Vše o Železném Brodě

Prohlášení úředníků

Počet příspěvků: 76 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 4 5 >> >

Předmět: Prohlášení úředníků

Shakespeare, sonet 66:

Znaven tím vším, já chci jen smrt a klid,

jen nevidět, jak žebrá poctivec,
jak pýchou dme se pouhý parazit,
jak pokřiví se každá čistá věc,

jak trapně září pozlátko všech poct,
jak dívčí cudnost brutálně rve chtíč,
jak sprostota se sápe na slušnost,
jak blbost na schopné si bere bič,

jak umění je pořád služkou mocných,
jak hloupost zpupně chytrým poroučí,
jak prostá pravda je všem prostě pro smích,
jak zlo se dobru chechtá do očí.

Znaven tím vším, já umřel bych tak rád,
jen nemuset tu tebe zanechat....

PS: O mě se nebojte, já to přežiju. Ovšem Shakespeare mi, i po 400 etech, tolik mluví z duše....

Pánové, Lufinko a Mališi, můžete si zamnout ruce a poplácat se vítězně po ramenou.... 
A ostatní ať tedy aspoň vidí, jak věci u nás chodí... 
Za tu názornou ukázku mi to stálo. 

Předmět: Prohlášení úředníků

Předchozí příspěvek jsem napsala dnes ráno, jenže pak se několik hodin nešlo na webovky Brodu dostat,tak ho vkládám až teď.

Mezitím se situace změnila: Jako by tosnad  byla telepatie, pošťačka mi přinesla úřední dopis. S výrozuměním- o odložení věcí - přestupků.
Správní orgán shledal, že došlé oznámení neodůvodňuje zahájení o řízení o přestupku....



Předmět: Prohlášení úředníků

Je to už bezmála půl roku, co jsem na Policii ČR podala na starostu Lufinku a místostarostu Mališe trestní oznámení pro pomluvu mé osoby. Důkaz je naprosto nezpochybnitelný – audiovizuální záznam ze zasedání zastupitelstva 6. února 2017. V protokolu jsem výslovně žádala, že chci být vyrozuměna, jak bylo mé oznámení vyřízeno (když to totiž přímo do protokolu neuvedete, nikdo Vám žádné vyrozumění není povinen dát..).

 Úřady věc posoudily tak, že o trestný čin nejde, a policie jej navrhla řešit jen jako přestupek. O výsledku mě policie vyrozuměla způsobem, že „mé oznámení bylo oznámeno příslušnému správnímu orgánu k projednání.  Komu a kam, ani nic dalšího ve vyrozumění nesdělili...

 Když se dlouho nedělo vůbec nic a já nevěděla kdo to má řešit, a zda vůbec to bude někdo řešit, tak jsem takřka detektivním pátráním a velkým úsilím postupně nakonec zjistila, že má věc prošla trojúhelníkem MÚ Železný Brod – LB kraj – MÚ Semily, kde to mají v přestupkové komisi projednat. Po mém mailu na MÚ Semily se mi konečně odtamtud ozvali, dopisem obratem. Ovšem jejich interpretace podstaty mého oznámení byla zcela zásadním způsobem změněna – v něco naprosto jiného, v něco, co jsem já nikdy netvrdila.(Podrobnosti vyz můj předchozí příspěvek).

Byla jsem vyzvána, ať podám Souhlas osoby přímo postižené spácháním přestupku se zahájením řízení o přestupku, bez toho nelze řízení zahájit a věc se odloží. Ten souhlas jsem jim 11. října dala. Na MÚ v Semilech jsem ve své věci už třikrát osobně byla.

 Věc se má tak – v novém přestupkovém zákoně, platném od 1. července 2017, není pomluva uvedena, jsou tam jen jiné formulace typu hrubé jednání apod. Argumentovala jsem tím, ze přestupek se stal ještě za působnosti předchozího zákona. Ovšem bylo mi řečeno, v těchto případech, kdy se zákon během projednání věci mění, se věci posuzují v tom smyslu, jaká verze zákona je  výhodnější pro pachatele – a podle té se věc posuzuje.

