Vše o Železném Brodě

Náhradní most.

Počet příspěvků: 31 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 4 >

Předmět: Náhradní most.

Dobrý den,

naopak, veřejné projednávání je tou pravou příležitostí vznést dotaz či připomínku. Samozřejmě, pokud je zásadní, měla by být dodána i písemně.
Na veř. projednávání bývá přítomen projektant, architekt, další odborníci, zástupci radnice vč. odboru reg. rozvoje. Každý z nich dokáže nejlépe odpovědět na daný specifický dotaz.
Proto všem vřele doporučuji, pokud ho nějaké téma zajímá, aby využíval příležitostí veřejných projednávání, speciálních nebo těch v rámci programu zastupitelstva města.

Hezký víkend!

André Jakubička

  

Předmět: Náhradní most.

Zdravím všechny diskutující,

věřím, že vnímáte tu zásadní změnu v otevřenosti radnice a snahu o informovanost našich občanů.
Jistě ale rozumíte tomu, že diskuzní fórum nemůže sloužit k prezentaci tak složitých a komplexních projektů jako je terminál nebo most, který navíc je opravdu krajskou záležitostí.
K tomu slouží veřejná projednávání a především prezentace na zasedáních zastupitelstva města, kam jsou všichni občané zváni.
K terminálu jich proběhlo několik. Projekt mostu jsme se snažili v rámci našich informací přiblížit občanům ve zpravodaji a jistě se k němu budeme v budoucnu dle aktuálnosti vracet. U mostu je ale informovanost především úkolem kraje, nechceme mluvit za projektanty, statiky, správce krajských silnic nebo Odbor dopravy LK. 

Hezký den

André Jakubička

Předmět: Re: Náhradní most.

Dobry vecer vsem. Dovolim si nesouhlasit s formulaci nize :)  Na verejnem projednavani neni , dle meho nazoru, z principu cas  projednat veci do vetsi hloubky, ani polozit/zodpovedet jakoukoliv slozitejsi otazku. (Nemluve o tom, ze ne kazdy ma zrovna v danou dobu cas, ci chut se hlasite vystavovat na verejnosti. Mnozi  preferuji komunikaci pisemnou proti ustni. Oboje ma sve vyhody a nevyhody: pisemna komunikace se vsak  prehledneji archivuje. Je pak mozno snadneji  obhlednout pokrok, posun ci zmeny postoju,  ktere v otazce nastaly v prubehu let. Jakakoliv slozitejsi otazka, tykajici se nejake stavby  potrebuje poradne si prohlednout plany  a po/znat  prislusnou lokalitu i v realu.   Vec v  klidu posoudit, coz obvykle  neni mozno/ neni cas  udelat na verejnem shromazdeni. Tam je mozno spis jen zvyraznit otazky jiz predtim nekde  polozene, predbezne prodiskutovane a vetsine ucastniku zname.  Na rozdil od drivejsich, davnych  dob mame prece  ted k dispozici  ten vynalez zvany internet.  Je treba vyuzivat jeho prednosti - spocivajici v mnohem sirsi  moznosti moderatorem neomezovane   diskuse, nez pri verejne schuzi -  a ne jen poukazovat  na jeho nectnosti. (Az prilis velky prostor  pro ne vzdy kvalitni prispevky. Ty vsak v psane forme obtezuji mnohem mene, nez pri verejnem shromazdeni).   Zvlast jde li  o  slozitejsi otazky , na ktere odpovidajici nema predem pripravenu odpoved.   Ustni neverejne pred/projednavani je dobre pro rovnocenne partnery (rekneme projektanta, mestskeho architekta, starostu atd.) verejne projednavani byva pak casto spis uz  jen takovou hrou, uspesne ci mene uspesne zvladanou moderatorem, aby se to pripadne nezvrhlo.  Resici  - nebo aspon predstirajici reseni v tom omezenem case -   hlavne tedy  jiz drive polozene a predem kvalifikovane probrane  otazky. Vzpominam  na tu saskarnu,  hru na verejnou diskusi , kterou Kraj s vellkou pompou usporadal pred par lety na Kozakove ohledne stavby dalnice R35. Priprava te akce urcite stala Kraj dost milionu m.j. i za ty  maluvky a  saskovska videa  (prepokladalo se, ze  vetsine ovcanu, navstevujicich  takove akce  staci promitnout ono minutove video, aby "byli v obraze") vyrobena firmou Valbek. To byla typicka ukazka,  jak diskuse duleziteho (dopravniho)  problemu dokaze  i diky takovymto "presentacim", verejnym  divadlum , ustrnout na deset a vice let. Me  prijde - vracim se k Brodu -  ze diskuse na temata "Maly rynek" "Greenway" ci  "Most" (uvadim  ty plany, ktere zaujaly mne) nebyla  mezi obcany za posledni  dva roky (dva roky a dva mesice,  mam li byt presny v pripade Maleho rynku :) temer  zadna. Pripoustim, ze  to je jen  projev obecneho nezajmu vetsiny obcanu  o tahle obecna  temata - a  Mesto  v tom  udelalo, co mohlo (?)  :)


