Vše o Železném Brodě
Náhradní most.
Předmět: Náhradní most.
Předmět: Re: Náhradní most.
Prictu li k dnesni doprave na moste pres nahon u Pennymarketu jeste dopravu na hlavnim brodskem moste, vychazi mi ze se to tam ve spicce nemuze vejit. Je nejaka predstava, jak se budou vznikajici ucpavky resit? Odklon semilskeho a brodeckeho provozu smerem na Turnov pres Koberovy bude asi nutny ale i provoz Semily - Jablonec tu nahradni trasu asi spolehlive zahlti. Brodaci si budou muset zvyknout na stojici kolony uvnitr mesta, no a prujezd od Semil na Jablonec ve spicce - to jsem opravdu zvedav
Předmět: Re: Náhradní most.
Jeste maly dodatek, Urcite bude nutny semafor na mostu pres nahon. Proc stavet provizorni, kdyz by tam byl potreba trvale. No a beztak stale jeste existuji plany budouciho obchvatu mesta od Semil (smerem od krizovatky s Koberovskou ulici pod stavidla a na Poric). Jisteze takovy obchvat je radove vetsi investici nez provizorni most - ale stavet postupne oboji (tedy ted provizorni most, a nekdy v budoucnu tamtez obchvat) - to asi neni zrovna optimalni. Cili nyni nastane zrejme moment definitivne usoudit, ze plany toho obchvatu jsou nerealne a vyradit je definitivne z uzemnich planu...
Předmět: Náhradní most.
v současnosti připravujeme souhrnné informace ke stavbě mostu i k provizornímu mostu, které budou zveřejněny nejspíše v listopadovém zpravodaji.
S pozdravem
André Jakubička
Předmět: Re: Náhradní most.
Dobrý den,
je velice hezké, že všechny informace budou uveřejněny pravděpodobně v listopadovém zpravodaji, ovšem to je již po veřejné schůzi, která se koná v pátek 18.10., kde je i poslední možnost se k projektu vyjádřit jako občan, který tím bude postihnut nejvíce. Takže konečná rozhodnutí již nebude šance nijak komentovat či se je snažit nějak řešit.
Jelikož se nemohu pátečního veřejného zasedání zúčastnit zajímalo by mě jak bude řešen vjezd na hřiště, který je jediným možným vjezdem na náš pozemek či jak bude řešeno parkovací stání v případě neumožnění vjezdu na pozemek?
Dále zda bude postižená komunikace po ukončení rekonstrukce mostu opět uvedena do původního stavu, tj. úplná likvidace mostní konstrukce, vysázena zeleň a upraven protipovodňový val.
V případě, že by přišla povodeň, jak v letních měsících bývá celkem časté, jak bude řešena bezpečnost obyvatel a jejich majetku v místech, kde protipovodňové valy budou kvůli mostu zničeny.
Předem děkuji za Vaši reakci a přeji hezký den.
Zuzana Krulišová
Předmět: Re: Náhradní most.
Předmět: Re: Náhradní most.
Dobry den, rozhodnuti o brzke narocne oprave hlavniho brodskeho mostu a navazujicich stavbach (provizorni most, prujezd Poricim atd.) by znamenalo mimo jine, dle meho nazoru, i definitivni verdikt nad davnymi plany stavby obchvatu hlavnich silnic v Brode. Myslim, ze prave ted je cas tyto plany jeste jednou pripomenout, prodiskutovat - a pripadne tedy definitivne zavrhnout. Nedovedu si predstavit, ze po nakladne oprave hlavniho mostu a tim plne zabezpecene a vyresene (z hlediska kraje ovsem, ne z hlediska potreb naseho mesta) prujezdnosti duleziteho dopravniho spoje Semilsko - Brod - Liberec bude jeste nekdy na kraji zajem o to, vyresit i rostouci zahlceni mestskeho centra Brodu transitni nakladni a dalsi dopravou. Myslim si tedy, ze by stalo za to pokusit se "prolobbovat" u krajskych organu myslenku, ze nejlepsim resenim havarijniho stavu mostu v Brode by bylo postavit most novy - ale pod stavidly. S prislusnymi tunely ktere jsou v uzemnich planech jiz nejmin 50 let a u nichz - kdyz nic jineho- stoji se za to zamyslet, zda tedy maji nenulovou sanci byt v nejblizsich 50 letech realizovany, ci nikoliv. Ja si myslim, ze po planovane generalni oprave stavajiciho mostu, postaveni a naslednem zbourani mostu provizorniho budou sance Brodu na jakekoliv dalsi velkoryse krajske dopravni investice v nejblizsich desetiletich nulove. Prikladam nacrtek jak mi v pameti utkvely ty davne navrhy obchvatu v Brode. Plus tedy ten obecny namet, zamyslet se prave ted zda jsou takoveto plany zcela nerealne ci zda by mely treba mohly mit v blizke budoucnosti nejakou sanci. Dva tunely delky 400 m budou sice drahe (kolik orientacne stoji 100m tunelu, v porovnani s 100 m podobne kapacitniho mostu?) ale proti stavbe treba kanalu DOL, ci nekterym jinym "ekologickym" stavbam jsou to porad velmi male penize :) Tady je ten muj nacrtek https://picasaweb.google.com/103026154372275747205/Starepohlednice#5934991379911174642
Předmět: Náhradní most.
Předmět: Re: Náhradní most.
A ještě by v tom případě mostu Rynk Jiráskáč odpadla totálně zasekaná Poříč a sjezd na Poříč který by mmusel být také osemaforovaný.
Milan Tribuček napsal(a):
Předmět: Re: Náhradní most.
At jiz mame v souvislosti s tou planovanou stavbou jakekoliv dotazy, namety a nazory - myslim ze v politice plati jedna vec: Je mozno delat i vysoce nepopularni rozhodnuti a akce, jsou li nutna/e. Je vsak treba mit velmi dobre promysleny mozne dusledky, a je treba tu nepopularni akci lidem vcas dobre vysvetlit. (Plus jedno ryze pragmaticke konstatovani: realizaci takovychto projektu je kazdopadne lepsi nacasovat vzdy az po nasledujicich volbach, ne pred nimi... :) Ja se obavam, rad bych se mylil, ze ta 4 mesicni odstavka mostu bude pro obyvatele tohoto mesta (a mest sousednich: Semily) dost neprijemnym sokem. Opravdu nekdo znaly udelal predbezne kvalifikovane odhady dopravnich toku na te trase? a mame tedy jistotu, ze po nezanedbatelnou cast dne nenastane v Brode uplny dopravni kolaps? Jsou promysleny pripadne nouzove objizdky Brodu (at jiz pres Lisny, Plavy ci jinde)? Prijde mi taky, ze cela ta stavba je koncipovana pouze jako udrzba a renovace dulezite dopravni cesty - a mesto Zelezny Brod z ni nebude mit zadny dalsi bonus spocivajici v pripadnych doprovodnych investicich kompenzujicich komplikace, kterou ta stavba mestu prinese. Pro krajsky silnicni urad proste jde o o dulezitou dopravni cestu a velmi dulezity most na ni. Ze u toho mostu taky lezi nejake mesto - to se zda, ze investora te stavby -hledime li tedy na dosavadni, hodne skoupe, informace o te stavbe - zas tak moc nepali