Vše o Železném Brodě

Greenway Jizera 2000 - 2050?

Počet příspěvků: 51 zobrazené: 31 - 40
< << 2 3 4 5 6 >

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobrý den přátelům cyklistiky. Na svých toulkách po České republice jsem poznal mnoho řešení cyklostezek, které se postavily v podobném terénu jako je u nás. A mají to hotové a používají se. Určitě o tom nemuseli 26 let přemýšlet jako u nás.
Např. jednoduše řešená cyklostezka v Kadani, nad řekou, nad hřištěm, k přehradě. Velice hezké a jednoduché řešení-pouze traverzy ve skále a položené železné rošty. Chtěl jsem vložit i foto, ale bohužel to nefunguje, tak si to můžete najít na internetu.
Další příklad podél železnice, což je u nás také problém. Labská cyklostezka u Libochovan a také v Brné u Ústí n.L. podél hlavní koridorové trati, kde vlaky jezdí rychlostí 120-130 km/hod. Vzdálenost obrubníku cyklostezky od hlavy kolejnice je 3,5 m, místy i méně. Není tam ani zábradlí. A nevadí to ničemu. U nás se "rychlíky" plouží 70 km/hod. a nejde to. Opět mi nejde vložit foto.
Třetí příklad mám cyklostezku u Tábora podél řeky. Jednoduše nasypaných pár tun kamení na břehu a na tom krásná štěrková cyklostezka šíře až 3m. Opět jednoduše, bez zábradlí a určitě nikomu nevadí ani zátopová úroveň. Foto opět nejde vložit.
Takže je vidět, že když se chce, tak to jde, i bez 26-ti letého přemýšlení a zdůvodňování proč to nejde.
Tak hezké cyklistické dny.
Miloslav Vlach

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Vážený pane Vlachu,
děkujeme vám za výčet cyklostezek po naší vlasti. Je nám jasné, že jinde to jde, jinde asi mají větší štěstí při projednávání. Jinde asi nebyly takové problémy. Tím se nechceme vymlouvat, projektování trvá dlouho, což vadí i nám, neboť se tím "brzí" rozvoj města. Věřte, že se činí vše možné, aby se projekt Greenway Jizera dotáhl do zdárného konce. Nyní je hotová dokumentace pro územní rozhodnutí, která se projednává s vlastníky nemovitostí.
Když jste projel všechny ty stezky, ptal jste se investorů, na kolika soukormých pozemcích jsou stezky vybudovány? Víte také, jak dlouho se dané cyklostezky projednávaly a budovaly?
Z toho co píšete jsem pochopil, že jste vášnivým cyklistou, užívajícím si cyklostezek, které pro vás někdo musel vymyslet, někdo je musel projedat, schválit, podat žádost o dotaci, postavit... Je to v pořádku. Od toho se cyklostezky budují, aby byly pro cyklisty bezpečné, mimo hlavní komunikace. A v této chvíli se zeptám trochu na tělo: čím jste schopen nám pomoci v projednávání nebo při výstavbě? Co jste ochoten udělat pro rychlejší výstavbu Greenway?
Omlouvám se za konfrontační tón, ale zkrátka neumíme otočit kouzelným prstenem, aby najednou byla cyklostezka podél toku. To uměla možná Arabela, ale samosprávy toto neumí. Všichni jsme nedočkaví, většina se na cyklostezku těší, mějte prosím ještě strpení.
Pokud jste nemohl vložit fotografie do diskuzního fóra, můžete mi je, prosím, poslat e-mailem?

Přeji vám mnoho bezpečně ujetých kilometrů na českých cyklostezkách.


Martin Řehák

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Vážený pane Řeháku a ostatní čtenáři fóra.

Pane Řeháku, ptáte se pana Vlacha A v této chvíli se zeptám trochu na tělo: čím jste schopen nám pomoci v projednávání nebo při výstavbě? Co jste ochoten udělat pro rychlejší výstavbu Greenway?
Dovolím si zeptat se Vás, pane Řeháku:
Co můžu jako občan udělat pro rychlejší výstavbu úseků Líšný-Brod? Jsem ochotná to udělat, bude-li to v mých silách a možnostech, protože i já jsem velkým příznivcem cyklistiky a na chybějící úsek se velmi těším.
Toto nemá být ironie, ale upřímný dotaz, protože existuje-li pomoc ze strany občanů, ráda se zapojím.

