Vše o Železném Brodě

Přechody v Železném Brodě

Počet příspěvků: 32 zobrazené: 21 - 30
< 1 2 3 4 >

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

 Dobrý den

Pane Zahradníku, co získáte reálně snížením rychlosti třeba na 30Km/h? Snížíte hlučnost? Když se v Praze na částech magistrály zavádělo 50km/h místo 70km/h zjistilo se, že je snížení hlučnosti o 3 decibely. Člověk vnímá cca 2. Takže snížení hlučnosti na hranici slyšitelnosti. Zpomalíte průjezdnost místem po hlavním tahu. A zvýšíte emise v místě. Protože to že tam bude 30 km/h znamená, že tam už určitě nebudu trápit auto na trojku, ale pojedu za dvě, ve vyšších otáčkách delší dobu.

Miloš Zahradník napsal(a):

 Dobry den, nejprve obecna poznamka. Nenechte se znechutit tim, ze na tomhle foru se temer nikdy na nic neodpovida :)   Ja jen pridam  upozorneni na dva prechody, ktere sice taky casto vyuzivam ale uvedomuji si, ze jsou potencialne dost nebezpecne  resp. hodne prekazeji plynulosti provozu. Zvlast ted po obnove mostu, kdy doprava v Brode opet vyrazne stoupne.1)  Chodci jdouci od Normy na most by bez  ujmy na pohodli mohl prejit nejprve  prechodem k radnici a pak jit po "levem"chodniku dolu. Prechod naproti Cristalu by se pak mohl posunout o dost vetsi vzdalenost  smerem k Praze. 2) Chodnik, oficialne nikdy nezruseny  podel Brodeckeho potoka v  parciku uvnitr zatacky silnice je   pro starsi a nepozorne chodce asi dost nebezpecny. Mozna by se mel uplne zrusit (?)  No a ten pozadavek (zdaleka asi nejen  muj) na snizerni povolene maximalni  rychlosti v Masarykove ulici (a dalsich mistech) je  vuci kraji zcela bez nadeji na uspech?

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

Dobry den, reprodukoval jsem v tomhle spis nazory lidi kolem sebe, ze nakladaky s kamenem  kdyz uz zpomali v  ostrych  zatackach  dolu od Semil  by nemusely mit pokuseni opet zrychlovat na 50 km/hod  pod hotelem Jizera na rovnem useku Masarykovy ulice atd.  Podobne polske kamiony jedouci od pumpy dolu k namesti nebo v opacnem smeru kolem Porice k namesti  atd.  

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Chodníky se od vozovky někde oddělují i květináči, lavičkami a svodidly, zábradlím a sloupky a podobnými prvky městského mobiliáře.

Sloupky se dnes dělají i plastové s tvarovou pamětí, po ohnutí vozidlem se zase narovnají. Kotví se několika kotvami do vozovky, montáž je rychlá, jednoduchá a čistá.







Flexi sloupek Mevatec



Takovými prvky městského mobiliáře by bylo možno oddělit i cestu od papírnictví k lávce přes Žernovník.

viz návrh řešení přechodu "b"

Lávku samu by bylo možné poměrně snadno rozšířit posunutím zábradlí o 30 až 50 cm, možná i více. Vzhledem k technickému stavu zábradlí, v kterém jsou už prorezlé díry, by bylo dobré, udělat to brzy.


Přechod přes Malé náměstí ke schodům od kostela by možná šlo řešit také s pomocí sloupků. V tomto místě bych byl i pro zpomalovací práh.


U Staré školy by to zřejmě znamenalo vybudování nástupního ostrůvku a přechodu na druhou stranu. Spojení ostrůvku chodníkem s plochou u hřbitova snad přivítali mnozí, vždyť tudy chodí děti z oblasti na sever od Horecké ulice.



Myslím, že město, které si dovolí takové investice jako Exatherm, Terminál apod., MUSÍ dát do pořádku i chodníky a přechody, hlavně v místech, kudy chodí nejvíc dětí.


Předmět: Přechody v Železném Brodě

Pro zajímavost z ČTN 736110- Projektování místních komunikací

čl10.1.2.4.9
g) pokud prostor místní komunikace ve stísněných podmínkách rekonstrukce současného stavu neumožňuje umístění ani jednostranného chodníku, pak na místní komunikaci (na průjezdním úseku silnice) platí dopravní režim za podmínek podle zvláštního předpisu. 5) V tom případě se doporučuje pomocí stavebních, nebo organizačních opatření zajistit bezpečnost silničního provozu, případně dopravním značením podle zvláštního předpisu 5) omezit dovolenou rychlost a/nebo upozornit na tento stav (dopravní značkou s dodatkovou tabulkou); 

čl.10.1.3.14
10.1.3.14 Na místních komunikacích v malých obcích, především na průjezdních úsecích silnic, kde nejsou chodníky a kde doprava je organizována podle zvláštního předpisu 5) (chodci se pohybují při levém okraji jízdního pásu), se mohou zřizovat přechody v místech existujících pěších příčných vztahů, např. u autobusových zastávek, křižovatek (připojení) s jinými místními komunikacemi (komunikace obslužné, komunikace bez chodníků, komunikace pro chodce), u připojení místně významných dopravních a jiných ploch, tj. v místech, kde navazují na prostor dostatečný k vyčkávání několika chodců mimo jízdní pás hlavní průjezdné komunikace a kde je tento prostor přiměřeně chráněný. Pro zvýraznění takto situovaných přechodů se užijí opatření podle článku 10.1.3.12 ad b) a d) případně c) a g). V případech, kdy je chodník veden jen po jedné straně komunikace, se postupuje obdobně. 



