Vše o Železném Brodě

Vzhled města

Počet příspěvků: 178 zobrazené: 81 - 90

Předmět: Vzhled města

Dobrý večer,
už jsem nechtěl....,ale musím reagovat na psaní paní Kortanové. Mám obavu o její duševní zdraví,jelikož to co píše už hraničí se zdravým rozumem.
Tak bych si jí i tak dovolil popřát hezké vánoce a šťastný nový rok a kupu skutečných starostí.
Vám všem ostatním v Železném Brodě víc takových Ivanů a Frantů
p.s.:letos už si zde zakazuji reagovat,věřím ve váš zdravý úsudek.

Předmět: Vzhled města

 Dobry den

je mozno zverejnit na strankach mesta podrobnosti o  planech tezby vapence  na Vrate? https://mapy.cz/turisticka?x=15.2389831&y=50.6326909&z=16 Pamatuji se  na vasne, ktere tyhle plany (tehda slo o jistou nemeckou firmu)  budily jiz pred vice, nez 20 lety.  I na tehdejsi nakresy  pripadnych tezebnich map.  Co se od te doby zmenilo? Jake presne byly  akce Mesta Zelezny Brod (a take CHKO Cesky raj   coz je na tom uzemi - hadam - jeste mnohem  mocnejsi organizace, nez mestske organy)  podniknute  v poslednich letech v souvislosti s temito plany? 

Nedemonizuji apriori  vystavbu  kdejakeho  lomu, dolu, dalnice atd.  Okoli Zelezneho Brodu bylo v poslednich nejmene 150   letech rozvrtano velikym mnozstvim lomu na bridlici, vapenec, cedic a dalsi uzitecne horniny. Chtel bych proste mit - a verim, ze se mnou i rada dalsich obyvatel mesta - relevantni a aktualni informace o dulezitych projektech,  ktere se v  okoli naseho mesta planuji a o jejichz realizaci (ci naopak o znemozneni jejich realizace) se mestske organy nejak  zaslouzily

Předmět: Vzhled města

Dobrý den.

Začínám trochu pochybovat o svém zdravém rozumu. Přestávám rozumět zcela jednoduchým, na první pohled pochopitelným informacím. Nevím, zda-li je to mým začínajícím Alzheimerem nebo těch, kteří mně nesrozumitelné informace poskytují. Všiml jsem si, že ti kterým absolutně nerozumím, poskytují informace velmi rozsáhlé a podle mého názoru, rádi a s gustem.


Měl jsem dlouhá léta pocit, že pouštět se do informací, veřejných projevů, jak psaných tak slovních diskusí, bez znalostí principů a prokazatelných důkazů, končí mnohdy ostudou. Proto se domnívám, že informace, názory a jakékoliv spekulace by měly být odlišeny jak v projevu psaném tak i verbálním slovy, “podle mého názoru“ nebo „dle mne“, popř. „domnívám se“ apod.. Pokud někdo tyto slova nepoužívá má buď pro svá tvrzení a informace opravdu perfektní a nezpochybnitelně prokazatelné důkazy nebo je, dle mne natolik sebevědomý, že to považuje za úplně zbytečné, protože má „pravdu“ vždycky a za každých okolností.


Jak říkám na začátku, přestávám mnohému rozumět a podle mého názoru, je nejvyšší čas se přestat plést do věcí kterým nerozumím.


Veselé svátky Vánoční a úspěšný rok 2017

Předmět: Vzhled města

Pane místostarosto Mališi,


jaký je rozdíl mezi přístupem k zeleni před sklandou bývalé ředitelky Laštovičkové a současného ředitele Doležala a proč tehdy nikdo neprotestoval?
Obrovský: Ředitel Doležal nechal udělat absolutisticky a v předchozím utajení s ostatními zodpovědnými před sklandou měsíční krajinu  (kromě jediného zachráněného stromu) a přerovnat ji buldozerem. 
Bývalá ředitelka sklandy paní Laštovičková asi nechala skácet pár stromů tak citlivě, že to veřejnost vůbec nezaznamenala, ani já osobně. 
U rozumných a citlivých úprav zeleně nemá totiž nikdo vůbec potřebu se ptát, zda a proč to úřady povolily, kdo si nápadně levně nechal odvézt vytěžené dřevo domů na topení, proč to ředitel do poslední chvíle před všemi zamlčoval, proč o tom veřejně lže on sám i radní LB kraje Tulpa, proč to starosta a místostarosta města po celou dobu obhajují, kryjí a zametají pod koberec. 
A v okamžicích, kdy by starosta Lufinka měl veřejný lživý příspěvek Tulpy uvést na pravou míru (on sám  je členem Šk. rady a o jejích podnětech jednoznačně věděl, i o zápisech, zaslaných na kraj), tak mlčí.

Proč nezmiňuji třeba výroky zastupitelky paní Havlíkové a sklářského výtvarníka Břetislava Nováka? 
Protože oni vyjadřují svůj názor (zjednodušeně - že se jim úprava líbí). Na to má přeci každý svaté právo, natož pak zastupitelka. 
Oni na rozdíl od Doležala a Tulpy veřejně nelhali
Vy v tom, pane Mališi, rozdíl sám nevidíte? Vám samotnému, s dovolením, jednoznačné a prokázané lhaní odpovědných vůbec nevadí???

Proč jsem se sama nepřihlásila na konkurs na uvolněné místo na Odboru živ.prostředí? 
No proč bych to dělala, když jsem ve svém minimuzeu absolutně spokojená a nemám potřebu zaměstnání měnit? 
Ano, na MÚ bych měla určitě více peněz - ale za jakou cenu? 
Víte, já vím dost podrobně jak jste se zrovna Vy osobně choval třeba k paní Chaloupkové, než raději práci pro Brod vzdala a dala sama výpověď (a ona opravdu udělala pro brodskou kulturu obrovský kus práce !). 
Je taky dost dobře známo, za jakých okolností odcházel z MÚ pan Daniel Mach (píše to i tady někde na diskusním fóru). Vím, jaká atmosféra vládne na MÚ a kdo tam má rozhodující slovo. Takže - na jakékoli místo na MÚ - děkuji, nechci, nejsem masochistka.

Proč se Školská rada nezabývá tím, že někteří studenti znevažují některé osobnosti školy, kteří vykácení zeleně před sklandou hájili? 
Pane Mališi, kdybyste si pořádně přečetl ten zápis ze ŠR, věděl byste, že o tomto problému se tam hovoří - a že je kritizováno, že právě utajováním a netransparentností takovéhoto razantního kácení dochází logicky k úsměškům samotných studentů? 
A Vy se divíte, že studenti nosí před ředitelnu polínka panu řediteli na topení? 
Vy se divíte, že studenti, kteří právě na sklandě studují mimo jiné i životní prostředí a zacházení s počítačem, si vytvoří na Facebooku profil, kde jsou zobrazovány satirické fotomontáže ředitele Doležala s motorovou pilou? 
A Vaší ženy, která na sklandě učí a která vysvětlovala studentům nutnost kácení napadením stromů kůrovcem !? 

Zaštiťujete se svými letitými zkušenostmi ze školství a píšete, že řešení úvazků pedagogů je pouze v kompetenci ředitele
Jenže - ředitel Doležal začal své působení na sklandě právě vyhazovem některých velmi zkušených dílenských učitelů a i jedné  erudované pedagožky, protože s ředitelem v jedné věci nesouhlasila. 
A také - situace na umělecké škole je poněkud jiná, než na jiných školách: 
Na umělecké škole je naopak velmi cenné, když pedagog - výtvarník pracuje jen na část úvazku a má tak čas věnovat se zároveň své vlastní umělecké tvorbě. Jedině tak neztratí kontakt se svým uměleckým oborem a nabývá další vědomosti a zkušenosti, které pak může předávat svým studentům. Jedině tak neztrácí i kontakt  s ostatním reálným světem, jak se často u dlouholetých učitelů a učitelek stává... 

