Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 81 - 90

Předmět: Terminál Železný Brod

Zdravím. Tak nevím, jestli pan inžinýr, třeba nezešílel, když zjistil, že je asi něco na té stavbě zastávek u Sokolovny špatně. Je mi to líto, ale nejspíše nepochopil mou poznámku o těch mírách. Za týden, nikdo nebyl schopen sem dodat poslední platné provedení těch perónů. Nebo to nějak prostě vysvětlit. Asi toho nejsem hoden. No, já asi být nemusím. Ale, hoši ze stavební party, tam už začali rovnat betonové obrubníky. Zřejmě se teprve potom, něco ukáže, v celé své kráse. A přesnosti.

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Kunste,

obrubník v místě nástupní hrany je vysoký 20 cm, tam kde se nenastupuje je to 15 cm. Při posuzování Vámi popisované zdánlivě "kritické" vzdálenosti jsem tedy uvažoval s horším číslem než vy. Z toho vyplývá, že je vše v pořádku. Doufám, že tato jednoduchá odpověď je dostatečně jasná.

Nevím, v které části diskuse jste si všiml, že by někdo zveřejňoval výkresy či obrázky. To mě upozorněte, rád se na takovou diskusní skupinu podívám. Jinak výkresy jsou kompletně k nahlédnutí u nás na odboru, na což jsem Vás již několikrát upozorňoval, a co jste dosud nevyužil. Namísto toho šíříte ničím nepodložené dezinformace. Využití Vašich odborných znalostí v oblasti projektování se tímto ovšem nebráním.

Titul "inžinýr" používal můj děda v Sudetech, ale pokud vím, píše se tento titul podle pravidel českého pravopisu jinak.

Předmět: Terminál Železný Brod

Ale ale pánové,přestaňte se hádat.Dnes jsem jel několikrát kolem A iakovou pracovní vřavu jsem tam neviděl již mnoho dní celkem p ě t  lidí což je skoro stejně jako když doma stavíte kozí chlívek za pomoci sousedů.A to si přípravu na ten chlívek připravíte tak, aby vás nezaskočilo ani počasí,ani podloží, dokonce ani tlaková výše nad Vaším Azorem.Z toho plyne,že postavit takovou zastávku jaká se buduje na A N   je úplná prkotina a stavba proto pokračuje zběslýim tempem,  naprosto dle plánu.Což je dobře, protože se určitě všichni těšíme na slavnostní zahájení. Protože se konečně dočkáme roszuzlení tajemstí najetí toho třetího autobusu od mostu, který mi neustále vrtá hlavou a který pan Mach tak tají.

Předmět: Terminál Železný Brod

Ahoj Vladimíre. S tím stavařsky vzdělaným pánem se nedá hádat. Maximálně od něj něco požadovat, aby něco vysvětlil. Nebo vložil nějaký odkaz na nějakou prezentaci té zastávky u Sokolovny. Protože, pokaždé říká-píše něco jiného. Poněkud se v těch hodnotách ztrácí. Na některé připomínky zásadně neodpovídá. Pořád mě láká na úřad, si prohlídnout ty Ateliérní malůvky. A nemůže pochopit, že je nás víc, kdo by jsme ty výtvory chtěli vidět. Ale ne v kanceláři, ale tady na diskuzi. Připadá mi to, že se to sem asi nemůže dát. Mohlo by se třeba stát, že by se ukázalo, že je něco špatně. Tak třeba, to předminulé prohlášení o tom, že ten inkriminovaný perón bude mít výšku v místě nástupu 20 cm a jinde, kde se nebude nastupovat to bude cm 15? Co je na těch stavebních plánech ve skutečnosti? Já jsem na nějakých viděl třeba 19 cm. Už jsem o nich tady psal. Bylo tázáno, že od hrany betonové střechy je nějaká kóta k okraji nástupiště 210 cm. Tenhle rozměr mi nějak nekoresponduje s mírou udanou p. Machem. On tvrdí, že mezi hranou střechy a autobusem bude 35cm. Poněkud to nesedí. Tak nevím, buď se tu něco úmyslně tají, nebo, nestačí dosažené semestry. Vždyť je to tak jednoduché. Až hoši od Syneru položí ty obrubáky směrem k ulici, půjde se od něčeho odrazit. Už je tam mají navezené. Jestli třeba v Jablonci jenom nestíhají, s přemalováním aktuálního řešení, těch detailů.

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den,

intenzitu pracovního nasazení na stavbě terminálu bych si představoval úplně jinak, než nám předvádí zhotovitel stavby firma Syner sro. I když je pravda, že finální termín dokončení terminálu zatím nevypršel, je to 31.10. Myslím, že to nejhorší, co se může stát je, že se nám stavba díky nedodržení termínu a následným sankcím zase o něco zlevní.
Soustředíme se nyní na část v Nádražní ulici. Prioritou je zprovoznit provizorně část u vlakového nádraží tak, aby zde mohla od 1.10. fungovat náhradní autobusová doprava, protože na dráze ŽB - SM bude výluka.
Způsob stavění v Čechách je vůbec dost nešťastný a hodně v tom hraje roli zákon o zadávání veřejných zakázek. Firma nejprve musí jít až na krev (nebo ještě níž), aby uspěla ve výběrovém řízení a potom se snaží vytlačit v rámci jakýchkoliv změn a problémů na stavbě vícenáklady. Je to psychologická válka. Neoprávněné vícenáklady ale nesmíme zase připustit my.
Snad ten boj dokončíme ke prospěchu vzhledu města a kvalitě díla. Cením si zájmu našich občanů a pokud probíhá konstruktivní diskuze bez osobních útoků, která prověřuje možné slabiny, je to k dobru věci.

