Vše o Železném Brodě
Zavřené krámky a obecně brownfields v Ž.Brodě
Předmět: Zavřené krámky a obecně brownfields v Ž.Brodě
Předmět: Zavřené krámky a obecně brownfields v Ž.Brodě
Předmět: Re: Zavřené krámky a obecně brownfields v Ž.Brodě
Dobry den,
ja jen zopakuji namet, ktery jsem pred delsim casem uz psal do rubriky Greenway Jizera.Brod samotny v soucasnosti opravdu neni misto, kam by bylo mozno nalakat davy platicich turistu - ale stale plati, ze ma velmi pozoruhodne, ruznorode a atraktivni okoli. Vzhledem k tomu, ze samotne mesto lezi opravdu "v dire" a temer vse zajimave okolo lezi od 200 m (Besedice, Suche skaly, Bozkov, Bzi...) az po pulkilometr vyse (Kozakov, Vysoke, Cerna Studnice, Jizerky...) resp. lezi sice v udoli (jako Navarov) ale na kole je tam tez nutno dojet "pres kopce" - tohle neni jako na Sumave, kde davy pestre odenych cyklistu plnicich mistni restaurace jezdi vicemene rovinatym terenem - tak rozvoj klasicke cyklistiky tady nema, v dnesni cim dal vice zpohodlnele spolecnosti, moc sanci. Malokdy najdete tak sportovni rodinu, aby vsichni jeji clenove bez problemu vyjeli treba na ten Kozakov. Zato jako centrum vyletu do mnoha zajimavosti blizkeho i vzdalenejsiho okoli na elektro-kole by ta zdejsi "dira" mohla byt idealnim vychodiskem! Ani desitky milionu Kc vlozenych do stavby jakztakz pouzitelne cyklostezky podel Jizery z Lisneho do Brodu sem zadne davy z Ceskeho raje neprivedou - kam pak maji krome Spalova pripadne Dolniho Bozkova jet? Kdyby se ale jen maly zlomek te castky, kterou by Greenway stala, pouzil na koupi par desitek elektrokol (+ obycejnych kol) a na vybudovani patricneho zazemi treba na nadrazich (tam byva k dispozici dost nevyuzitych prostor jejich ulozeni a opravy) nejlepe pak ve spolupraci s dalsimi moznymi centry elektrocyklistiky v okoli: Semily, Mala Skala, Korenov, atd. - treba by vznikl zarodek infrastruktury pro neco (pujcovny elektro/kol) co by se mohlo casem dobre uchytit. Hodne lidi dnes jiz elektrokolo ma, ale jeste vic by jich to treba chtelo vyzkouset resp. nechteji sve vlastni elektro/kolo dopravovat na velke vzdalenosti. Pisu to jako namet a netusim, zda by se nasli podnikavi zajemci, kteri by neco takoveho chteli (s podporou mesta, ktera by asi hlavne zpocatku byla nezbytna) treba provozovat Kazdopadne se ale domnivam, ze by to bylo smysluplnejsi nez upinat se k Greenway, ktera nejspis nikdy nebude postavena a ani by nemela valny smysl ve zdejsim terenu: Bud by byla prilis draha (viz napr. nutna estakada naproti elektrarne ve Dvirkach) nebo v podstate nepouzitelna - a navic nebezpecna - totiz po vetsi cast sve trasy s prikazem "Cyklisto sesedni z kola"