Vše o Železném Brodě
Greenway
Předmět: Greenway
Předmět: Greenway
Vážený pane Zahradníku,
je mi samozřejmě líto, že vás projekt Greenway Jizera, tedy vybudování turistické cyklo a pěší stezky od pramene Jizery až po soutok s Labem, nenadchl, ale respektuji váš názor. Obdobně respektuji, že existuje část veřejnosti, která tento projekt vítá. To, že projekt nemá obecnou podporu všech obyvatel, respektujeme i v rámci přípravy této investice, kdy se pokoušíme najít zdroje pro přípravu a realizaci tak, aby v co nejmenší míře zatížil rozpočet města.
Z poznámky, kdy na jednu stranu uvádíte, že kličkování před kamiony na I/10 do Líšného vám nevadí, ale rád byste měl cyklostezku přes Poříčí, jsem nepochopil, jak si vlastně koncepci tras pro cyklisty představujete. Greenway Jizera je projekt určený pro průměrně a méně zdatné cyklisty, a také pro rodiny s dětmi. Troufám si prohlásit, že tato část obyvatel se na silnici I/10 odváží jen s velkými obavami.
Co se týká cesty na Líšný a k Suchým skalám, existuje již dne značená červená a zelená trasa. Sice nejsou příliš vhodné pro cyklisty, ale pokud cyklista nemá problém občas z kola sesednout a chvíli tlačit, tak jsou to krásné cesty za krásnými cíli. A také nesouhlasím s tím, že by si lidé pletli Železný Brod a Železnou Rudu. Naopak se domnívám, že Železný Brod má díky své poloze a svým tradicím pořád ještě "jméno" v rámci celé republiky, což je vhodné využít pro další rozvoj turistiky.
Ing. Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje
Předmět: Re: Greenway
Dobry den, ja se nepovazuji za zavileho bojovnika proti "Greenway" :) Naopak - mne ta stavba vzdy velmi zajimala. Ne ale v obecnem kontextu jakesi velkolepe, abstraktni, medialne po desetileti dostatecne propagovane trasy "z Prahy az do Polska" nybrz z hlediska reseni konkretnich realii te trasy primo v okoli Brodu. Proto jsem taky zfotografoval jednak stav te nove stezky u Lisneho (treba se nakonec i shodneme na tom, ze je postavena vlastne pekne :) jednak teren tesne pod Brodem, at se zajemci pohodlne mohou podivat, aniz by se museli jit prodirat houstim primo na dotycna mista. Je fakt, ze povazuji opusteni varianty "pres Poric" za promarnenou sanci (mozna je to nepruchodne z vice duvodu, to nevim) za chybu pri planovani toho projektu. Mnohem lepsi, dle meho nazoru, by byla cyklostezka - jednou urcite zas obnovenou a vzhlednou - Porici nez "greenway", v realu nova mohutna regulace leveho brehu Jizery v useku stavidla - splzovsky jez, prodirajici se houstim podel polovyschle reky a zricenin starych mostu :) a mam tim padem i celkove pochybnosti o smysluplnosti stavby toho useku. Pochybnosti jsou od toho, aby byly presvedcive vyvraceny, velmi rad si zde prectu kvalifikovanou obhajobu toho projektu od mistnich cyklistickych nadsencu. Greenway neni autobusovy terminal, ktery se uz stavi. Je to projekt kde je jeste cas na obecnou, vsestrannou diskusi o tom, kudy takovou stavbu vest a zda ma opravdu smysl tak, jak je planovana. Vzdyt jen ten kratky usek naproti elektrarne (jinudy to v tomhle useku opravdu vest nejde, to souhlasim) bude stat miliony (pokud to nezustane u te uzke pesinky tesne vedle trate) to prece za diskusi -i kritickou - stoji.Zdravim M.Z. (S tou Zeleznou Rudou si nedelejme iluze, hodne lidi si to opravdu plete :)
Předmět: Re: Greenway