Hezký den

André Jakubička  

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

 Vážený pane starosto

A není problém v tom, že zadavatel tlačí na cenu a vybírá se ta zakázka, která je nejnižší? Není to tedy zadavatel stavby, který nutí jít toho stavebníka až na tu krev? Jak to dopadá, když se preferuje cena je vidět právě na internetových stránkách města.

André Jakubička napsal(a):


Způsob stavění v Čechách je vůbec dost nešťastný a hodně v tom hraje roli zákon o zadávání veřejných zakázek. Firma nejprve musí jít až na krev (nebo ještě níž), aby uspěla ve výběrovém řízení a potom se snaží vytlačit v rámci jakýchkoliv změn a problémů na stavbě vícenáklady. Je to psychologická válka. Neoprávněné vícenáklady ale nesmíme zase připustit my.
 

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den,

a jak byste na to šel Vy, pane Tribučku?

André Jakubička

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

 Okřídlená Rotschildova věta o tom, že není tak bohatý, aby mohl kupovat levné věci, je pravdivá. Viz nynější veřejná zakázka na počítačové vybavení. Hodnotící kriterium 100% cena. Stejně tak jako u výměny střešní krytiny. Pokud budu takhle procházet další zakázky, tak narazím na totéž. Tak se nedivte, tak jako v případě právě těchto stránek, že vznikne paskvil, který se ani nedrží původního zadání, ale byl asi levný.Který byl, ale zřejmě levný Takže asi tak pane starosto.

Jenže problém je, že když se podívám na výběrové řízení k terminálu, tak jste použili stejnou metodu, nejlevnější nabídku.A pak se divíte, že je se stavbou problém, že se řeší kdo zaplatí vícepráce a podobně?

Běžně se u výběrových řízení zadává více kritétií. A ještě speciálně u staveb,kde se naceňují položky v tzv. výkazu výměr. Důležité omezení je, že cenové kritérium MUSÍ mít nejvyšší váhu a MUSÍ být minimálně 50%. Takže pro mne výběr jediného kritéria a to nejnižší ceny, je poměrně překvapivý.

Pak bychom se třeba mohli vyhnout takovým problém a steskům, kdo to zaplatí, a kdy se dostaví.


Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Dobrý den, každý máte svoji pravdu. Termíny, sankce a další podmínky realizace akce se dají uvést v návrhu smlouvy o dílo. Alibistická výmluva na doporučení administrátora veřejné zakázky ve vztahu k ÚOHS svědčí o neochotě představitelů města převzít odpovědnost jako zadavatel. Z mého pohledu by zakázku za 50 mil. Kč mělo být schopno město administrovat samo jako je to běžné jinde - asi nejsou lidi a vůle

André Jakubička napsal(a):

Dobrý den,

a jak byste na to šel Vy, pane Tribučku?

André Jakubička

Předmět: Terminál Železný Brod

Zákon č. 137/2006Sb., o veřejných zakázkách - § 78 Hodnotící kritéria

(1) Základním hodnotícím kritériem pro zadání veřejné zakázky (dále jen "základní hodnotící kritérium") je

a) ekonomická výhodnost nabídky, nebo
b) nejnižší nabídková cena.
 
(2) Základním hodnotícím kritériem v soutěžním dialogu je pouze ekonomická výhodnost nabídky.
(3) Zadavatel zvolí základní hodnotící kritérium podle druhu a složitosti veřejné zakázky a uvede je v oznámení nebo výzvě o zahájení zadávacího řízení.
(4) Rozhodne-li se zadavatel pro zadání veřejné zakázky podle základního hodnotícího kritéria ekonomické výhodnosti nabídky, stanoví vždy dílčí hodnotící kritéria tak, aby vyjadřovala vztah užitné hodnoty a ceny. Dílčí hodnotící kritéria se musí vztahovat k nabízenému plnění veřejné zakázky. Mohou jimi být zejména nabídková cena, kvalita, technická úroveň nabízeného plnění, estetické a funkční vlastnosti, vlastnosti plnění z hlediska vlivu na životní prostředí, vliv na zaměstnanost osob se zdravotním postižením, provozní náklady, návratnost nákladů, záruční a pozáruční servis, zabezpečení dodávek, dodací lhůta nebo lhůta pro dokončení. Dílčím hodnotícím kritériem nemohou být smluvní podmínky, jejichž účelem je zajištění povinností dodavatele, nebo platební podmínky.
(5) Je-li základním hodnotícím kritériem ekonomická výhodnost nabídky, musí zadavatel jednotlivým dílčím hodnotícím kritériím stanovit váhu, kterou vyjádří v procentech, nebo stanoví jiný matematický vztah mezi dílčími kritérii. Stanovená váha může být u jednotlivých dílčích hodnotících kritérií shodná.

V bodě 4  §78 je stanoven jednoznačný a konečný výčet hodnotících kritérií. Jiné kritérium si žádný veřejný zadavatel v České republice (obec, město, kraj atd.) nemůže stanovit. Poskytovatel dotace tato kritéria ještě dále omezuje.

To je jen dovětek k diskusi o zadávání zakázek.


 
Počet příspěvků: 194 zobrazené: 81 - 90