Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 141 - 150

Předmět: Terminál Železný Brod

Pane Tribučku, dopravní inspektorát dává souhlas, ale také podmínky navrhovateli dopravního značení, úřad s rozšířenou působností tento návrh po dodání souhlasu dopravního inspektorátu schvaluje. To nejsem já, protože odboru územního plánování nevykonává působnost v oblasti přeneseného výkonu státní správy na úseku dopravy. Za navrhovatele, tedy Město Železný Brod, jednal projektant, který má v oblasti dopravního projektování teoretické i praktické znalosti, a řešení jak s městem tak s dopravním inspektorátem dohodl.

Dopravní značení na zastávce u sokolovny je koncipováno tak, že vjezd do zastávky je situován vedle prodejny Elektra a výjezd u památníku T.G.M. Na vjezdu je dodatková tabulka "Dopravní obsluze vjezd povolen", na výjezdu je pouze zákaz vjezdu do jednosměrné ulice, což znamená, že zde nikdo, opakuji nikdo nesmí vjíždět. Z důvodu bezpečnosti provozu budou všichni, kdo mají oprávnění sem najíždět, používat vjezd u Elektry.

Umístit na sloupek se značkou hlavní silnice a s dodatkovou tabulkou tvaru křižovatky ještě značku zákaz odbočení považoval projektant za nadbytečné, protože 3 značky na jednom sloupu začínají být pro řidiče nepřehledné, navíc když je značka zákazu vjezdu umístěna celkem viditelně. Obdobné řešení zde, i když v opačném směru, fungovalo několik desítek let. Kupodivu to nikomu nevadilo, a k žádné velké nehodě zde, pokud vím, nedošlo.

Pokud někdo vjede na výjezd z autobusového nádraží, kde je značka zákaz vjezdu bez dodatkových tabulí, tak předpokládám, že bude platit pokutu. Zvlášť, pokud ho při této činnosti přistihne policie, či pokud způsobí dopravní nehodu.

Podobných autobusových zastávek, jimiž musí projíždět dopravní obsluha, existuje v republice několik desítek. Postačí si ověřit, jak jsou značeny ty, a jestli to způsobuje dopravní problémy. Za mnohé zastávka v Jablonci u železniční stanice, Turnov u železniční stanice, Fügnerova v Liberci a další.

Podrobněji vás s návrhem řešení mohu seznámit při osobní návštěvě, kde se můžete seznámit s koncepcí dopravy i návrhem dopravního značení.

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

 Dobry den,  stavebni cast tohoto projektu uz asi moc neovlivnime -  zkusme se  pro zmenuu opet trochu "v predstihu" zamyslet nad zpusobem dopravniho vyuziti Terminalu pote, co bude zcela dokoncen. Ja chapu rozumnost presunu parkovani autobusu od Sokolovny k byvalemu  (pouzivam tohle adjektivum z duvodu, ze prislusna budova v soucasnosti a asi i v budoucnosti nema jiz temer zadnou funkci a provozni vyznam -  zustane  bohuzel uz asi naporad  vicemene opustenou) nadrazi. Dalsi dopravni zmeny, kgtere nastanou  po dokonceni Terminalu v provozu dalkovych a mistnich autobusu zatim neumime  asi posoudit.  Prijdou mi  tedy osobne (ty zmeny v jizdnich dobach autobusu) neprilis  podstatne proti drivejsimu stavu. (V cem se kvalitativne zlepsi/zrychli cesta z Brodu do jablonce, Liberce ci Prahy?)  Docela by mne zajimalo, kolik presne stala stavebni realizace toho platanu prorustajiciho  strechu terminalu,  a take treba kolik stalo jedno pismeno  v tom  slove Sokolovna  https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Brodec20140508#6074093064739470146  Prijde mi, ze podobnou financni velkorysost by zaslouzily  spis nejake praktictejsi napady. Treba neco ve stylu "mestskeho taxi" jake chteji mit treba zde  http://www.moravskoslezskenovinky.cz/zpravy/regiony/v-bohumine-uvazuji-o-baby-taxi-pro-deti-a-rodice/  Se slevou pro babicky z Horky ci  Teper, a za rozumnou "rezijni" cenu pro ostatni obcany mesta. S trvalym parkovanim nekde na tech nove dlazdenych prostorach  obou  casti terminalu a s objednavkou sluzeb telefonem ci na internetu.  Jezdit velkym autobuse do okolnich vesnic v dnesni dobe, kdy vetsina lidi k takovemu ucelu pouziva auto neni uz ekonomicke, a ponechavat okraje Mesta bez rozumne verejne dopravy by taky nebylo dobre

