Pane Tribučku, dopravní inspektorát dává souhlas, ale také podmínky navrhovateli dopravního značení, úřad s rozšířenou působností tento návrh po dodání souhlasu dopravního inspektorátu schvaluje. To nejsem já, protože odboru územního plánování nevykonává působnost v oblasti přeneseného výkonu státní správy na úseku dopravy. Za navrhovatele, tedy Město Železný Brod, jednal projektant, který má v oblasti dopravního projektování teoretické i praktické znalosti, a řešení jak s městem tak s dopravním inspektorátem dohodl.
Dopravní značení na zastávce u sokolovny je koncipováno tak, že vjezd do zastávky je situován vedle prodejny Elektra a výjezd u památníku T.G.M. Na vjezdu je dodatková tabulka "Dopravní obsluze vjezd povolen", na výjezdu je pouze zákaz vjezdu do jednosměrné ulice, což znamená, že zde nikdo, opakuji nikdo nesmí vjíždět. Z důvodu bezpečnosti provozu budou všichni, kdo mají oprávnění sem najíždět, používat vjezd u Elektry.
Umístit na sloupek se značkou hlavní silnice a s dodatkovou tabulkou tvaru křižovatky ještě značku zákaz odbočení považoval projektant za nadbytečné, protože 3 značky na jednom sloupu začínají být pro řidiče nepřehledné, navíc když je značka zákazu vjezdu umístěna celkem viditelně. Obdobné řešení zde, i když v opačném směru, fungovalo několik desítek let. Kupodivu to nikomu nevadilo, a k žádné velké nehodě zde, pokud vím, nedošlo.
Pokud někdo vjede na výjezd z autobusového nádraží, kde je značka zákaz vjezdu bez dodatkových tabulí, tak předpokládám, že bude platit pokutu. Zvlášť, pokud ho při této činnosti přistihne policie, či pokud způsobí dopravní nehodu.
Podobných autobusových zastávek, jimiž musí projíždět dopravní obsluha, existuje v republice několik desítek. Postačí si ověřit, jak jsou značeny ty, a jestli to způsobuje dopravní problémy. Za mnohé zastávka v Jablonci u železniční stanice, Turnov u železniční stanice, Fügnerova v Liberci a další.
Podrobněji vás s návrhem řešení mohu seznámit při osobní návštěvě, kde se můžete seznámit s koncepcí dopravy i návrhem dopravního značení.