Dobry den, udelal jsem dnes dalsi fotografie na trase te budouci Greenway. Je vhodna rocni doba, v bezlistem terenu je na prislusne terenni detaily (na rozdil od leta a podzimu) lepe videt a krajina je pri vetsi vode atraktivnejsi, nez pri vysusenem korytu. Mam ale, pri pohledu na ty vykresy Pudisu, cim dal silnejsi pocit, ze projektanti spis spolehali na (ne uplne presne) mapy nez na opravdu dobrou znalost terenu. Zeptam se provokativne, opravdu si tu cestu prosli? Primo misty, kde tu "greenway" zakreslili? Nejen tedy po pesince 10 m nad vodou? Podivejte se prosim treba na tohle misto naproti elektrarne https://picasaweb.google.com/hzahrad/Greenway20130419#5868545270384396386 a predstavte si cyklistu uhanejiciho po 3m siroke stezce, ktery ma hlavu ve vysi koleji, cesta vede 6 metru nad hladinou reky (pri velke vode, jako dnes to bude jen neco pres 5 metru) Vejdou se tam ty navrhovane gabionove steny (tak, aby je velka povoden nestrhla)? Me se tam do toho pohledu tedy moc nevejdou, ale treba to vidim prilis pesimisticky :) Dovedu si jiste predstavit (v tom strmem svahu z nalamaneho kamene a droliveho sterku, nahrnuteho staviteli zeleznice pred 160 lety) mohutnou zdenou zed (podobneho rozmeru, jako je treba ta na brodskem nabrezi :) ci jinou nakladnou konstrukci. Neni tam ale dle meho nazoru dost mista pro zed z volneho lomoveho kamene resp. ta zed by musela zacinat uprostred reky. Gabion v techto mistech bude poskozen pri prvni poradne povodni/chodu ledu Takovychto mist je na te trase nekolik. Ani v usecich zdanlive trivialnich https://picasaweb.google.com/hzahrad/Greenway20130419#5868546443296025586hned pod stavidly ci pod Koberovskym potokem to nebude jednoduche. Zadivejte se pozorne treba sem https://picasaweb.google.com/hzahrad/Greenway20130419#5868546287143693522 bude tahle mohutna nova regulace leveho brehu Jizery (ktera se nazyva, nevim proc, "greenway") bude vyzadovat docela brutalni likvidaci mnoha stavajicich stromu v trase cesty. Ja si tedy kazdopadne myslim (casu je dost, chapu li to spravne tak realizace te stavby v nejblizsich letech stejne nepripada v uvahu) ze planovaci by meli napsat i jakysi doprovodny text k tomu jejich navrhu, (Neskodil by ani podrobnejsi situacni vykres treba prave toho brehu naproti elektrarne.) Dokazujici, ze si podrobne promysleli, jak preklenout obtizne useky te trasy a mozne nastrahy (droliva strma stran pod trati, to prece nebude CD lhostejne) Jsou schopni presneji zkalkulovat naklady (asi velmi nemale) tehle stavby? Tahle "stezka" bude poradne draha. Zopakuji muj nazor, ze by byl lepsi "vrabec v hrsti" tedy reseni rozumne prujezdnosti pro cyklisty useku Brod namesti - Dvirka. Usek Dvirka - Lisny by mohl zustat jen na papire.... :) Ten Liebieguv zelezny most https://picasaweb.google.com/hzahrad/Greenway20130419#5868545895326839234 by rozhodne stal za zachranu. Byl postaven pro vlaky, tak by snad cyklisty bezpecne uvezl i dnes. (Kdyby se uprostred polozila patricna drevena konstrukce.) Asi jsou velmi prisne bezpecnostni predpisy pro takove mosty. (Ony budou asi ale i prisne predpisy na to, zda je mozno stavet 5m vysoke strme kamenne podpurne steny 'stezky" bez zabradli nahore apod. :)
Předmět: Re: Greenway
Jeste jednou, aby nedoslo k mylce pri pohledu na ty snimky naproti elektrarne (prudky svah se blbe foti) je to tam jen uzounka pesinka https://picasaweb.google.com/hzahrad/Greenway20130419#5868545253908539330 nad velmi strmym, zarostlym svahem z droliveho kameni a hliny (zrejme navazka materialu vystrileneho pri stavbe zeleznice) Velmi by mne zajimal podrobnejsi nakres, jak ma ta stezka treba prave v tomhle useku vypadat. Nacrtek na studii Pudisu (km 2.890) se mi nezda, ten svah mi prijde nakreslen nepresne (s mensim sklonem, nez je v realu) prinejmensim tedy maji ten obrazek malo podrobny