Hezký den

Alena Kortanová

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobry den vsem
o Greenway jsem tady za posledni leta napsal mnoho prispevku s fotografiemi  a tak kratce jen to, co mi prijde  nejdulezitejsi:
a) Zazil jsem od roku 2002  uz asi 5 versi "diskusni stranky" Zel.Brodu. Kazda z nich mela byt dokonalejsi, nez ta predchozi - a take proto se (asi za nemale penize) porizovala. Zadna z nich ale nebyla v tak spatnem technickem stavu, aby neumoznovala to nejelementarnejsi  tedy vlozit fotografii ci  fungujici odkaz na  jinou web stranku 
b) O Greenway mezi Lisnym a Brodem ma dle meho nazoru smysl diskutovat hlavne az pote, co jsme  si vetsi cast te planovane trasy pesky sami  prosli (resp.  pro neprostupnost prislusneho terenu aspon nekde pobliz :)  a seznamili se s nejednoduchym terenem te planovane stezky. Nejlepsi ukazkou problemu  mozne cyklostezky je  usek naproti brodske elektrarne. Nachazi se tam take   i nejvetsi mozna  pozoruhodnost - dle meho nazoru -  te nove stezky totiz  ten stary Liebieguv most pres Jizeru. Rekl bych presto  ale, ze  usek Brod - Spalov - a dal podel Jizery ci Kamenice a Vosmendy - bude vzdy  daleko atraktivnejsi nez usek Lisny - Brod. Otazkou tedy pouze je, jak na nej dostat ty navstevniky :)    
c) Osobne nesdilim optimismus, ze nova Greenway z Lisneho privede z toho davu cyklistu, co dnes jezdi Ceskym rajem nejakou podstatnejsi jejich cast do Brodu. To by ale dokazala cyklostezka vedena v oblasti Riegrovy stezky.Ktera by mohla stat miliardu  pri  velkorysejsim reseni, nebo i jen par milionu, kdyby umoznovala napr. jen legalni a neprilis konfliktni - vuci ostatnimu pesimu provozu - vedeni kola temi misty
d) Jako zakladni kamen nove Greenway z Brodu do Lisneho bych videl dohodu na zpusobu reseni, v optimalnim priapade pak i   nasledne postaveni v dohledne dobe trasy (dlouhe  zhruba 1 km) Zelezny Brod - Poric/Dvirka. Nepovazuji  za vhodne, z mnoha duvodu,  vest to od stavidel do Dvirek po levem brehu Jizery. (Chcete Greenway ktera Brod pokud mozno co nejvic  objede -  nebo do nej  v budoucnu cyklisty naopak pritahne?)  Poric ma mnoho (potencialnich) pozoruhodnosti  - stare tovarni kominy, a budovy, ktere bud uz byly opraveny resp. ktere mozna jeste budou opraveny, malebny nahon, zmineny Liebieguv most -   ktere by draze vybudovana stezka na levem brehu  po vetsinu roku polovyschle  reky   mijela   

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobrý den paní Kortanová,
je mi jasné, že otázka co může kdo udělat pro výstavbu cyklostezky je hodně řečnická, ale v době, kdy jsme tápali kudy ji vést mohl někdo přijít s nápadem, který by pomohl vytrasovat cyklosteszku. V současné době je možné apelovat například na vlastníky pozemků , aby byli "nakloněni" povolit na svých nemovitostech stavbu cyklostezky. Může se stát, že je někdo s někým příbuzný, známý, kolega a pod. a mohl by mít blahodárný vliv na souhlas povolením cyklostezky :) U institucí je situace složitější, s tou si jako úřad snad poradíme.
V současné době se nám schází souhlasy a musíme říci, že vlastníci zatím souhlasí, snad tomu bude i nadále, jelikož opravdu cítíme cyklostezku jako důelžitý projekt pro rozvoj města a jsme rádi a vděčni, že vlastníci nemovitostí souhlasí s projektem a následnou realizací.
Přeji Vám hezké cyklistické dny :)

Martin Řehák

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobrý den, nejdříve vzkaz pro p. Řeháka - poslal jsem Vám slíbené fotografie.
Dále pokud by záleželo na mě, rád bych něčím přispěl pro zrychlení, bohužel jako občana mě teď nenapadá čím. Pokud bych byl takový jako jistý podnikatel v Rakovníku, který poslal svůj bagřík a upravil stezku, která se také léta nedařila. V Rakovnických novinách potom vyšel článek: "Neznámý investor vybudoval cyklostezku". Ale je to již mnoho let. A já takové možnosti nemám. Asi nezbývá než doufat.
Co se týče pokračování za Železný Brod, ačkoliv jsem vášnivý cyklista, budu osobně bojovat za to, aby se cyklostezka nikdy nepostavila podél Jizery na Riegrově stezce, ani podél Kamenice na Palackého stezce. Je tam nádherná příroda, kterou bychom si neměli ničit. A je mnoho možností, jak to objet.
Miloslav Vlach

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobry den,  to by ten Vas  nadsenec - podnikatel s bagrikem - musel  mit take velmi dobre znamosti na Povodi Labe  (napr. kvuli povoleni  jezdit korytem Jizery na vzdalenosti nekolik  set metru) a hlavne  take u Ceskych drah -   bez toho by se totiz na trase Lisny - Brod temer ani nehnul.   Ja tady uz asi 10 let opakuji radu vsem zajemcum a nadsencum (a pisatelum volebnich programu, slibujicim ze v jejich volebnim obdobi to uz konecne bude postaveno :) do stavby Greenway Jizera v okoli Brodu:    Zkuste si prosim ten teren nekdy  prohlednout trochu podrobneji https://photos.app.goo.gl/aseRVK58J00NPp3S2 napr. tedy na tom kilometru 111.3 zeleznicni  trate https://photos.app.goo.gl/NC0lDfKWaVPdyeO12   
Pozadejte  ty, co pripravuji podklady k te stavbe at uverejni  podrobny plan tohoto
useku (dlouheho cca 150  metru resp. 300 metru uvazujeme li  i navaznosti na sousedni, stavebne mene  komplikovane useky ) vcetne kalkulace, kolik tento usek bude stat!
 