S tím souvisí i mé - podle Vás - zlehčování argumentů dlouholetého úspěšného ředitele školy - současného starosty Lufinky. 
Víte, podle mě není počet let praxe automatickým patentem na rozum pro nikoho v jakémkoli oboru, tedy ani pro učitele
A bohužel - právě učitelé po mnoha letech praxe mají tendenci řídit dál vše jako školu s nezletilými žáky. 
Všechna povolání obecně způsobují po letech určitou profesní deformaci. Já ji také mám - po letech v podnikání netlachám jen po straně a věci rovnou řeším. Protože vím, že pouhým nadáváním po hospodách se věci samy nezmění. 
A učitelské povolání je určitou profesní deformací zvlášť proslulé.
Víte - mě naopak překvapuje, jak takoví lidé s dlouholetou praxí ředitele školy - jako například pan Tulpa - vůbec mohli udělat maturitu, když nejsou schopni smysluplného písemného projevu. Navíc - když zcela bezostyšně veřejně lže! A právě ti učitelé s dlouholetou praxí k tomu mlčí!!!! 
Jak je možné, že právě pan Tulpa se svým ne/morálním prolhaným chováním a evidentní neprofesionalitou řídil léta školu, pak dokonce ve funkci starosty město Jablonec a nyní má na starost školství na LB kraji !!! 
No to už se pak nedivím, že to školství u nás vypadá, jak vypadá...  

A na konec jsem si nechala Váš názor, že 
Železný Brod tím provinčním městečkem je:
 Argumentujete tím, že si lidé pletou Železný Brod s Železnou Rudou či Novým Borem - že toto je právě důkazem jeho provinčnosti. To je od Vás tak ubohé a stupidní: Takže třeba podle této logiky jsou i Turnov / Trutnov a nebo Budapešť / Bukurešť provinční městečka?
 A tento Váš výrok je neuvěřitelnou urážkou všech lidí, kteří se zasloužili o světový význam našeho města: Například dvojice Libenský - Brychtová má v uměleckém světě asi takový zvuk jako Jaromír Jágr ve světě sportovním. Paní Brychtová stále žije, i když ve svých 92 letech už pochopitelně netvoří. 
Měl byste se jí osobně omluvit za svou vlastní provinčnost, kulturní omezenost a malost!!! 
Ale sklářství Brodu, i přes konec ŽBS, proslavuje ŽB i celou naši zem po celém světě dál: 
Víte například, že se v brodské firmě Lhotský realizuje velmi exkluzivní zakázka pro dánský královský pár? Že tuto prestižní zakázku na skleněný sarkofág dostala tato brodská firma proto, že něco takového je technologicky i umělecky schopná vytvořit jako jediná na světě??? 
Víte Vy vůbec, že třeba v tuto chvíli je prezentováno sklo pedagoga sklandy a sklářského výtvarníka Martina Hlubučka v Paříži?? 
Víte třeba to, že světoznámá oděvní návrhářka Blanka Matragi je absolventkou brodské sklandy a nyní se vrací i ke sklu a má i v tom velké úspěchy?
A takto bych mohla pokračovat dál a dál, mnoho stránek. 

Je  naprosto neuvěřitelné a ostudné, že máme místostarostu tak provinčního, malého (myšleno v duševním slova smyslu) a s dovolením, kulturně omezeného!!! 

Vždyť co tu máme v Brodě významného a cenného? Právě světově proslulé sklářství a pak krásnou lidovou architekturu. 
Je naprosto ostudné a smutné, když se starostou Lufinkou řídíte Brod, jak řídíte: Památkovou rezervaci Trávníky jste chtěli kompletně zaasfaltovat, mocichtivého a absolutistického ředitele sklandy Doležala v jeho netransparentnosti a aroganci moci podporujete a hájiíte a prokázané lži zodpovědných Vám nevadí a zametáte je společně se starostou pod koberec. 
Nezlobte se na mě - když dovolíte - že Vás hanba nefackuje!!!!

Minulý závěr svého příspěvku bych, s dovolením, ještě doplnila:   

ČÍM VĚTŠÍ OSOBNÍ NESCHOPNOST, PROVINČNOST A MALOST, ČÍM HORŠÍ MORÁLNÍ KREDIT, TÍM VÍC AROGANCE MOCI A NETRANSPARENTNOSTI.

Přeji i Vám krásné vánoční svátky.

