Vše o Železném Brodě
Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobry den
ony ty fraze z propagacnich clanku zneji libive - viz nize - ale co to znamena pro nas region a mesto? (Vymluvna je i prazdnota rubrik "diskuse" pod temi clanky.) Vezmete si takovy typicky zdejsi vylet, ktery tedy nebude vyuzivat infrastruktury hlavnich silnic (jakym je napriklad velmi pekna a pohodlna trasa z Jizerek pres Korenov, Rejdice, Vysoky a Prikry dolu do Semil ci Brodu) co takhle treba z Brodu do Navarova https://archiv.hydronet.cz/picture/navarov-2_201806081428.jpg pres Vlastibor a odtamtud "Cimrmani" stezkou nahoru do Stanoveho, Prichovic a dal. To je prece typicky teren vhodny pro elektrokolo, kdyz uz sem nejaky navstevnik dorazi autem ci vlakem. Ono i pres kopec treba z Brodu na Hruboskalsko a zpet to je pro vetsinu lidi pomerne namahava trasa, pres Turnov o dost delsi, nez pres Koberovy :)
https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/unie-sype-penize-do-cyklostezek-vznikne-220-km-dlouhy-okruh-20180608.html Do projektu patří také dva kilometry dlouhá cyklostezka mezi Chrastavou a Bílým Kostelem. Je už hotová a slavnostně se otevřela letos na jaře. Nové cyklostezky vzniknou také na cestě z Liberce do Hrádku nad Nisou a saské Žitavy, odkud se dá na kole bez problémů došlapat až k Baltskému moři
:)
Zdroj: https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/unie-sype-penize-do-cyklostezek-vznikne-220-km-dlouhy-okruh-20180608.html
Zdroj: https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/unie-sype-penize-do-cyklostezek-vznikne-220-km-dlouhy-okruh-20180608.html
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobry den co tvori "historickou" hodnotu Riegrovky? Je to tam sice prirodni rezervace (lomikamen trsnaty klamny, violka dvoukveta, mazdrinec rakousky - ctu si o hlavnich pozoruhodnostech tehle rexervace - na tamnich skalnatych svazich zarostlych druhotnymi lesy by stavbou cyklostezky nejspis prece neutrpely) ale levy breh Jizery na Riegrovce je v podstate zarostlym stavenistem zelezne drahy z let 1858 a pozdejsich (roku 195x postaveny estakady mezi tunely) atd. Tamni prirodni hodnoty jsou na pohled atraktivnejsi, ne ale nejak "cennejsi" ci "zranitelnejsi" nez pod Brodem, kde daleko rozsahllejsi devastace brehu v delce 3 km by pritom nikomu, zda se mi, nevadila. Taky pozor na fraze o udajne apriorni bezpecnosti cyklostezek proti silnicim. Jediny smrtelny uraz ditete na kole v povodi Jizery v poslednich 10 letech se udal prave na onom zcela miniaturnim useku "Greenway Jizera", ktery na horni Jizere existuje (a vede skutecne podle reky - ne jako cesta Planyrka dole pod Mytem, z ktere Jizeru za celych 5 km samozrejme ani nespatrite, na rozdil od jizdy po silnici na levem brehu) tesne nad Korenovem, kde starou cisarskou silnici ze zacatku 19. stoleti promenili pred par lety v cyklostezku, bohuzel ne moc udrzovanou https://photos.app.goo.gl/74FUzplDKzI7mcXy2 Mimochodem, v jakem stavu jsou mosty na te nove "Greenway" pod Malou Skalou? Pry se jim krouti vozovka. Mimochodem, z diskuse ceny ruznych druhu mostu by jakakoliv seriozni uvaha o Greenway mela zacinat - vzdyt by jich bylo potreba na Riegrovce (ale i pod Brodem, pokud by byla opustena -dle meho nazoru nerozumna - varianta vest to po levem brehu uz od stavidel a ne az od elektrarny) nekolik
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Následující článek vysvětluje dostatečně smysl a výhody dokončení cyklostezky z Líšného do Brodu.
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobrý
den.
