Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 5 >> >

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Milan Tribuček napsal(a):

Měl bych jeden dotaz ohledně fungování té části u Sokolovny. Pokud dobře koukám na ten plánek, tak jsou plánovány dvě stání souběžně s Masarykovou ulicí. Předpokládám, že to bude pro směr od Jablonce. Zaráží mě jedna věc. Od Jablonce sem zajíždí větší množství těch spojů a budou od toho směru zajíždět i ty dálkové. Takže buď tam bude věčně kolona, protože do těch dvou stání se prostě kolem špičky ty autobusy nemohou poskládat nijak plynule, nebo budou autobusy stání přejíždět a vracet se na zastávku? Logické by bylo, alespoň podle mě v zachování plynulosti dopravy, aby nájezdný směr na zastávku byl zachován jako nyní. Tzn. současným vjezdem a ne jak je malováno na plánu současným výjezdem.. Od současného vjezdu se dá odbočit přece plynuleji než dělat otočku o 180 stupňů.
A s tím souvisí ta plánovaná 30km zóna. Ve špičce je město ucpané již teď, tak se ucpe ještě víc snížením rychlosti na 30 km/h? Pokud je to z důvodů těch dvou souběžných stání s ulicí, nebylo prostě lepší využít stávající prostor a udělat průjezdné stání v prostoru současného autobusového nádraží?

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Tribučku,

co se týká organizace dopravy na zastávce u sokolovny, tak 4 místa na odbavení cestujících se mi zdají dostatečná, navíc autobusy od Jablonec nad Nisou (tedy ne dálkové) by měly zajíždět k železniční stanici a u sokolovny by pouze zastavovaly. Kolony zde proto nehrozí.

Nájezd a výjezd autobusů je zde otočen z jednoho prostého důvodu - cestující budou mít přehled, odkud autobus vyjíždí, a nebudou muset přecházet pojížděnou (tedy potenciálně nebezpečnou) plochu. Veškeré nástupy nebo přestupy zvládnou na ploše jednoho nástupního ostrůvku. Domnívám se, že zastávku stavíme pro pohodlí cestujících, a ti by měli mít z pohledu organizace dopravy přednost. Navíc projekt projednáváme se zástupci Bus Line a.s., kteří nemají k tomuto řešení zásadní připomínky. Vše se ale ověří pochopitelně až během provozu.

Co se týká zóny s rychlostí omezenou na 30 km/h., tak to se týká především Nádražní ulice. Je to prostor relativně úzký, proto by zde rychlost měla být omezena. Není ale asi tajemstvím, že v řadě evropských měst se zkouší omezení rychlosti v centrech měst obecně na 30 km/h. Můžete na to narazit v sousedním Sasku nebo v Rakousku. Je tedy možné, že podobný předpis se objeví přes ohromnou lobby řidičů i u nás. To ale s projektem terminálu vůbec nesouvisí.

Ing. Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje

Předmět: Terminál Železný Brod

Člověk si nemohl nevšimnout že se už začíná budovat.
Jak to ale bude s náhradními stanovišti ? Kde budou a jak budou značeny ? Od kdy bude změna ?
Pokud to hlásil městský rozhlas tak né každý to mohl slyšet...a na webu města jsem to zatím neviděla.
Děkuji za info...
I.Š

Předmět: Terminál Železný Brod

K počtu autobusů, které se mají vejít na 4 stání v Masarykově ulici: všední den  - 14,45 Jablonec n.N, 14,45 Turnov, 14,45 Turnov, 14,45 Semily, 14,40 Turnov, 14,53 Semily a k tomu všechny autobusy projíždějící kvůli vystupování. Samozřejmě že se nevejdou, budou zácpy. Nechápu, proč se neudělalo víc stání, když tam je místo. Tohle měl být požadavek v zadání (aspoň 6 stání)  a  město nemělo schválit tento minimalistický návrh, který se bohužel už realizuje. Ale od stolu se navrhuje pohodlně, aniž by projektant znal skutečnou dopravní situaci. Radní ji ale měli znát. Totéž pro vjezd a výjezd.

Předmět: Terminál Železný Brod

Nu paní Vitvarová, to co píšete dnes, jsem psal před rokem. Připomněl jsem to před týdnem a co jsem se dověděl? Že vlastně jen osočuju. Pokud jste si nevšimla, pan Mach ví vše nejlépe a má vždy pravdu. Je sice fakt, že v reakci na mně si plete železniční a autobusovou stanici, ale on to opět nějak okecá.

