Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 131 - 140

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Vetlý,

neustále opakuji stejnou odpověď. Obrubník je navržen podle normy tak, jako jsou autobusy navrhovány podle normy. Nikoli normy EU ale naší české.To, že vám najíždění k ostrůvku dělá problém, to já nevyřeším.

Vážený pane Kunste,

vidím, že diskutovat s vámi je ztráta času, protože diskuse ve vaší představě je taková, že vám úředník musí dát za pravdu, jinak je to hlupák. Jak bude najíždět k ostrůvku autobus č. 3, stejně tak jako autobus č. 1, autobus č. 2 či autobus č. 4 představu mám. A jestli vám leží v žaludku inženýři či architekti, kteří navrhují dopravní stavby, tak si to musíte vyříkat s nimi.

Předmět: Terminál Železný Brod

Ahoj Vladimíre. Chlape nešťastnej. Tady se rozumné debaty nejspíš nedočkáš. Tady se na tohle téma blábolí furt to samé. A to si představ, že pan inženýr ani netuší, jak se na tu zastávku, k té refíži, dostane autobus č. 3. To, když odjede ten první. Ale, já mu věřím. On to svou každodenní chůzí kolem, od nádraží vlakového, určitě nastuduje. Když ty jeho telefonáty někam, tak dobře pomáhají. Třeba někdo poradí, jak to udělat a nemuset autobus u toho couvat. Přeji ti hodně bezpečných kilometrů a pohodové cestující. A ti ostatní, ať jezdí radši vlakem. Ahoj.

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Machu,
pro boha , nechte už ty obrubníky na pokoji.
Já proti nim absolutně nic nemám.Jsou mi z celého srdce ukradené,  protože přistavit autobus až k  zastávce
pro mne to není žádný problém a nějaké navádění kol nepotřebuji.
Neustále, a to,  od mého prvního příspěvku, upozorňuji na  v ý š k u  nástupních ostrůvků, protože při přiblížení n e m o h u  otevřít dveře.
Na kolenou Vás prosím.
Opovězte na tuto otázku.
Autobusů je  totiž v dnešní době hodně typů a každý má jinou světlost k otevření dveří.
Nejmenší je asi 25 cm od země.
AsiI to bude jako typické zakřivení banánů a pak to svedete na normy EU.
Děkuji a přeji hezký den.
Vladimír Vetlý

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Vetlý,

otázka řešení zastávky v Bavlnářské ulici (pro složitost ji nebudu nazývat bu) se probírala se všemi zúčastněnými. V kontaktu s pracovníky BusLine jsem dost často a připomínky ke Kasselským obrubníkům nepadly nikdy. Ostatně pokud tento problém je, proč se neprobírá na celostátní úrovni, protože autobusy SOR a Kasselské obrubníky - to by musel být celostátní problém?

Do dílen nemám zapotřebí jezdit, protože není prokazatelné, že vady, na které upozorňujete, jsou způsobeny Kasselskými obrubníky. Jediné doložitelné jsou praktické zkušenosti - Jablonec, Turnov, Mladá Boleslav...., tam všude Bus Line zajíždí (bude i po roce 2016?).

Autobusy Tedom jsem nezmiňoval jako typ autobusu, jen jsem zmiňoval, že v době jednání o užití obrubníků jsem zkoušel kontaktovat i Vysoké Mýto i Libchavu, ale bez výsledku.

P.S. To, že se řidiči autobusů někdy mohou potrhat smíchy, když nastraží past na cestující, se přesvědčuji poměrně často. Naposledy při výlukové jízdě ze Dvora Králového do Jaroměře minulý víkend, kdy jeden řidič školil cestujícího s kolem, že do autobusu se kolo přeci nevejde. Sousední autobus (také SOR) cyklistu bez problémů naložil. To ale nebyl Bus Line ... 

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený  pane Machu.Chápu že jste ve Své práci vytížen a toto je práce navíc.čtete to zřejmě periferním vyiděním a na p o d s t a t u  otázky nemáte prostě čas. Takže  mojí odpověď pro jednoduchost rozdělím na dvě části.Část 1/ Bavlnářská ulice pro ještě větší zjednodušení ji budeme označovat bu. V této odpovědi jsem  v ů b e c  neřešil otázku čekárny ale v ý š k u  nástupního ostůvku.Proto Váš názor na bezohledné řidiče co se mohou potrhat smíchy je zcela mimo realitu.Šofér autobusu má svých problémů dost a nepotřebuje si spestřovat život buzerací důchodců.A teď dost srandy,neptejte se v Tedomu ale zajdětě si probém  v ý š k y nástupního ostrůvku řešít a teď to prosím neberte jako reklamu do fi. bus line  na Pražskou kde se opravují a seřizují autobusy různých značek.Nechci vypadat jako patolízal a proto prosím moje jméno neuvádějte,ale jsem naprosto přesvědčen že vzhledem ke vstřícnosti a ochotě zaměstnanců  se na Vaší otázku jak  v y s o k ý  nástupní ostrůvek s ohledem na systém otevírání dveří  vozů tam jezdících má být  Vám dostane vyčerpávající odpovědi.
 P.S.Je z podivem
/ a doufám že Váš výrok o množství kamarádů řidičů se vztahuje pouze na řidiče skupiny D prinejhorším na řidiče navěsů nad 10 tun. Protože za odborníky na náš další problém ve vší úctě nemohu považovat rady majitelů Trabanta nebo Wartburka /.Že Vás na
to neupozornili.                                                                                                                                                            P.S.2 Otázku tvaru nástupních ostrůvků  a čekáren navrhuji pro jednoduchost řešit  jindy.