Alena Kortanová

Předmět: Vzhled města

Vážená paní Kortanová,

přestože je mi takříkajíc „proti srsti“ se handrkovat s občany v čase předvánočním, musím zareagovat na některé Vaše příspěvky, které, alespoň podle mého názoru, vykazují jakousi zvýšenou agresivitu. Rád bych uvedl některé skutečnosti na pravou míru, vysvětlil je, případně se také zeptám. Ráda totiž člověka chytáte za slovíčko, ale sama si, s dovolením, nepočínáte zrovna tak, jak vyžadujete po jiných.
Máte poněkud podivnou snahu zveřejňovat zde na DF veškerou korespondenci včetně případů, kdy je určena jen Vám. Je to poněkud nestandardní, ale budiž. Bylo by však férové, abyste zde zveřejňovala také svou korespondenci směrem k jiným subjektům, např. Vaše dopisy krajským radním nebo zastupitelstvu. Normálně by nás to nemělo zajímat, ale týkají se problémů, které jsou zde probírány, takže když transparentnost zveřejněním korespondence z jedné strany, tak také stejná transparentnost z druhé strany. Nemohu přece být výjimka.
Používáte-li slovo nepravda či dokonce lež a odvoláváte-li se, že Váš příspěvek nic takového neobsahuje a že ho klidně použijete při případném soudním jednání (kterým Vám nikdo nevyhrožuje), pak Vás musím upozornit, že obsahuje. Píšete o úředníkovi Libereckého kraje, který tam jen seděl a mlčel (myšleno na zastupitelstvu). Tak napřed bych Vám chtěl sdělit, že onen úředník se jmenuje Leoš Křeček a je to vedoucí odboru školství na Krajském úřadu, jakýsi ředitel všech ředitelů středních škol. Ale on tam jen neseděl a mlčel, on se aktivně účastnil debaty (viz záznam v různých podobách). Rovněž není pravda, že on a Mgr.Tulpa byli na zastupitelstvo pozváni, oni se naopak ohlásili sami, právě na základě Vašich podnětů. Zřejmě ale názory pana Křečka nevyhovují Vašim představám, proto jste asi z něho udělala mlčící postavu. Tady nám ta objektivita nějak pokulhává, stejně tak i to, že chybí jakákoli zmínka nebo odkaz na čas v audiozáznamu, kde své souhlasné stanovisko se záměrem ředitele SUPŠS vyslovují např. zastupitelé paní Havlíková nebo pan Kočí, nemluvě už o názoru špičkového skláře, které Vy tak ráda vzýváte, pana B.Nováka. O své osobě a mém příspěvku nemluvím, tam předpokládám, podle Vašich reakcí k mé osobě, že je vše mnou vyřčené špatně.
Přesto se Vás zeptám: Kde byla podobná aktivita z Vaší strany či ze strany jiných, když v roce 2014 kácelo kolem školy bývalé vedení školy? Dokonce bez povolení. To museli dát do pořádku naši úředníci z Odboru životního prostředí (kteří Vám tak vadí a nevěříte jim) a vyřešili to lidsky, bez pokuty. Alespoň mi nic o ní není známo. Byl vypracován projekt náhradní výsadby? Kým byl vypracován? Bylo to projednáno v Komisi pro vzhled města? Proč nebyl vznesen požadavek, aby paní ředitelka vše vysvětlila zastupitelstvu? Podle jakého ceníku se prodávalo dřevo? Proč nebyla na prodej dřeva vypsána veřejná soutěž? Pokud Vám ty otázky přijdou trochu mimo, tak jsem neudělal nic, než že jsem použil ty Vaše. Popravdě, osobně je mi celkem jedno, jak to tehdejší paní ředitelka udělala, svým způsobem ji chápu, proč kácela a nevadí mi, pokud si dřevo odnesl někdo ze školy bez soutěže. Ale vadí mi, když se prakticky ve stejném případě měří paní ředitelce jedním metrem a panu řediteli jiným metrem. A nelíbí se mi, pokud nutné bezpečnostní kácení naproti tenisovým kurtům je doprovázeno štiplavou poznámkou o tom, kdo si nechal nadělat dřevo pro tentokrát. Pokud máte důkaz o někom, kdo si u kurtů takto pomohl na úkor financí z městské pokladny, tak konejte v souladu s jinými orgány. Pokud ten důkaz nemáte, prosím, přemýšlejte, než něco podobného napíšete. Jinak je to jen podsouvání Vašich myšlenek a přání.
Víte, jedna věc mi nejde na rozum. Pokud se Vám rozhodnutí ohledně městské zeleně tak hrubě nelíbí, proč jste pro nápravu situace neudělala sama naprosto konkrétní krok? Mám tím na mysli, že jsme hledali pracovníka na Odbor životního prostředí na místo po paní Čechové. Mohla jste být „u zdroje“, stačilo přihlásit se, uspět v konkurzu a následně jste mohla tuto oblast do jisté míry ovlivňovat sama. Zakusila byste sama, jak je úředníkovi, který rozhoduje podle nějakých pravidel, ale občan mu vyslovuje akorát nedůvěru a stěžuje si dále a dále. Pochopitelně má onen občan na takový postoj a postup právo, to mu neupírám, akorát – a teď mi promiňte - je jednodušší kritizovat někde z ústraní než nést svou kůži na trh.
O Vašich názorech, jak vést sklářskou školu, když dovolíte, nebudu s Vámi obsáhle polemizovat. Jen mě zaráží, že zlehčujete argumenty bývalého dlouholetého úspěšného ředitele školy, pana starosty Lufinky. Aniž bych Vás chtěl jakkoli urazit, přece jen on má s vedením školy daleko více zkušeností než Vy. Dokáže je využít třeba také u své argumentace ve zveřejněných zápisech ze Školské rady. Tady mi dovolte, prosím, můj vlastní názor podepřený názory mých bývalých kolegyň a kolegů: Zažil jsem ve své 30-ti leté učitelské kariéře 5 ředitelů. Byly s nimi různé vypjaté okamžiky, v naprosto drtivé většině případů to však nepřekročilo určité hranice vzájemného respektu. Například nikdy se nějak šířeji nediskutovalo o úvazcích, to byla vždy výsostná doména ředitelů. Také finance se projednávaly jen v obecných rysech. Jako dlouholetý člen Rady školy mohu konstatovat, že se projednávaly vždy především výchovně vzdělávací otázky, ty měly přednost před provozními. A zase se vrátím k té objektivitě: Když konstatujete, jak jsou učitelé SUPŠS znepokojeni rozhodováním pana ředitele, proč neupozorníte, že na Školské radě vystoupili pan David Pospíšil a paní Iva Vosáhlová, kteří prezentovali svůj názor a názor některých dalších, že na tom, jak je vedena současná SUPŠS nevidí v zásadě nic špatného. Proč se Školská rada nezabývá problémem, že někteří studenti znevažují osobnosti některých vyučujících, kteří se nepostavili proti úpravám zeleně v okolí školy? Kde je pak prostor pro jiný názor bez následků?
Proč byste nemohla poděkovat za výsledky svého syna mimo jiné i panu řediteli? On i kantoři by to jistě ocenili. Kromě vyučujících má i ředitel na tom výsledku nějakou zásluhu, třeba tím, že on musí vytvořit v rámci daných možností takové podmínky, aby se syn mohl vůbec soutěže zúčastnit. Mimo jiné, dva loňské úspěchy padají hodně na bedra pana Doležala, byla to jeho jednání, která umožnila škole se prezentovat a poté vyhrát. Ale o tom jsme již psali ve Zpravodaji.
Paní Kortanová, ráda používáte ostřejší výrazy, zvlášť u osob, které Vám z nějakého důvodu nevyhovují. Ať už se jedná o pana starostu, mou maličkost, pana Doležala, pana Tulpu, paní Bryknarovou atd. Ohrazuji se proti Vašemu nařčení, že kašleme na obyvatele města. Tak jenom něco z posledních dnů. Panu starostovi se ve spolupráci s jinými starosty podařilo u samotného ministra financí „zmrazit“ další rušení služeb Finančního úřadu. I nadále tak budeme mít úředníky FÚ alespoň 2 dny v našem městě. A prošel rovněž návrh našeho pana starosty, aby situace byla opět po půl roce vyhodnocena. Mně se podařilo znovu otevřít možnost jednání týkající se ložiska vápence, které se nachází mezi Koberovy a naším městem. Oba se starostou Koberov chceme ložisko dostat do takového právního vztahu, aby nám nehrozila případná těžba. Jsou to složitá jednání – myslíte, že bychom je podstupovali, kdyby nám na městě a lidech v něm nezáleželo, jak píšete Vy? Prosím, zkuste si odpovědět. Často tady burcujete, aby Železný Brod zůstal v povědomí veřejnosti jako jedno z významných, dokonce i mezinárodních center skla, aby se nestal provinčním městečkem. Já vím, přání je otcem myšlenky, ale pohled reálný nám ukazuje, že tím provinčním městečkem již jsme. Uvedu dva příklady: Za prvé – někdo někde si nás hned splete se Železnou Rudou, sem tam se mi to stane i na oficiálních jednáních na celostátní úrovni. Za druhé – asi před 5 lety manželka připravovala program a doprovázela skupinu významných lucemburských galeristů. Přestože to byli lidé takříkajíc „od fochu“, tak Brod a Bor jedno jest, o našem městě věděli mlhavě jen někteří, o škole, dá se říci, to samé. Prvotně ani neprojevili zájem ji vidět. Tak jsme vymysleli trik. Napřed jsme s nimi navštěvovali absolventy SUPŠS po celé republice a pak jim samotnou školu a město ukázali. Ukázalo se to být dobrým nápadem. Chci jen poukázat, že si nesmíme myslet, jak jsme světoví, současně netvrdím, že se máme se vším smířit. Pracujme tvrdě na věhlasu Železného Brodu, ale se vší pokorou a skromností.
Mohl bych reagovat ještě na spoustu věcí. Přiznávám však, že mě hrozně štve, jak je tento příspěvek dlouhý. Je středa večer a já bych si raději četl rozečtenou knihu. Nemohu však být k některým Vašim výrokům netečný. Spoustu věcí by, možná, vysvětlilo vzájemné setkání. Ale o to Vy nestojíte. Pak je dialog velmi těžký a dochází k nedorozuměním. Ani my nejsme bez chyb, ovšem bylo by dobré si připomenout výrok T.G.Masaryka –„Jen ať jsou spory, ale ať se bojuje s rozumem a poctivě.“
Jedna věc mi stále vrtá hlavou. Vaše práce se skleněnými betlémy je jistě pozoruhodná. Mám však za to, že betlém sám (a je jedno, jestli je to jeho příběh nebo přímo produkt) vyvolává v člověku určité zklidnění. Zvlášť v čase adventním. Vy však celý advent pořád někam urputně píšete. A teď se nezlobte za můj názor – oním psaním v čase předvánočním lidi nesbližujete, ale spíše rozdělujete. A to s patřičnou dávkou zahořklosti, možná menší sebereflexe a jak jsem psal minule, až určité nenávisti. Věřte mi, je mi to upřímně líto.
Prosím, považujte z mé strany další diskusi k výše naznačeným skutečnostem zde na Diskusním fóru za ukončenou. Mám za to, že jsem se vyjádřil jasně a je potřeba rovněž věnovat se jiným záležitostem. Děkuji.

Ačkoli stojíme v současné době každý někde jinde, tak rovněž já si dovoluji Vám popřát klidné vánoční svátky a úspěšný rok 2017.

Ivan Mališ

P.S. Upřímně se omlouvám všem čtenářům Diskusního fóra za délku mého příspěvku. Důvody jsem naznačil výše.

Předmět: Vzhled města

Ještě dodatek ke včerejšímu příspěvku: Když jsem si včera v poledne šla vyfotit pokácené stromy na dětském hřišti naproti tenisu, cestou mě míjelo velké auto, právě odvážející ty silné zdravé kmeny někam pryč. 
Vyfotila jsem si tedy aspoň ty pařezy - zcela zdravé, bez jediné známky hniloby nebo dutin.
Ale proč mi tedy pane starosto ty kmeny nabízíte k odkoupení, když o jejich osudu je dávno rozhodnuto? Proč používáte takovéto jen tak do větru vyslovené nabídky či nadsázky, když realita je zcela jiná?? 

