Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 5 >> >

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Tribučku, díky moc za odkaz!
Tak jsem tu udržitelnost hledala a našla jsem jen tohle (Věty o udržitelnosti jsem vytučnila):

2) Neplnění podmínek Smlouvy o dotaci Žadatel se zavazuje, že výsledky projektu, tedy provoz nového terminálu udrží minimálně po dobu 5 let. Intenzita negativního vlivu je vysoká. V případě nesplnění podmínek Smlouvy o poskytnutí dotace hrozí ukončení Smlouvy a odebrání celé dotace. Míru rizika lze hodnotit jako nízkou. K eliminaci rizika je třeba dbát na to, aby výstupy projektu, včetně monitorovacích indikátorů byly řádně plněny a udrženy aspoň po dobu 5 let. Pojištění majetku sice není povinné, ale žadatel k němu jistě přistoupí. Častým problémem v současné společnosti je vandalismus. Existence kamerového systému v lokalitě by měla omezit jeho výskyt. Odpovědným subjektem je žadatel.

Já to laicky chápu tak, že zkrátka Terminál a zastávka Sokolovna se  musí užívat aspoň 5 let, že se těch 5 let nesmí třeba někam přesunout, zbourat a tak. 
Nic, co by bránilo dodatečné instalaci nějakého způsobu závětří ani rozumnému řešení ve spolupráci s dráhami tam nevidím....

Ale třeba jsou k tomu ještě nějaké podrobnější prováděcí předpisy, které zatím neznáme.
Věřím, že nás Ing.Mach bude o detailech těchto věcí v následujících dnech informovat.

Předmět: Terminál Železný Brod

Jestli jsem hledal dobře, tak v tomto dokumentu zazněla doba 5 let .http://www.zeleznybrod.cz/files/rozvoj-mesta/sehp_dopravni_terminal_zb.pdf 

Je to na spodku strany 25. 

Já jsem na tohle narazil v Turnově. Na Výšince cca tři roky zpět dělali parkové úpravy zeleně. Dotace samozřejmě. A nastal problém, protože tam kde byla dříve tráva, je nyní geotextílie a dubová kůra. Co se stane když zaprší? Samozřejmě se to tou geotextílií nevsákne, tu kůru to spláchne na chodníky, nosí se to do domu. A někdo stále průběžně dosýpá tu kůru. Ptal jsem se na měastě, zda není možné nahradit ten povrch. A dodělat obrubníky. Ani jedno nejde, protože v projektu je dubová kůra a na obrubníky někdo zapomněl Udržitelnost tohoto projektu je 10 let

Předmět: Terminál Železný Brod

Děkuji za názor, přemýšlím o něm....

A tak ke svým dvěma předchozím otázkám přidávám třetí:

3) Prosím, je někde definován termín "udržitelnost projektu"? 

Když to beru laicky, selským rozumem, tak mi připadá, že přidáním plexiskel a nebo něčeho podobného k zastávce Sokolovna není narušením původního projektu. Tím by, podle mě, bylo nějaké ubourávání zastávky.... 
Ale vím, že řeč předpisů někdy nemá s logikou nic společného, bohužel. Ráda se tedy dozvím, jak to s tou udržitelností ve skutečnosti je. 

Třeba lze najít řešení, aby se vlk (předpis o projektu) nažral a koza (realita projektu) zůstala celá, tedy v tomto případě jen něčím užitečným doplněná a vylepšená...

Předmět: Terminál Železný Brod

   Ono to s doděláváním čehokoliv do projektu financovaného z dotací je problém. Protože každý projekt má určitou dobu udržitelnosti a doděláním něčeho by došlo ke změně projektu. A tam jsou pak takové srandy jako třeba vrácení části dotace a podobně. Změna by šla provést ještě před vyplacením dotace, ale samozřejmě to musí projít schválením.

  A jinak s Vámi souhlasím ohledně pana ing. Macha. Ač jsme se asi na ničem neshodli, tak on alespoň nějaký názor prezentuje a komunikuje. 

