Vše o Železném Brodě
Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobrý
večer.
Díky za dobrý námět k diskusi. Mám rád Váš humor a nápad nahradit cyklostezku půjčovnou elektrokol pro širokou veřejnost mne pobavil. Vím, že to nemyslíte vážně, MÚ také jistě o ničem podobném neuvažoval, nicméně si dovolím v tomto duchu pokračovat. 20 elektrokol v MÚ uvedené ceně by stálo cca 700 000 Kč. To, že by cyklisté projíždějící Greenway Jizera od Turnova zanechali svá kolo v Líšném, vlakem přejeli do Brodu, pronajali si elektrokola a pokračovali v cestě je opravdu málo pravděpodobné, zvláště, když je požadována půjčovnou vratná záloha cca 10 000,-Kč, cena půjčovného do 5ti hod cca 300,- Kč do 24 hod cca 500,-Kč, týden cca 2800,-Kč. Máte pravdu, že bagry a buldozéry jsou drahé a nic příjemného, což ovšem bylo známé i v době vzniku programového prohlášení vítězů komunálních voleb 2014 v ŽB a cyklostezka tam evidentně byla. Je samozřejmě chválihodné, že pohybem na elektrokole přispívá MÚ ŽB k trvale udržitelnému rozvoji, dobrému zdravotnímu stavu svých zaměstnanců a že v neposlední řadě šetří naše finanční prostředky. Ovšem rekreační komfort jaký mají v sousedním Líšném a Malé Skále, a nám byl přislíben, to však nenahradí.
Pamatujte „sliby se mají plnit“.
Přeji všem pěkné dny.
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobry den, na rozdil od navrhu udelat na uvolnenem miste po Exathermu bramborove a zelne pole jsem ten navrh s pujcovnou elektrokol minil vicemene vazne :) V Brode mame - uz od roku 1938 - jedinou rovinatou trasu pro cyklisty Brod - Podspalov - Podbozkov ktera je sice velmi krasna a pohodlna (mozny budouci usek kamenite a vlhke stezky zig zag se propletajici pod zeleznicni trati do Lisneho nad polovyschlou a stojatou rekou s nim v atraktivnosti myslim nebude moci soutezit - i kdyby cyklostezka tamnim slozitym terenem nekdy mela byt byt postavena) ale je to malo na to, aby nase mesto pritahlo vetsi pocet cyklistu,jak to vidime treba na Sumave. Vsechny ostatni cesty k atrakcim okolni krajiny jsou do kopce. Nekdy je tech kopcu i vic za sebou jako napr. cestou do Jizerek. Elektrokola se stavaji v poslednich letech modou a teren kolem Brodu je pro ne jak stvoreny. Dat milion za pocatecni rozjeti pujcovny elektrokol me prijde lepsi investice nez zadat Pudisu za stejnou castku projekt, ktery dle meho nazoru stejne nebude nikdy uskutecnen v te forme, jak je nakreslen. Staci se dle meho nazoru podivat napr. na usek naproti elektrarne - tam mi to, co je v tom projektu nakreslenio prijde zcela nerealisticke a nepodrobne. Podrobnejsi nakres techto 200 m trasy by lepe ukazal, o jak drahou a narocnou stavbu pujde. Opravdu budou CD souhlasit s podkopavanim sypkeho nasepu zeleznice? Muzu se mylit a me poznamky maji za cil hlavne vyvolat diskusi o te stavbe. Ktera by mela zacit tim, ze vsichni zainteresiovani si navrzeny 3 km usek od stavidel do Lisneho opravdu projdou/prolezou aby primo na miste ziskali presnejsi predstavu, co by takova stavba obnasela. Zopakuju muj nazor ze usek Brod - Lisny za tak velke naklady a devastaci brehu reky proste nestoji. Riegrovka - to je jiny pripad. Cyklostezka zde by uz znamenala opravdovy prulom v rozsireni cyklistickych moznosti v hornim Poizeri. Pak by bylo mozno skutecne uvazovat o rozmachu cyklistiky, nejenom elektrocyklistiky, v tomto kopcovitem kraji :)
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobrý den.
Chápu
se tedy diskuze, bez humoru a stroze. Greenway Jizera je přece
myšlena jako kompletní projekt cyklostezky okolo řeky Jizery od
pramene po její ústí. Část mezi Líšným a Železným Brodem
jakkoliv drahá a složitá je proto zcela nezbytná pro to, aby naše
město přitáhlo větší počet cyklistů, jak to vidíme třeba na
Šumavě. Rozumím smyslu půjčoven kol i koloběžek, nicméně
jsem po Brodě mnoho půjčených kol ani koloběžek např. od
SUNDISKU z Malé Skály nezaznamenal oproti lodím a raftům. To, že
v Brode máme jedinou rovinatou trasu pro cyklisty směrem východním
Podspálov-Podbozkov je pro místní fajn, ale pro správnou ve světě
hýčkanou cykloturistiku je nezbytné se dostat bezpečně s
bicyklem i na západ, do Líšného, Malé Skály, Turnova atd.