A ještě ohledně lží pana Tulpy, že nemá jediný podnět ze Školské rady a že neví, zda Školská rada ke kácení před sklandou zaujala nějaké stanovisko a že ho zatím nemá:
Pane starosto, proč jste k tomuto výroku radního LB kraje mlčel??? Vždyť Vy sám jste členem Školské rady, na té schůzi ŠR 18.10.2016 jste osobně byl, takže - velmi kritický postoj ŠR ke kácení před sklandou a k postojům ředitele Doležala ke svým kolegům jste dobře znal? A věděl jste na 100 %, že o tom existuje zápis, který je na kraj předán. 
Ptám se Vás pane starosto veřejně: Proč jste k tomuto mlčel a svým mlčením prokazatelné lži Tulpy a Doležala kryl???  

Ono čím víc se člověk noří do těch spisů, tím víc jednoznačných lží nachází: Například když je ředitel Doležal na ŠR 18.10. tázán, proč neinformoval nikoho o záměru skácet tzv. Ježkovu borovici, tak odpovídá: 
 V té době, kdy byla pedagogická porada (28.6.) jsem ještě nevěděl, že budu o povolení žádat.
Ale v jeho žádosti o skácení borovice Městskému úřadu je datum - no můžete hádat - 28.6.!!!!!!!

No a další "perly" ředitele Doležala - tentokrát ohledně jeho vztahu k zákonům a předpisům: Zákonnou odvolací lhůtu jsem dodržet nemusel.
Územní souhlas k instalaci osvětlení není zapotřebí. 

Tohle je naprosto neuvěřitelné, co se tu v Brodě děje: 
Ředitel sklandy opakovaně veřejně lže a nehodlá dodržovat zákony, které se mu nehodí do krámu. 
Starosta a místostarosta ŽB ho obhajují a kryjí svým jednáním (a nebo NEjednáním) se snaží tak závažnou věc zamést pod koberec. 
Příslušným úřadům (OŽP, ČIŽP, AOPK) nedodržování zákonů NEVADÍ A PREZENTUJÍ TO JEN JAKO DROBNÉ FORMÁLNÍ POCHYBENÍ (na jaře bylo těch 10 stromů + x nízkých hustých keřů skáceno i s hnízdy ptáků).
A náměstek hejtmana a radní LB kraje pro školství Tulpa veřejně lže a snaží se celou záležitost trapně bagatelizovat ( to víte - pan ředitel je mladý, to už tady nikdo nejsme - ha ha ha) a zamést pod koberec.

Mně z toho vychází jediný a zcela obecný závěr:
Čím větší osobní neschopnost a čím horší morální kredit, tím větší arogance moci a netransparentnost. 


 


Předmět: Vzhled města

Dobrý den,

zveřejňuji tu pro všechny zdejší čtenáře poslední vývoj situace, konkrétně mailovou korespondenci mezi starostou Lufinkou a mnou.

Současně probíhají další jednání: O prokázaných lžích radního LB kraje Tulpy i ředitele Doležala na zastupitelstvu ŽB  5. 12 .2016 bude jednat Rada LB kraje a Zastupitelstvo LB kraje. Podrobnosti zatím zveřejňovat nebudu, v lednu to tam bude projednáno a zhodnoceno, výsledek pak dám i sem.

Hezký předvánoční čas všem

Alena Kortanová

---------- Původní zpráva ----------
Od: Alena1965 <Alena1965@seznam.cz>
Komu: František Lufinka <starosta@zelbrod.cz>
Datum: 20. 12. 2016 9:41:10
Předmět: Re: SUPŠS a další


Pane starosto,

to, že mé příspěvky nazýváte litaniemi a nebo konspiračními teoriemi, hovoří o Vás samotném, nikoli o mně. Nazývejte si to jak chcete, mně je to úplně jedno.
Podstatné je, že si to aspoň přečtete. I když je čtete velmi nepozorně a selektivně: Nikde jsem nikdy nepsala, že ředitel Doležal - cituji - "chce zničit vše co bylo dobrého za 96 let školy existence vybudováno".
Nicméně - a to tvrdím - to Doležal svým mocichtivým, arogantním a netransparentním chováním skutečně ničí.

Vaše argumenty na obhajobu ředitele Doležala jsou z větší části směšné: Že je letos o 53 % uchazečů o studium na SUPŠS více - a to má být zásluha jednoho a půl roku ředitelování pana Doležala? Dobře víte, že nyní konečně dorostly do středoškolského věku demograficky silnější ročníky. A je - li o sklářskou školu zájem, určitě to není zásluha 1 a půlletého ředitelování pana Doležala, ale úspěch celého početného týmu pedagogů sklářské školy + skvělé pověsti školy za 96 let její existence.
A prokazatelné výsledky prací studentů? 
Hmm, práce mého syna, který loni na sklandě v již druhém oboru maturoval, získaly ocenění na celostátní úrovni. Tak to bych měla asi jít panu Doležalovi osobně za tento =  jeho  úspěch poděkovat, ne??  

Ohledně kácení na dětském hřišti naproti tenisu: Především byste takto měl informovat celou brodskou veřejnost - nejen mě, a hlavně předem. Samozřejmě i Komisi pro vzhled města. 
A na základě veřejné výzvy nebo soutěže nabídnout, aby si zájemci mohli to dřevo za normální (nikoli nápadně nízkou cenu jako tomu bylo u zeleně před sklandou - cca 600 Kč za kubík pro pana ředitele Doležala ) odkoupit. 
Nechat větve ke zpracování hasičům na akce je správné.

Prokázaným lhaním radního LB kraje Tulpy a i ředitele Doležala na zastupitelstvu města 5. 12. 2016 se bude zabývat Rada Libereckého kraje i zastupitelstvo LB kraje. I nezákonným, arogantním a netransparentním chováním ředitele Doležala obecně.
Vyčkejme tedy na jejich rozhodnutí. 

Alena Kortanová

---------- Původní zpráva ----------
Od: František Lufinka <starosta@zelbrod.cz>
Komu: 'Alena1965' <Alena1965@seznam.cz>
Datum: 19. 12. 2016 10:50:50
Předmět: SUPŠS a další


Vážená paní  Kortanová,

musím zareagovat na Vaše litanie  ohledně SUPŠS. V jednom z  mnoha  komentářů píšete, že jeden, jediný nynější  mocichtivý ředitel chce zničit vše co bylo dobrého za 96 let školy existence  vybudováno.

Myslím si, že podepsaná smlouva s podnikem Preciosa o spolufinancování stipendií,  dále podepsané Memorandum o spolupráci s Vysokou školou uměleckoprůmyslovou a spolupráce s karlovarskou sklárnou Moser svědčí právě o opaku – možná že mám špatný pohled na věc. Dalším ukazatelem  zájmu  o školu je určitě počet přihlášek ke studiu a zde je navýšení o 53% oproti loňskému roku. Úspěchem školy jsou i výsledky prací studentů v soutěžích a ty jsou také prokazatelné. Paní Kortanová, měli bychom se dívat na věci mnohem komplexněji.

 

Ohledně kácení stromů na hasičském cvičišti mohu sdělit pouze to, že během loňského a  letošního roku došlo k několika pádům větví z borovic do prostoru dětského hřiště a nebyly to větvičky, ale větve o síle až 15 cm a délce

8 – 10 m. Došlo i k devastaci tří dětských atrakcí v prostoru hřiště vinou rozlomené lípy. Ale nemusíte se bát - kácení předcházel posudek od AOPK. Sama dobře víte, že se jednalo o borovice vejmutovky a ty jsou velice křehké a náchylné na lámání ve větru a nejsou vhodné pro přítomnost u míst shromažďování. Vedle toho se jedná o nepůvodní druh, který se chová invazivně. Ještě k tomu bude provedena náhradní výsadba, ale až během příštího roku po odfrézování pařezů.