diskuzní fórum nemůže sloužit k prezentaci tak složitých a komplexních projektů jako je terminál nebo most, který navíc je opravdu krajskou záležitostí.  K tomu slouží veřejná projednávání a především prezentace na zasedáních zastupitelstva města, kam jsou všichni občané zváni.

Předmět: Náhradní most.

Dobrý den, ať zpřesňuji jak zpřesňuji, tak mi z toho obecně vychází, že terminál financuje město Železný Brod a most přes Jizeru Krajský úřad, resp. Krajská správa silnic libereckého kraje. Dotace na terminál byla jistě městu Železný Brod poskytnuta na zcela určitou akci a oprava mostu to zřejmě nebyla. Já přece neznám podrobnosti financování terminálu ani mostu, (kdo a jak velikým dílem se na čem podílí), jen jsem si dovolil reagovat, protože si myslím, že některé výrazy v diskusním příspěvku pana Tomáše M. byly za čarou.

Možná se mýlím a nechal jsem se strhnout patriotismem, nicméně názorová rozdílnost by měla být podstatou Diskusního fóra. Pěkné dny všem.

Předmět: Re: Náhradní most.

Dobry den,  novy most  a autobusovy terminal maji rozdilne financovani (a vlastniky) ale jedno maji spolecne. Jsou to verejne stavby. U verejnych staveb je prirozene, ze se o ne obcan daneho mesta ci vesnice  zajima. Vic,  nez o stavby soukrome - po  kterych mu v zasade nic neni, nedotykaji  li se takove stavby  primo jeho  majetku ci zajmu.  (Pokud tedy ta soukroma  stavba  pochazi  plne ze soukromych prostredku majitele  a neni  dotovana z verejnych zdroju.  V opacnem pripade  se i ona  stava objektem obecnejsiho obcanskeho zajmu. Nebo ne?)  Z hlediska Radnice je samozrejme zasadni  rozdil mezi Terminalem (ktery ji "lezi na bedrech") a Mostem, ktery zavisi hlavne na vuli uredniku a prideleni prislusne castky penez/dotace "nahore na kraji".  Obcan ale nemusi mit vzdy prehled, odkud pochazeji penize a rozhodovani ohledne  stavby konkretniho verejneho objektu. Muze vsak hodnotit stupen ochoty, ci  naopak arogance prislusnych uredniku a zodpovednych osob. Terminal se stavi,  tady uz jsou  diskuse o ucelu a vzhledu dila  zbytecne. Maly rynek je zatim  jen v planu, proc neni mozno aktualni plany zverejnovat? A v pripade rekonstrukce mostu - asi nejdulezitejsi dopravni stavby v Brode za mnoho desitek  let  - je opravdu Mesto jen  trpnym objektem vule prislusnych krajskych uredniku? Nebo vzneslo nejake konkretni pozadavky na tu stavbu, na jeji rozsah ci dobu konani? Jake? Obcan si  prece zaslouzi byt informovan :)

Předmět: Náhradní most.