Nejsem stavař a nedovedu posoudit ceny staveb, nicméně, podle mého názoru existují i hodnoty, které nelze penězi měřit. Projezdil jsem na kole Maďarsko, Rakousko i Německo, viděl opravdu krkolomné a odvážné stavby cyklostezek např. okolo Dunaje a v Alpách s perfektně vybavenými odpočívadly, vodními relaxačními jezírky atd. Jestli by možná nebylo prospěšnější, nežli prolézat 3 km úsek Líšný – Brod, zajet se na opravdové cyklostezky podívat.
Těším se na reakce těch, kteří měli cyklostezku ve volebním programu.
Přeji všem vše dobré.
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobry den, Jizera ale neni Nil, Mississipi ci sibirske reky, ktere odjakziva byly hlavnimi, ne li jedinymi cestami jimiz se sirila civilizace v jinak malo propustne krajine. Naopak - stare stezky z Cech do Slezska vedly temer v cele sve delce nasim krajem po nahornich plosinach, ne udolimi, dokonce i Krkonose prechazely radeji pres Dvoracky a Labskou louku do Slezska a nikoliv spatne schudnym udolim Jizery a dalsich toku. Proste ta myslenka, ze u reky zahloubene uzkym udolim ve vysocine maji komunikace vest hlavne udolim reky je zde v zasade spis vadna, rekl bych. Pochopitelne to bylo u zeleznice... a bude rekneme i u toho kola - jenze na cyklistickou stezku, na rozdil od severojizni nemecke zelezne drahy [pred 160 lety, penize nejspis nebudou. Nejsme Svycarsko a mimochodem ona i ta alpske udoli maji vetsinou lepsi profil U (udoli vyhloubenych ledovci) takze jsou, na rozdil od Jizery, prirozenym komunikacnimi kanaly prislusne krajiny. Riegrovku jsem tu uz zduraznil dostatecne - ale co bude s udolim Jizery nad Semily? Ani tam moc mista pro cyklostezku neni (nastesti silnice je velmi pohodlna) nad Sytovou uz pak skoro vubec ne a od Rokytnice do Korenova cyklostezka nebude nikdy. (I kdyby ji chtel nejaky Liebieg ci svycarsky donator zaplatit tak to zas nepovoli Krnap :) No a nad Korenovem uz pekne silnicky podle Jizerou sice jsou ale ne zasluhou projektu Greenway. Me ale hlavne zarazi ten kontrast mezi obecnym nezajmem, kudy na ta "Greenway" presne vest - a nepochybne ohromnymi naklady, financnimi i "ekologickymi"ktere by stavba rozumne pouzitelne stezky (kde nebude na 60% cesty vyzva "cyklisto sesedni z kola" na kluzke kamenite "zig zag" stezce) stala. Zdravim Vas a jsem rad. ze aspon nekdo v Brode ma o problematiku te Greenway zajem :)
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobrý
den.
Omlouvám se, ale netahal bych do projektu Greenway Jizera Nil, Mississipi ani sibiřské řeky, dokonce ani pradávné obchodní stezky. Ono to je to celé v podstatě velice jednoduché. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Nemá podle mého názoru cenu diskutovat o tom, zdali cyklostezka má být v celku a co nejdelší. To by potom nemohlo vzniknout mnoho říčních cyklostezek jako polabská, podunajská a mnoho dalších v délce stovek km. Tak prosím o informaci, zda-li je projekt Greenway Jizera odpískán a když, tak z jakého důvodu. https://hromas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=6062
Mějte pěkné dny
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Dobry den ta zminka o Nilu a MIssissipi byla mou reakci na vzletny text projektu Greenway kde prave maji napsany - jiz asi 15 let - jen obecne vzletne fraze hodici se treba na Dunaj, nebo i Labe z Hradce az treba do Kuksu apod. ale nehodici se vubec na stredni Jizeru. Vzdyt krome tech obecnych frazi (a detailnich specifikaci typu, ze orientacni tabule projektu v terenu budou mit "jednotnou hnedou barvu" - mluvim o stavu tech stranek pred lety, a pamatuji si to mozna stejne nepresne jako umisteni Peroutkova clanku :) nebylo vlastne skoro nic konkretniho. Existuje sice Pudisem namalovana trasa Brod Lisny ale diskuse konkretniho obsahu, co by realizace obnasela, kolik by ty jednotlive useky staly penez - takovato diskuse za poslednich 15 let v podstate nikde nebyla. U Riegrovky neexistuje dokonce ani nejaky predbezny projekt, krome nacrtku 15 let starych z kterych neni patrno vubec nic. Zda to bude pesinka za par set tisic s vedenim kola po temer celem useku nebo nejaka stavba ve stylu "Lago di Garda" za miliardy
Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů
Následující článek vysvětluje dostatečně smysl a výhody dokončení cyklostezky z Líšného do Brodu.