Úřednice mi opakovaně říkala, že neví, k jakému paragrafu nově platícího přestupkového zákona by se mělo mé oznámení přiřadit, ať jí sdělím, v čem a kde konkrétně vidím rozpor s přestupkovým zákonem. Nepomohlo ani, když jsem zavolala své advokátce a nechala ji telefonicky mluvit přímo s ní, aby jí to vysvětlila „právní řečí“, když mému „laickému“ popisu podstaty věci zdá se nerozumí.

Nakonec jsem se dohodla s mou advokátkou, že jí raději písemně předám plnou moc a že tedy advokátka to vysvětlení zformuluje a na MÚ Semily pošle. Což se stalo.

A opět tedy čekám, co, kdy a zda vůbec bude dál...

 Tož tak......

 

Předmět: Prohlášení úředníků

Dobrý den,

pro ty, které zajímá ta podivná a podle mě už naprosto absurdní reality-show: 
Co se děje, když občana starosta a míststarosta veřejně pomlouvají a když tedy proti nim občan podá trestní oznámení pro pomluvu, podepřené naprosto nezpochybnitelným důkazem - audiovizuálním záznamem ze ZM 6.2.2017. 
(Tentokrát pomluvili mě, a pokud jim to projde, příště to bohužel může být i kdokoli z vás ostatních občanů... )

Jak jsem tu již psala, při podání TO  policii jsem písemně do protokolu žádala o vyrozumění, jak bude můj případ vyřešen (když toto totiž neuvedete rovnou do protokolu, příslušné úřady Vás už pak o dalším průběhu vašeho TO nemají povinnost informovat. (!!!!). 
Policie tuto povinnost vyrozumění splnila způsobem "předali jsme příslušnému správnímu orgánu". (???) Poté mě již žádný úřad jaksi o své vůli nijak o ničem neinformoval. veškeré další informace o tom, kdo to bude vlastně řešit, jsem si od všech příslušných úřadů musela vysloveně sama velkým úsilím vypátrat a vyžádat (spíš bych to už pojmenovala "vydupat":
Takže:
1) Policie mě pak na můj dotaz, kdože je tím příslušným správním orgánem, napsala, že po poradě s LB krajem to předali na MÚ Ž. Brod paní Veličkové.

2) Po zveřejnění této situace tady na diskusním fóru mě paní Veličková z MÚ tady na DF informovala, že to předala na LB kraj , což, jak jsem si pak v zákonech vyhledala, byl správný postup. (Kvůli podjatosti.)

3) Když jsem vypátrala příslušné úředníky na LB kraji a mailem jim poslala žádost o informaci, kdo a kdy a zda vůbec to bude někdo projednávat, zjistila jsem pak, že to bylo posláno k vyřízení přestupkové komisi MÚ Semily.

4) Když jsem se na MÚ Semily písemně pídila po tom, zda, kdo a kdy to vůbec to bude projednávat, přišel mi pak dopis, kde se mi - cituji: " Určuje lhůta 30 dnů ode dne oznámení tohoto usnesení k provedení úkonu, a to k podání souhlasu " (následuje dvouřádková citace paragrafů) " se zahájením řízení o přestupku."
Dále následuje poučení o tom, že když bych jim ten písemný souhlas prý do 30 dnů nedodala, píšou, že oni: " ANIŽ ZAHÁJÍ ŘÍZENÍ, předmětnou věc usnesením ODLOŽÍ  (ta citace je včetně těch velkých písmen, přesně takto mi to píšou)......
Opravdu nechápu úřední logiku věci, proč musí občan, který již písemně podal policii trestní oznámení, dávat  pak dalším úřadům ještě písemný souhlas se zahájením řízení, jinak úřady věc ODLOŽÍ....
...ale mě už neudiví snad vůbec nic, takže já jim ten písemný souhlas samozřejmě během zákonné lhůty dám.
Ale velmi zajímavá jsou další poučení v tomto dopisu: Upozorňují mě, že - cituji: " Pakliže osoba přímo postižená spácháním přestupku dá souhlas se zahájením řízení o přestupku, nemá postavení účastníka řízení o přestupku.(i tato citace je přesná včetně podtrhávání slov). 
A dále - že se mohu účastnit ústního projednání, nahlížet do spisů atd., ale - opět cituji: "Právo odvolání proti rozhodnutí, kterým je obviněný uznán vinným nebo proti usnesení o zastavení řízení, jí však nepřísluší."

