Vše o Železném Brodě

Náhradní most.

Počet příspěvků: 31 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 >

Předmět: Re: Náhradní most.

 Dobry den, ja si naopak myslim ze na diskusi alternativ je stale jeste, ale uz opravdu nejvyssi, cas. Nakladna oprava/stavba  noveho mostu plne kopirujiciho koncepci mostu stareho znamena i zakonzervovani zakladni dopravni struktury Brodu na dalsi desetileti. Ve tvaru, kterou  ziskala pri poslednim velkem dopravne stavebnim vzmachu tohoto mesta, tedy tesne pred a behem Protektoratu. Tehdy se modernizovala dulezita silnice z Prahy pres Brod a Tanvald dale do Rise, stavely se (i strategicky dulezite v dobe hroziciho nepratelskeho napadeni) spojnice Brod - Podbozkov (ktere pak dobre poslouzily i ve zmenene situaci: kdy nova statni hranice u Drzkova prervala dosavadni dopravni spojeni Vysocka a Brodu) a dalsi. Jiz mnoho desetileti existuji plany obchvatu Brodu jednak na trase  R10 (tunel "pod sklarskou skolou") jednak- a prave tohoto dopravniho smeru se tyka aktualni  most pres Jizeru - na trase Semily-Brod-Turnov.(Tunel ci estakada "pod Pousti".) Bud se tedy definitivne smirme se situaci, ze reseni dopravni situace Brodu z roku 1940 bude muset vyhovovat i rostoucim narokum roku 2040 - nebo durazne pozadejme, prave ted, prislusne dopravni odborniky aby nam vysvetlili, zda u zminovanych planu,stale nejspis pritomnych v uzemnim planu mesta - je nejaka sance na realizaci v blizkych desetiletich. Oprava stavajiciho/postaveni noveho  mostu na stejnem miste neni  zajmem ci starosti mesta.  Je to zajem predevsim kraje - udrzovat pouzitelnou dulezitou krajskou komunikaci. Mestu nalezi uloha zajistit, aby planovane reseni zohlednilo nejen dopravni zajmy sirsiho regionu (coz je pro prislusne krajske organy prvoradou starosti)  ale i zajmy obcanu mesta. Zajmem obcanu mesta neni zakonzervovat (touto planovanou, velkou investici do stavajiciho mostu   doprovodnych provizornich staveb typu nahradniho mostu pod stavidly) stav dopravnich cest z roku 1940  na dalsi desetileti. Obcane mesta ani jeho volene organy samospravy se nemusi strachovat, co se stane, az nas brodsky most spadne. (At jiz z duvodu nicive povodne, bombardovani nebo tedy spatne udrzby.) Ze by ho nikdo okamzite nezacal opravovat?. Z tohoto obavy mit opravdu netreba. Jde o prilis dulezitou komunikaci (kterou ani nelze rozumne vest jinudy,  nez okolim naseho mesta) nez aby ji kraj mohl nechat delsi dobu v neprujezdnem stavu. (Podivejme se na mapu na udoli Jizery a Kamenice mezi Semily, Plavy a Turnovem.)  Obavy je treba mit "pouze" z pripadnych nekoncepcnich, vuci mestu arogantnich a nesetrnych, kroku ze strany planovacu a realizatoru noveho mostu. Myslim, ze mesto by melo pozadat vhodneho dopravniho odbornika, znaleho  soucasne a mozne budouci intensity dopravnich  toku na komunikacich prochazejicich mestem (existuje takovy odbornik?) at se vyjadri ke stavbe noveho brodskeho mostu nejen z hlediska organizace te stavby, ale i z hlediska dopravni situace mesta v dalsich letech a desetiletich. Rekneme nekdy roku 2030. Nezhorsi nakonec postaveni staronoveho mostu dopravni situaci ve meste uz za par let? Tim, ze zakonzervuje (prinejmensim v myslich krajskych planovacu (vedomych si toho, ze "do Brodu" se prece prave investovaly spousty penez, takze ted jsou tedy na rade dalsi kriticka mistav jinych castech kraje") navzdy onen stav z roku 1940?  Az se treba postavi (s novou vladou :) planovana dalnice R35 kolem Turnova, ktera zacne "pritahovat" se  zvysenou intensitou provoz nejen ve smeru z Polska pres Brod, ale i ze Semilska a dalsich oblasti. Nezahlti se pak nase mesto pri pravidelnych dopravnich zacpach pobliz namesti? Dost blizko k tomuto stavu ma uz i dnes behem dopravnich spicek. Co nastane pri zvyseni intensity transitni dopravy treba jen o 50%? Proto si myslim, ze diskuse o reseni moznych budoucich obchvatu mesta ma smysl prave ted. Plus snazit se  kazdopadne odsunout opravu brodskeho mostu na co nejpozdejsi termin, pokud mozno az za nekolik let (opravdu je stav toho mostu tak spatny,  neni to jen ucelove straseni?) a pokusit se mezitim  prosadit u krajskych organu velkorysejsi reseni dopravni situace nejen odkazem na potreby naseho mesta (tento argument by asi nestacil)  ale hlavne take na potreby  transitni dopravy prinejmensim ve smeru  Semily - Jablonec. Ma smysl hnat se do te stavby, do pulrocni dopravni agonie mesta, poniceni stavu jeho centra (stavba a nasledne bourani provizorniho mostu pod stavidly) s tim, ze novy most vubec neresi docela realnou hrozbu dopravniho kolapsu mesta v blizkych  desetiletich? No a ze ten stavajici most mezitim spadne, bude li prilisne prodleni s jeho opravou?  Z hlediska obcanu tohoto mesta  je to jedno: zda se zacne stavet hned pote, co "dorazi penize" ci az v momente, kdy prislusny zodpovedny  expert bude muset most zavrit z bezpecnostnich duvodu. Dopravni kolaps levostranne casti mesta a Porice pri nasledne stavbe  noveho mostu  bude mit v obou  pripadech stejny prubeh... Tady je schematicky nacrtek https://picasaweb.google.com/103026154372275747205/Starepohlednice#5936141766929196962 spis ho tedy minim jako vyzvu "radnici": at take obcanum mesta, nejen anonymnim expertum predstavi  koncepci reseni budouci dopravni situace v okoli mesta. No a pokud plany jakychkoliv tunelu ci estakad kolem Brodu jsou opravdu absolutne nerealne - vzhledem k nedostatku statnich penez  (jen tak podotknu off topic, ze mestu Jablonec resp. Povodi se nedavno podarilo prosadit stavbu - nejspis docela nadbytecneho  -  tunelu od prehrady v Jablonci za miliardu Kc,udajne pro povodnovou ochranu mesta, spis ale jen kvuli zhodnoceni prislusnych pozemku z hlediska pojistoven,  vidime ze  "zdroje" stale jsou, kdyz je dobry lobbing :) tak si myslim, ze za poradne zamysleni stoji aspon tedy ten "nahradni" most pod stavidly. Vime jak tahleta provizorni,  docasna reseni byvaji nakonec trvala - vsak taky  prime spojeni  Porice a  Zamosti by bylo rozhodne potrebne. Prinejmensim  pro pesi a cyklisty, mozna i pro mistni (jednosmernou?) automobilovou dopravu. (Ulevilo by to trochu krizovatce na Porici.)  Nez stavet - a bourat - provizorium docasneho mostu, nestalo by za to spis pod temi stavidly postavit neco trvaleho - a vzhledneho - pro zmineny mistni provoz? Vzhledem k situaci ktera se stavbou  noveho hlavniho mostu nastala, mozna by se energie tech,  kterym zalezi na urbanistickem dotvoreni centra Brodu  (a okoli stavidel je ustrednim bodem tohoto mesta, v jehoz  profilu hraje reka nemene dulezitou roli, jako v Praze, Usti nad Labem ci v Ceskem Krumlove) mohla z - asi tezko realizovatelne - lavky pod kostelem presunout o 200 m nize :)


