Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 181 - 190

Předmět: Terminál Železný Brod

   Ono to s doděláváním čehokoliv do projektu financovaného z dotací je problém. Protože každý projekt má určitou dobu udržitelnosti a doděláním něčeho by došlo ke změně projektu. A tam jsou pak takové srandy jako třeba vrácení části dotace a podobně. Změna by šla provést ještě před vyplacením dotace, ale samozřejmě to musí projít schválením.

  A jinak s Vámi souhlasím ohledně pana ing. Macha. Ač jsme se asi na ničem neshodli, tak on alespoň nějaký názor prezentuje a komunikuje. 

  Pro mne je zatím současné vedení radnice poměrně velkým zklamáním, protože se zde na diskuzi určitě objevily témata kde mohl někdo reagovat. A nemyslím, že mlčení je to pravé ořechové

Předmět: Terminál Železný Brod

Děkuji za názor, přemýšlím o něm....

A tak ke svým dvěma předchozím otázkám přidávám třetí:

3) Prosím, je někde definován termín "udržitelnost projektu"? 

Když to beru laicky, selským rozumem, tak mi připadá, že přidáním plexiskel a nebo něčeho podobného k zastávce Sokolovna není narušením původního projektu. Tím by, podle mě, bylo nějaké ubourávání zastávky.... 
Ale vím, že řeč předpisů někdy nemá s logikou nic společného, bohužel. Ráda se tedy dozvím, jak to s tou udržitelností ve skutečnosti je. 

Třeba lze najít řešení, aby se vlk (předpis o projektu) nažral a koza (realita projektu) zůstala celá, tedy v tomto případě jen něčím užitečným doplněná a vylepšená...

Předmět: Terminál Železný Brod

Jestli jsem hledal dobře, tak v tomto dokumentu zazněla doba 5 let .http://www.zeleznybrod.cz/files/rozvoj-mesta/sehp_dopravni_terminal_zb.pdf 

Je to na spodku strany 25. 

Já jsem na tohle narazil v Turnově. Na Výšince cca tři roky zpět dělali parkové úpravy zeleně. Dotace samozřejmě. A nastal problém, protože tam kde byla dříve tráva, je nyní geotextílie a dubová kůra. Co se stane když zaprší? Samozřejmě se to tou geotextílií nevsákne, tu kůru to spláchne na chodníky, nosí se to do domu. A někdo stále průběžně dosýpá tu kůru. Ptal jsem se na měastě, zda není možné nahradit ten povrch. A dodělat obrubníky. Ani jedno nejde, protože v projektu je dubová kůra a na obrubníky někdo zapomněl Udržitelnost tohoto projektu je 10 let

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Tribučku, díky moc za odkaz!
Tak jsem tu udržitelnost hledala a našla jsem jen tohle (Věty o udržitelnosti jsem vytučnila):

2) Neplnění podmínek Smlouvy o dotaci Žadatel se zavazuje, že výsledky projektu, tedy provoz nového terminálu udrží minimálně po dobu 5 let. Intenzita negativního vlivu je vysoká. V případě nesplnění podmínek Smlouvy o poskytnutí dotace hrozí ukončení Smlouvy a odebrání celé dotace. Míru rizika lze hodnotit jako nízkou. K eliminaci rizika je třeba dbát na to, aby výstupy projektu, včetně monitorovacích indikátorů byly řádně plněny a udrženy aspoň po dobu 5 let. Pojištění majetku sice není povinné, ale žadatel k němu jistě přistoupí. Častým problémem v současné společnosti je vandalismus. Existence kamerového systému v lokalitě by měla omezit jeho výskyt. Odpovědným subjektem je žadatel.

Já to laicky chápu tak, že zkrátka Terminál a zastávka Sokolovna se  musí užívat aspoň 5 let, že se těch 5 let nesmí třeba někam přesunout, zbourat a tak. 
Nic, co by bránilo dodatečné instalaci nějakého způsobu závětří ani rozumnému řešení ve spolupráci s dráhami tam nevidím....

Ale třeba jsou k tomu ještě nějaké podrobnější prováděcí předpisy, které zatím neznáme.
Věřím, že nás Ing.Mach bude o detailech těchto věcí v následujících dnech informovat.

Předmět: Terminál Železný Brod

To já jsem s těma obrubníkama myslel taky, že by to nemělo vadit, ale zřejmě vadí Nevím jak to je, jediné co je fakt, že ta zastávka je prostě strašně řešená

Předmět: Terminál Železný Brod

Když už je strašně řešená, vezměme to jako fakt a soustřeďme se na to, co s tím, aby dál strašná nebyla.