Co se týče dřeva, tak máte možnost si kulatinu zakoupit a nechat si ji na pile nařezat pro vlastní potřebu a co s e týče větvoví a části kmenů nevhodných na řezivo, tak si tuto masu  zpracovávají hasiči pro potřeby akcí na hasičském cvičišti. Myslím si, že za svoji tvrdou práci pro ochranu a bezpečnost  obyvatel si to zaslouží.  A akcí na hasičském cvičišti je během roku opravdu dost.

 

Takže paní Kortanová,  také Vám přeji krásné vánoce a pohodový a ve zdraví a štěstí prožitý rok 2017, který nás čeká.

S pozdravem

 

 

Mgr. František Lufinka

 

starosta

________________________________________________________________

 

Popis: Popis: zb_podpis2

 

MěÚ Železný Brod

nám. 3. května 1, 468 22 Železný Brod

tel.: 483 333 940   mob: 602 648 193

e-mail: starosta@zelbrod.cz

http://www.zeleznybrod.cz/

 

Předmět: Vzhled města

Dobrý den,

administrátor do příspěvků nijak nezasahuje ani neprovádí žádné opravy. Kdyby to udělal, vedlo by to pouze k obvinění z cenzury či pozměňování příspěvků.
Autor příspěvku může špatně vložený příspěvek smazat a vložit jej znova. Stručný návod, jak kopírovat text do diskuze je ve vláknu "Proč mi diskusní fórum nefunguje?"

Děkuji za pochopení

Předmět: Vzhled města

Nevím proč se mi to překopírovalo tak úzké. Prosím tímto administrátora o rozšíření, děkuji moc.

Předmět: Vzhled města

Dobré ráno,

děkuji za příspěvek panu Šporerovi. 
Slova podpory jsou pro mě nesmírně cenná i ta osobně mezi čtyřma očima vyslovená, ale ta veřejně projevená ještě víc: V tomhle boji určitě nejsem osamělá, jak se to možná navenek někomu může zdát... 

Na zasedání zastupitelstva ředitel sklandy Doležal mluvil i o tom, jak si přeje, aby změny, které ve sklandě on dělá, korespondovaly ty uvnitř s těmi navenek (= s tou "úpravou" prostoru před sklandou. Tak to se mu skutečně stoprocentně daří: Ano, koresponduje to - ta absolutistická holoseč uvnitř a venku před sklandou.

Překopírovávám Vám sem mail, který jsem psala panu Tulpovi. Ta jeho podivně zmatená odpověď (kterou jste tu již četli) je vlastně reakcí na tento můj mail.

Omlouvám se, je to hodně dlouhé, ale toto je třeba si přečíst skutečně celé.

Hezký den všem

Alena Kortanová


Alena1965 (Alena1965@seznam.cz)

Radní Tulpa na Zastupitelstvu m. ŽB nemluvil pravdu a neví, co se v jeho resortu školství děje

10. 12. 2016, 8:15:29

Komu: petr.tulpa@kraj-lbc.cz

Kopie: martin.puta@kraj-lbc.czlhotsky@lhotsky.cz

Dobrý den,

včera jsem v Vámi, pane náměstku Tulpo, telefonicky mluvila o situaci ve sklářské škole a o Vašem vysvětlení na Zasedání zastupitelstva v Ž.Brodě.
Ptala jsem se Vás, zda jste vůbec četl Zápisy ze Školské rady SUPŠS, když jste o Školské radě SUPŠS veřejně mluvil na Zasedání zastupitelstva v ŽB.

Zmohl jste se na argumenty typu "Plácáte nesmysly", ale z Vašeho výroku na ZZ města ŽB vyplývá, že jste je vůbec neviděl, natož pak četl. 
A nebo - v horším případě -  že jste na ZZ v Žel. Brodě otevřeně lhal!

Audiovizuální záznam ze ZZ v ŽB je veřejný a proto doložitelný slovo od slova. Posílání Zápisů ze Školské rady na kraj je pro školu povinné a je taktéž doložitelné, že a kdy bylo na Lb. kraj zasláno.

V audiovizuálním záznamu ze ZZ v ŽB pane Tulpo říkáte v čase 2, 31, 26 (cituji) :
My nemáme jediný podnět od Školské rady. Slyším tady podněty, já nevím, jestli jste ve Školské radě, pane architekte, jestli Školská rada jako taková k tomu zaujala nějaké stanovisko, my ho zatím nemáme.
O chvilku později říkáte:  ...tak se nám jeví, že arogance moci, o které ta paní nám poslala nějaký mail - tak není o čem se bavit.

Myslím si, že aby náměstek hejtmana LB kraje a radní pro školství atd. přijel na důležité jednání takto nepřipravený a dokonce tvrdil, že nemá od Školské rady SUPŠS jediný podnět, že neví, zda k tomu ŠR zaujala nějaké stanovisko a dokonce tvrdí nepravdu - že ho zatím na kraji nemá - je šokující a naprosto bezprecedentní.

Pomíjím raději v tomto mailu všechny další podivné výroky, to by bylo na dlouho.

Školská rada o tématu kácení před SUPŠS a o napjaté atmosféře ve škole a o NEtransparentnosti a arogantním jednání ředitele Doležala vůči pedagogům jednala už minimálně dvakrát. Zápisy byly školou na kraj posílány. Pane Tulpo  přečtěte si je, ať se příště veřejně neztrapňujete svou absolutní nepřipraveností na jednání a svou nekompetentností a neznalostí svého resortu školství.

Abych Vám ulehčila práci, překopírovávám pod svůj podpis část zápisu ze zasedání ŠR 18. října 2016. A ty věty, které mluví o netransparentnosti ředitele Doležala a jeho chování vůči kolegům - pedagogům a kde se mluví o kácení, jsem Vám zvýraznila, abyste je náhodou nepřehlédl.

Očekávám  Vaše písemné stanovisko.

