Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 181 - 190

Předmět: Terminál Železný Brod

K počtu autobusů, které se mají vejít na 4 stání v Masarykově ulici: všední den  - 14,45 Jablonec n.N, 14,45 Turnov, 14,45 Turnov, 14,45 Semily, 14,40 Turnov, 14,53 Semily a k tomu všechny autobusy projíždějící kvůli vystupování. Samozřejmě že se nevejdou, budou zácpy. Nechápu, proč se neudělalo víc stání, když tam je místo. Tohle měl být požadavek v zadání (aspoň 6 stání)  a  město nemělo schválit tento minimalistický návrh, který se bohužel už realizuje. Ale od stolu se navrhuje pohodlně, aniž by projektant znal skutečnou dopravní situaci. Radní ji ale měli znát. Totéž pro vjezd a výjezd.

Předmět: Terminál Železný Brod

Člověk si nemohl nevšimnout že se už začíná budovat.
Jak to ale bude s náhradními stanovišti ? Kde budou a jak budou značeny ? Od kdy bude změna ?
Pokud to hlásil městský rozhlas tak né každý to mohl slyšet...a na webu města jsem to zatím neviděla.
Děkuji za info...
I.Š

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Tribučku,

co se týká organizace dopravy na zastávce u sokolovny, tak 4 místa na odbavení cestujících se mi zdají dostatečná, navíc autobusy od Jablonec nad Nisou (tedy ne dálkové) by měly zajíždět k železniční stanici a u sokolovny by pouze zastavovaly. Kolony zde proto nehrozí.

Nájezd a výjezd autobusů je zde otočen z jednoho prostého důvodu - cestující budou mít přehled, odkud autobus vyjíždí, a nebudou muset přecházet pojížděnou (tedy potenciálně nebezpečnou) plochu. Veškeré nástupy nebo přestupy zvládnou na ploše jednoho nástupního ostrůvku. Domnívám se, že zastávku stavíme pro pohodlí cestujících, a ti by měli mít z pohledu organizace dopravy přednost. Navíc projekt projednáváme se zástupci Bus Line a.s., kteří nemají k tomuto řešení zásadní připomínky. Vše se ale ověří pochopitelně až během provozu.

Co se týká zóny s rychlostí omezenou na 30 km/h., tak to se týká především Nádražní ulice. Je to prostor relativně úzký, proto by zde rychlost měla být omezena. Není ale asi tajemstvím, že v řadě evropských měst se zkouší omezení rychlosti v centrech měst obecně na 30 km/h. Můžete na to narazit v sousedním Sasku nebo v Rakousku. Je tedy možné, že podobný předpis se objeví přes ohromnou lobby řidičů i u nás. To ale s projektem terminálu vůbec nesouvisí.

Ing. Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje

Předmět: Terminál Železný Brod

Měl bych jeden dotaz ohledně fungování té části u Sokolovny. Pokud dobře koukám na ten plánek, tak jsou plánovány dvě stání souběžně s Masarykovou ulicí. Předpokládám, že to bude pro směr od Jablonce. Zaráží mě jedna věc. Od Jablonce sem zajíždí větší množství těch spojů a budou od toho směru zajíždět i ty dálkové. Takže buď tam bude věčně kolona, protože do těch dvou stání se prostě kolem špičky ty autobusy nemohou poskládat nijak plynule, nebo budou autobusy stání přejíždět a vracet se na zastávku? Logické by bylo, alespoň podle mě v zachování plynulosti dopravy, aby nájezdný směr na zastávku byl zachován jako nyní. Tzn. současným vjezdem a ne jak je malováno na plánu současným výjezdem.. Od současného vjezdu se dá odbočit přece plynuleji než dělat otočku o 180 stupňů.
A s tím souvisí ta plánovaná 30km zóna. Ve špičce je město ucpané již teď, tak se ucpe ještě víc snížením rychlosti na 30 km/h? Pokud je to z důvodů těch dvou souběžných stání s ulicí, nebylo prostě lepší využít stávající prostor a udělat průjezdné stání v prostoru současného autobusového nádraží?

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Milan Tribuček napsal(a):

Měl bych jeden dotaz ohledně fungování té části u Sokolovny. Pokud dobře koukám na ten plánek, tak jsou plánovány dvě stání souběžně s Masarykovou ulicí. Předpokládám, že to bude pro směr od Jablonce. Zaráží mě jedna věc. Od Jablonce sem zajíždí větší množství těch spojů a budou od toho směru zajíždět i ty dálkové. Takže buď tam bude věčně kolona, protože do těch dvou stání se prostě kolem špičky ty autobusy nemohou poskládat nijak plynule, nebo budou autobusy stání přejíždět a vracet se na zastávku? Logické by bylo, alespoň podle mě v zachování plynulosti dopravy, aby nájezdný směr na zastávku byl zachován jako nyní. Tzn. současným vjezdem a ne jak je malováno na plánu současným výjezdem.. Od současného vjezdu se dá odbočit přece plynuleji než dělat otočku o 180 stupňů.
A s tím souvisí ta plánovaná 30km zóna. Ve špičce je město ucpané již teď, tak se ucpe ještě víc snížením rychlosti na 30 km/h? Pokud je to z důvodů těch dvou souběžných stání s ulicí, nebylo prostě lepší využít stávající prostor a udělat průjezdné stání v prostoru současného autobusového nádraží?

