Vážený pane Tribučku,
odkaz na zákon jsem napsal pouze z důvodu, abyste mohl snadněji reagovat na návrh pana starosty a navrhl jiný způsob hodnocení, než hodnocení na cenu. Byl bych osobně rád, pokud na základě znění zákona navrhnete byť jen jako návrh k diskusi jiná kritéria hodnocení (cena musí mít váhu vždy více než 50%) a popíšete vztah užitné hodnoty a ceny, jak je stanoveno zákonem.
Rozhodně jsem vám nedal za pravdu, že hodnocení podle ceny je chyba. To bych vám musel doporučit odkazy na řadu rozhodnutí Úřadu pro hospodářskou soutěž či soudů ve vztahu k veřejným zakázkám, která "úspěšně" napadají hodnocení veřejných zadavatelů, kteří použili k hodnocení jiné kritérium, než je cena. Věřte mi, že soutěžit na cenu je to poslední, co by se mi líbilo, ale bohužel veřejná správa je k tomuto tlačena všemi nadřízenými institucemi.
Trochu závidím situaci veřejným zadavatelům na Slovensku, kde existuje "Úrad pre verejné obstarávanie", kam můžete mimo jiné zaslat konkrétní dotazy či návrhy postupů ke konzultaci, a úřad vám dá stanovisko, na které se pak následně můžete odvolat při případných soudních sporech. V Čechách nic takového neexistuje, a při alibismu zdejších úřadů a soudů se dnes většina veřejných zakázek raději soutěží na cenu (mimo jiné i díky komplikované novele zákona z roku 2012).
Předpokládám, že vám toto vysvětlení nebude stačit, ale dávám ho sem pro další zájemce, kteří diskusi sledují.