Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 91 - 100
< << 8 9 10 11 12 >> >

Předmět: Terminál Železný Brod

Pane Machu, lehce nechápu o co jde. V bodě a, je to jasně řečeno. Tzn, že se z ceny udělá jedno z kritérií a jako další kritéria, což je možné, se vyberou další věci. Město Železný Brod, si vybralo jen varoantu b. Nejnižší cenu. V tom je problém. Víceméně, děkuji za potvrzení toho, co jsem psal.

Předmět: Terminál Železný Brod

Ano, pane Tribučku, opravdu nechápete, o co jde. Zákon je v tomto striktní.

Každému je jasné, že soutěžit na nejnižší cenu není to nejlepší. Pokud spravujete veřejné prostředky, nemáte jinou šanci než postupovat podle zákona. Pokud soutěží veřejnoprávní korporace (čímž Město je) s jinými kritérii, mohou být spíše doplňková. Ale to se pouštíte na tenký led, který kontrolní orgány nemají rády. A že je jich v Čechách plno. A závěr kontroly jendoho orgánu protiřečí druhému, pak se krátí dotace a sázejí pokuty. Do tohoto stavu bychom Železný Brod neradi přivedli.

André Jakubička

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

 A pane starosto, speciálně pro Vás. Necpochopil jste Vy, jak jsem to myslel. Chápu o co jde, jen jsem nepochopil, proč tam pan Mach, dával citaci zákona. Pouze přesně paragrafy pvyjádřil to, co jsem o příspěvek výše, napsal já. Že nejnižší cena, NEMUSÍ být jediné kritérium.

André Jakubička napsal(a):

Ano, pane Tribučku, opravdu nechápete, o co jde. Zákon je v tomto striktní.

Každému je jasné, že soutěžit na nejnižší cenu není to nejlepší. Pokud spravujete veřejné prostředky, nemáte jinou šanci než postupovat podle zákona. Pokud soutěží veřejnoprávní korporace (čímž Město je) s jinými kritérii, mohou být spíše doplňková. Ale to se pouštíte na tenký led, který kontrolní orgány nemají rády. A že je jich v Čechách plno. A závěr kontroly jendoho orgánu protiřečí druhému, pak se krátí dotace a sázejí pokuty. Do tohoto stavu bychom Železný Brod neradi přivedli.

André Jakubička

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Tribučku,

odkaz na zákon jsem napsal pouze z důvodu, abyste mohl snadněji reagovat na návrh pana starosty a navrhl jiný způsob hodnocení, než hodnocení na cenu. Byl bych osobně rád, pokud na základě znění zákona navrhnete byť jen jako návrh k diskusi jiná kritéria hodnocení (cena musí mít váhu vždy více než 50%) a popíšete vztah užitné hodnoty a ceny, jak je stanoveno zákonem.

Rozhodně jsem vám nedal za pravdu, že hodnocení podle ceny je chyba. To bych vám musel doporučit odkazy na řadu rozhodnutí Úřadu pro hospodářskou soutěž či soudů ve vztahu k veřejným zakázkám, která "úspěšně" napadají hodnocení veřejných zadavatelů, kteří použili k hodnocení jiné kritérium, než je cena. Věřte mi, že soutěžit na cenu je to poslední, co by se mi líbilo, ale bohužel veřejná správa je k tomuto tlačena všemi nadřízenými institucemi.

Trochu závidím situaci veřejným zadavatelům na Slovensku, kde existuje "Úrad pre verejné obstarávanie", kam můžete mimo jiné zaslat konkrétní dotazy či návrhy postupů ke konzultaci, a úřad vám dá stanovisko, na které se pak následně můžete odvolat při případných soudních sporech. V Čechách nic takového neexistuje, a při alibismu zdejších úřadů a soudů se dnes většina veřejných zakázek raději soutěží na cenu (mimo jiné i díky komplikované novele zákona z roku 2012).

Předpokládám, že vám toto vysvětlení nebude stačit, ale dávám ho sem pro další zájemce, kteří diskusi sledují. 

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den
Na žádný tenký led se nepouštím. Pokud budeme vycházet z toho, že cena je hlavním kritériem a určím si ji třeba na 80% váhy, tak mi zbývá 20% na další hodnotící kritéria. Mohu si vybrat třeba jako další oblast zájmu rychlost szhotovení, penále za překročení termínu, dělku záruky na stvabu. To jsou kritéria, která jsou vcelku nejlogičtější. A pak mohu zjisiti, že třeba nabídka, která je cenově méně výhodná, je díky této " přidané hodnotě" výhodnější.

Předmět: Terminál Železný Brod

Anebo si všechna tato kritéria a desítky dalších zanesete přímo do podmínek pro všechny uchazeče výběrového řízení, tak jako to děláme běžně.

