Zkrátka - chléb a hry je potřeba předhodit lidu.... apoň jednou za ty čtyry roky to naslibovat přece dovedem, no ne????
Tož takhle přesně to bude, vemte na to jed.
Hezký den všem
A.K.
Dobry den vsem
ja pridam opet neco skepse. Neni sporu o tom, ze Riegrovka je krasna - pred sto lety, kdy do Alp bylo daleko a v lidech bylo vic vlasteneckeho nadseni, tam jezdily dokonce zvlastni vlaky z Prahy... coz se muze klidne zas nekdy zopakovat, az se ta Afrika rozsiri do evropskych zemi na zapad a jih od nas a jezdit do cizich zemi bude mene prijemne, nez zustat doma...Kazdopadne, letni navstevnost atraktivnich oblasti kolem nas (Krkonose, Jizerky, Cesky raj) v poslednich letech strme roste. Pojdme si ale udelat vycet moznych zajimavych cyklotras v okoli Brodu a realisticky uvazme, jak moc by se podminky pro cyklistiku v nasi oblasti zmenily probouranim te stezky pod zeleznici mezi Brodem a Lisnym. Prvotridni je totiz hlavne - treba ted na jare pri vetsi vode a jarni kvetene - trasa Brod - PodSpalov - Podbozkov (skoda, ze automobilovy provoz je tam uz ted velmi silny, kvalitni asfalt proste vzdy pritahuje auta) te nemuze trasa Lisny - Brod dle meho nazoru moc konkurovat. Tou polovyschlou a malo proudici rekou. Jako jedinou opravdovou zajimavost na te trase vidim onen stary Liebieguv zeleznicni most, skoda ze se ho nepodarilo zakomponovat to navrhu te cyklotrasy - a fakt si myslim, ze silnice R10 z LIsneho do Dvirek je docela prujezdna a tahle nova cyklotrasa by nic podstatneho pro cyklisty v tomto kraji nezmenila. Na rozdil od Riegrovky (byl sem se tam podivat pred mesicem jeste na konci zimy, je to tam vzdy pekne, kdo se chcete mrknout https://photos.app.goo.gl/mW8bVHeR8NIbIZvB3 ) - kde by ovsem slo o poradou investici - a na rozdil od cyklovlaku/busu do Jizerek a postupne rozrustajici se site pujcoven elektro/kol ktere by zdejsi kraj ucinily atraktivnejsim pro mnozstvi letnich navstevniku
Dobry den, ja Vam taky budu jeste oponovat
Greenway Jizera je v useku od pramene do Lisneho pouhy slogan, pouhe slovo v urednich listinach a projektech zatim bez jakehokoliv realneho vyznamu. Na celem tom useku nevznikla (krome snad 1 km chodniku a mostu v Semilech) v historii nikdy zadna cyklisticka cesta. Ze je "Greenway" tu a tam malovana na mapach kolem reky i na tomto hornim toku znamena pouze to, ze misty se vyskytuji starsi cesty a silnicky ktere pro takovy ucel lze pouzit. Nepocitam li tedy regulerni silnice (po kterych se mimochodem z Harrachova az do Semil jede kolem Jizery velmi prijemne na kole uz dnes - tak jako pred 50 lety ) tak by se neco naslo kolem Korenova - cesta Planyrka apod. Mimochodem, na tomhle zatim temer jedinem useku "Greenway" doslo prave pod Korenovem pred par lety na stare cisarske silnici nad Mytem (promenene cedulemi a na mapach v Greenway) k smrtelnemu urazu cyklisty. Trilete dite se zabilo pri padu do neosetrene strze na tehle "cyklisticke" silnicce https://photos.app.goo.gl/Ij4ydbtBbrI81G652 coz uvadim proto, aby nepanoval mylny dojem, ze cyklostezky jsou "z definice" bezpecne. Podle meho nazoru cyklostezka v terenu od Lisneho d Brodu tez nebude buhvijak bezpecna v tom kameni, blate a mokrem listi, ktere tam bude znacnou cast roku lezet. Ani cykostezka Riegrovkou - pokud to nebude opravdu vzor "Lago di Garda" - nebude moc bezpecna ale tam to bude aspon vyvazeno velkou atraktivitou toho uzemi. Ja navrhuji kazdemu nadsenemu privrzenci tehle cyklostezky (moc jich zatim nebude, ja sam znam jen jednu osobu :) at si zajde ke kilometru 133 naproti elektrarne, rozbali plan Pudisu a zkusi si sam predstavit, jak realna je ta jejich maluvka a jak nakladne a obtizne (co tomu reknou napr. ceske drahy, az se jim bude podkopavat svah pod trati) bude budovat cyklostezku v tomto terenu. To neni rovinata loucka nekde kolem Labe mezi Hradcem a Jaromeri - abych uvedl priklad uspesne "Greenway" v blizkosti naseho kraje
Dobry den, ja setrvavam na svych namitkach :) je fakt, ze ted na jare je hezky - pridam googlem automaticky pribarveny obrazek https://photos.app.goo.gl/HRP1YS47ZqPs8WKI3 a hned dodam, ze mi prijde trochu skoda to krasne misto - posledni perej na Jizere tak trochu devastovat rozbahnenym autokempingem. (To je totiz jako udelat autokemping uprostred v Praze na Letne.) Vhodnejsi misto pro autokemp "Brod - Suche skaly" by bylo dole ve Dvirkach nad nahonem... a mohla by se k nermu vybudovat i cyklostezka 1 km dlouha z mesta :)
Dobry den, dle meho nazoru se planovani "Greenway" nepohne z mista, pokud nebudou specifikovany naklady na jednotlive prvky takoveto stavby s podrobnejsi diskusi, kolik by to vsechno stalo. (Existuje sice studie Pudisu trasy Lisny Brod ale dle meho nazoru je malo pouzitelna, malo podrobna a malo realna . Podeziram ze zadavatele i autori te studie si nektere obtizne useky prohledli mozna jen z mapy ci pohledem ze silnice R10 na druhem brehu Jizery :) Teprve s vedomim, kolik co stoji lze prece planovat proveditelnost cele takove trasy. Tady si ctu, ze v Jihlave stoji 3km cyklostezky 60 milionu https://jihlava.idnes.cz/cyklostezka-jihlava-tunel-prumyslova-zona-bosch-bedrichov-vysocina-stavba-17c-/jihlava-zpravy.aspx?c=A180504_399505_jihlava-zpravy_I letmy pohled na mapu ukazuje, ze tam maji mnohem snadnejsi teren (i s tim jejich tunelem pod dalnicni pripojkou) nez mame my zde. V Praze se tusim podarilo dosahnout - ve vicemene rovinatem terenu podel potoka Rokytky ve Vysocanech - i ceny 50 milionu za kilometr cyklostezky. Proste - bez predbezne kalkulace "kolik milionu by stal rozumny cyklisticky most pres Jizeru" (pokud mozno ale ne takovy, jako maji pod Malou Skalou - ktery se krouti a borti ac nebyl zrovna levny) nekde pod Dvirkami nebo naopak na Riegrovce (tam ma to skalnate uzke udoli vyhodu, ze most by mohl byt skoro 2 -3 krat kratsi nez pod Brodem nebo "kolik milionu by stala estakada ve strmem svahu/ zeleznicnim naspu 200 m dlouha naproti elektrarne" jsou veskere uvahy o Greenway jen nezavaznymi recmi o tom, co by melo/ mohlo byt nekdy postaveno