Abych řekl pravdu, už mi to je nějak jedno. V Brodě již nebydlím, jen tam zajíždím k rodičům a fakt mě nebaví komunikace s někým, kdo je tak arogantní, že ani není ochoten uznat, že by místní člověk, znalý situace, mohl mít třeba pravdu

Předmět: Terminál Železný Brod

Dnes, to je 7.4.2014, byly zahájeny práce na projektu "Terminál Železný Brod - 1. etapa". K obsahu a postupu projektu budeme postupně plnit odkaz na webu města :

http://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/terminal-zelezny-brod.html.

Práce jsou zahájeny stavbou objektu A, což je stavba nového autobusového nádraží u železniční stanice. zde proběhne v první fázi kácení stromů, odstranění zarážedla na slepé koleji, odstranění povrchů komunikací, demolice mostu přes Brodecký potok a úprava Nádražní ulice u stavebnin.

Stavební úpravy se již dotkly dopravy, protože se pro cestující zkomplikuje přestup na autobusy - provizorní zastávka bude zřízena v Masarykově ulici. Současně stavba zabere dolní parkoviště sídliště Na Vápence, což určitě způsobí velké problémy obyvatelům sídliště, protože kapacita parkoviště byla průběžně využívána odhadem asi z 80%. Dnes ráno většina majitelů aut svá auta přeparkovala, za což majitelům děkuji.

Od pondělí 14.7.2014 bude zahájena přestavba autobusového nádraží u sokolovny, tedy objektu B. Tato úprava se dotkne všech cestujících, kteří využívají autobusovou dopravu. provizorní autobusové nádraží bude umístěno v ulici Smetanovo zátiší. Opět zde dojde k razantnímu omezení možnosti parkování a žádám obyvatele, aby svá auto pokud možno odstavovali na svém pozemku nebo ve Vaněčkově ulici. Toto omezení, které potrvá do začátku srpna, je sice nemilé, ale jiné řešení autobusové dopravy bohužel dohodnuto nebylo. Omezení přístupu k domu se dotkne především domu č.p. 90 a dílčím způsobem také sokolovny. 

Omlouvám se všem dotčeným Železnobroďákům za komplikace i za chyby v informovanosti o projektu (informační středisko je v tom nevinně). Doufám, že projekt po dokončení bude pro město natolik velkým přínosem, aby tyto negativní stránky vyvážil.

Projekt je podpořen dotací z Regionálního operačního programu NUTSII Severovýchod. Věřím, že problémy, se kterými se v současné době program potýká, se realizace projektu především z hlediska doby realizace a financování projektu nedotknou.

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Machu,
když pominu zásadní chybu v tom , že tato informace se na webu hodně pozdě  ( včera večer kdy, jsme tuto informaci hledali nikde nebyla ), tak tu mám další docela problém :) 
14.4 i 14.7. je pondělí , které z tohoto data je vlastně platné ?
Děkuji Michalíková

Předmět: Terminál Železný Brod

Platí uzavírka od 14.4.2014. Za chybu se všem, kteří ji neodhalili, omlouvám. Stejně tak se omlouvám za plakátky, kde se ocitl název "Smetanovo nábřeží" namísto "Smetanovo zátiší". Prosím nehledejte ulici Smetanovo nábřeží, nástup je prostě a jednoduše pod Sklandou.

Doufám, paní Michalíková, že Váš vzkaz " ... že tato informace se na webu hodně pozdě ..." jsem pochopil správně.

Předmět: Terminál Železný Brod

Zdravím návštěvníky diskuze. Že ta 4 místa na přestupném místě u Sokolovny jsou, budou málo, o tom  se tu už psalo. I když budou cestující nastupovat seberychleji, ty autobusácký lístkový strojky se moc pohnat nedají. Opravdu, by se tenhle problém s místem, pro všechny zúčastněné autobusy, měl ještě jednou přehodnotit. Dále, vadné naplánování začátku používání náhradních zastávek pod Sklandou, přineslo cestujícím, kteří včas nedojeli do svých zaměstnání možnost okamžitého propuštění z práce, když se to stane zase. Tohle mají zmatení cestující prominout?

Předmět: Terminál Železný Brod

Žádám všechny, kterým vadné značení zahájení uzavírky autobusové zastávky u železniční stanice či autobusového nádraží způsobilo potíže, aby se mi ozvali. Pokusím se osobně zajistit nápravu.
Počet příspěvků: 194 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 5 >> >