Pěkný víkend všem

André Jakubička

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den,

ano celkem logicky jste použil kritéria, která jsme při přípravě zadávacích podmínek zvažovali také. Konkrétně termín zhotovení nám rozmluvil administrátor dotace na základě zkušeností s rozsudky Úřadu na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten zrušil jedno výběrové řízení z důvodu, že uchazeč s vyšší nabídkovou cenou navrhl kratší dobu stavby, a při posuzování váhy kritérií byla jeho nabídka výhodnější. ÚOHS však při posuzování námitky vyhodnotil toto kritérium jako netransparentní, protože když by tento uchazeč termín nesplnil, dostal by sice pokutu, ale stavba by nebyla dokončena včas, resp. byla by třeba dokončena v termínu, který nabídl uchazeč s nižší nabídkovou cenou.

Další rozpor našel ÚOHS v tom, že zadavatel dostatečně neodůvodnil, proč byl jako jedno z kritérií zvolen termín dokončení. Nenašel vazbu mezi termínem a technickými podmínkami stavby. Když chtěl mít stavebník např. stavbu školy co nejdříve, měl si stanovit termín dokončení 31.8., aby se od 1.9. dalo učit. Např. u terminálu jsme žádnou konkrétní vazbu mezi kritériem "termín" a požadavky na zprovoznění nenašli (vazbu, která by obstála třeba u soudního sporu).

Já netvrdím, že tato kritéria by nebyla vhodná, při některých malých zakázkách to zkoušíme řešit i takto, ale po zkušenostech a na základě různých rozsudků stanovujeme do zadávací dokumentace pevné termíny dokončení a pevnou délku záruky (60 měsíců), abychom tím eliminovali alespoň část méně kvalitních uchazečů.

Konkrétně u stavby terminálu si ale nemyslím, že bychom stanovily podmínky pro dodavatele nějak "měkce", naopak se nám řada firem omluvila, že jsou to pro ně moc přísné podmínky. Jen pro informaci zadávací podmínky si vyzvedlo 13 uchazečů, z čehož byla jen jedna firma, u které bych odhadl, že s tímto typem stavby nemá zkušenosti, a nabídku podalo jen 5 uchazečů.

V současné době čekáme, co se v teorii a následně v praxi změní na základě poslední novely zákona o veřejných zakázkách, kterou trochu v utajení schválila tento týden vláda, případně jaký bude nový zákon, který by snad měl platit od roku 2016 (dříve to poslanci asi nestihnou).

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den
Rád bych se optal na jednu drobnost. Kam poteče dešťová voda z dlážděné části autobusového nádraží? Dnes jsem byl v Brodě a koukám, že vlastně je sklon od shora od kolejí, dolů k Sokolovně. Ale nikde jsem tam nenašel v ještě nezadlážděné části žádnou kanálovou výpusť. Takže se tam ta voda bude volně vsakovat mezi kostky do podloží, nebo kam po té dlažbě vlastně poteče?

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den, ještě bych měl dotaz jakým způsobem bude umožněn vjezd před sokolovnu a k nám do dvora. Nikde není vidět ponížení obrubníků jestli má být vjezd za pomník jako byl před opravou autobusáku? Nebo se nebudou dávat ty nesmyslné květináče vedle pomníku a drogerii? A bude se tam jezdit jako se jezdí nyní? I když výjezd a vjezd přímo přes přechod a tak to za roh není asi moc ideální. 

Jinak tedy když jsem viděl tu ohromnou vydlážděnou plochu, vypadá to opravdu děsně. Nemohl se tam udělat nějaká záhon, nějaká zeleň nebo nějaký strom? Takhle to je hrůza. Rovnou se tam mohlo nechat hodit pár mixů betonu a bylo by to stejný a myslím si, že i za pár korun a město by ušetřilo na ty více práce co se zde stále řešilo. S pozdravem a děkuji za info Tribuček ml.

Předmět: Terminál Železný Brod

Pro pana Milana Tribučka - dešťové vpusti samozřejmě na komunikaci jsou, velký lapol je dost dobře viditelný ve směru od sokolovny. Ostatně z důvodu chyby při instalaci dodavatel lapol předělával. (pro doplnění - samozřejmě na své náklady).

Pro pana Radka Tribučka - rozdíl výšky průjezdné komunikace a nepojížděných chodníků je cca 2 cm a je poměrně jasně vidět na té části stavby, kde jsou vydlážděné plochy na sebe navazující a oddělené obrubníkem - zhruba proti vchodu do č.p. 90. Zeleň bude doplněna, místa pro nové stromky (6 ks) jsou zadlážděná z důvodu dosažení kvalitní vazby dlažby. Ta bude následně odstraněna a použita v jiné části plochy. Rozsah výsadby byl konzultován v době projektování a jedná se o kompromis, protože např. majitelé bytů v č.p. 90 se domnívají, že větší rozsah zeleně by je omezil v nutných pracech na opravě svého domu.

Dílčí dokumentace (situace) je na webu města pod odkazem :

http://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/terminal-zelezny-brod.html

Platní spodní odkaz na dokumentaci k projednání změny stavby z roku 2013.

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 91 - 100
< << 8 9 10 11 12 >> >