Omlouvám se, ale netahal bych do projektu Greenway Jizera Nil, Mississipi ani sibiřské řeky, dokonce ani pradávné obchodní stezky. Ono to je to celé v podstatě velice jednoduché. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Nemá podle mého názoru cenu diskutovat o tom, zdali cyklostezka má být v celku a co nejdelší. To by potom nemohlo vzniknout mnoho říčních cyklostezek jako polabská, podunajská a mnoho dalších v délce stovek km. Tak prosím o informaci, zda-li je projekt Greenway Jizera odpískán a když, tak z jakého důvodu. https://hromas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=6062
Mějte pěkné dny
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobry den ta zminka o Nilu a MIssissipi byla mou reakci na vzletny text projektu Greenway kde prave maji napsany - jiz asi 15 let - jen obecne vzletne fraze hodici se treba na Dunaj, nebo i Labe z Hradce az treba do Kuksu apod. ale nehodici se vubec na stredni Jizeru. Vzdyt krome tech obecnych frazi (a detailnich specifikaci typu, ze orientacni tabule projektu v terenu budou mit "jednotnou hnedou barvu" - mluvim o stavu tech stranek pred lety, a pamatuji si to mozna stejne nepresne jako umisteni Peroutkova clanku :) nebylo vlastne skoro nic konkretniho. Existuje sice Pudisem namalovana trasa Brod Lisny ale diskuse konkretniho obsahu, co by realizace obnasela, kolik by ty jednotlive useky staly penez - takovato diskuse za poslednich 15 let v podstate nikde nebyla. U Riegrovky neexistuje dokonce ani nejaky predbezny projekt, krome nacrtku 15 let starych z kterych neni patrno vubec nic. Zda to bude pesinka za par set tisic s vedenim kola po temer celem useku nebo nejaka stavba ve stylu "Lago di Garda" za miliardy
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobrý den.
Chápu
se tedy diskuze, bez humoru a stroze. Greenway Jizera je přece
myšlena jako kompletní projekt cyklostezky okolo řeky Jizery od
pramene po její ústí. Část mezi Líšným a Železným Brodem
jakkoliv drahá a složitá je proto zcela nezbytná pro to, aby naše
město přitáhlo větší počet cyklistů, jak to vidíme třeba na
Šumavě. Rozumím smyslu půjčoven kol i koloběžek, nicméně
jsem po Brodě mnoho půjčených kol ani koloběžek např. od
SUNDISKU z Malé Skály nezaznamenal oproti lodím a raftům. To, že
v Brode máme jedinou rovinatou trasu pro cyklisty směrem východním
Podspálov-Podbozkov je pro místní fajn, ale pro správnou ve světě
hýčkanou cykloturistiku je nezbytné se dostat bezpečně s
bicyklem i na západ, do Líšného, Malé Skály, Turnova atd.
Nejsem stavař a nedovedu posoudit ceny staveb, nicméně, podle mého názoru existují i hodnoty, které nelze penězi měřit. Projezdil jsem na kole Maďarsko, Rakousko i Německo, viděl opravdu krkolomné a odvážné stavby cyklostezek např. okolo Dunaje a v Alpách s perfektně vybavenými odpočívadly, vodními relaxačními jezírky atd. Jestli by možná nebylo prospěšnější, nežli prolézat 3 km úsek Líšný – Brod, zajet se na opravdové cyklostezky podívat.
Těším se na reakce těch, kteří měli cyklostezku ve volebním programu.
Přeji všem vše dobré.
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobry den, Jizera ale neni Nil, Mississipi ci sibirske reky, ktere odjakziva byly hlavnimi, ne li jedinymi cestami jimiz se sirila civilizace v jinak malo propustne krajine. Naopak - stare stezky z Cech do Slezska vedly temer v cele sve delce nasim krajem po nahornich plosinach, ne udolimi, dokonce i Krkonose prechazely radeji pres Dvoracky a Labskou louku do Slezska a nikoliv spatne schudnym udolim Jizery a dalsich toku. Proste ta myslenka, ze u reky zahloubene uzkym udolim ve vysocine maji komunikace vest hlavne udolim reky je zde v zasade spis vadna, rekl bych. Pochopitelne to bylo u zeleznice... a bude rekneme i u toho kola - jenze na cyklistickou stezku, na rozdil od severojizni nemecke zelezne drahy [pred 160 lety, penize nejspis nebudou. Nejsme Svycarsko a mimochodem ona i ta alpske udoli maji vetsinou lepsi profil U (udoli vyhloubenych ledovci) takze jsou, na rozdil od Jizery, prirozenym komunikacnimi kanaly prislusne krajiny. Riegrovku jsem tu uz zduraznil dostatecne - ale co bude s udolim Jizery nad Semily? Ani tam moc mista pro cyklostezku neni (nastesti silnice je velmi pohodlna) nad Sytovou uz pak skoro vubec ne a od Rokytnice do Korenova cyklostezka nebude nikdy. (I kdyby ji chtel nejaky Liebieg ci svycarsky donator zaplatit tak to zas nepovoli Krnap :) No a nad Korenovem uz pekne silnicky podle Jizerou sice jsou ale ne zasluhou projektu Greenway. Me ale hlavne zarazi ten kontrast mezi obecnym nezajmem, kudy na ta "Greenway" presne vest - a nepochybne ohromnymi naklady, financnimi i "ekologickymi"ktere by stavba rozumne pouzitelne stezky (kde nebude na 60% cesty vyzva "cyklisto sesedni z kola" na kluzke kamenite "zig zag" stezce) stala. Zdravim Vas a jsem rad. ze aspon nekdo v Brode ma o problematiku te Greenway zajem :)