A to nejlepší na závěr: Úředním dopisem z MÚ Semily zcela  změněná podstata mého trestního oznámení (????!!!!!). To trestní oznámení jsem podávala jednoznačně pro pomluvu, které se starosta a místostarosta dopustili tím, že o mě na zasedání ZM dne 6.2.2017 tvrdili nepravdivý údaj, že urážím městské úředníky.(Což je pomluva, neboť jsem proti úředníkům nikdy žádnou urážku nepoužila).

Ovšem v tomo dopise ze Semil je věc popsána takto: 
...přestupku, cituji: "jehož se měl v době od dubna 2016 do dne 13.7. 2017 dopustit 
1)podezřelý Mgr. Franišek Lufinka" (nyní necituji - následují  totiž datum narození a adresa)  " a to tím, že Vás měl na zasedáních zastupitelstva města Železný Brod a na internetovém diskusním fóru urážet.".
Pak je tam ještě totéž psáno o místostarostovi. 

Takový - řeklo by se jen nenápadný, vyřizujícími úředníky psaný, zásadní posun a změna podstaty trestního oznámení...(!!!!!!!)


Vážení přátele - ano. 


Alena Kortanová

Předmět: Prohlášení úředníků

Pane Zahradníku, názor za mne: 
1- „…já už toho zběhal, to máte výpis z pozemkové knihy, geodézie, JZD, MNV, ONV finanční referát, ONV zemědělský referát,…“
2- kdyby bylo nutné vyjádření Komise města, kde vzít jistotu, že toto vyjádření bude kompetentnější než názor majitele/správce/ředitele školy ? (myšleno obecně, nemluvím o ŽB)
3- se sebranou kompetencí rozhodnout se ubírá i zodpovědnost. Proč ? Kdo by za případné nezdařené dílo zodpovídal ? ředitel ? komise ? nebo Rada města, která komisi jmenovala ? Jsem pro, ať je to jednoznačné - tedy ředitel (jeho rozhodnutí - jeho zodpovědnost)
4- v současnosti Komise pro vzhled města nemá žádnou rozhodovací pravomoc a není nutné ji vůbec zřizovat. Proč další povinný orgán, další regulace, potenciální možnost uplácení ...
Pěkný večer.

Předmět: Prohlášení úředníků

Vážený pane docente,

zdá se, že můj výklad nebyl tak srozumitelný, jak jsem předpokládal. Jako většina úředníků nemám ani právnické ani didaktické vzdělání a zřejmě jsem již natolik uvykl jazykovému kódu právních předpisů, že si neuvědomuji, jak jsou některé obraty, ve kterých se denně pohybuji, pro druhé nesrozumitelné. Nicméně je třeba zdůraznit, že zákony jsou složité a i my úředníci s nimi zápasíme, jak je vidět na chybách, kterých se dopouštíme, a které se následně stávají terčem posměchu, případně soudních žalob. Pokusím se tedy svou chybu napravit a věc lépe vysvětlit.

