Vážená paní Elišková,
k vašemu podnětu mohu sdělit prozatím jen následující :
a) Chodník k poliklinice, tedy oprava v ulici Těpeřská a vybudování v ulici Jarní - je zpracována projektová dokumentace, ale narazili jsme na dva soukromé pozemky, kde prozatím nebyla s majiteli nalezena dohoda. Jednání budou pokračovat, ale realizaci v roce 2014 nemohu zaručit.
b) Chodník k ZUŠ a dětské lékařce Slámové, tedy vybudování v ulici Masarykova od samoobsluhy - prozatím jsme řešili jen jako záměr, hned nad samoobsluhou je několik problematických míst, kde je technicky problém provést přechod pro pěší přes komunikace nebo úzkými místa tak, aby byl v souladu s normami a předpisy. Tento úsek je prozatím odložen a doporučujeme užívat chodník nad Komerční bankou, i když je jasné, že "vozíčkáři" nebo matky s kočárky zde nemají šanci projít.
c) Roh u současné budovy TFnet (Masarykova ul.) - zde je řešení částečně zablokované řešením nového mostu přes Brodecký potok. Aby se chodník mohl oficiálně a technicky správně "protáhnout" úzkým místem kolem rohu TFNetu, bude nutno "posunout" silnici. To není tak nereálné, jak se zdá, ale zhoršilo by to parametry průjezdné komunikace, takže to bude o poměrně dlouhých jednáních s majitelem komunikace a dopravním inspektorátem. Protože na tento problém upozornilo více lidí, budeme muset tuto lokalitu řešil, ale komplexně včetně napojení a přechodů směrem do Komenského a Brodecké ulice.
d) Most se, doufám, brzy vyřeší - předpokládáme realizaci v optimistické variantě do konce roku 2014, ale vzhledem k požadavkům ze zákona o veřejných zakázkách je možné, že to bude o rok později. Výběrová řízení jsou bohužel složitá a dlouhá.
e) Přístup k nádraží se taktéž snad brzy vyřeší - stále platí, že se bude stavět v roce 2014 přes problémy s výběrovým řízením. Bohužel během stavby budou možná v nějaké etapě chodci převedeni na nevyhovující úzký chodník v Masarykově ulic, čímž se dostaneme k problému dle bodu c).
Doufám, že jsem alespoň odpověděl na vše podstatné, i když je mi jasné, že to není odpověď ke spokojenosti chodců, kteří se v dané lokalitě pohybují. Vaše podněty zařadíme do zpracované Analýzy bezbariérovosti Města Železný Brod, na základě které by se úpravy pěších tras měly koncepčně řešit a hlavně realizovat.