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Vetlý,

co se týká tzv. Kasselských obrubníků, tak se stačí podívat na internet a zjistíte, že se používají běžně u všech novostaveb u nás i cizině. Železný Brod by se stal pravděpodobně prvním městem, kde by se tento velmi praktický prvek bojkotoval. Za všechny odkazy :

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kasselsk%C3%BD_obrubn%C3%ADk

Co se týká zastávky v Bavlnářské ulici v Semilech, tak je navržena do majetkových vztahů, které zda byly, a proto přístřešek není v místech, kde by byl logický. Pokud zde ovšem autobusy zastavují na přechodu, kde je výška k prvnímu stupni v autobusu opravdu maximální, není to o tom, že by se o hranu obrubníku ničil mechanismus dveří, ale jedná se o maximální stupeň bezohlednosti řidičů, protože zde nastupují převážně starší lidé. Ale oni řidiči ve skutečnosti nezajíždí k obrubníku ani tam, kde je nižší - mám své zkušenosti, protože autobusem jezdím, ale v pozici cestujícího, ne v pozici řidiče.

Informace o přiblížení se autobusu k obrubníku jsem získal od technika Tedomu, protože v Karose příliš ochotní k diskusi nebyli. Ale mám známé i mezi řidiči, takže se o moje zdroje informací nemusíte obávat. Jsem si jistý, že když se chce ...

Předmět: Terminál Železný Brod

Pane Machu, ono to je trochu jinak.Právě  zastávka v Bavlnářské ulici je jedním z příkladů špatného
projektování.Autobus SOR 10,5 který řídím n e o t e v ř e dveře protože nástupní ostrůvek je příliš
vysoký a spodní táhlo dveříí proto nedovolí dveře odevřít.Dovedete si představit ten průšvih nastupovat tam důchoce a šlápnout nohou do té mezery?Jistá zlomená noha a v jeho věku? Kdo to odnese?Samozřejmě řídič.To samé platí u obou zastávek Tyršova.Zkrátka,tvar najíždění na zastávku,postavení budky proti dešti nebo výška nástupiště,jsou u  v ě t š i n y nových zastávek tak  zmršeny, že lze  pochybovat o príčetnosti jejich architektů.Nevěříte? Ukážu vám v okolí pár nových zastávek a v případě že tam dokážete plynule  zajet jak pro nástup tak pro výstup  jsem ochoten  se hluboce a upřímně omluvit všem architektům které jsem tady napadl.Proto Váš dotaz pouze v Tedomu byl pouze pláč na špatném hrobě.Protože  Tedom do Brodu  n e j e z d í  a  jeho otevírání dveří je         j i n é.
Malá rada ptejte se tam kde se  o p r a v u j e  většina  autobusů  které jezdí  do Ž.B.

Předmět: Terminál Železný Brod

Za technické řešení zastávek samozřejmě zodpovídá projektant a jak on, tak technický dozor realizaci kontrolují. Docela mě překvapilo, že v Semilech nemohou zajíždět autobusy na hranu zastávek. U nových zastávek jsou navrženy tzv. Kasselské obrubníky, které kolo autobusu vedou tak, aby nástupní hrana dveří byla výškově i půdorysně v úrovni chodníku, tedy pro co nejpohodlnější nástup cestujících. Problém s tím mají ovšem řidiči autobusů. V Semilech na nové zastávce v Bavlnářské ulici pozoruji celkem často, že zastavují na zastávce v blízkosti přechodu, kde ještě zastávka není vyvýšená, ale už nezajedou o 4 metry dál, kde by cestující nastupovali na úroveň prvního schodu autobusu. Řidiči mají obavu, aby si "neurvali" mechanismus otevírání dveří. jen poznámka - zastávka není v zálivu a je na přímém úseku silnice. Konzultoval jsem to s technickými zástupci výrobce autobusů Tedom. Potvrdil mi, že se při konstrukci autobusů s najížděním ke Kasselským obrubníkům počítá a poškození autobusu nehrozí. Obdobně je tomu u Karos. O problémech v Jablonci nad Nisou jsem neslyšel, na pohled tam žádné problémy vidět nejsou, Ani zástupci Bus Line mě na nic neupozorňovali (naposledy jsme jednali minulý čtvrtek).

Předmět: Terminál Železný Brod

Ahoj. Dnes nebudu nějak vyrývat. Jen se zmíním o věci, kterou jsem vypozoroval. Příjezd do a ze zastávky u Sokolovny, by mohl být nejspíše v pořádku. Jen jsem v náčrtku nevyčetl, jaká je výška nástupního ostrůvku. To je věc, která by mohla skoro zásadně kolidovat s výškou schodů u autobusů. Další věc, by měla být dostatečně vysoká střecha zastávek. Aby nemusel autobus zastavovat třeba i metr od nástupní hrany. Pak by se nemohlo využít plošin autobusů, které je mají ve výběvě. Není to nic nového. Podobné chyby jsou u už docela nově postavených zastávek po kraji. Například v Jablonci, Semilech a i jinde. U některých se ani nedá přiblížit více k nástupišti. Autobusy mají přední kola dost daleko za řidičem  a tak se jejich předek musí dost vyvážet, aby se přední i zadní dveře dostatečně přiblížily k zastávce. Mnohdy cestující řidičům spílají za to, jak zastavují v zastávce, ale oni nemají jinou možnost. Buď narazí spodkem rohu na předku, nebo dokonce můžou narazit rohem střechy o nízkou střechu zastávky. Tak, snad to tady u nás mají konstruktéři pod kontrolou a stavbaři to udělají, jak mají. Pohlídá to někdo? Díky.

Předmět: Terminál Železný Brod

Podle vyjádření dodavatele termín ohrožen není.

S pozdravem

André Jakubička
Počet příspěvků: 194 zobrazené: 131 - 140