Dobry den, ja si naopak myslim ze na diskusi alternativ je stale jeste, ale uz opravdu nejvyssi, cas. Nakladna oprava/stavba noveho mostu plne kopirujiciho koncepci mostu stareho znamena i zakonzervovani zakladni dopravni struktury Brodu na dalsi desetileti. Ve tvaru, kterou ziskala pri poslednim velkem dopravne stavebnim vzmachu tohoto mesta, tedy tesne pred a behem Protektoratu. Tehdy se modernizovala dulezita silnice z Prahy pres Brod a Tanvald dale do Rise, stavely se (i strategicky dulezite v dobe hroziciho nepratelskeho napadeni) spojnice Brod - Podbozkov (ktere pak dobre poslouzily i ve zmenene situaci: kdy nova statni hranice u Drzkova prervala dosavadni dopravni spojeni Vysocka a Brodu) a dalsi. Jiz mnoho desetileti existuji plany obchvatu Brodu jednak na trase R10 (tunel "pod sklarskou skolou") jednak- a prave tohoto dopravniho smeru se tyka aktualni most pres Jizeru - na trase Semily-Brod-Turnov.(Tunel ci estakada "pod Pousti".) Bud se tedy definitivne smirme se situaci, ze reseni dopravni situace Brodu z roku 1940 bude muset vyhovovat i rostoucim narokum roku 2040 - nebo durazne pozadejme, prave ted, prislusne dopravni odborniky aby nam vysvetlili, zda u zminovanych planu,stale nejspis pritomnych v uzemnim planu mesta - je nejaka sance na realizaci v blizkych desetiletich. Oprava stavajiciho/postaveni noveho mostu na stejnem miste neni zajmem ci starosti mesta. Je to zajem predevsim kraje - udrzovat pouzitelnou dulezitou krajskou komunikaci. Mestu nalezi uloha zajistit, aby planovane reseni zohlednilo nejen dopravni zajmy sirsiho regionu (coz je pro prislusne krajske organy prvoradou starosti) ale i zajmy obcanu mesta. Zajmem obcanu mesta neni zakonzervovat (touto planovanou, velkou investici do stavajiciho mostu doprovodnych provizornich staveb typu nahradniho mostu pod stavidly) stav dopravnich cest z roku 1940 na dalsi desetileti. Obcane mesta ani jeho volene organy samospravy se nemusi strachovat, co se stane, az nas brodsky most spadne. (At jiz z duvodu nicive povodne, bombardovani nebo tedy spatne udrzby.) Ze by ho nikdo okamzite nezacal opravovat?. Z tohoto obavy mit opravdu netreba. Jde o prilis dulezitou komunikaci (kterou ani nelze rozumne vest jinudy, nez okolim naseho mesta) nez aby ji kraj mohl nechat delsi dobu v neprujezdnem stavu. (Podivejme se na mapu na udoli Jizery a Kamenice mezi Semily, Plavy a Turnovem.) Obavy je treba mit "pouze" z pripadnych nekoncepcnich, vuci mestu arogantnich a nesetrnych, kroku ze strany planovacu a realizatoru noveho mostu. Myslim, ze mesto by melo pozadat vhodneho dopravniho odbornika, znaleho soucasne a mozne budouci intensity dopravnich toku na komunikacich prochazejicich mestem (existuje takovy odbornik?) at se vyjadri ke stavbe noveho brodskeho mostu nejen z hlediska organizace te stavby, ale i z hlediska dopravni situace mesta v dalsich letech a desetiletich. Rekneme nekdy roku 2030. Nezhorsi nakonec postaveni staronoveho mostu dopravni situaci ve meste uz za par let? Tim, ze zakonzervuje (prinejmensim v myslich krajskych planovacu (vedomych si toho, ze "do Brodu" se prece prave investovaly spousty penez, takze ted jsou tedy na rade dalsi kriticka mistav jinych castech kraje") navzdy onen stav z roku 1940? Az se treba postavi (s novou vladou :) planovana dalnice R35 kolem Turnova, ktera zacne "pritahovat" se zvysenou intensitou provoz nejen ve smeru z Polska pres Brod, ale i ze Semilska a dalsich oblasti. Nezahlti se pak nase mesto pri pravidelnych dopravnich zacpach pobliz namesti? Dost blizko k tomuto stavu ma uz i dnes behem dopravnich spicek. Co nastane pri zvyseni intensity transitni dopravy treba jen o 50%? Proto si myslim, ze diskuse o reseni moznych budoucich obchvatu mesta ma smysl prave ted. Plus snazit se kazdopadne odsunout opravu brodskeho mostu na co nejpozdejsi termin, pokud mozno az za nekolik let (opravdu je stav toho mostu tak spatny, neni to jen ucelove straseni?) a pokusit se mezitim prosadit u krajskych organu velkorysejsi reseni dopravni situace nejen