je to mnohem jednodušší. Dodavatel prostě nepostavil betonové stěny v přijatelné kvalitě, a proto musely být zbořeny. Samozřejmě na náklady dodatavtele stavby ( Syner sro ).
S pozdravem
André Jakubička
Za technické řešení zastávek samozřejmě zodpovídá projektant a jak on, tak technický dozor realizaci kontrolují. Docela mě překvapilo, že v Semilech nemohou zajíždět autobusy na hranu zastávek. U nových zastávek jsou navrženy tzv. Kasselské obrubníky, které kolo autobusu vedou tak, aby nástupní hrana dveří byla výškově i půdorysně v úrovni chodníku, tedy pro co nejpohodlnější nástup cestujících. Problém s tím mají ovšem řidiči autobusů. V Semilech na nové zastávce v Bavlnářské ulici pozoruji celkem často, že zastavují na zastávce v blízkosti přechodu, kde ještě zastávka není vyvýšená, ale už nezajedou o 4 metry dál, kde by cestující nastupovali na úroveň prvního schodu autobusu. Řidiči mají obavu, aby si "neurvali" mechanismus otevírání dveří. jen poznámka - zastávka není v zálivu a je na přímém úseku silnice. Konzultoval jsem to s technickými zástupci výrobce autobusů Tedom. Potvrdil mi, že se při konstrukci autobusů s najížděním ke Kasselským obrubníkům počítá a poškození autobusu nehrozí. Obdobně je tomu u Karos. O problémech v Jablonci nad Nisou jsem neslyšel, na pohled tam žádné problémy vidět nejsou, Ani zástupci Bus Line mě na nic neupozorňovali (naposledy jsme jednali minulý čtvrtek).
Vážený pane Vetlý,
co se týká tzv. Kasselských obrubníků, tak se stačí podívat na internet a zjistíte, že se používají běžně u všech novostaveb u nás i cizině. Železný Brod by se stal pravděpodobně prvním městem, kde by se tento velmi praktický prvek bojkotoval. Za všechny odkazy :
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kasselsk%C3%BD_obrubn%C3%ADk
Co se týká zastávky v Bavlnářské ulici v Semilech, tak je navržena do majetkových vztahů, které zda byly, a proto přístřešek není v místech, kde by byl logický. Pokud zde ovšem autobusy zastavují na přechodu, kde je výška k prvnímu stupni v autobusu opravdu maximální, není to o tom, že by se o hranu obrubníku ničil mechanismus dveří, ale jedná se o maximální stupeň bezohlednosti řidičů, protože zde nastupují převážně starší lidé. Ale oni řidiči ve skutečnosti nezajíždí k obrubníku ani tam, kde je nižší - mám své zkušenosti, protože autobusem jezdím, ale v pozici cestujícího, ne v pozici řidiče.
Informace o přiblížení se autobusu k obrubníku jsem získal od technika Tedomu, protože v Karose příliš ochotní k diskusi nebyli. Ale mám známé i mezi řidiči, takže se o moje zdroje informací nemusíte obávat. Jsem si jistý, že když se chce ...