K te Riegrovce bych jeste dodal lehce ustepacnou poznamku ze to je z urciteho pohledu nadherna priroda, prirodni rezervace atd.  z jineho pohledu ale hlavne  zarostle staveniste zeleznice z roku 1858  (a z oprav trate v pozdejsich letech, naposled predloni)  Ktere navic stavba  spalovske elektrarny pred 100 lety zbavila nejvetsi atrakce - vetsiny proudici vody (i kdyz proti situaci, jak ji pamatuji starsi navstevnici tech koncin z doby pred 25 - 100 lety se situace v poslednim dvacetileti zmenila -  v tom, ze rekou proteka vzdy alespon   povinne minimum vody predepsane Povodim)  
Je tedy  asi pravda, ze stavba zeleznice pred 160 lety byla mozna  k prirode tech mist, kvuli pouzitym technickym prostredkum setrnejsi, nez by byla vystavba cyklostezky dnes... :) A  to by byla moje dalsi namitka vuci Greenway v useku Lisny - Brod. Me totiz prijde, ze prirodovedne tento  usek neni o  moc  min hodnotny nez Riegrovka.

 Mimochodem, bylo by zasluznym pocinem kdyby nekdo po 80 letech napsal  fundovane pojednani  o prirodovednych kvalitach okoli Brodu. Co stoji za to chranit pripadne take i propagovat  a co je naopak spis banalitou, kterou muzeme videt  i kdekoliv jinde. Co je zranitelne a co naopak snese vetsi  turistickou zatez 

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Zdravím, trasu budoucí cyklostezky od jezu ve Splzově až do Železného Brodu jsem prošel po vyšlapané pěšince již několikrát (asi 4-krát) a neviděl jsem tam žádný zásadní a neřešitelný problém. Pouze trochu obtížný terén. To jen tak pro upřesnění, že vím o čem píši.
Miloslav Vlach

Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?

 Dobry den

souhlasim ze to je "jen trochu obtizny teren"  ale to by se prave melo kvantifikovat - predbeznym odhadem, kolik ta stavba  bude stat... S tou pesinkou bych tedy velmi polemizoval. Tam, kde vede pesinka tak ta   cyklostezka leckde naprosto nemuze byt postavena - a naopak, tam kde by postavena byt snad mohla ci  mela  (dle planu Pudisu)  tam rozhodne nevede pesinka. Tyhle dve fotografie to snad ilustruji  dostatecne - obe jsou udelany na tom kilometru 111.3  a muzete si sam overit, ze teren na spojnici techto dvou mist neni nikde lepsi. Ten prvni snimek byl teda udelan take jiz pred vice lety, dnes  po  predlonske rekonstrukci trate ma uz jiny vzhled ale je naprosto jiste, ze v techto mistech by  Ceske drahy  velmi nerady videly i pesaky  na te pesince - o cyklostezce tam nahore  tesne vedle koleji nemuze byt vubec rec...

 Zkuste si ale prosim ten teren prohlednout trochu podrobneji https://photos.app.goo.gl/aseRVK58J00NPp3S2 napr. tedy na tom kilometru 111.3 zeleznicni trate https://photos.app.goo.gl/NC0lDfKWaVPdyeO12 

Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?

 Upresnuji:  prvni snimek je dole na kilometru 111.3 a druhy nahore tez na kilometru 111.3. A  nize je snimek, jak to nahore vypada po rekonstrukci trate. Dalsi snimek  z usti dalsiho potoka od Vratu ukazuje, ze "trochu"  obtizny teren zdaleka neni jen na tom kilometru 111.3  Pokud "pesinkou" neminite stavajici  turistickou znacku - jejiz trasa ovsemze nebude mit s Greenway  temer nikde nic spolecneho tak bych zpochybnil i samotny  termin "pesinka" na useku   od Liebiegova mostu dolu. Tam lze totiz  vetsinou jit jen po kolejich ci tesne (dva metry)   vedle nich. Sotva lze predpokladat, ze cyklostezku na ktere se maji bezpecne pohybovat rodinky s detmi, lze za rozumne penize  stavet 2 metry daleko od zeleznicnich koleji 

Byli jste se podivat napr. tady? 

Počet příspěvků: 51 zobrazené: 31 - 40
< << 2 3 4 5 6 >