Předmět: Terminál Železný Brod

Projekt Terminálu Železný Brod sestává z řešení dvou lokalit - výstavby nového autobusového nádraží včetně odstavů pro autobusy u dnešního železničního nádraží, a rekonstrukce prostoru dnešního autobusového nádraží u sokolovny do tzv. zastávky, tedy snížení kapacity na pouhá 4 odjezdová stání. To, co bylo zveřejněno v Deníku, je vizualizace té části projektu, která vznikne u sokolovny z dnešního autobusového nádraží (navíc to, co je ve vizualizaci plně neodpovídá skutečnému návrhu, i když strom prorůstající střechou jsme v návrhu ponechali z důvodu absence zeleně v Masarykově ulici). Vizualizaci nového autobusového nádraží u žel. stanice jsme nenechali zpracovat, protože se nám tato část projektu nezdá až tak vizuálně atraktivní, ale neznamená to, že by nebyla funkční.

Co se týká dopravní obsluhy města autobusy, tak vycházíme z následující představy :

- autobusy ve směru na Koberovy - Turnov a Semily - Lomnice nad Popelkou budou vyjíždět ze zastávky u sokolovny, zajedou k terminálu u železniční stanice a pak pojedou dál,

¨- autobusy na Jablonec nad Nisou, Tanvald nebo Malou Skálu pojedou z terminálu u železniční stanice, na zastávce u sokolovny zastaví, a pojedou dál,

- dálkové autobusy budou zajíždět pouze do zastávky u sokolovny, protože nebudou mít přímou vazbu na vlaky, kapacita terminálu u železniční stanice je však dostatečná na to, aby tam dálkové autobusy mohly případně zajíždět také.

V rámci terminálu je navrženo menší parkoviště pro osobní automobily, které může v případě nouze sloužit jako nástup pro náhradní autobusovou dopravu náhradou za vlaky v době výluk a podobně. Jinak jako plocha pro odstav bude sloužit velké parkoviště u sídliště Na Vápence, které je obyvateli sídliště využíváno hlavně přes noc či o víkendech, ale během pracovní doby je volné.

Více informací se snažíme postupně doplňovat na webu města :

http://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/terminal-zelezny-brod.html

Ing. Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Dobry den,  dekuji za doplnujici informace. Urcite je rozumne, ze dalkove autobusy budou stavet i nadale  u sokolovny  Pridam jeste  poznamku, neni minena  potmesile :)  ke stromum. Chapu, ze se architekt  obcas potrebuje "vyradit" v nejakem tom netypickem, ba nepotrebnem  detailu ale co se stromu tyce, je jich v Brode v soucasnosti az prilis (i kdyz ne tedy primo v Masarykove ulici). Coz plati pro celou krajinu (nejen) kolem Brodu.  Josef Manes, ktery mesto maloval zpod stavidel pred 150 lety  by dnes tu krajinu kolem  vubec nepoznal, jak zarostla. Co se investic resp. ochrany zelene  tyce - tak  nalezitou financni  velkorysost by urcite  zaslouzila hlavne planovana parkova  uprava Kostelniho vrsku (=peclive rozhodnuti, co udelat se stavajicimi, casto jiz  prerostlymi stromy a zda pripadne sazet nove). Taky bych znovu orodoval za  ty stovky krasnych, casto docela mohutnych (jde sice o pouhy "nalet" ale nekde mozna az 150 let stary)  stromu: olsi a dalsi pribrezni vegetace -  ktere padnou na oltar budovani   "zelene" cyklostezky pod Brodem :)  

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den,

k terminálu bylo napsáno již mnohé ve zpravodaji, v novinách, atd.. Projekt byl prezentován i na zastupitelstvu. Dnes se o tomto tématu také  bude mluvit na zasedání zastupitelstva od 16:30, a to v kontextu dalších stavebních akcí na území města. Všichni jsou srdečně zváni.

Základní info o terminálu naleznete zde:
http://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/terminal-zelezny-brod.html

Na začátku roku 2012 jsme přeprojektovali původně příliš velkorysý projekt s cílem získat řešení úměrné potřebám a velikosti Železného Brodu. Tzn. že v části u vlakového nádraží odpadly mj. dva kruhové objezdy, parkovací dům, železný tubus nad zastávkami. Díky snížení nákladů jsme získali dotaci ve výši 55 mil. Kč.

Souhlasím, že turnovský terminál opravdu nedopadl dobře. Snažíme se, aby zejména část na stávajícím autobusáku byla povedená i architektonicky. Jedná se přece o důležitý veřejný prostor, takové "třetí náměstí". Vizualizace toho, jak by to mohlo vypadat, uvidíte dnes na zastupitelstvu.

Na viděnou

André Jakubička



Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Dobry den, jeste poznamka: byla delana nejaka predbezna rozvaha co se dochazkove vzdalenosti lidi pouzivajicich verejnou autobusovou dopravu tyce? "Centrum" miva obvykle i nejmensi "prumernou dochazkovou vzdalenost". Na Vapence nezije vic lidi, nez ve zbytku mesta. Co si asi rekne nekdo z praveho brehu Jizery, kdo pravidelne pouziva autobus na ceste do prace do LIberce, Jablonce apod. pokud kazde rano bude muset spechat ne k sokolovne, ale k nadrazi? Dalkove autobusy neprinutite, aby mely v Brode dve zastavky. Z hlediska dalkovych autobusu (a to uz ani radeji ani nezminuji smer Praha Harrachov) je proste premistovani "terminalu" k nadrazi spatnym krokem. Nic proti presunu parkovani autobusu od sokolovny k nadrazi apod. samozrejme. Taky vystavba velkorysych parkovacich ploch u nadrazi (dalsi velka chyba noveho  terminalu v Turnove, maji tam takovych ploch velmi malo vzhledem k dulezitosti toho dopravniho uzlu) by byla urcite  uzitecna i do budoucnosti, plus celkove ta  snaha o zachranu okoli nadrazi pred devastaci 

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 181 - 190