odkazem na potreby naseho mesta (tento argument by asi nestacil) ale hlavne take na potreby transitni dopravy prinejmensim ve smeru Semily - Jablonec. Ma smysl hnat se do te stavby, do pulrocni dopravni agonie mesta, poniceni stavu jeho centra (stavba a nasledne bourani provizorniho mostu pod stavidly) s tim, ze novy most vubec neresi docela realnou hrozbu dopravniho kolapsu mesta v blizkych desetiletich? No a ze ten stavajici most mezitim spadne, bude li prilisne prodleni s jeho opravou? Z hlediska obcanu tohoto mesta je to jedno: zda se zacne stavet hned pote, co "dorazi penize" ci az v momente, kdy prislusny zodpovedny expert bude muset most zavrit z bezpecnostnich duvodu. Dopravni kolaps levostranne casti mesta a Porice pri nasledne stavbe noveho mostu bude mit v obou pripadech stejny prubeh... Tady je schematicky nacrtek https://picasaweb.google.com/103026154372275747205/Starepohlednice#5936141766929196962 spis ho tedy minim jako vyzvu "radnici": at take obcanum mesta, nejen anonymnim expertum predstavi koncepci reseni budouci dopravni situace v okoli mesta. No a pokud plany jakychkoliv tunelu ci estakad kolem Brodu jsou opravdu absolutne nerealne - vzhledem k nedostatku statnich penez (jen tak podotknu off topic, ze mestu Jablonec resp. Povodi se nedavno podarilo prosadit stavbu - nejspis docela nadbytecneho - tunelu od prehrady v Jablonci za miliardu Kc,udajne pro povodnovou ochranu mesta, spis ale jen kvuli zhodnoceni prislusnych pozemku z hlediska pojistoven, vidime ze "zdroje" stale jsou, kdyz je dobry lobbing :) tak si myslim, ze za poradne zamysleni stoji aspon tedy ten "nahradni" most pod stavidly. Vime jak tahleta provizorni, docasna reseni byvaji nakonec trvala - vsak taky prime spojeni Porice a Zamosti by bylo rozhodne potrebne. Prinejmensim pro pesi a cyklisty, mozna i pro mistni (jednosmernou?) automobilovou dopravu. (Ulevilo by to trochu krizovatce na Porici.) Nez stavet - a bourat - provizorium docasneho mostu, nestalo by za to spis pod temi stavidly postavit neco trvaleho - a vzhledneho - pro zmineny mistni provoz? Vzhledem k situaci ktera se stavbou noveho hlavniho mostu nastala, mozna by se energie tech, kterym zalezi na urbanistickem dotvoreni centra Brodu (a okoli stavidel je ustrednim bodem tohoto mesta, v jehoz profilu hraje reka nemene dulezitou roli, jako v Praze, Usti nad Labem ci v Ceskem Krumlove) mohla z - asi tezko realizovatelne - lavky pod kostelem presunout o 200 m nize :)
Vše o Železném Brodě
Náhradní most.
Předmět: Re: Náhradní most.
Předmět: Náhradní most.
Předmět: Re: Náhradní most.
At jiz mame v souvislosti s tou planovanou stavbou jakekoliv dotazy, namety a nazory - myslim ze v politice plati jedna vec: Je mozno delat i vysoce nepopularni rozhodnuti a akce, jsou li nutna/e. Je vsak treba mit velmi dobre promysleny mozne dusledky, a je treba tu nepopularni akci lidem vcas dobre vysvetlit. (Plus jedno ryze pragmaticke konstatovani: realizaci takovychto projektu je kazdopadne lepsi nacasovat vzdy az po nasledujicich volbach, ne pred nimi... :) Ja se obavam, rad bych se mylil, ze ta 4 mesicni odstavka mostu bude pro obyvatele tohoto mesta (a mest sousednich: Semily) dost neprijemnym sokem. Opravdu nekdo znaly udelal predbezne kvalifikovane odhady dopravnich toku na te trase? a mame tedy jistotu, ze po nezanedbatelnou cast dne nenastane v Brode uplny dopravni kolaps? Jsou promysleny pripadne nouzove objizdky Brodu (at jiz pres Lisny, Plavy ci jinde)? Prijde mi taky, ze cela ta stavba je koncipovana pouze jako udrzba a renovace dulezite dopravni cesty - a mesto Zelezny Brod z ni nebude mit zadny dalsi bonus spocivajici v pripadnych doprovodnych investicich kompenzujicich komplikace, kterou ta stavba mestu prinese. Pro krajsky silnicni urad proste jde o o dulezitou dopravni cestu a velmi dulezity most na ni. Ze u toho mostu taky lezi nejake mesto - to se zda, ze investora te stavby -hledime li tedy na dosavadni, hodne skoupe, informace o te stavbe - zas tak moc nepali
Předmět: Re: Náhradní most.
