![](/components/emoticon/w_regular_smile.gif)
Zkrátka - chléb a hry je potřeba předhodit lidu.... apoň jednou za ty čtyry roky to naslibovat přece dovedem, no ne????
![](/components/emoticon/w_regular_smile.gif)
Tož takhle přesně to bude, vemte na to jed.
![](/components/emoticon/w_regular_smile.gif)
Hezký den všem
A.K.
Dobry den vsem
ja pridam opet neco skepse. Neni sporu o tom, ze Riegrovka je krasna - pred sto lety, kdy do Alp bylo daleko a v lidech bylo vic vlasteneckeho nadseni, tam jezdily dokonce zvlastni vlaky z Prahy... coz se muze klidne zas nekdy zopakovat, az se ta Afrika rozsiri do evropskych zemi na zapad a jih od nas a jezdit do cizich zemi bude mene prijemne, nez zustat doma...Kazdopadne, letni navstevnost atraktivnich oblasti kolem nas (Krkonose, Jizerky, Cesky raj) v poslednich letech strme roste. Pojdme si ale udelat vycet moznych zajimavych cyklotras v okoli Brodu a realisticky uvazme, jak moc by se podminky pro cyklistiku v nasi oblasti zmenily probouranim te stezky pod zeleznici mezi Brodem a Lisnym. Prvotridni je totiz hlavne - treba ted na jare pri vetsi vode a jarni kvetene - trasa Brod - PodSpalov - Podbozkov (skoda, ze automobilovy provoz je tam uz ted velmi silny, kvalitni asfalt proste vzdy pritahuje auta) te nemuze trasa Lisny - Brod dle meho nazoru moc konkurovat. Tou polovyschlou a malo proudici rekou. Jako jedinou opravdovou zajimavost na te trase vidim onen stary Liebieguv zeleznicni most, skoda ze se ho nepodarilo zakomponovat to navrhu te cyklotrasy - a fakt si myslim, ze silnice R10 z LIsneho do Dvirek je docela prujezdna a tahle nova cyklotrasa by nic podstatneho pro cyklisty v tomto kraji nezmenila. Na rozdil od Riegrovky (byl sem se tam podivat pred mesicem jeste na konci zimy, je to tam vzdy pekne, kdo se chcete mrknout https://photos.app.goo.gl/mW8bVHeR8NIbIZvB3 ) - kde by ovsem slo o poradou investici - a na rozdil od cyklovlaku/busu do Jizerek a postupne rozrustajici se site pujcoven elektro/kol ktere by zdejsi kraj ucinily atraktivnejsim pro mnozstvi letnich navstevniku
Dobry den, ja Vam taky budu jeste oponovat
Greenway Jizera je v useku od pramene do Lisneho pouhy slogan, pouhe slovo v urednich listinach a projektech zatim bez jakehokoliv realneho vyznamu. Na celem tom useku nevznikla (krome snad 1 km chodniku a mostu v Semilech) v historii nikdy zadna cyklisticka cesta. Ze je "Greenway" tu a tam malovana na mapach kolem reky i na tomto hornim toku znamena pouze to, ze misty se vyskytuji starsi cesty a silnicky ktere pro takovy ucel lze pouzit. Nepocitam li tedy regulerni silnice (po kterych se mimochodem z Harrachova az do Semil jede kolem Jizery velmi prijemne na kole uz dnes - tak jako pred 50 lety ) tak by se neco naslo kolem Korenova - cesta Planyrka apod. Mimochodem, na tomhle zatim temer jedinem useku "Greenway" doslo prave pod Korenovem pred par lety na stare cisarske silnici nad Mytem (promenene cedulemi a na mapach v Greenway) k smrtelnemu urazu cyklisty. Trilete dite se zabilo pri padu do neosetrene strze na tehle "cyklisticke" silnicce https://photos.app.goo.gl/Ij4ydbtBbrI81G652 coz uvadim proto, aby nepanoval mylny dojem, ze cyklostezky jsou "z definice" bezpecne. Podle meho nazoru cyklostezka v terenu od Lisneho d Brodu tez nebude buhvijak bezpecna v tom kameni, blate a mokrem listi, ktere tam bude znacnou cast roku lezet. Ani cykostezka Riegrovkou - pokud to nebude opravdu vzor "Lago di Garda" - nebude moc bezpecna ale tam to bude aspon vyvazeno velkou atraktivitou toho uzemi. Ja navrhuji kazdemu nadsenemu privrzenci tehle cyklostezky (moc jich zatim nebude, ja sam znam jen jednu osobu :) at si zajde ke kilometru 133 naproti elektrarne, rozbali plan Pudisu a zkusi si sam predstavit, jak realna je ta jejich maluvka a jak nakladne a obtizne (co tomu reknou napr. ceske drahy, az se jim bude podkopavat svah pod trati) bude budovat cyklostezku v tomto terenu. To neni rovinata loucka nekde kolem Labe mezi Hradcem a Jaromeri - abych uvedl priklad uspesne "Greenway" v blizkosti naseho kraje
Dobry den, ja setrvavam na svych namitkach :) je fakt, ze ted na jare je hezky - pridam googlem automaticky pribarveny obrazek https://photos.app.goo.gl/HRP1YS47ZqPs8WKI3 a hned dodam, ze mi prijde trochu skoda to krasne misto - posledni perej na Jizere tak trochu devastovat rozbahnenym autokempingem. (To je totiz jako udelat autokemping uprostred v Praze na Letne.) Vhodnejsi misto pro autokemp "Brod - Suche skaly" by bylo dole ve Dvirkach nad nahonem... a mohla by se k nermu vybudovat i cyklostezka 1 km dlouha z mesta :)
Dobry den, dle meho nazoru se planovani "Greenway" nepohne z mista, pokud nebudou specifikovany naklady na jednotlive prvky takoveto stavby s podrobnejsi diskusi, kolik by to vsechno stalo. (Existuje sice studie Pudisu trasy Lisny Brod ale dle meho nazoru je malo pouzitelna, malo podrobna a malo realna . Podeziram ze zadavatele i autori te studie si nektere obtizne useky prohledli mozna jen z mapy ci pohledem ze silnice R10 na druhem brehu Jizery :) Teprve s vedomim, kolik co stoji lze prece planovat proveditelnost cele takove trasy. Tady si ctu, ze v Jihlave stoji 3km cyklostezky 60 milionu https://jihlava.idnes.cz/cyklostezka-jihlava-tunel-prumyslova-zona-bosch-bedrichov-vysocina-stavba-17c-/jihlava-zpravy.aspx?c=A180504_399505_jihlava-zpravy_I letmy pohled na mapu ukazuje, ze tam maji mnohem snadnejsi teren (i s tim jejich tunelem pod dalnicni pripojkou) nez mame my zde. V Praze se tusim podarilo dosahnout - ve vicemene rovinatem terenu podel potoka Rokytky ve Vysocanech - i ceny 50 milionu za kilometr cyklostezky. Proste - bez predbezne kalkulace "kolik milionu by stal rozumny cyklisticky most pres Jizeru" (pokud mozno ale ne takovy, jako maji pod Malou Skalou - ktery se krouti a borti ac nebyl zrovna levny) nekde pod Dvirkami nebo naopak na Riegrovce (tam ma to skalnate uzke udoli vyhodu, ze most by mohl byt skoro 2 -3 krat kratsi nez pod Brodem nebo "kolik milionu by stala estakada ve strmem svahu/ zeleznicnim naspu 200 m dlouha naproti elektrarne" jsou veskere uvahy o Greenway jen nezavaznymi recmi o tom, co by melo/ mohlo byt nekdy postaveno