Předmět: Náhradní most.

Nebylo možné navrhnout ohledně mostu jinou variantu? A to variantu druhého provizorního mostu z Rynku na Jiráskovo nábřeží? Každý z mostů by sloužil pro jeden směr přejezdu Jizery. Poříč by zůstala na smět Semily- Jablonec, Turnov. A z Rynku by se jezdilo opačně.

Neumím si představit průjezdnost od házenkářského hřiště k Masarykově. Semafor bude muset být někde na úrovni Teta drogerie, aby byl stále zajištěn volný sjezd k házenkářskému hřišti, z důvodu vytočení kamionů a autobusů.

Nebo jen jeden most a to ten Rynk- Jiráskovo, kde by bylo možné aby na něj najížděli od jednoho směru a sjíždělo se druhým směrem. Tzn. nájezd po Obránců míru , odjezd přes rynk a Husovu ulici, popřípadě osobní tranzit na Jablonec Betlémskou a pryč. A z druhé strany zjednosměrnění Jiráskova nábřeží. Odjezd z mostu rovnou doprava a po 100 metrech nájetí do Masarykovy ulice a z druhé strany příjezd Poštovní ulicí, kde je poměrně široký nájezd a pokračování na Jiráskovo nábřeží?

Předmět: Re: Náhradní most.