A ještě by v tom případě mostu Rynk Jiráskáč odpadla totálně zasekaná Poříč a sjezd na Poříč který by mmusel být také osemaforovaný.
Milan Tribuček napsal(a):
Předmět: Náhradní most.
v současnosti připravujeme souhrnné informace ke stavbě mostu i k provizornímu mostu, které budou zveřejněny nejspíše v listopadovém zpravodaji.
S pozdravem
André Jakubička
Předmět: Re: Náhradní most.
Dobry den, rozhodnuti o brzke narocne oprave hlavniho brodskeho mostu a navazujicich stavbach (provizorni most, prujezd Poricim atd.) by znamenalo mimo jine, dle meho nazoru, i definitivni verdikt nad davnymi plany stavby obchvatu hlavnich silnic v Brode. Myslim, ze prave ted je cas tyto plany jeste jednou pripomenout, prodiskutovat - a pripadne tedy definitivne zavrhnout. Nedovedu si predstavit, ze po nakladne oprave hlavniho mostu a tim plne zabezpecene a vyresene (z hlediska kraje ovsem, ne z hlediska potreb naseho mesta) prujezdnosti duleziteho dopravniho spoje Semilsko - Brod - Liberec bude jeste nekdy na kraji zajem o to, vyresit i rostouci zahlceni mestskeho centra Brodu transitni nakladni a dalsi dopravou. Myslim si tedy, ze by stalo za to pokusit se "prolobbovat" u krajskych organu myslenku, ze nejlepsim resenim havarijniho stavu mostu v Brode by bylo postavit most novy - ale pod stavidly. S prislusnymi tunely ktere jsou v uzemnich planech jiz nejmin 50 let a u nichz - kdyz nic jineho- stoji se za to zamyslet, zda tedy maji nenulovou sanci byt v nejblizsich 50 letech realizovany, ci nikoliv. Ja si myslim, ze po planovane generalni oprave stavajiciho mostu, postaveni a naslednem zbourani mostu provizorniho budou sance Brodu na jakekoliv dalsi velkoryse krajske dopravni investice v nejblizsich desetiletich nulove. Prikladam nacrtek jak mi v pameti utkvely ty davne navrhy obchvatu v Brode. Plus tedy ten obecny namet, zamyslet se prave ted zda jsou takoveto plany zcela nerealne ci zda by mely treba mohly mit v blizke budoucnosti nejakou sanci. Dva tunely delky 400 m budou sice drahe (kolik orientacne stoji 100m tunelu, v porovnani s 100 m podobne kapacitniho mostu?) ale proti stavbe treba kanalu DOL, ci nekterym jinym "ekologickym" stavbam jsou to porad velmi male penize :) Tady je ten muj nacrtek https://picasaweb.google.com/103026154372275747205/Starepohlednice#5934991379911174642
Předmět: Re: Náhradní most.
Dobrý den,
je velice hezké, že všechny informace budou uveřejněny pravděpodobně v listopadovém zpravodaji, ovšem to je již po veřejné schůzi, která se koná v pátek 18.10., kde je i poslední možnost se k projektu vyjádřit jako občan, který tím bude postihnut nejvíce. Takže konečná rozhodnutí již nebude šance nijak komentovat či se je snažit nějak řešit.
Jelikož se nemohu pátečního veřejného zasedání zúčastnit zajímalo by mě jak bude řešen vjezd na hřiště, který je jediným možným vjezdem na náš pozemek či jak bude řešeno parkovací stání v případě neumožnění vjezdu na pozemek?
Dále zda bude postižená komunikace po ukončení rekonstrukce mostu opět uvedena do původního stavu, tj. úplná likvidace mostní konstrukce, vysázena zeleň a upraven protipovodňový val.
V případě, že by přišla povodeň, jak v letních měsících bývá celkem časté, jak bude řešena bezpečnost obyvatel a jejich majetku v místech, kde protipovodňové valy budou kvůli mostu zničeny.
Předem děkuji za Vaši reakci a přeji hezký den.
Zuzana Krulišová
Předmět: Re: Náhradní most.
Předmět: Náhradní most.
Předmět: Re: Náhradní most.
Prictu li k dnesni doprave na moste pres nahon u Pennymarketu jeste dopravu na hlavnim brodskem moste, vychazi mi ze se to tam ve spicce nemuze vejit. Je nejaka predstava, jak se budou vznikajici ucpavky resit? Odklon semilskeho a brodeckeho provozu smerem na Turnov pres Koberovy bude asi nutny ale i provoz Semily - Jablonec tu nahradni trasu asi spolehlive zahlti. Brodaci si budou muset zvyknout na stojici kolony uvnitr mesta, no a prujezd od Semil na Jablonec ve spicce - to jsem opravdu zvedav