Dobry den vsem
ja pridam opet neco skepse. Neni sporu o tom, ze Riegrovka je krasna - pred sto lety, kdy do Alp bylo daleko a v lidech bylo vic vlasteneckeho nadseni, tam jezdily dokonce zvlastni vlaky z Prahy... coz se muze klidne zas nekdy zopakovat, az se ta Afrika rozsiri do evropskych zemi na zapad a jih od nas a jezdit do cizich zemi bude mene prijemne, nez zustat doma...Kazdopadne, letni navstevnost atraktivnich oblasti kolem nas (Krkonose, Jizerky, Cesky raj) v poslednich letech strme roste. Pojdme si ale udelat vycet moznych zajimavych cyklotras v okoli Brodu a realisticky uvazme, jak moc by se podminky pro cyklistiku v nasi oblasti zmenily probouranim te stezky pod zeleznici mezi Brodem a Lisnym. Prvotridni je totiz hlavne - treba ted na jare pri vetsi vode a jarni kvetene - trasa Brod - PodSpalov - Podbozkov (skoda, ze automobilovy provoz je tam uz ted velmi silny, kvalitni asfalt proste vzdy pritahuje auta) te nemuze trasa Lisny - Brod dle meho nazoru moc konkurovat. Tou polovyschlou a malo proudici rekou. Jako jedinou opravdovou zajimavost na te trase vidim onen stary Liebieguv zeleznicni most, skoda ze se ho nepodarilo zakomponovat to navrhu te cyklotrasy - a fakt si myslim, ze silnice R10 z LIsneho do Dvirek je docela prujezdna a tahle nova cyklotrasa by nic podstatneho pro cyklisty v tomto kraji nezmenila. Na rozdil od Riegrovky (byl sem se tam podivat pred mesicem jeste na konci zimy, je to tam vzdy pekne, kdo se chcete mrknout https://photos.app.goo.gl/mW8bVHeR8NIbIZvB3 ) - kde by ovsem slo o poradou investici - a na rozdil od cyklovlaku/busu do Jizerek a postupne rozrustajici se site pujcoven elektro/kol ktere by zdejsi kraj ucinily atraktivnejsim pro mnozstvi letnich navstevniku