Předmět: Terminál Železný Brod

Informace o jízdních řádech na období 12/2014-12/2015 :

http://www.iidol.cz/navrhovane-jizdni-rady.html

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Dobry den, vim ze na tom zas tolik nezalezi, "mesic sem mesic tam" proc  ale nemohou autobusy zastavovat u (pry tedy hotoveho) noveho  Terminalu Sokolovna  driv, nez v polovine prosince? (Podle mne  tohle nespechani s ukoncenim provizoria jen potvrzuje, ze novy Terminal  zas tak moc potrebny neni... :) Jinak opakuji namet, ze autobusy Praha - Harrachov by se za most nemely vracet nejlepe uz nikdy - a ponechat si zastavku pod Sklandou (ve smeru do Prahy;  na vhodne zvolenem miste praveho brehu Jizery pak i v opacnem smeru). Tim by  vznikla  sance, ze rychle autobusy na tomhle dopravnim smeru  nebudou navzdy Brodem z velke vetsiny  jen projizdet  bez zastaveni

Předmět: Terminál Železný Brod

Zdravím.

Já vím, že se tady na žádné dotazy, skoro zásadně neodpovídá, nebo nejméně rozumně neodpovídá. Ale, někde bylo zmíněno, že za každé překročení termínu stavby, ,, našich dopravních zařízení,,  , bude dodavatelská firma platit nějakou sankci. Že by snad 24 tisíc Kč denně? Od jakého data se to počítá, nebo bude počítat? Teda, pokud to není nějaké tajemství? Nebo,  jestli to není nějak zakázáno od minulého vedení města?

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Zahradníku,

termín zprovoznění byl zvolen z důvodu, že od 14.12.2014 budou platit nové jízdní řády. Dřívější zprovoznění by pouze způsobilo další chaos v informování cestujících, a také není aktuální možnost zprovoznění z formálních důvodů - nebyly dodány veškeré doklady k zahájení zkušebního provozu. jde o dohodu mezi městem, koordinátorem dopravy a provozovateli autobusů.

Co se týká vámi uvedené informace, že zde projíždějí autobusy bez zastavení - byl bych rád, pokud byste uvedl konkrétně, o které autobusy se jedná, a můžeme vést jednání s koordinátorem dopravy či provozovatelem linky. Podle informací, i zkušeností které mám, zde snad všechny projíždějící autobusové linky mají zastávku (viz minule uvedený odkaz na autobusové a vlakové jízdní řády www.iidol.cz ).

Vážený pane Kunste,

o sankci probíhají dlouhá jednání. Ze strany města byla navržena dohoda o sankci za nedodržení termínu předání stavby objektu B. Ze strany dodavatele je návrh rozporován, proto výši sankce v tuto chvíli nelze konkretizovat, a o stanovení výše sankce probíhají jednání. Podle smlouvy je výše sankce 0,05% z ceny díla bez DPH, tedy z částky 39.632.791 Kč. Při stanovení termínu pro výpočet sankce upřednostňujeme dohodu, abychom se vyhnuli soudním sporům. O výsledku budou občané informováni stejně, jako tomu bylo při uplatňování sankcí a náhrad v uplynulém období.