Alena Kortanová
Hluboká 115
46822 Železný Brod

Citace ze zápisu Školské rady 18.10.2016:
Zodpovědět otázky z minulé školské rady (27. 6.), které nebyly zodpovězeny.
2
Problémová oblast v komunikaci a řízení školy, ze zápisu ŠR (24.). Dotazy, které byly přislíbeny, že budou zodpovězeny na pedagogické poradě 29. 6. 2016, k čemuž nedošlo. Je tudíž pedagogickým sborem požadováno jejich zpětné zodpovězení přes zástupce pedagogů ve ŠR:
Udělá pan ředitel něco pro uklidnění a zlepšení atmosféry ve škole? Co?
Libor Doležal se domnívá, že tuto část vyřešil: sehnal nové kantory za ty, se kterými neprodloužil smlouvu, chod školy je bezproblémově zajištěn jak po profesionální, tak po odborné stránce.
EH: A zlepšení atmosféry? Budou opět požadovány plné úvazky i u učitelů, kteří odvádějí dobrou práci i při částečném pracovním úvazku?
LD: Ano, za dva roky přijde změna při naplňování nového ŠVP a mám připravenu i novou finanční strategii řízení školy, která je nastavená na jiný počet zaměstnanců v jiných skupinách. Některé předměty se budou učit jinak. Proto se s některými pedagogy, kteří novou koncepci nepřijmou, rozloučím a nahradím je jinými, stejně jako letos.
EH: Připouštíš tedy, že učitelé pracující na částečný úvazek, odvádí práci kvalitně? A přesto se s nimi rozloučíš, jestliže nepřijmou plné úvazky?
LD: Ano, považuji je za kvalitní, ale každý je nahraditelný a nahradím je jinými.
IŠ:A co letité profesní a řemeslné zkušenosti těchto pedagogů? Neochuzuje se tím škola a kvalita výuky?
Dále proběhla diskuze na téma volného pracovního dne u výtvarných pedagogů. Mohli by mít tento volný den i učitelé teoretických předmětů? Některým učitelům teorií však systém rozložení hodin do celého týdne vyhovuje (Ing. Vosáhlová).
David Pospíšil za komisi Všeobecných předmětů sdělil, že informovanost je lepší než dříve a že jeho tým – komise, kterou vede - je spokojen. Sdělil za komisi 5 kolegů všeobecných předmětů, že vnímají pozitivně, že se něco děje. Např.: Reprezentace žáků na sportovní akci je letos na rozdíl od loňska možná a projekt Erasmus také pokračuje.
EH: Ano, současná organizační informovanost je dobrá, ale komunikace mezi vedením a pedagogickým sborem některými pedagogy není vnímána jako rovnocenná. Stále ve škole trvá postoj, že je zde pedagogický sbor (my dole) a vedení, kterému se do jeho rozhodování nemáme my ostatní pedagogové plést. Vedení nebere Pedagogickou radu jako svůj poradní orgán. Účast na sportovní akci si předjednali zástupci žáků a pan ředitel s tímto požadavkem dále pracoval.
IV:Sdělila, že ona osobně a i za jiné kolegy má sdělit, že atmosféru nevnímá/jí negativně. Za sebe chce sdělit, že se vždy za každého vedení snažila najít pozitivní věci. Jsme tady rozštěpeni na nějaké dva tábory.
IŠ: Řekla, že bude mluvit za řadu kolegů a to i těch z Davidovy komise a komise Ivy, kteří s ní hovořili, že my se snažíme vytvářet tady pozitivní atmosféru, tuto školu máme rádi, ale nejde tady o pozitivní vnímání ale o komunikaci a sdělování věcí tak, aby se nestávalo, že jsme šokováni změnami (např. kácením na pozemku školy), které tady probíhají, a nejsme s nastávajícími proměnami
3
seznamováni. Byli jsme vyzváni, abychom podali připomínky, pokud nějaké máme, a ty jsme předložili.
LD: Pedagogická rada takto vnímána je a já všechny pedagogické otázky s nimi projednávám na pedagogických poradách a na poradách předsedů jednotlivých komisí. Vzdělávací funkce pedagogického sboru vždy došly dohody a vždy jsem je zvažoval a s vámi probral. Respektuji vaše stanovisko.
EH: Ano, to je pravda, že jsi s námi ty věci probral, a v některých věcech na oboru jsme vyšli vstříc také my Tobě. Takže takto ve vzdělávací činnosti pedagogická rada využívána je, ale asi v jiných záležitostech ji využívat nebudeš. Budeš využívat i jiné funkce, např. funkce koordinátorů včetně koordinátora EVVO? Budeš respektovat ŠVP dle RVP ve správné vzdělávací činnosti?
LD: Ano.
Eva Hašková dále žádala ředitele o vysvětlení neprodloužení smluv či odvolání z funkcí u pedagogů, s jejichž prací byl ředitel spokojen. Ředitel zdůvodnil, že to bylo z důvodů zjednodušení administrativní agendy, kterou dotyční pedagogové spravovali. Toto sdělil již na červnové pedagogické poradě. To se týkalo např. Jana Háska, kdy vedení komise výtvarníků převzal Martin Hlubuček, který perfektně zná celou agendu ze svého místa zástupce, a tudíž i tyto věci na komisi suploval. Jde o efektivnější využití práce a potenciálu zaměstnanců.
Na dotaz, zdali bude ředitel občasně docházet do komisí, které o to žádají, ředitel odpověděl, že v tomto směru nebude nic slibovat, je to plně v jeho rozhodnutí jeli to nutné, či nikoli. K předávání informací slouží porady s vedoucími komisí (3. stupněm vedení). Musí se řídit svým diářem a nemůže trávit tři někdy i čtyři hodiny na komisi.
Na dotaz, zdali bude ředitel přenášet úkoly i na nižší články vedení, ředitel odpověděl, že ANO.
Bude zřetelně vyložen obsah tzv. Etického kodexu, vysvětlena představa vedení školy v jeho naplňování? – otázka vzešla z informace pana ředitele z konce minulého školního roku, že bude Etický kodex pedagogům vysvětlen.
Pan ředitel, se omluvil, jestli něco takového sdělil, že si neuvědomuje a vzhledem k tomu, že náplň Etického kodexu je tak jasná, není co objasňovat.
Po diskuzi Martin Hlubuček upozornil na možnost, že Etický kodex je dokument, který sice kantoři podepisují, ale ne každý jej skutečně četl a každý si ho může vykládat různě. Řekl, že by tento dokument nebagatelizoval. Navrhl, že by bylo dobré, aby tento dokument byl vyložen. Již mnoho let neprošel revizí, máme ho stále ve stejné podobě, jak nám ho před lety zaslal zřizovatel, a je možné, že potřebuje revizi.
David Pospíšil se vyjádřil tak, že k manipulaci žáků ve škole dochází a že se mu tento stav nelíbí. A že studenti by neměli být s některými věcmi seznámeni.
EH: Zeptala se, jestli tento dokument David Pospíšil četl? Jestli ho zná?
DP: Přiznám se, že se ke mně nedostal.
EH: Doporučila, aby se s ním kolega DP seznámil, a možná pochopí, proč je nutná diskuze nad tímto kodexem, protože si skutečně můžeme vykládat některé body různě – viz podrobný zápis ze ŠR 27.6. Řekla, že se právě nyní stalo, že jedna kolegyně možná i odpovědně chtěla žákům situaci revitalizace a kácení na pozemku školy vysvětlit, ale nezdařilo se jí toto provést tak, jak nám kodex nařizuje.
MH a EH došli k závěru, že tento dokument je zralý na revizi.
4
MH navrhl, že by tento dokument asi byl tématem pro Školskou radu.
František Lufinka podotkl, že žáci nemohou vědět vše, k čemu ve škole dochází.
Eva Hašková souhlasí. Ale upozorňuje, že pokud by vedení školy předávalo informace pedagogickému sboru i žákům pravdivě, srozumitelně a včas (jak Etický kodex nařizuje), nedocházelo by k napjatým situacím a nepříjemné atmosféře ve škole? Pokud se naprosto zřejmě dějí věci, které my učitelé nejsme schopni žákům pravdivě a transparentně vysvětlit, nelze se divit, že mezi žáky k nejasnostem dochází.
Proč pan ředitel odmítá řešení ve spolupráci s pedagogy např. zeleně kolem budovy a dalších oblastí?
LD: Neodmítám, v minulém školním roce jsem sdělil koncepci revitalizace pozemku v rámci rozpočtu, nechal jsem to zpracovat a seznámil vás s tím. Ke spolupráci sdělil: „ Až budu potřebovat pomoc, řeknu si.“
Proč pan ředitel odmítá nabízenou práci svých podřízených, se kterou se vlastně sami zavazují, aby ji odvedli správně a řádně (jde o činnost okolo zeleně a dalších oblastí)? Proč pan ředitel nepřehodí část zodpovědnosti na ně?