 At jiz  mame v souvislosti s tou planovanou stavbou jakekoliv dotazy,  namety a nazory -  myslim ze v politice plati jedna vec: Je mozno delat i vysoce nepopularni rozhodnuti a akce, jsou  li nutna/e. Je vsak treba mit velmi  dobre promysleny mozne dusledky, a je treba tu nepopularni akci  lidem vcas dobre vysvetlit. (Plus jedno ryze  pragmaticke konstatovani:  realizaci takovychto projektu je kazdopadne lepsi  nacasovat vzdy az po nasledujicich volbach, ne pred nimi... :) Ja se obavam, rad bych se mylil, ze ta 4 mesicni odstavka mostu bude pro obyvatele tohoto  mesta (a mest sousednich:  Semily)  dost neprijemnym sokem. Opravdu nekdo znaly  udelal  predbezne kvalifikovane odhady dopravnich toku na te trase?  a mame tedy  jistotu, ze po nezanedbatelnou cast dne nenastane v Brode uplny dopravni kolaps? Jsou promysleny pripadne nouzove objizdky  Brodu (at jiz pres Lisny,  Plavy ci jinde)? Prijde mi taky,  ze cela ta stavba je koncipovana pouze jako udrzba a renovace dulezite dopravni cesty - a mesto Zelezny Brod z ni nebude mit zadny dalsi bonus  spocivajici v pripadnych doprovodnych investicich  kompenzujicich komplikace, kterou ta stavba mestu prinese. Pro krajsky silnicni urad  proste jde o o dulezitou dopravni cestu a velmi dulezity most na ni. Ze u toho mostu taky lezi nejake mesto -  to se zda, ze  investora te stavby -hledime li tedy na dosavadni, hodne skoupe, informace o te stavbe - zas tak moc nepali

Předmět: Re: Náhradní most.

 A ještě by v tom případě mostu Rynk Jiráskáč odpadla totálně zasekaná Poříč a sjezd na Poříč který by mmusel být také osemaforovaný.

Milan Tribuček napsal(a):

Nebylo možné navrhnout ohledně mostu jinou variantu? A to variantu druhého provizorního mostu z Rynku na Jiráskovo nábřeží? Každý z mostů by sloužil pro jeden směr přejezdu Jizery. Poříč by zůstala na smět Semily- Jablonec, Turnov. A z Rynku by se jezdilo opačně.

Neumím si představit průjezdnost od házenkářského hřiště k Masarykově. Semafor bude muset být někde na úrovni Teta drogerie, aby byl stále zajištěn volný sjezd k házenkářskému hřišti, z důvodu vytočení kamionů a autobusů.

Nebo jen jeden most a to ten Rynk- Jiráskovo, kde by bylo možné aby na něj najížděli od jednoho směru a sjíždělo se druhým směrem. Tzn. nájezd po Obránců míru , odjezd přes rynk a Husovu ulici, popřípadě osobní tranzit na Jablonec Betlémskou a pryč. A z druhé strany zjednosměrnění Jiráskova nábřeží. Odjezd z mostu rovnou doprava a po 100 metrech nájetí do Masarykovy ulice a z druhé strany příjezd Poštovní ulicí, kde je poměrně široký nájezd a pokračování na Jiráskovo nábřeží?

Předmět: Náhradní most.

Hezký den všem,

v současnosti připravujeme souhrnné informace ke stavbě mostu i k provizornímu mostu, které budou zveřejněny nejspíše v listopadovém zpravodaji.

S pozdravem

André Jakubička

Předmět: Re: Náhradní most.

 Dobry den, rozhodnuti  o brzke narocne oprave hlavniho brodskeho  mostu a navazujicich stavbach (provizorni most, prujezd Poricim atd.) by znamenalo  mimo jine, dle meho nazoru,  i definitivni verdikt nad  davnymi plany stavby obchvatu hlavnich silnic v Brode. Myslim, ze prave ted je cas tyto plany jeste jednou  pripomenout,  prodiskutovat -  a pripadne tedy  definitivne zavrhnout. Nedovedu si predstavit, ze po nakladne oprave hlavniho mostu a tim plne zabezpecene a vyresene  (z hlediska kraje ovsem, ne z hlediska potreb naseho mesta) prujezdnosti duleziteho dopravniho spoje Semilsko - Brod - Liberec  bude jeste nekdy na kraji zajem o to, vyresit i  rostouci  zahlceni mestskeho centra  Brodu transitni nakladni a dalsi dopravou. Myslim si tedy, ze by stalo za to pokusit se "prolobbovat"  u krajskych organu myslenku, ze nejlepsim resenim havarijniho stavu mostu v Brode by bylo  postavit most novy - ale pod stavidly. S  prislusnymi tunely ktere jsou v uzemnich planech jiz nejmin 50 let a u nichz - kdyz nic jineho- stoji se za to zamyslet, zda tedy  maji nenulovou sanci byt  v nejblizsich 50 letech realizovany, ci  nikoliv. Ja si myslim, ze po planovane generalni oprave stavajiciho mostu, postaveni a naslednem zbourani mostu provizorniho budou sance Brodu na jakekoliv dalsi velkoryse krajske dopravni  investice v nejblizsich desetiletich nulove. Prikladam nacrtek jak  mi v pameti utkvely ty davne navrhy obchvatu v Brode. Plus tedy ten obecny namet, zamyslet se prave ted zda jsou takoveto  plany  zcela nerealne ci zda by mely treba mohly mit v blizke budoucnosti nejakou sanci. Dva tunely delky 400 m  budou sice drahe (kolik orientacne  stoji 100m tunelu, v porovnani s 100 m podobne kapacitniho mostu?)  ale proti stavbe treba kanalu DOL, ci nekterym jinym "ekologickym" stavbam  jsou to porad velmi male penize :)  Tady je ten muj nacrtek  https://picasaweb.google.com/103026154372275747205/Starepohlednice#5934991379911174642