V jednání s úřady se mi většinou osvědčovala metoda, kterou nazývám "asertivní klidná důslednost". Proto se ptám, kde a jak je definován termín udržitelnost. 
A nebo lépe a konkrétněji - ať mi ukážou předpis, který zakazuje k dotované stavbě něco (obrubníky, zástěny pro závětří) dodatečně přidat. Pokud to nějaký předpis jednoznačně nezakazuje, mělo by (selským rozumem) platit - co není zakázáno, je povoleno.

Ale to tu jen laicky teoretizuji, sama jsem zvědavá, co na to říkají normy a předpisy, případně i nějaký právník.

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Dobry den, at jiz si o Terminalu myslime cokoliv (mimochodem, me priijde docela OK ta stredni cast  kolem Brodeckeho potoka i kdyz  vic lidi tam nakonec asi bude chodit po nove silnici, nez po prislusnem novem chodniku) tak  je vybudovan z zuly  a betonu  cili materialu nepodlehajicich zkaze. Takze - na vylepsovani bude dost  casu  v dalsich desetiletich :)  K dnes stale vic  pustnoucimu  nadrazi je treba hlavne snazit se nalakat cestujici. At jiz sikovnymi jizdnimi rady do atraktivnich destinaci nebo treba i stavbou parkovist (nejake by se tam mozna, treba na te byvale "uhelne"  nakladove plose vybudovat dalo?) U sokolovny ale budeme tenhle rok mit jine starosti: kazdodenne  po vetsinu dne (asi nejen ve spicce)  po dlouhe tydny a mesice stojici fronta aut v cele Masarykove ulici  da zapomenout na drobnosti jakymi jsou  navrhy, zda ten beton zastavky je vhodne necim zkraslovat ci ne :)

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den paní Kortanová,
 
zcela náhodou jsem narazil na Vaši otázku na diskuzi na stránkách města Železný Brod - co je to udržitelnost projektu.
 
Mohu Vám odpovědět a stejně tak by Vám odpověděli pracovníci poskytovatele dotace, tedy asi někdo na ROP Severovýchod.
 
Jde o to, že Váš projekt měl nějaký položkový rozpočet a nějaký indikátor.
 
Dobrý den všem,

docela mě mrzí, že zatím nebyly z oficiálních míst zodpovězeny ty tři otázky, které jsem vznesla...

Ale jak je vidět, ještě existují dobří lidé, kteří rádi pomůžou, i když to vůbec není jejich povinnost:
Přišel mi mail od neznámého člověka až ze Západočeského kraje, který sem (bez kontaktů) kopíruji. 
A věřím, že to může být třeba i nápomocné v řešení zastávky Sokolovna a hlavně je to taky příklad vstřícné a konstruktivní komunikace.

Udržitelnost projektu znamená uchovat danou dobu veškeré výstupy projektu.
 
Změny jsou možné, ale musí se ohlásit a nechat schválit poskytovatelem dotace. Je to jednoduché až středně složité.
 
Změna se připraví, projektant udělá rozpočet a vykalkuluje, které věci pořízené za dotaci půjdou pryč a co se přidá.
 
Instalace obrubníku teoreticky nemusí znamenat, že by něco šlo pryč. Jen přibude obrubník.
 
Změna se pošle, za pár dní přijde odpověď "ano, můžete ji provést a uveďte ji v nejbližší monitorovací zprávě". A následně vlastník změnu provede.
 
Snažil jsem se být laický ve vyjadřování.
 
Hezký den

Předmět: Terminál Železný Brod

No já jsem tedy fakt "šikovná"   ohledně práce s textem:

Prvních šest řádků patří už k tomu zbytku mailu toho ochotného neznámého pána, co jsem vložila pod svůj komentář dolů kurzívou.... 

Opět tedy prosím administrátora, aby to dál do pořádku: Prosím můžete můj komentář dát nahoru a celý kompletní mail toho pána dát dolů kurzívou, ať to není zmatené? 

Omlouvám se a děkuji Vám předem za pomoc. 

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Dobry den, tenhle web je editacne sice  uzivatelsky velmi nepratelsky (zvlast pak ve srovnani s minulym webem) ale jednu uplne zakladni moznost ma -  totiz smazat napsany prispevek a nahradit ho novym. ( Pritom se sice smazou i pripadne navazujici prispevky ale to by zde zatim problem byt nemusel)l

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 181 - 190