Pan Hromas to shrnul poměrně jasně a výstižně. Jen doplním, že podle informace z Libereckého kraje se v současné době čeká na potvrzení financí na rekonstrukci mostu. Stavební povolení je vydáno a v současné době by měl probíhat výběr dodavatele. Podle informace ve Věstníku veřejných zakázek se měly nabídky na dodávku stavby podávat do 11.4.2014, stavba se jmenuje "Mosty na silnicích II. a III. tříd v okrese Jablonec nad Nisou". Další informace v tuto nechvíli nemám k dispozici.

Předmět: Re: Náhradní most.

Dobry den, jen zpresneme formulaci. Misto "Terminal  financuje Mesto Z.B" ma byt "Mestu na nej byla poskytnuta dotace". (Mesto stavbu spolufinancuje  urcitym, nevelkym  dilem.) Coz bude platit i pro dalsi planovane stavby Mesta jako Maly rynek, Greenway apod. Jeste se pripojim k dotazu pro pana ing.Macha na sousednim vlakne:  Jsou nejake novinky, za posledni dva roky, ohledne  projektu "Maly rynek" a kde je mozno je nalezt? 

Předmět: Náhradní most.

Dobrý den. Promiňte mi pohled vesničana. Já jsem zase fascinován, jak světák z města umí fundovaněji určit priority, mnohem lépe, nežli místní vesničané. Nehledě na to, že terminál a most jsou dvě naprosto rozdílné a na sobě nezávislé akce, které jsou financovány rozdílnými majiteli. Terminál financuje město Železný Brod a most přes Jizeru, Krajská správa silnic libereckého kraje.

Chápu nepříjemné problémy s kapacitou, průchodností a průjezdností mostu, stejně jako s jeho povrchem. Chápu ale také, že rozhodnutí vedení Kraje o termínech oprav a zajištění náhradního přejezdu Jizery nemá moc společného s rozhodnutím MÚ ŽB o výstavbě, s prominutím, městského terminálu.

Z toho je patrné, že Vaše pejorativní „Hlavně, že bude terminál!“ nemá valného smyslu. Přeji Vám pěkné a spokojené jaro.

Předmět: Náhradní most.

Příspěvek byl kvůli anonymnímu profilu uživatele smazán.

Předmět: Náhradní most.

Myslím, že navrhovat jiné alternativy již nemá moc cenu. Každopádně čím dříve to bude hotové tím lépe. Po získaných informacích na MěÚ je jasné, že je v zájmu nás všech to nějak vydržet  pokud chceme aby nám most při příští povodni nespadl a neuplaval, Horší bude pokud by byla stavba ohrožena možnými povodněmi, kry nebo nedodržování pravidel vozidel vyšších hmotností než bude povoleno a nebo spěchajícími řidiči. Dle mého názoru začne spoustu lidí chodit pěšky a to i na ten nákup do penny, protože to bude rychlejší. Každá oprava má svá omezení a je jasné, že Brod bude stát z jedné strany po celém Poříčí a z druhé strany až skoro k vlak. nádraží. Vzhledem k tomu, že sem z MěÚ nikdo "raději" už nepíše musíme doufat, že splní veškeré své sliby a doprava, stav vozovky na Jiráskově nábřeží, stavy domů v této lokalitě a na druhém břehu, co nejrychlejší likvidace mostní konstrukce a úprava jeho okolí po opravě mostu a zajištění bezpečnosti po celou dobu provozu provizorního mostu bude dodržena a neotočí se zády k občanům při jakémkoliv problému. 
Počet příspěvků: 31 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 4 >