LD: Nechci přehazovat svoji zodpovědnost na pedagogy. Chci, aby měli dost času na plnění své práce.
V další diskuzi ředitel přislíbil zodpovídat veškeré případné dotazy otevřeně před pedagogickou radou. Ohledně řešení zeleně v okolí školy neinformoval z důvodů, že se domníval, že to není třeba, protože pokud by měl pocit, že nějakou pomoc potřebuje, řekl by si o ni.
JUDr. Iveta Hajlichová vstoupila do diskuze s pozdravem od svého zaměstnavatele, firmy PRECIOSA ORNELA, a.s., zdůraznila, že naše škola má z venku velmi dobrý obraz, který se za poslední rok vedení školy Liborem Doležalem ještě velmi posunul.
Iveta Šulcová upozornila na skutečnost, že pokud má škola dobré jméno, je to také díky kvalitnímu týmu pedagogů, kteří studenty vedou tak, aby vše probíhalo v atmosféře maximálně kreativní a příjemné. Většinou se jedná o pedagogy, kteří jsou ve škole i desítky let a dobrovolně se jí věnují nad rámec svých pracovních povinností, ale právě ti jsou pak nejvíce v šoku a z toho plynou některé reakce. Zmínila poslední všem neznámou akci – pokácení borovice černé, kterou sázel ředitel Pavel Ježek, která pro mnohé kolegy znamenala opětovné uvedení do nepříjemné atmosféry a beznaděje. „Toto jsme ale probírali i na poradě vedení a informaci jsem předala i na komisi, že pan ředitel tuto situaci vnímá jinak.“ Zdůraznila, že nám opravdu velmi na té škole záleží a nechceme, aby byla poškozována nějakým obrazem, který může být okolím vnímán.
EH vyzvala pana ředitele, aby ŠR předložil dokumenty, o které byl žádán (žádost o povolení ke kácení z jara cca z 12.1., žádost o povolení ke kácení borovice černé asi z 29.6., koncepční řešení ozelenění pozemku asi z 25.8. – data vyplývají z povolení MěÚ ŽB, které je zveřejněno na webu školy).
Dále zmínila podstatu skrytého kurikula školy, upozornila na skutečnost, že některé provozní záležitosti školy, které nastaly, jsou v rozporu s naplňováním ŠVP a RVP některých předmětů, dotýkají se bohužel pedagogického i didaktického působení, vzdělávacího procesu. Konkrétně předměty životní prostředí, ekologie tímto velmi trpí, protože ona se studenty pracuje na konkrétních tématech určených ŠVP, ale pak na pozemku spravovaném školou se odehrávají situace, které jsou v rozporu s jeho naplňováním a ani ona neví, jak studentům dané situace vysvětlit. Např. jak je možné, že pokud na webových stránkách školy máme zveřejněný dokument, který jasně říká, že je před kácením 15 denní odvolací lhůta, toto není dle zákona dodrženo? Navíc, pokud zdůvodní žákům odstranění smrků z pozemku – např. na základě odborného posudku AOPK, informacemi získanými
5
od odborníků pracujících v oboru ochrany ŽP a dalšími informacemi z odborné literatury (např. nevhodnost výsadby stromů s mělkými kořeny v urbanistické zástavbě), neví, jak jim nyní má vysvětlit vysazení nových smrků Omorika na pozemku školy, pokud již předtím zdůvodňovala kácení nevhodnou druhovou skladbou. Plánuje snad pan ředitel v budoucnu zrušení tohoto studijního oboru (Životní prostředí) na naší škole?
Pan ředitel se vyjádřil, že se nechystá dané zaměření oboru na škole zrušit.
Pan ředitel předložil plán osazení pozemku (legenda byla vysvětlena ústně – javory, tsugi, omoriky, keřová výsadba v mulčovací kůře) s tím, že si autorka nepřeje, aby byl plánek součástí příloh (jde o úpravu plánu, který vytvořil pan Dufek). Dle sdělení pana ředitele dělali na tom dva autoři Ing. Dufek z Malé Skály a Ing. Edita Hazdrová z ChlístovaDál pan ředitel sdělil, že paní Hazdrová to převzala po panu Dufkovi a dokončí to. A byl nám nyní předložen její námět, na MěÚ ŽB v jiné grafice leží tedy plán ozelenění (zpracovaný panem Ing. Dufkem), který byl dodán 25.8.2016. Z dalšího vysvětlení vyplývá, že autorem je pan ředitel a předložený plán je kresba paní Ing. Hazdrové.
K pokácení borovice černé před vypršením 15denní lhůty pro odvolání dané zákonem trval pan ředitel na tom, že tuto lhůtu dodržet nemusel.
IŠ: Co vedlo pana ředitele k tomu, že se rozhodl požádat o povolení pokácet borovici černou a douglasku tisolistou  a proč toto nesdělil na pedagogické poradě na konci června 2016?
LD: V té době, kdy byla pedagogická porada (28.6.) jsem ještě nevěděl, že budu o povolení žádat. Vedla se další jednání. Původně jsem žádal o pokácení všech těch stromů, protože mezi tím starým a novým osázením jsou velké dispoziční rozdíly, proto jsem chtěl tyto dva stromy dát pryč. Borovice byla umístěna nešťastně a ničila celý ten nový koncept zahrady.
IŠ: Proč ses rozhodl pokácet tu borovici, když douglasku pokácet nemůžeš? Nebylo možné, aby se vytvořil jiný koncept s tou borovicí? Není to jen tvůj subjektivní pocit, že tu ta borovice nemohla být?
LD: Není to subjektivní. Bylo to doporučení inženýrů zahradníků.
IŠ: Upozorňuje, že zahradníci nejsou žádným ředitelovým týmem a nejsou asi nijak se školou spjati.
LD: Paní Hazdrová je absolventkou této školy.
EH: Paní Hazdrová snad navrhovala pokácení té borovice? Paní Hazdrová skutečně navrhla to, že udělá koncept, ve kterém ta borovice nemůže být a douglasku tam tedy zahrnula?
FL: Ale paní Hazdrová to nenavrhovala, ona to přebrala.
EH: Jestliže to přebrala a nenavrhovala, pak není tou odpovědí nebo tím argumentem, na který se kolegyně Šulcová ptá.
IŠ: Upozornila na to, že jsou obzvláště ti, co žijí v ŽB, vystaveni vnímání ostatních občanů a jejich otázkám. Jak se bude pokračovat? Bude se žádat o další kácení, třeba i východní části, kde se nachází lípa, která je stejně stará jako škola?
RK: Potvrdila slova IŠ s tím, že řada kolegů chtěla udělat návrhy a oslovit odborníky třeba i z řad našich bývalých studentů, kteří mají zkušenosti a jsou znalí moderních postupů a dokázali by pojmout revitalizaci pozemku v tomto duchu, protože škola je kulturní institucí a pedagogové se snaží studentům předávat jak hodnoty kulturní, tak i hodnoty demokratického fungování společnosti, dodržování zákonů a právních procedur, která jsou uvedena v ŠVP. Pokud dochází k nějakému obcházení zákonů a nedodržování vyhlašování veřejné soutěže – tak pedagogové toto vnímají jako
6
nedodržení demokratických a kulturních hodnot. Sdělila, že nejsme jen firmou, která by byla ekonomicky omezena, ale jsme i institucí, která by měla vytvářet prostor pro vedení žáků příkladem a to, že práce s žáky a jejich vedení k nějakým hodnotám je kontraproduktivní při procesu revitalizace pozemkuZdůraznila, že pedagogům nejde o nějaké vystupování proti panu řediteli, ale jde jim o právní soulad, který by ve škole měl fungovat a na to se jako učitelé snažíme upozorňovat.
EH: Je podána ještě nějaká jiná žádost o povolení dalšího kácení?
LD: Ne.
Diskuze se dále odvíjela tak, že bylo panu řediteli připomenuto i to, že podpora, o kterou se pedagogové pokouší, je těžká, jestliže nám pan ředitel dává najevo, že my nejsme partneři, se kterými by on tyto věci projednával a někteří z pedagogů to vnímají tak, že on sám jim vlastně svoji důvěru a podporu nedává. Interpretovalo se vnímání těch pedagogů, kteří se snaží být v dění školy aktivní, ti jsou zklamaní a mrzí je tento přístup vedení.
LD: Reagoval, že jistě bylo tisíc a jedno řešení, že jsme mohli žádat o granty, ale že se on rozhodl jít jinou cestou, kterou si vybral.
IŠ: Oponovala tím, že na první pedagogické poradě v srpnu 2015 nám pan ředitel kreslil obrázky a mluvil o tom, že všichni jsme jeden tým a budeme bráni jako jeho součást a to se nenaplnilo.
LD: Možná se to nenaplnilo v této věci, ale v jiných věcech týkajících se pedagogické činnosti jsme tým.
