"Dobrou zprávou je, že kraj zadal vypracování projektové
dokumentace, ke které jsme si vyžádali možnost připomínkování
před dokončením. Zajímaly mě především projektované šířky
komunikace a chodníků. Ty by měly být 2 m široké po obou
stranách, komunikace by měla být o cca 1,5 m širší. Došlo by tak
k mnohem komfortnějšímu užívání mostu. Dle projektu by měl
být postaven nový most za použití stávajících pilířů. Samotné provedení mostu by mělo být velice podobné současnému, nicméně finální projekt bude hotový až na začátku podzimu."
Měl bych dvě připomínky:
1) Chodníky by měly být odděleny od vozovky odděleny plnou přepážkou.
Dělá se buď lehká, z lehké ocelové konstrukce na níž jsou zavěšeny plechové nebo plastové desky, dnes obvykle komůrkový polykarbonát - makrolon, nebo se dělá konstrukce pevná, se svodnicí, která zabrání i tomu, aby se auto dostalo, třeba při nehodě, na chodník.
I ta lehká přepážka dokáže spolehlivě zabránit tomu, aby byli chodci zmáčeni vodou či sněhovou břečkou od kol aut.
I za tou lehkou přepážkou se chodec cítí bezpečněji, zvlášť když jde s dětmi, které jsou někdy pěkně rozskotačené.
Pevná přepážka je samozřejmě lepší, známe znedávna, že ani chodníky nejsou bezpečné. Takovéto řešení by zřejmě umožnilo, že by chodník byl ve stejné výšce jako vozovka, což by přivítali i vozíčkáři.
Nepředpokládám, že by takováto úprava výrazně změnila rozpočet stavby, myslím, že na takovém mostě by se však cítili lépe chodci i motoristé.
2) Vjezd z mostu (od Koberov a Semil) na nábřeží Obránců míru
je pro řidiče delších vozidel a souprav problematický ostrým rádiusem zatáčky. Pokud je protijedoucí pruh plný vozidel a řidiči si nemohou nadjet doleva, větší soupravy se tam stěží vejdou. Myslím, že by se s tím mělo počítat u projektu nového mostu.