Vše o Železném Brodě
Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Jestli jsem dobře pochopil návrh pana Kunsta :
"V tom případě, to staré řešení se řazením busů kolmo k hlavní sinici bylo lepší, mohla tam třeba Radiana s místními klempíři dodělat střechy nad nástupními perony a autobusy mohly bez couvání, vyjíždět přímo ven, přes jeden dlouhý přechod od elektry k Masarykovi. Velká kapacita by zůstala zachována a stála by ta sranda rozhodně méně peněz. Než o nějaký užitek pro cestující, tu možná může jít o zakázku pro kšeft."
... tak by autobusy po celé délce vyjížděly do silnice. Kdyby jely třeba 3 současně, kdo z nich bude mít přednost. A co když ten nejblíže elektře pojede do Jablonce a ten nejblíže sokolovně do Semil? Osobně se mi toto řešení nelíbí, a to mám z oblasti dopravního projektování přeci jen nějaké zkušenosti, ale když už, tak si to místo diskuse zkuste porovnat s příslušnými normami a projednat s Policií. Pak teprve používejte dotazy typu "O co vám jde?".
Jinak v Turnově i v Jablonci je už léta na hlavní silnici jenom jeden výjezd, nebo se bavíme o jiných městech?
Toto není námět k diskusi. Námět jsem dal minule : Zkuste si to ověřit u nějakého odborníka nebo na Policii.
Námět k diskusi by například byl, proč se v Čechách tradičně řeší problém při realizaci stavby, a ne při zpracování projektu (napadá mě, že asi kvůli alibismu, protože každý ví, že kvůli jednomu člověku se stavba nezastaví) . Bez ohledu na aktuální politickou reprezentaci se terminál řeší od roku 2008, a obyvatelé bytového domu u železniční stanice dokonce svého času sepsali petici proti stavbě, ke které se přihlédlo, a projekt se změnil.
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Re: Terminál Železný Brod
Chcete naznacit, ze kdyby Brod nebyl od nepameti dulezitou dopravni krizovatkou - tak by se jmenoval nejspis Olesnice? :) Mozna by to byl i namet na vystizne pojmenovani tehle casti noveho brodskeho Terminalu ... (Tohle je mimochodem docela zajimava otazka, pokusit se zrekonstruovat stromovy pokryv okoli naseho mesta nekdy v tom 11. stoleti, kdy do drive nezalidnene - na rozdil od sousedni oblasti Ceskeho raje, kde clovek zil jiz v neolitu - krajiny Podkrkonosi zacali pronikat prvni cesti, pozdeji nemecti osadnici.) Jinak tedy, strom prorustajici betonovou strechu verandy patri dle meho nazoru spis nekam na terasu vily dostatecne bohateho majitele. Ktery je m.j. schopen zajistit trvalou peci - a ochranu - takovehle extravagantnosti. Stromy prorustajici budovou najdeme samozrejme i ve zriceninach ruznych staveb a opustenych mest ale tuhle myslenku asi architekt evokovat na centralnim Terminalu Mesta nechtel. Nepochybne maji v oblibe takoveto architektonicke prvky nekde v Emiratech apod. Kde zelen v tamni pousti je opravdova vzacnost a Strom na takovemhle miste je symbolem vitezstvi ducha nad hmotou a penez nad nepratelskym klimatem. V zarustajicim, do lesa postupne noricim se Brode s rostoucim poctem pustnoucich, rozpadajicich se budov (a to i v nejtesnejsim sousedstvi noveho Terminalu) mi to neprijde jako dobra myslenka davat (nemale) penize na takovouhle vec. Muzu se mylit - a na stavenisti Terminalu se rodi pozoruhodnost, kterou nam okolni mesta budou zavidet a ktera se cestujicicm pres mesto vryje do pameti jako - jinde malokde vidany - ozvlastnujici" prvek
Předmět: Terminál Železný Brod
Předmět: Re: Terminál Železný Brod
Ja si myslim, ze strom prorustajici strechou muze byt i pekny - je li takove reseni zvoleno na adekvatnim miste. (Mela to tak doma i moje prateta ve svem dome na Vancouver Islandu, a ze tam maji stromu a lesu take vsude kolem plno :) Zvolene misto ale za moc vhodnou lokalitu k presentaci takovychto architektonickych "ozvlastnujicich detailu" nepovazuji. Jednak ta cena, dale temer s jistotou problemy s dlouhodobou udrzbou takoveto "pozoruhodnosti". Co bude, az ten strom po viceletem skomirani treba roku 2030 uschne? Bude se menit za dalsi?
Je to samozrejme jen malickost az prkotina - tahle "olse" prorustajici novym Terminalem - ale svym zpusobem charakteristicka. "Symbioza' mezi bohatym investorem a jeho "dvornim architektem" je sice vec v historii i soucasnosti bezna, a leckdy vedla/vede i k vzniku zajimavych staveb. ale v pripade, kdy tim investorem je ale Mesto (a penize jsou z dotace) to ma svoje specifika: Predstavitele Mesta by se meli snazit naslouchat i nazorum svych (sice leckdy bez zajmu a smyslu pro estetiku atd. ale prece jen) volicu a architektovi a tvurcum projektu je zprostredkovat. (Nejen sve predstavy ci rozhodnuti, jak to ma vypadat.) Meli by se snazit obcany - sve volice - presvedcit, ze navrhovane reseni je dobre. Masy volicu mohou byt nevzdelane, hloupe (resp. se tak jevit svym predstavitelum) ale v demokracii jejich nazor nelze trvale ignorovat. Jasne, Zelezny Brod neni Pariz 19.stoleti http://en.wikipedia.org/wiki/Haussmann's_renovation_of_Paris ona ale ta touha konat dobro a budovat nova, vseobecne prospesna mestska zarizeni bez ohledu na to, co si mestsky plebs opravdu mysli - proste nekdy muze trochu ujet. Pojistkou zde byva napr. referendum apod. ale to se vetsinou vypisuje jen v jinych, dulezitejsich otazkach :)