  Pro mne je zatím současné vedení radnice poměrně velkým zklamáním, protože se zde na diskuzi určitě objevily témata kde mohl někdo reagovat. A nemyslím, že mlčení je to pravé ořechové

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den,

občas prolétnu tuto košatou diskusi. Téma Terminál je opravdu živé a pro občany důležité.
Jen mě docela mrzí, že se do něj tolik vlévají emoce na úkor  konstruktivní diskuse až tak, že se někdy obě strany více než věcnými argumenty zabývají tématem "Kdo je tady blbější, já to té druhé straně dokážu a já ho (je)  je pěkně setřu". 
Když diskuse sklouzne do této úrovně, je to vždy ke škodě věci.  

Ráda bych ještě podotkla - třeba odpověď (až?) za tři dny mi nepřipadá vhodné pranýřovat. A současně zas odpovídat až do 30 dnů, jak znějí úřednické předpisy,to  by byla zřejmá neochota, byť zaštítěná platnými normami. To naštěstí ing. Mach ale nedělá. A na jeho obranu bych ještě chtěla upozornit, že téma Terminál sám před dvěma lety založil a že vůbec s občany takto na diskusi průběžně komunikuje.
Pokud vás tato argumentace nadzvedla, porovnejte to prosím s tím, že z Města je tu on jediný pravidelně odpovídající a píšící. Aspoň to mu přičtěte k dobru, v porovnání s tím, že v diskusích opakovaně padaly a padají otázky na více věcí a oborů, ale zůstávají zcela bez odpovědi. Že bychom si na to už "zvykli"? Ale to je špatně.. ..

Prosím, až se v někom z vás bude zas vařit krev, počkejte s odpovědí 10 minut, až se vydýcháte ( o to prosím OBĚ strany). Ať ta diskuse není jen přehlídkou vzájemných jedovatostí, to je k ničemu.

I já bych měla k Terminálu dvě otázky:

1) Nešlo by třeba na zastávce Sokolovna dodatečně přidat nějaké boční, možná plexisklové (??) stěny, které by vytvářely určité závětří pro čekající cestující a zabraňovaly by šikmému dešti skrápět lidi a lavičky?

2( Nešlo by nějak vstoupit do diskuse s dráhami, aby ve výsledku byla zajištěna možnost lepšího komfortu pro cestující ( dlouho otevřené, čisté a vytopené čekárny, čisté záchody a případně možnost občerstvení)?

Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den všem.

Alena Kortanová


Předmět: Terminál Železný Brod

Jak zde bylo opakovaně uvedeno, veškerá dokumentace je k dispozici na odboru územního plánování a regionálního rozvoje. Čekárny na terminálu u železniční stanice byly součástí projektu a jsou součástí dotace. Na zastávce u sokolovny je součástí projektu betonový přístřešek, čekárna u sociálního zařízení zůstala v původním stavu.

Kolem obou staveb chodím denně, a žádné poškrábané obrubníky jsem neviděl. Stálo by za to, abyste mi je konkrétně ukázal.

Předmět: Terminál Železný Brod

Zdravím.

Tak zase ten Terminál, nebo Autobusové nádraží. Pokoušel jsem se najít v tomhle vlákně, ty odkazy na plánky nádraží u nádraží. Nějak tu nejsou. Když tu něco je, tak se ukáže chyba. Je to nějaký záměr, aby se nešlo podívat, jak u toho vlakového nádraží, to bylo původně plánováno s těmi čekárnami? Byly tam? Nebyly? A když nebyly, tak se dodělávaly později? To na ně, bylo vyhlášeno nějaké výběrové řízení? Kde se na ně potom vzaly finance? Platilo se to z peněz města? Jako nad rámec dotovaného projektu z fondů EU? A kdo bude reklamovat, ty pošrábané obrubníky, od zavíračů autobusů? Kterým to po nastoupení cestujících nevychází a musí se při zavírání jejich dveří, tyto z obrubníků strhávat.

