Projekt Terminálu Železný Brod sestává z řešení dvou lokalit - výstavby nového autobusového nádraží včetně odstavů pro autobusy u dnešního železničního nádraží, a rekonstrukce prostoru dnešního autobusového nádraží u sokolovny do tzv. zastávky, tedy snížení kapacity na pouhá 4 odjezdová stání. To, co bylo zveřejněno v Deníku, je vizualizace té části projektu, která vznikne u sokolovny z dnešního autobusového nádraží (navíc to, co je ve vizualizaci plně neodpovídá skutečnému návrhu, i když strom prorůstající střechou jsme v návrhu ponechali z důvodu absence zeleně v Masarykově ulici). Vizualizaci nového autobusového nádraží u žel. stanice jsme nenechali zpracovat, protože se nám tato část projektu nezdá až tak vizuálně atraktivní, ale neznamená to, že by nebyla funkční.
Co se týká dopravní obsluhy města autobusy, tak vycházíme z následující představy :
- autobusy ve směru na Koberovy - Turnov a Semily - Lomnice nad Popelkou budou vyjíždět ze zastávky u sokolovny, zajedou k terminálu u železniční stanice a pak pojedou dál,
¨- autobusy na Jablonec nad Nisou, Tanvald nebo Malou Skálu pojedou z terminálu u železniční stanice, na zastávce u sokolovny zastaví, a pojedou dál,
- dálkové autobusy budou zajíždět pouze do zastávky u sokolovny, protože nebudou mít přímou vazbu na vlaky, kapacita terminálu u železniční stanice je však dostatečná na to, aby tam dálkové autobusy mohly případně zajíždět také.
V rámci terminálu je navrženo menší parkoviště pro osobní automobily, které může v případě nouze sloužit jako nástup pro náhradní autobusovou dopravu náhradou za vlaky v době výluk a podobně. Jinak jako plocha pro odstav bude sloužit velké parkoviště u sídliště Na Vápence, které je obyvateli sídliště využíváno hlavně přes noc či o víkendech, ale během pracovní doby je volné.
Více informací se snažíme postupně doplňovat na webu města :
http://www.zeleznybrod.cz/cz/obcan/dokumenty/rozvoj-mesta/terminal-zelezny-brod.html
Ing. Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje