Vše o Železném Brodě
Greenway Jizera 2000 - 2050?
Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?
Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?
těší mě váš zájem o cyklostezku a to, že někdo přemýšlí i pomocí selského rozumu.
Vámi popisovaná akce byla celá v režii Povodí Labe, které jako správce toku čistil koryto v podjezí. Tuto akci jednou za X let dělají. Bohužel pouhé navožení na levý břeh Jizery nebylo možné, protože právě Povodí Labe by bylo proti tomu, aby se skladoval jakýkoliv materiál v toku nebo jeho blízkosti. Na akci ještě není vydáno ani územní rozhodnutí, a tak by se de jure jednalo o skládku odpadů.
Ale příprava cyklostezky probíhá, chybí nám v současnosti pouze dva souhlasy, přičemž jeden je vázán na druhý.
Martin Řehák
Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?
Dobry den
dle meho nazoru by selsky rozum resp. uslovi "lepsi vrabec v hrsti, nez holub na strese' mel vest k uvaham, zda pro budouci "Greenway" nevyuzit v oblasti Porice spis pravy breh Jizery a/nebo breh nahonu. Opravdu nebezpecnym pro cyklisty - kteri v tomto useku take nejvic prekazeji nakladakum apod.- je totiz prave usek od namesti do Dvirek, ktery by stezka pres Poric pomohla resit. Pocatkem jakekoliv vecne diskuse o "Greenway" by mela byt i otazka, kolik ta trasa bude stat - a kdo to zaplati. Zda to bude stavba za desitky/stovku milionu ci krivolaka pesinka na vetsine sve trasy s ceduli "Cyklisto, sesedni z kola". A jak ta trasa ma d e t a i l n e vypadat v kritickych mistech, treba v useku naproti elektrarne :)
Plus by melo smysl uvest, kolik by stala rozumna lavka pod stavidly. Porovnat to s cenou kilometru "stezky" (od stavidel dolu po levem brehu) postavene tak, aby stezka zaroven vyhovovala prisnym omezenim a pozadavkum Povodi, Spravy zeleznicnich cest a pritom byla rozumne a bezpecne pouzitelna i pro cyklisty. Plus zopakuji nazor ze stary zeleznicni Liebieguv most by mohl byt jednou z mala opravdovych atrakci te budouci stezky
V dobe dobudovani Greenway uz bude davno vetsina navstevniku Maloskalska jezdit na elektrokolech a mozna by tedy spis melo smysl budovat Greenway z Lisneho kolem Suchych skal a pres Vrat dolu - a uvazovat o vhodnych zkratkach pro ta elektro/kola - at nemusi vsude jezdit po stavajici silnici. Cili napr. postavit stezku z Porice pres Jizeru do Propastneho apod.
Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?
Jeste dodatek k cenam mostu a lavek. Nova lavka v Plavech je zde . Odhadem 5 - 8 takovychto lavek by bylo zapotrebi k postaveni rozumne Greenway mezi Lisnym a Semily tak, aby se obesly zvlast komplikovane, strme a uzke useky mezi rekou a zeleznici - kde budovat estakady by bylo nejspis drazsi, Lavky na Riegrovce (musel by se prekonat odpor ochranaru v teto SPR :) by mohly byt i levnejsi - koryto reky je zde velmi uzke - naopak na Jizere pod Brodem by byly nakladnejsi (potrebny pripadny stredni pilir pod stavidly atd.)
Zopakuji svuj nazor, ze pouhe prodlouzeni "Greenway" z Lisneho do Brodu zastinenym, vlhkym lesnatym terenem kolem poloprazdne resp. stojate reky zadny velky prisun navstevniku Brodu neprinese - zatimco "Riegrovka" tedy zrpvozneni pohodlne cyklostezky kolem celeho toku Jizery v nasem kraji - by mohla znamenat opravdovy prulom v cyklisticke navstevnosti techto mist
Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?
Předmět: Greenway Jizera 2023
Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?
Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?
Dobry den, koukam na tu dokumentaci, prihodil jsem par relevantnich vyrezu z ni do galerie fotek, zminene vyse. Zacnu starym vojenskym vtipem (kterym kdysi soudruh major, velitel nasi roty, komentoval pred cvicenim praci s mapami, co nam, velitelum cet, predaval)