K bodu a): Jak uvádím ve svém předchozím příspěvku, odvolání umožnuje účastníkům řízení bránit se proti rozhodnutím, která ještě nenabyla právní moci, a o kterých si myslí, že jsou v rozporu s právními předpisy nebo je nějakým způsobem poškozují. Abych uvedl příklad: žadatel o kácení dřeviny (žadatel je vždy účastníkem řízení), který je jediným účastníkem řízení, podává odvolání proti rozhodnutí správního orgánu, neboť jeho žádost byla zamítnuta. Žadatel se odvolává, protože si myslí, že nebyly dostatečně zváženy veškeré důvody k pokácení dřeviny, např. hniloba ve kmeni, hodnota majetku v dopadové vzdálenosti… Žadatel by se také mohl odvolat, protože jeho žádosti bylo vyhověno částečně, z deseti stromů mu bylo povoleno pokácet jenom pět. Žadatel se může odvolat i v případě, že jeho žádosti o kácení dřevin bylo vyhověno v plném rozsahu, ale rozhodnutím mu byla uložena náhradní výsadba, se kterou nesouhlasí. Může nastat situace, že by se žadatel odvolal z důvodu rozporu rozhodnutí s právními předpisy: správní orgán uložil žadateli o kácení následnou péči o náhradní výsadbu po dobu šesti let, ale zákon umožnuje max. pět let. Lze tedy říci, že smysl odvolání zůstává stejný i v případě, že je pouze jeden účastník řízení, například žadatel, protože žadateli nemusí být vyhověno, může mu být vyhověno částečně nebo mu může být uložena povinnost, se kterou nesouhlasí.

Zákon ani správní orgán nemůže předjímat, zda žadatel bude s rozhodnutím souhlasit nebo nesouhlasit, proto je 15 denní lhůta pro odvolání dána všem bez rozdílu, i když může nastat situace, kdy je lhůta pro odvolání vlastně zbytečná. O zbytečnosti této lhůty může rozhodnou pouze ten, kdo tuto lhůtu má.

K bodu b): V případě, který jsem uváděl ve svém předchozím příspěvku (žadatel o kácení je jediným účastníkem řízení, bylo vydáno souhlasné rozhodnutí k pokácení, žadatel provedl kácení před nabytím právní moci rozhodnutí/uplynutím 15 denní lhůty pro odvolání), „rozhoduje“ o tom, zda se jedná o přestupek, příslušný pracovník obce s rozšířenou působností, zde na úřadě projednávám přestupky podle zákona o ochraně přírody buď já, nebo kolega Petruška, dle konkrétních zájmů ochrany přírody, které jsou nebo mohou být dotčeny. Správní orgán je u jednání, jehož formální znaky jsou zákonem označeny za přestupek, povinen zjistit, zda došlo také k naplnění materiálních znaků přestupku (materiální znak znamená společenskou škodlivost jednání), neboť nelze obecně vycházet z toho, že jednání naplňující formální znaky přestupku automaticky naplňuje materiální znaky přestupku (viz Rozsudek Nejvyššího správního soudu č.j. 5 As 104/2008 – 45 ze dne 14. 12. 2009). Při zjišťování, zda jsou u určitého jednání naplněny materiální znaky přestupku, musí správní orgán zohlednit veškeré relevantní okolnosti, řídit se platnou legislativou, držet se ustálené rozhodovací praxe, řídit se metodickými pokyny nadřízených orgánů a judikáty Nejvyššího správního soudu, zjistit, jak je dané jednání škodlivé, a další; pokud se setká s případem, se kterým si neví rady, může oslovit nadřízený orgán o metodickou pomoc.