Jestli se k tomu vyjádří někdo, komu vadí, že zřejmě odešly nějaké peníze, které původně neměly? Na tento účel, se kterým se asi nepočítalo? A teď se jich nedostává.

Předmět: Terminál Železný Brod

Jednoduchá otázka...kdo a za jak velkou cenu za to může? Nějaké postihy za ...Veledílo...? Asi nebudou protože nikdo není tak odvážný, aby to udělal či navrhnul...tak zůstane vše při starém...chvílku  se bude reptat a pak to vyšumí do ztracena..bohužel /ZASE/...mistr Mach odpoví jako vždy , když se mu bude chtít..ostatní se asi nevyjádří nebo jen okrajově.... a když bude zase v zimě padat sníh celou noc.. tak nikdo ani neprotáhne silnice aby se lépe jezdilo natož chodilo i po chodníku..volejte.. mluvte.. stejně jen na dvě věci

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Machu,

krev se ve mně vaří.... Neodborný názor je také názor a zejména je to názor z praxe. Názor občana tohoto města a uživatele toho paskvilu, co vznikl na základě vysoce odborného a sofistikovaného projektu....

Vám opravdu příjde normální, že střecha betonového (byť opticky velmi trendy a pohledného) monstra není nijak (nebo je blbě - to do detailu jako laik neposoudím, pravda) vyspádovaná??? Opravdu je ok, že při nastupování voda místo zavlažování stromu teče pasažérům přímo za krk??? 

Jo a koše jsou také výborné. To se fakt směju.... Pracovníci TS na Vás jistě s láskou vždy vzpomenou, až je budou vysýpat, protože si krásně zaposilují... Odpadky plovoucí v dešťovce v koši značí jen jedno.... buď nějaký fundovaný odborník zapomněl naprojektovat stříšku nebo je tak dementní, že použil koše určené pro vnitřní prostory a ne k montáži na sloup označující zastávku... Buď jak buď.... jsem přesvědčena, že i když Vám názory některých přispěvatelů přijdou nefundované a laické, jsou to pořád názory občanů a uživatelů, tedy názory z praxe.... a názory místních daňových poplatníků, pro které Vy jako úředník pracujete. 

A můj zcela osobní názor založený na dvou "použitích" našeho nového autobusáku.... Pokud profukuje, nikde se neskryjete a jste v něm jak v tunelu, vystaven větru a bočnímu dešti.... Musím přehodnotit svůj návyk chodit všude s předstihem a časovou rezervou. Bude to v kontextu místního autobusáku zdravější.

S pozdravem, obyvatelka a daňová poplatnice s trvalým bydlištěm v Železném Brodě, 
Martina Hýrková

P.S. vůbec nezpochybňuji, že autobusák je vzhlednější (pozapomenu-li na nevzhledné záchodky, které nějaký odborník zachoval a na nesmyslně uříznutou a nyní tak naprosto nevyužitelnou a jalovou plochu za výsadbou směrem k nim....) než předchozí ocelová konstrukce. Ale přidanou hodnotou, když buduji něco nového - lepšího - by měl být nejen vzhled, ale zejména funkce.... Tohle je jen megalomanský kus betonu, který žádnou přidanou hodnotu kromě vzhledu nepřinesl, tvrdím jako laik a pouhý uživatel....

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den nedávno jsem měl rozbité auto a musel jsem jet od sokolovny prostě hrůza musel jsem tam čekat téměř půl hodiny zrovna pršelo nebylo se kde schovat prostě pršelo do té betonové čekárny ze všech stran(to tam mohli nechat ren ocelovej přístřešek bylo to stejný)a nedej bože kdyby si chtěl člověk sednout n lavičku ta je mokrá stejně opravdu nepraktická stavba architekt musel bejt do opilej teda ha ha.ps jsem rád že mám auto opravený
Počet příspěvků: 194 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 5 >> >