávat asfaltový pás od jeho podloží a zase bude docházet k dalšímu poškozování mostní konstrukce. Vůbec tyhle opravy neprobíhají nějak komplexně. Z 20 děr jsou zaprskány asi 3-4 díry a honem odjet pryč do jiných končin oblasti. Taková je praxe silničářů. Zřejmě má přednost najíždění kilometrů a ne odvedená práce při ůdržbě vozovek. Sorry, ale tak to vidím já. Ještě drobnost. Na konci prázdnin jsem se zmínil o keřích u Pandy. Jsem si dovolil vzít pilku a nůžky a tyto přistřihnout. Dopadlo to dobře. Nic jsem si neudělal a ani mi nikdo nevynadal a ani mě nikdo nepřejel. Někdy pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu stačí udělat málo. Ahoj.

Předmět: Most v Brodě.

Nj bylo před volbou do kraje proto ty lehké opravičky

Předmět: Most v Brodě.

Krajská správa silnic provedla jakési úpravy mostu přes Jizeru, které by měly vést k lepšímu odvádění vody z vozovky. Uvidíme.
Představoval bych si komplexnější opravy. Most je již nutně potřebuje.

André Jakubička

Předmět: Most v Brodě.

Dobry den, je li rec o mostech v Brode  myslim, ze pozornost si zaslouzi vsech sest z nich (pocitam  tedy pouze mosty pres Jizeru, ne pres nahon, Zernovnik,  brodecky a dalsi potoky a pominu li tez  mosty na Spalove :)
1) hlavni brodsky most pres Jizeru, postaveny roku 1943 a nyni jiz vyzadujici nakladnou  (jak nakladnou ???) a narocnou opravu
2) lavka pod byvalym koupalistem, postavena v 70 letech a pak po povodni 8.srpna1978 (ktera ji poskodila) znovu. Toto  je nejspis  jediny most v Brode, jehoz stav je stabilizovany a budoucnost bezproblemova
3) stavidla - jsou sveho druhu tez mostem, i kdyz nepristupnym verejnosti
4) Liebieguv rezavejici zeleznicni  most na Spici,  dnes jiz bez funkce (ale mohl by byt  casem zarazen do "Greenway" Jizera apod.)  
5) novy, radnici planovany  most pod Zvonici, ktery by dle nazoru nekterych dobre patril k  "revitalizaci" Maleho rynku (kolik by ale stala takova nova lavka, pokud by mela to misto zdobit a ne hyzdit?)
6) most pod stavidly, do ktereho by ustila doprava od Semil vedena tunelem pod Pousti smerem na Poric (dosud  zrejme existuje v nekterych uzemnich planech do neurcite budoucnosti :)
7) plus - jako hrozba -  pontonovy most na nouzovem  miste, az ten stavajici most pro spatnou udrzbu bude nutno zavrit  a dopravu ze Semil do Jablonce bude nutno vest  docasne po nem (nebot objizdka  pres Vrat a Lisny sotva pripada v  uvahu) Me prijde, ze tyhle jednotlive stavby spolu souvisi. Nekolikrat zde jiz zminena moznost rozsireni stavajiciho hlavniho mostu o lavky pro pesi by ucinila planovanou novou  lavku pod Zvonici zbytecnym luxusem,  no a  velkolepe plany tunelu pod Sklandou plus estakady od Koberovske silnice dolu na Poric existuji sice uz asi 50 let - ale pokud je zrejme, ze jsou zcela nerealne (zavisi to asi m.j. i  na tom, kudy povede  v dalsich desetiletich R10 - zda stale jeste  Brodem nebo nekde u Jablonce) tak by se nejspis mely z toho uzemniho planu vyradit. Jeste pripomenu  online zaber na ten brodsky most, byvaji  na nem docela nazorne videt obcasne dopoledni a odpoledni dopravni zacpy na hlavni brodske krizovatce u Cristalu http://94.127.129.94/jarmark/stavidla_now.jpg

Předmět: Most v Brodě.

K příspěvku z 10.8.:

Jde zřejmě o tento článek:

http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/mostu-se-dockaji-az-pristi-rok-ale-vadi-soucasny-stav-20120803.html

Informace o plánované rekonstrukci/stavbě nového mostu je zajímavá, doufejme, že k ní skutečně alespoň ten příští rok dojde.