Předmět: Re: Náhradní most.

Dobrý den,

je velice hezké, že všechny informace budou uveřejněny pravděpodobně v listopadovém zpravodaji, ovšem to je již po veřejné schůzi, která se koná v pátek 18.10., kde je i poslední možnost se k projektu vyjádřit jako občan, který tím bude postihnut nejvíce. Takže konečná rozhodnutí již nebude šance nijak komentovat či se je snažit nějak řešit.

Jelikož se nemohu pátečního veřejného zasedání zúčastnit zajímalo by mě jak bude řešen vjezd na hřiště, který je jediným možným vjezdem na náš pozemek či jak bude řešeno parkovací stání v případě neumožnění vjezdu na pozemek?

Dále zda bude postižená komunikace po ukončení rekonstrukce mostu opět uvedena do původního stavu, tj. úplná likvidace mostní konstrukce, vysázena zeleň a upraven protipovodňový val. 

V případě, že by přišla povodeň, jak v letních měsících bývá celkem časté, jak bude řešena bezpečnost obyvatel a jejich majetku v místech, kde protipovodňové valy budou kvůli mostu zničeny.

Předem děkuji za Vaši reakci a přeji hezký den.

Zuzana Krulišová

Předmět: Re: Náhradní most.

Dobry den, dle meho nazoru ta stavba ma velmi mnoho aspektu ktere je dobre resit ci aspon nadhodit k diskusi co nejdrive. Jedna takova "malickost": Odhadoval nekdo predem intensitu dopravnich toku
po te  nahradni trase?  Muzeme vyloucit situace, kdy se mesto pravidelne v dobe spicky ucpe auty az nekam nahoru do Pelechovske ulice (situaci kolem Penny Marketu ci v zahybu u hlavniho  mostu  pak  radeji si ani nepredstavovat)?  Pokud ne - bylo by asi vhodne predem pocitat  napriklad  i se zmenami v provozu pravidelnych autobusovych linek. Linky ze Semil  na Jablonec asi nema smysl hnat pres Prosicka a Lisny cili tyhle autobusy si asi budou muset  protrpet (s nas*ranymi cestujicimi spechajicimi do prace) dlouhe ranni cekani apod. v kolonach uvnitr mesta. Nutit ale autobusy Praha - Harrachov
(ale i Brod - Jablonec)  zajizdet tou ucpanou provizorni objizdkou nekam na Zamosti a zpet by mi prislo silene. Pro tyhle autobusy bude asi nutno zridit provizorni zastavku nekde  na pravem brehu Jizery 

Předmět: Náhradní most.

Ahoj. Je to zvláštní. Kdyby pan Jaroslav Dufek tu kresbičku toho mostu přidal do diskuze o něco dříve, nemusela paní Iva Bryknarová psát to svoje úřednické prohlášení a vyvolávat dojem z toho, že se v tomto případě může snad jednat o nějaké tajnůstkaření. I takovéhle reakce na to, jsem vyslechl. A jak se bude vlastně vyjíždět těsně  vedle staveniště nového mostu jsme se stejně nedozvěděli. Obousměrně.

Předmět: Re: Náhradní most.

Prictu li k dnesni doprave na moste pres nahon u Pennymarketu jeste  dopravu na hlavnim brodskem moste, vychazi mi ze se to tam ve spicce nemuze vejit. Je nejaka predstava,  jak se budou vznikajici ucpavky resit? Odklon  semilskeho  a brodeckeho provozu smerem na Turnov pres Koberovy bude asi nutny  ale i provoz Semily - Jablonec tu nahradni trasu  asi spolehlive  zahlti. Brodaci si budou muset zvyknout na stojici  kolony uvnitr mesta, no a prujezd od Semil na Jablonec ve spicce  - to jsem opravdu zvedav

Počet příspěvků: 31 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 >