Vše o Železném Brodě
Problémy se stavbami
Předmět: Problémy se stavbami
Předmět: Problémy se stavbami
Každá stavba má své problémy. Některé jsou nepředvídané ( např. shnilé krovy objevené při realizaci zateplení MŠ Slunečná nebo dodatečné práce na DDM ). Pozdní termíny nám na těchto stavbách i na ZŠ Pelechovská paradoxně stavby výrazně zlevňují.
V Železném Brodě se konečně staví, je to náročné pro radnici, ale i pro lidi. Stavby se dotýkají hlavně chodu školských zařízení, na konci se ale můžeme všichni těšit na pěkné a opravené objekty. Jeden z realizovaných projektů je sice po minulém vedení ( RPS Jiráskovo nábř. ), ale ty ostatní byly buď nepoužitelné ( terminál ) nebo jsou nové ( všechny zateplovačky ). Jediný zásadní problém vidím ve ztrátě dotace na Jiráskovo nábř. ( 1,25 mil. Kč ), za administrativní chybu bude vedoucí Odboru rozvoje p. Mach sankcionován. Na druhé straně, když takový člověk včas najde chybu externího administrátora na terminál, zabrání sankcím v řádu miliónů a přináší další desítky miliónů dotací, nedá se mluvit o neúspěšném úředníkovi.
Do Brodu proudí třikrát více dotací než za minulého vedení, staví se několikanásobně intenzivněji ( a je co dohánět ) a to je úspěch, který se nemusí líbit všem. Politické pózy ( pane Hoření ) ale lidi nezajímají, je zajímá, jestli se to opraví nebo ne.
Hezký večer všem
André Jakubička
Předmět: Problémy se stavbami
Předmět: Problémy se stavbami
Protože se chyby se stavbami týkají především mě, měl bych okomentovat stav, o kterém jsem informoval na jednání zastupitelstva, a následně se objevili v tiskovinách.
Pokud začnu od toho méně "průšvihového", tak na zateplení ZŠ Pelechovská, mateřských škol a domu dětí došlo k závažnému zpoždění s realizací. Jen část problémů lze označit jako objektivní (třeba nutný posun prací z důvodu deštivého období v září), většina je způsobena chybami na straně dodavatelů. Překvapující pro mě je, že ani základní donucovací prostředek, tedy vyměření sankcí za pozdní předání stavby, nemá potřebnou váhu. Ke zpožděním docházelo a asi i bude docházet, čímž ale nechci tvrdit, že bychom se s tím měli smířit. Bohužel stávající znění zákona o veřejných zakázkách nám neumožňuje zohlednit dobré či špatné zkušenosti s dodavateli, a výběr pouze na základě nejnižší ceny, do kterého jsme zákonem tlačeni, je již celostátně kritizován, ale prozatím bez konkrétního výsledku.
Problém se zadáním stavby Terminálu nastal zjištěním, že v zadání zakázky byla chyba ve stanovení doby, po kterou se podávají nabídky. Byla stanovena na 22 dní, ale u zakázek s očekávanou částkou přes 50 mil. Kč se měla prodloužit o polovinu. Chybu jsme našli a administrátor bude řešit případné finanční náhrady vybrané stavební firmy. Co se týká samotného Syneru, který dal nejvýhodnější nabídku, tak z jejich strany k pochybení nedošlo a jsou v této záležitosti víceméně poškozenou stranou. Jednání o odstoupení od smlouvy jsou však z jejich strany korektní. Samozřejmě bych byl raději, kdybych chybu našel dříve, ale zde jsem přesvědčen, že městu žádná škoda nevznikla ani nevznikne,
Za svoje největší pochybení považuji chybu v zadání na dodavatele II. etapy sídliště na Jiráskově nábřeží. Základní chybou bylo, že hodnotící komise měla 3 členy, zatímco podle zákona má mít 5 členů. Je to formální chyba, ale z důvodu odebrání dotace je to neomluvitelná chyba. Nemá smysl to z mé strany dále komentovat. Také si nemíním navrhovat postih, protože to je záležitost mých nadřízených. Chyba to je, postih bez řečí přijmu.
Co se týká dotazu pana Tribučka na omezení prací - na Jiráskově nábřeží měla být zrealizována parkoviště, zrekonstruovány a nově postaveny boxy na odpady (podobně jako ve Vaněčkově ulici) a zrekonstruováno osvětlení u garáží. V omezené míře bude dokončena stavba parkovišť. Nebude zrealizováno parkoviště v Poštovní ulici u domu č.p. 717 (7 míst) a u domu č.p. 715 (4 místa) a nebudou se realizovat boxy na odpadové nádoby. K realizaci dojde, až se nám podaří najít vhodný zdroj a postup financování.
Kromě toho, že město díky této chybě přišlo o dotaci, tak mě samozřejmě mrzí i to, že jsem tímto poškodil práci svých kolegů, kteří žádost o dotaci připravovali.
Jen jako dovětek - oceňuji ironickou poznámku pana Kunsta. Přestože se v diskusi občas "škádlíme", myslím si, že osobně máme řadu podobných názorů na dopravu ve městě. Mně sice více než výjezd z Poříčí vadí chybějící chodník ze Dvírek - zrovna včera večer jsem jel na Splzov a v šeru kdy vám do očí svítí protijedoucí auta, tak pěšáky na krajnici prostě nevidíte. Ale jinak očekávám, že během několika let se bude automaticky v centrech měst jezdit třicítkou, jako je to třeba v sousedním Sasku, což vyřeší hodně problémů. Po nábřeží Obránců míru chodím pěšky poměrně často, po mostě s dírami a loužemi také, chybějící chodník k ZUŠ podél Masarykovi ulici se snažíme také nějak řešit alespoň v rámci přípravy projektu, ... no je toho poměrně dost. Ať jsou zde v diskusi odpovědi jakékoli, tak si stížnosti a podněty prověřujeme. Že se ale vše nedaří řešit rychle není jen otázkou peněz, ale i jednání s majiteli pozemků a posuzováním, jestli finanční náklady jsou adekvátní technickému řešením. A to je dnes asi vše.
Předmět: Problémy se stavbami
André Jakubička