Informace o jízdních řádech na období 12/2014-12/2015 :
Vše o Železném Brodě
Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Re: Terminál Železný Brod
Dobry den, vim ze na tom zas tolik nezalezi, "mesic sem mesic tam" proc ale nemohou autobusy zastavovat u (pry tedy hotoveho) noveho Terminalu Sokolovna driv, nez v polovine prosince? (Podle mne tohle nespechani s ukoncenim provizoria jen potvrzuje, ze novy Terminal zas tak moc potrebny neni... :) Jinak opakuji namet, ze autobusy Praha - Harrachov by se za most nemely vracet nejlepe uz nikdy - a ponechat si zastavku pod Sklandou (ve smeru do Prahy; na vhodne zvolenem miste praveho brehu Jizery pak i v opacnem smeru). Tim by vznikla sance, ze rychle autobusy na tomhle dopravnim smeru nebudou navzdy Brodem z velke vetsiny jen projizdet bez zastaveni
Předmět: Terminál Železný Brod
Pane Tribučku, dopravní inspektorát dává souhlas, ale také podmínky navrhovateli dopravního značení, úřad s rozšířenou působností tento návrh po dodání souhlasu dopravního inspektorátu schvaluje. To nejsem já, protože odboru územního plánování nevykonává působnost v oblasti přeneseného výkonu státní správy na úseku dopravy. Za navrhovatele, tedy Město Železný Brod, jednal projektant, který má v oblasti dopravního projektování teoretické i praktické znalosti, a řešení jak s městem tak s dopravním inspektorátem dohodl.
Dopravní značení na zastávce u sokolovny je koncipováno tak, že vjezd do zastávky je situován vedle prodejny Elektra a výjezd u památníku T.G.M. Na vjezdu je dodatková tabulka "Dopravní obsluze vjezd povolen", na výjezdu je pouze zákaz vjezdu do jednosměrné ulice, což znamená, že zde nikdo, opakuji nikdo nesmí vjíždět. Z důvodu bezpečnosti provozu budou všichni, kdo mají oprávnění sem najíždět, používat vjezd u Elektry.
Umístit na sloupek se značkou hlavní silnice a s dodatkovou tabulkou tvaru křižovatky ještě značku zákaz odbočení považoval projektant za nadbytečné, protože 3 značky na jednom sloupu začínají být pro řidiče nepřehledné, navíc když je značka zákazu vjezdu umístěna celkem viditelně. Obdobné řešení zde, i když v opačném směru, fungovalo několik desítek let. Kupodivu to nikomu nevadilo, a k žádné velké nehodě zde, pokud vím, nedošlo.
Pokud někdo vjede na výjezd z autobusového nádraží, kde je značka zákaz vjezdu bez dodatkových tabulí, tak předpokládám, že bude platit pokutu. Zvlášť, pokud ho při této činnosti přistihne policie, či pokud způsobí dopravní nehodu.
Podobných autobusových zastávek, jimiž musí projíždět dopravní obsluha, existuje v republice několik desítek. Postačí si ověřit, jak jsou značeny ty, a jestli to způsobuje dopravní problémy. Za mnohé zastávka v Jablonci u železniční stanice, Turnov u železniční stanice, Fügnerova v Liberci a další.
Podrobněji vás s návrhem řešení mohu seznámit při osobní návštěvě, kde se můžete seznámit s koncepcí dopravy i návrhem dopravního značení.
Předmět: Re: Terminál Železný Brod
Dobry den, stavebni cast tohoto projektu uz asi moc neovlivnime - zkusme se pro zmenuu opet trochu "v predstihu" zamyslet nad zpusobem dopravniho vyuziti Terminalu pote, co bude zcela dokoncen. Ja chapu rozumnost presunu parkovani autobusu od Sokolovny k byvalemu (pouzivam tohle adjektivum z duvodu, ze prislusna budova v soucasnosti a asi i v budoucnosti nema jiz temer zadnou funkci a provozni vyznam - zustane bohuzel uz asi naporad vicemene opustenou) nadrazi. Dalsi dopravni zmeny, kgtere nastanou po dokonceni Terminalu v provozu dalkovych a mistnich autobusu zatim neumime asi posoudit. Prijdou mi tedy osobne (ty zmeny v jizdnich dobach autobusu) neprilis podstatne proti drivejsimu stavu. (V cem se kvalitativne zlepsi/zrychli cesta z Brodu do jablonce, Liberce ci Prahy?) Docela by mne zajimalo, kolik presne stala stavebni realizace toho platanu prorustajiciho strechu terminalu, a take treba kolik stalo jedno pismeno v tom slove Sokolovna https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Brodec20140508#6074093064739470146 Prijde mi, ze podobnou financni velkorysost by zaslouzily spis nejake praktictejsi napady. Treba neco ve stylu "mestskeho taxi" jake chteji mit treba zde http://www.moravskoslezskenovinky.cz/zpravy/regiony/v-bohumine-uvazuji-o-baby-taxi-pro-deti-a-rodice/ Se slevou pro babicky z Horky ci Teper, a za rozumnou "rezijni" cenu pro ostatni obcany mesta. S trvalym parkovanim nekde na tech nove dlazdenych prostorach obou casti terminalu a s objednavkou sluzeb telefonem ci na internetu. Jezdit velkym autobuse do okolnich vesnic v dnesni dobe, kdy vetsina lidi k takovemu ucelu pouziva auto neni uz ekonomicke, a ponechavat okraje Mesta bez rozumne verejne dopravy by taky nebylo dobre
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Vážený pane Tribučku,
tam, kam chcete jet, je stavba, a tam kromě stavební techniky nemá kdo co dělat. Chcete mi tvrdit, že tento jednoduchý předpoklad nechápete? To vám asi jen těžko uvěřím.
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Vážený pane Kunste,
dne 15.6.2014 v 19:50 hod. jste napsal : Další věc, by měla být dostatečně vysoká střecha zastávek. Aby nemusel autobus zastavovat třeba i metr od nástupní hrany.
dne 26.10.2014ve 23:24 jste napsal : Nikdy jsem nikde nepsal a ani neříkal, že mám obavu, že budou autobusy svými střechami narážet do střechy čekárny!
Na nějaké pochybení při projektování zastávky nikdo neupozorňoval. To až v době, kdy stavba stála, jste vy začal zveřejňovat své názory na to, jak bude či nebude zastávka fungovat. Jak je obecně známo, připomínky se vznášejí v době projektování. Před zahájením realizace byl projekt několikrát veřejně prezentován, Rozsah stavby i obsah jednotlivých stavebních objektů byl podle připomínek měněn, a to až do zahájení výběru dodavatele, tedy zhruba do poloviny roku 2013.
Předmět: Terminál Železný Brod
Vážený pane Tribučku,
odpověď znamenala pouze to, že neinstalují všechny značky současně v jeden okamžik, ale postupně. Dopravní značení je schváleno dopravním inspektorátem, a postupně se instaluje. Nevím, jak jinak vám odpovědět.