Smlouva je zveřejněna v archívu veřejných zakázek pod odkazem www.zeleznybrod.cz/podnikatel/

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Dobry den, mate pravdu - a je to pro mne prekvapeni -  ze nevidim treba dnes zadny autobus Praha - Harachov a zpet, ktery by Brodem  pouze projizdel. Ze by se tohle tykalo uz jen zimni sezony resp. odliv cestujicich na te trase z autobusu do aut byl tak silny? Vzpomenu li na minule - asi tedy uz dost davne - roky a  me podrobne  (kdysi) prohlizeni jizdnich radu odjezdu autobusu at  jiz z autobusovych nadrazi v Praze ci Harrachove. I tak si ale myslim, ze by bylo ohleduplne  pro cestujici na te trase i "ekologictejsi" pro Mesto,  kdyby autobusy na te trase vubec nezajizdely na levy breh Jizery. Zajizdet az k nadrazi by byl  samozrejme uplny nesmysl a cestujici ze Semil do  Prahy vyuzivajici tuto linku (nebude jich mnoho) by od sokolovny proste usli jeste dalsich 200 metru dal 

Předmět: Terminál Železný Brod

Děkuji, dobrá odpověď.

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobry den, pridam par  aktualnich snimku ze zapisnicku, jak vypada staveniste https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Brodec20140508#6082249236062184994 projektu "Terminal" https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Brodec20140508#6082249495299234370 
vystavby. Moznost otaceni a parkovani mistnich autobusu za nadrazim (namisto u sokolovny)  - to je jiste spravna vec - ale musel tento vydobytek stat desitky milionu? Cela ta koncepce autobusoveho nadrazi mi prijde nejmin  tak 50 let stara. Prijede vlak od Turnova, dalsi ze Semil a Tanvaldu,  vystoupi stovky lidi  kteri se ukaznene stavi do front na autobusy, ktere je budou rozvazet  do okolnich vesnic  a mest... (Jsem pametnikem, jeste nekdy  v roce 1968 byvalo brodske nadrazi v dobe dopravnich spicek opravdu  plne lidi.)  Pokud bych mel shrnout sve namitky a rozpaky vuci tomuto dilu, zeptal bych se "A co auta"?  Chceme li, aby dnes pouzivali lide vlak ve vetsi miire musime jim predevsim zajistit moznost pohodlneho parkovani hned u nadrazi.  (Coz je mimochodem i nejvetsi chyba napriklad  noveho  Terminalu v Turnove, odpudiveho to betonoveho monstra  postaveneho vedle - tez  nezadrzitelne chatrajiciho - nadrazi  jiz pred par lety.) Nejen pro  zastaveni auta, ktere poveze babicku od vlaku nahoru do Teper (nepojede li zrovna vhodny autobus) ale pro celodenni i vicedenni parking  lidi, jedouci rychlikem do Prahy, Liberce ci Hradce - kteri nebydli zrovna v dochazkove vzdalenosti od nadrazi. Ten "parkovaci dum" by byl asi drahy ale nekdy mi pripada, ze to bylo to jedine opravdu uzitecne pro cestujici, co puvodni projekt obsahoval. K cemu  nadherna nova dlazba z rezane zuly, kdyz vedle ni stoji rozpadajici se kulny a baraky (vcetne toho nejvetsiho -  byvaleho nadrazi ktere je dnes po automatizaci provozu trati a poklesu mnozstvi cestujicich  jiz  vicemene  bez funkce  a ktere CD zrejme nemaji v umyslu opravovat  ale ani prodat za rozumnou cenu pripadnym zajemcum - mistnim podnikatelum atd.    

Předmět: Terminál Železný Brod

Zdravím.

Dost pozorně jsem si prohlížel fotografie ze stavby u vlakového nádraží. Docela by mě zajímalo, jestli má Město nějakou smlouvu o použití a používání čekárny v budově Nádraží? Na žádné z uvedených fotografií, které sem vložil pan Zahradník, není totiž, náznak nějakého zastřešení míst, kde budou budoucí zastávky. Označníky tam už jsou. Proč to zmiňuji? Protože, ta čekárna, od pozdějších odpoledních hodin, nefunguje ani pro cestující, kteří se přepravují vlaky. Je to opravdu divné, že když se plánuje dílo za desítky miliónů, tak taková běžná výbava zastávky, jako je zastřešení, v počtu několika kusů se nevyprojektuje. Když nešlo připevnit ty stříšky na zeď, mohly mít vlastní stojany, zakotvené v chodníku. No co, tak budeme používat více deštníky. Už budou taky zapotřebí na zastávkách u Sokolovny. Tam je to podobné.

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 141 - 150