Dobry den, v tisku se dnes po delsi dobe objevila zprava o "novinkach" ve stavbe tehle jiz mnoho let medializovane cyklostezky http://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/cyklostezka-greenway-jizera-se-zasekla-intenzivne-jednaji-20160418.html Na mestske forum jsem sice tohle tema daval v prubehu poslednich cca 6 let nekolikrat, napriklad zde
http://www.zeleznybrod.cz/cz/diskuse/vse-zeleznem-brode/?pId=351 zajimalo by mne ale ted, mozna i dalsi navstevniky teto stranky, co je opravdu noveho v danem projektu. Osobne jsem tedy byl vzdy spis skepticky k tehle ambiciozni stavbe.. Projekt Greenway Jizera totiz zatim nijak neresi, krome neurcitych prislibu (ma ten usek na starosti Mesto Semily) to uplne nejpodstatnejsi: zda a jak bude v budoucnu mozno projit/projet s bicyklem usek Riegrovy stezky. Proti tomu se mi jevi budovani useku Lisny - Brod jako zbytna zalezitost. Silnice R10 je mnohem pohodlnejsi a paradoxne mozna i bezpecnejsi, nez by byla uzka a kluzka, chvilemi prudce klesajici a pak zas stoupajici stezka, kde bude hrozit uklouznuti po blate a mokrem listi a zriceni dolu po kamenech do reciste . Navic by to bylo znacne drahe. Kolik ma stat napriklad ten usek od elektrarny do mesta? Estakada (bude naprosto nutna, pokud nema jit o opatrne vedeni kola po uzounke dnesni pesince v drolivem svahu) naproti elektrarne? Atd. Vest tu stezku od Dvirek po levem brehu Jizery pak osobne povazuji za zasadni chybu v tom projektu. Kdyz uz se takova draha stezka bude stavet - melo by dle meho nazoru byt soucasti reseni i cyklisticky pratelske spojeni Dvirek a Porice se zbytkem mesta. Vzdyt ten usek R10 od Dvirek k namesti je dnes nejnebezpecnejsi casti cele silnicni trasy Lisny - Brod. Pridam jeste par fotografii z minulych let - zminovaneho terenu https://picasaweb.google.com/jizahrad/Greenwayporic#5863440760863377778
a vzhledu vybudovane stezky u Lisneho https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809204064469007170
https://picasaweb.google.com/jizahrad/Brod20121110#5809205057067170146 Pod Lisnym je ten kriticky usek strmeho brehu pod trati dlouhy asi 100 m (pod Brodem je to cca 10 krat tolik) pod Malou Skalou asi taky tak - a to tam museli postavit dva drahe mosty