Zde bych rád položil otázku, pane docente, jak je jednání, o kterém zde vedeme spor, společensky škodlivé? Upozorňuji, že se nejedná o to, zda stromy měli či neměli být pokáceny, tedy o správnost rozhodnutí, ale o to, že stromy určené k pokácení, byli pokáceny dříve a nemá cenu hádat se, jestli o 15 nebo 2 dny. Do řízení již nemohl nikdo zasáhnout. Uvažme: v jednom případě se žadatel vzdá práva na odvolání ihned po obdržení rozhodnutí a stromy pokácí ještě týž den. V druhém případě se žadatel nevzdá práva na odvolání a stromy pokácí za pět dní po obdržení rozhodnutí. Výsledek je v obou případech stejný, stromy byly pokáceny. Byl někdo dotčen na svých právech? Nebyl, protože není jiný účastník řízení než žadatel. Vznikla rozdílným jednáním těchto žadatelů rozdílná újma životnímu prostředí? Nevznikla. Co by se stalo, kdyby podle druhého příkladu jednali ve stejné situaci všichni lidé, vznikala by životnímu prostředí rozdílná újma oproti situaci, kdyby se všichni vzdávali práva odvolání? Nikoli. Musím konstatovat, že na takovém jednání neshledávám naplněny materiální znaky přestupku, tedy se o přestupek nejedná a řízení o přestupku zahájit nesmím, nikoli nemusím.

 

Možností, jak se bránit proti rozhodnutím, se kterými člověk nesouhlasí, je řada, záleží na okolnostech, několik možností je uvedeno ve správním řádu, je třeba si ho prostudovat, (proti nevhodnému chování autorit, např. úředníků či nesprávnému postupu správních orgánů, neposkytuje-li správní řád jiný prostředek, lze podávat stížnosti, viz § 175 správního řádu) dále pak máme soudy, právníky a další. Někdy nelze udělat nic proti jednání druhého, protože na ně má právo, i když se nám to nelíbí. Jako úředník na úseku ochrany přírody se setkávám se spoustou věcí, které se mi nelíbí, a nic proti nim nezmohu, protože dle zákona, mají lidé na to a to právo, nebo dané jednání není prostě právně postižitelné.

 

Předchozí i tento příspěvek dejte k přezkoumání Vašimi studenty, kolegy či přáteli dle libosti, v žádném případě není mým úmyslem někoho klamat a nepíšu sem proto, že jsem podrážděný, jak uvádí paní Kortanová, psát sem není mou povinností, píšu sem proto, že mě toto téma zajímá a budu rád, když si to někdo přečte a dozví se, že se může například vzdát práva na odvolání, že má na odvolání 15 dní, proč se nevedlo přestupkové řízení v řešeném sporu atd., zároveň se tím sám učím.

Děkuji Vám za Vaše dotazy

 

K příspěvkům paní Kortanové:

Rozhodnutí, které vydal kolega Petruška ohledně kácení před sklářskou školou, přezkoumali na základě podnětu paní Kortanové, jak Krajský úřad Libereckého kraje, tak Česká inspekce životního prostředí a shledali v rozhodnutí formální chyby, které nemají vliv na zákonnost rozhodnutí. Na začátku rozhodnutí je mylně uvedeno město Ž. Brod jako žadatel, ve výrokové části (ta je důležitá) je již správně uveden Liberecký kraj v zastoupení ředitele školy, ve spise je žádost podaná opět ředitelem školy. Chybou pana kolegy se z města opravdu nestane žadatel, na kterého by přecházeli práva anebo povinnosti žadatele.

 

Krásné dny přeje

Bc. Vítězslav Prchal

referent odboru životního prostředí

Předmět: Re: Prohlášení úředníků

Dobry den, dekuji za obsahle vyjadreni ohledne pravnich nalezitosti dvoustranneho vztahu  v rizeni "reditel sklarske skoly versus  odbor zivotniho prostredi Mesta". Jeste bych uvital strucne a vystizne vyjadreni  (Vaseho nazoru) zda do takovychto zalezitosti ma - ci nema - vstupovat nejaka  treti strana. Napriklad  komise pro vzhled Mesta (mozna pisi nepresne  jeji nazev) apod.   