MH: Vyjádřil se, že je škoda, že nedošlo k informování třeba i toho, že se spolupracuje s paní Hazdrovou. Nyní, že dochází k různým diskuzím a akcím, které by mohly vzbuzovat nedůvěryhodné vnímání naší školy veřejností. A obava výtvarné komise je, aby celá záležitost nepošpinila obraz sklářské školy na veřejnosti, je nepříjemné číst nějaké posměšné vtípky na adresu naší školy. Dobré jméno se dá zničit za jediný den, což by byla velká škoda, při letitém úsilí o dobrou reputaci školy, což v důsledku může ovlivnit počet uchazečů o studium.
EH: žádala, aby její studenti byly do průběhu „revitalizace“ zapojeni. Žádala, aby studentům byla umožněna přednáška se zahradním architektem nebo se zahradníkem, který úpravy navrhoval, objasnil jim základní věci v oboru. To, se ale nestalo.
FL: přisvědčil, že pro spolupráci studentů na úpravách zeleně jsme měli na ředitele přitlačit a doporučil přednášku se studenty ještě udělat. Zmínil, že by to byla dobrá služba.
EH: Žádala jsem na poradě i písemně.
LD: Nyní se už nebude o ničem jednat. Je pár dní před dokončením a všichni zahradu uvidí.
JŠ: Musím říct, že se tady na tom pozemku promarnila šance, abyste se zase stali jedním týmem. Více vás to rozdělilo, než stmelilo a tato diskuze bude probíhat i dále. Něco se musí změnit. To, co se děje před školou je vaše prohra a to obou týmů.
JŠ: Celou tuhle diskuzi jsme si mohli odpustit, kdyby vedení školy přijalo usnesení Školní rady ze dne 29.6., kdy jsme řediteli doporučili pro pokračování revitalizace vypracovat projekt a postupovat podle jasné koncepce na které se shodne pedagogický sbor i majitel pozemku, což je Kraj. Omoriky jsou podle mne stromy, které se sem typově nehodí. Na tomto bodu se pedagogický sbor mohl zase stát jednotným týmem. Musíte něco změnit ve svém přístupu. Považuji tuto příležitost za prohru obou táborů, především však pana ředitele. Tohle Vás rozděluje. Je potřeba vnést více kolektivního ducha.
7
FL: Reagoval, že důležité je nyní to, jak bude zahrada vypadat a co se na ní vysadí a jak na to zareagují odborníci.
MH: Moje komise chce, abyste projednali studijní skupiny – počítačová grafika (jde o praktickou práci), kde je ve skupině 15 - 16 žáků a do loňského roku se předmět učil ve dvou skupinách. Kolegyně by akceptovala, jestli došlo ke sloučení skupin z finančních důvodů, ale dozvěděla se, že tento důvod to není, ale že kapacita učebny to umožňuje. Kolegyně argumentovala, že výstup a kvalita pro žáka bude horší.
LD: Podařilo se rozdělení ve 3D grafice, ale jinak jsme se rozhodli v počítačové grafice. A učitel je od toho, aby nastavil výuku v té učebně tak, aby vznikl očekávaný výsledek dle ŠVP.
Další bod jednání: činnost převzaté činnosti pro třídní učitele p. V. Bártlovou. Učitelé dodrželi termíny pro dodání dokumentů p. V. Bártlové, ale ta nepřipravila některé podklady včas, všechny a správně na začátku školního roku. Tabulky rozdělování šatních skříněk byly třídním dodány s chybami a ty dle dodaných upozornění nebyly napravovány včas. Agenda na stránkách školy má některé nedostatky, paní zástupkyně ne vždy reaguje na upozornění.
LD: P. zástupkyně přebírala obrovskou agendu zástupce a při sebevětší snaze může dojít k něčemu. P. Bártlová se maximálně snaží vstřícně reagovat a zavčasu. Její verzi při předávání skříněk já znám. Potřebuje to čas a shovívavost.
FL: Myslím si, že bylo dobře, že zde byly řečeny věci, které nefungovaly, paní Bártlová by s tím měla být seznámena, aby na to mohla reagovat, ale nemělo by se to objevit v dalším školním roce.
V probíhající diskuzi LD podotkl, že jsou zde zbytečně probírána témata, která na ŠR nepatří.
EH: Ano, i já bych toto téma uzavřela.
IŠ: Vyzvala pana ředitele, aby umožnil se o těchto věcech bavit na pedagogických poradách, a nebudeme muset toto řešit přes ŠR. Požádala, aby i porady vedení se zástupci předmětových komisí byly častěji.
Dotaz na hospodaření školy v souvislosti s investicí do revitalizace:
EH žádá ředitele o předložení rozpočtu školy, byl vznesen dotaz na srovnání hospodaření v letech 2014/2015 a 2015/2016 v souvislosti se změnami ŠVP a s investicemi do revitalizace školního parku, aby tak nedocházelo na úkor provozu ateliérů a dílen školy, přesněji na úkor financování jejich materiálového vybavení.
LD: V rámci letošního rozpočtu jsem se rozhodl dát revitalizaci absolutní prioritu, což je plně v mojí kompetenci. Když se rozhodnu investovat 100.000,- Kč na revitalizaci, tak ty peníze zákonitě jinde odeberu. Přijde mi důležité, aby rodič i žák přicházející do školy procházel důstojným prostředím. Tak, aby zahrada souzněla s tím, co se děje uvnitř. Čistota navenek, čistota uvnitř, ačkoliv na provedení můžeme mít názory různé. Samozřejmě to odčerpá peníze z provozu školy.
MH: Ale jsou zde dlouhodobé požadavky na dovybavení učeben, a když je pak upřednostněno něco jiného na úkor dlouhodobých nedostatků (např. nákup židlí), kterých si všímají i rodiče. Zůstává faktem, že pracujeme s miskami jedné váhy, jen s jedním rozpočtem, což může být choulostivé téma.
LD: Škola je v tomto směru dlouhodobě zanedbaná, není možné vše vyřešit v rámci běžného školního rozpočtu.
8
IŠ: Z mé komise je obava na materiálové zabezpečení potřeb dílen a to nejen v základním chodu, ale i průběžné zajišťování materiálu na realizaci klauzurních prací, na zajištění výuky.
LD: S tím se počítá.
Posledním bodem byl požadavek na osvětlení před školou a jeho instalace.
RK: Má pan ředitel projekt a souhlas zřizovatele a vlastníka pozemku k probíhající instalaci osvětlení před školou, souvisí to i s tím, že bylo přislíbeno, že projekt k osvětlení bude poskytnut kolegům, kteří o toto měli zájem, ale nic k nim nedošlo?
LD: Svítidla jako taková jsem ukazoval na poradě vedení a zástupců předmětových komisí, koncept jsem ukazoval a souhlas zřizovatele nemám, protože není zapotřebí.
DP: Několikrát opakuje, že tento dotaz je rýpání.
MH: Objasňuje D. Pospíšilovi, že nejde o rýpání, ale pokud i DP sleduje situaci a diskuzi, která se vede na webu města, tak je nutné, abychom věděli, co se na škole děje a na případné dotazy, mohli správně odpovědět.
V další diskuzi jsou DP vysvětleny funkce ŠR a je mu doporučeno, aby se s tím seznámil, nebo to probral se svými zástupci.
LD: Důvodem osvětlení je bezpečnost. A to potřebujeme.
EH: Ano s tím všichni souhlasí a jediné o co jde, je, aby to vše proběhlo tím úplně správným a nenapadnutelným procesem, aby nám tady nevznikalo to, co vzniklo tím ozeleněním pozemku. S tím souvisí, jestli má škola územní souhlas.
LD: Územní souhlas budeme mít v pátek a práce budou probíhat.
EH: Jsem ráda, že územní souhlas bude, protože jsem ti v pátek (21.10.) upozornila, že je dle stavebního zákona zapotřebí a přes tvé protesty, že není a to, že ti řekli na úřadě, jsem ti říkala, aby sis nechal úředníkem z MěÚ písemně potvrdit, že územní souhlas nepotřebuješ. Jsem ráda, že jsi ten územní souhlas sehnal.
LD: Ano, jsem rád, že jsi mě na to upozornila. Ano oceňuji to. Územní souhlas bude a vstoupí ihned v platnost.
Závěrečné usnesení: Výroční zpráva byla ŠR schválena. (I. Hajlichová, F. Lufinka, R. Kloudová, E. Hašková)
Ukončení zasedání 17:15 hodin.
Přílohy: Sdělení Mgr. D. Pospíšila, žádosti o povolení ke kácení, územní souhlas k instalaci osvětlení. (možnost seznámení s přílohami je po vyžádání u předsedy ŠR)
Zapsala: MgA. Rebeka Kloudová Ověřila: Ing. Eva Hašková
…………………………… ……………………………….   
Počet příspěvků: 178 zobrazené: 81 - 90