V té souvislosti vzpomínám, že někdy před 30lety měli ve Žďáře n.S. stejný problém s chodníky na mostě přes Sázavu. Potom  k nosným trámcům z každé strany mostu připevnili krakorcové nosníky a vedle mostu vznikly dvě lehké lávky pro pěší, oddělené zábradlím. Na zábradlí připevnili plné desky, vozovka se přitom rozšířila o původní chodníky. Bylo to hotové za necelý týden.

Zajímalo by mne, zda se při plánované rekonstrukci zvažovala možnost vybudování  samostatných lávek pro pěší. 

Pokud by byla zvažována rozsáhlejší rekonstrukce mostu, snad bylo uvažováno s rozšířeným napojením na nábřeží Obránců míru - pro perspektivu možného obousměrného provozu (ten by byl velmi potřebný, kdyby se časem podařilo spojit Železnou ulici se Štefánikovou, jak bylo plánováno, celá část Trávníků by se zbavila tranzitní dopravy).

Dalším problémem, dotýkajícím se mostu, je i snížený chodník před Květinářstvím a před Bistrem Na Nábřeží. Chodci, kteří tam jdou raději po vozovce dost riskují, nepříjemné to je i pro řidiče.Snad by byla možná nějaká dohoda s vlastníky těch domů a srovnání chodníků do jedné roviny.

Myslím a doufám, že  rekonstrukce mostu je postatně reálnější, než  řešení Malého náměstí.

Asi by tedy bylo vhodné, věnovat tomu náležitou pozornost, protože to, jak bude řešen most a provoz na něm, ovlivní i provoz v přilehlých ulicích a na nábřežích. 





Předmět: Most v Brodě 2.

Ahoj motoristi.

Tak si tak jedu pro benzín na TS a v zatáčce za TF Netem vidím silničáře z KSSLK jak lopatují asfaltem okraj pravé krajnice. Odborně to provedli v tloušťce asi 2-5 cm, a to znamená, že první vydatný deštík to spláchne do nejbližšího kanálu, nebo až k poště. O zimě ani nemluvím. Natankuji a jedu zpět a doufám, že zaplácli i ty díry na mostě. Marné to doufání. Most zase úspěšně vynechali.Někdo by se už konečně měl ty drahé party zeptat, někdo kdo ty jejich výkony platí, co za ten den kde opravili a mě by zajímalo, co to jejich snažení stálo. Jediné, co s povděkem kvituji,je to, že asi TS ořezaly ty keře naproti hudebce. Teď, když se odbočuje na Koberovskou ulici, je to konečně bezpečné. Ještě by to samé chtělo udělat u výjezdu z ulice Zátiší, od Sklandy na hlavní silnici. Tam by se ty keře měly ale odstranit totálně směrem k městu i směrem do Dvírek.Zatím se vždy nechaly dost přerůst, tím dlouho vadily ve výhledu a pak se síkly. Ten výjezd od toho domu v Panské zahradě taky není z nejbezpečnějších. Jak to tam vyřešit? Nějaké nápady? Hezký a bezpečný konec léta. Ahoj.

Předmět: Most v Brodě.

Zdravím. V Jabloneckém deníku jsem si přečetl článek pana Jana Sedláka na téma: Most v Železném Brodě a jeho stav. Poněkud mě překvapilo, že některé lidi překvapuje, že když na most vjede nákladní automobil, že se tento po dobu jízdy po něm poněkud chvěje.To už by ta mostní konstrukce musela být sakra masívní, aby se vůbec nepohnula. Co se tak projít po lávce co je proti proudu. Tohle snad nemůže být důvod proto, aby se most musel rozebrat a stavět nový. A jestli ano, tak z té zprávy cítím jakousi finanční lumpárničku za dost miliónů a nastávající kšeftík pro nějakou firmu. Netvrdím, že most nepotřebuje nějaké opravy. Pod mostovku jsem se samozřejmě nekoukal. Mě stačí, že se musím už od jara  dívat a jezdit těmi dírami v asfaltu a v době deště, se jim plných vody vyhýbat, abych neohodil chodce jdoucí po nerovných chodnících na mostě.To je pro KSSLK fakt takový problém ty díry v dubnu nebo květnu vyříznout, vyfoukat,plamenem natavit a pořádně zaplnit asfaltovou směsí. Kdyby ty opravy dělali pořádně, tak tam vydrží i několik let. No, ani moc nečekám, že mi silničáři tady něco odpoví.
Počet příspěvků: 10 zobrazené: 1 - 10