Předmět: Prohlášení úředníků

Na pokraji, snad nepravděpodobné, atomové války,se nám paní K.hrabe a rýpe v hromadě h....
Jako řešení navrhuji dvě deci dobrého vína a dostatek spánku každý den,každému.
Dobrou noc,všem lidem dobré vůle

Předmět: Prohlášení úředníků

A mimochodem, pane Bc. Prchale, ve chvíli, kdy byl skácen ten strom - 27.9.2016, bylo žadatelem o pokácení tohoto stromu (jak se dodatečně pak ukázalo chybou pana Petrušky z OŽP) psáno Město Železný Brod a SUPŠS v osobě ředitele Doležala byla tam psána jako účastník řízení. Takže - formálně - v ten den 27.9.2016 nechal týden před uplynutím zákonné odvolací lhůty skácet účastník řízení - ředitel Doležal!   A naprosto bez problémů mu to prošlo....

To, že pan Petruška napsal v tom povolení zcela špatně to úplně nejzákladnější - žadatele a účastníka řízení, to pan Petruška sám přiznal teprve ve svém příspěvku 4.10. 2016 (viz sousední vlákno Vzhled města, strana 2).  Teprve po mém upozornění na tento chaos a naprostý úřednický šlendrián, byla DODATEČNĚ - teprve po 4.10.2016 !!! tato zcela zásadní chyba panem Petruškou zpětně napravena.

Chci tím říci - v okamžiku kácení byly splněny jak formální i mateiální stránka věci A to naprosto skandálně chybným přístupem právě vašeho Odboru životního prostředí!

Už se tu nedivím vůbec ničemu: 
1) Úřednice Bryknarová píše Prohlášení úředníků ve smyslu - že oni vše a vždy jen a jen podle zákona, ačkoli zákon ona sama prokazatelně nedodržuje - minimálně v tom mnou prokázaném případě, kdy vydala stavební povolení čtyři (!!!!!) měsíce poté, co už stavba dávno stála.
2) Úředník Petruška z OŽP napíše v povolení kácení naprosto nesmyslného žadatele a účastníka řízení, pomotá ten úřední dokument tak, že snad už více to pomotat ani nejde...
3) Úředník Petruška z OŽP po mém upozornění na nedodržení lhůty žádá po mě - občanovi - jasný důkaz o předčasném kácení, ačkoli na to místo vidí rovnou ze své úřednické židle.
4) Úředník Prchal z OŽP tu nyní píše, že nebyla naplněna společenská nebezpečnost činu - materiální stránka věci, ačkoli v momentě kácení dle povolení psaného úředníkem Petruškou z OŽP kácel "účastník řízení" a nikoli žadatel.
5) Policie mi napíše, že po poradě s LB krajem  posílají mé trestní oznámení Městu ŽB na přestupkovou komisi paní Veličkové. Paní Veličková mi ale píše, že to posílá (zpátky) na LB kraj.
6) Starosta Lufinka a Místostarosta Mališ pomlouvají na zastupitelstvu občana, který na všechny tyto nezákonnosti a chyby podřízených upozorňuje (ano, starosta je ze Zákona o obcích odpovědný za chod celého Městského úřadu a měl by se k tomu také zodpovědně postavit.)

Lidi, není  těch nesrovnalostí, netransparentnosti, nezákonností a zásadních chyb těch dotyčných brodských úředníků už nějak trochu moc???? 

Předmět: Prohlášení úředníků

Jen tak pro připomenutí.... 
(Diskusní vlákno Vzhled města, strana 2, příspěvek pana Petrušky z Odboru životního prostředí ze dne 4.10.2016):

Samozřejmě, že jestli žadatel nedodržel zákonnou lhůtu a toto kácení provedl před jejím vypršením, bude s žadatelem vedeno správní řízení. Proto Vás žádám paní Kortánová o předložení jasného důkazu o pokácení tohoto stromu před uplynutím této doby. 
Počet příspěvků: 76 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 4 5 >> >