Proto se domnívám, že potřeba jen chtít.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobrý den,

Nevím, jestli došlo k úplnému pochopení. Cesta od kostela pod školu v ul. Školní je chodníkem oddělena od komunikace. Já zde nezpochybňuji, že někteří chodí po vozovce. To už je ovšem věc rodičů a popřípadě učitelů dětem vysvětlit, že bezpečný pohyb chodců je po chodníku. Druhá věc, na kterou zde upozorňujete jsou vozidla a jejich rychlost. Také tudy jezdím, rodiče mi zde připadají ohleduplní, ale vždy se najde někdo, komu je bezpečnost lhostejná. Situaci ohledně dalších míst velice pěkně a přehledně popsal pan inženýr Louma. Domnívám se, že větším problémem, než vnitřní situace ve městě (tímto bych ji nechtěl zlehčit), jsou příjezdové komunikace do Železného Brodu, pod kterou samozřejmě spadá také příjezd k ZŠ Školní ve směru od Jirkova, dále od Semil, Turnova  a Jbc. Jinak nevím, proč uvádíte: „čtení od pánů radních“. Článek jsem psal za sebe a ne za ostatní členy Rady města. Přeji pěkný den.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Zdravím.

Docela zajímavé čtení od našich pánů radních. Některé technické věci, proč některé přechody nejdou zřídit, se dají i pochopit. Ale napsat, že přístup ke škole ve Školní ulici od kostela je bezproblémový? No, nevím. Jestli tam děcka chodí jen po chodníku, tak zrovna tam je široký asi 7 metrů. Tam se chodí pořádně ze široka. A auta tam určitě nejezdí dvacítkou. Stačí se tam po ránu, nebo odpoledne projít a uvidět to na vlastní oči. Asi by se hodilo, přečíst si i jiná vlákna této diskuze. Některé věci se i opakují.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobry vecer, rad bych odpovedel a vysvetlil stav Martine. Vetsina zminovanych prechodu by vedla pres krajskou silnici. Schvalit prechod tedy musi nejaky krajsky organ. Ktery presne nevim, a asi to neni podstatne, ale je jasne, ze mu musi byt predlozen projekt noveho prechodu. To, ze ma vest "od nekud nekam" znamena, ze muze vest prakticky jen z chodniku na chodnik, jinak to nelze. Proto nemuze byt prechod pres krajskou silnici vedouci z odbocky ke kostelicku na Pousti vedouci ke zminovane spojovacce. Zrovna tak prechod pod poliklinikou. Pokud nebude z obou stran prechodu chodnik, tak prechod tam nikdo neschvali. Podobna situace u zastavky na Pelechove. Deti, ktere prijdou zkratkou od pelechovske budovy Exathermu prejdou u zastavky krajskou silnici a pokracuji pres pelechovskou komunikaci ke skole. Tam ale prechod rovnez byt nemuze, neni tam chodnik, ale komunikace. Nemuzete jit po prechodu a v tom proti vam jede z komunikace auto. Takze zridit prechod lze, pokud jsou na obou stranach chodniky. Ale pozor, chodnik ma dle predpisu minimalni sirku. Pokud je uzsi, tak to neni vyhovujici chodnik a prechod tam opet nikdo neschvali. Nekde hraje roli i vzdalenost mezi sousednimi prechody atd ... neznam vsechny predpisy ... toto je pouze to, co si z pusobeni na radnici pamatuji, jak mi to bylo vysvetleno .... Takze udelat prechod bohuzel neni jen namalovat zebru, ale akce na leta. Viz cesta k poliklinice a prechod, u ktereho jeste situaci komplikuje majitel pozemku, kde by mel byt chodnik .... jsem presvdcen, ze chodnik k poliklinice chtelo vedeni pred nami, chteli jsme ho my, a chce ho i soucasne vedeni mesta, ale jeste si pockame.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobrý večer,

toto téma je velice ožehavé. Všichni jistě cítíme, že minimálně bezpečnost na cestách do škol by měla být zajištěna. Co se týká školy na Pelechově, zde je velice bezpečný podchod pod hlavní silnicí. Problém zde vnímám hlavně v rychlosti řidičů, a to v obou směrech, kdy se zde shromažďují děti na autobusové zastávce. U školy v ulici Školní vidím problém u zastávky nad školou, kde ráno zajišťují bezpečný chod strážnici MP, ale odpolední opouštění žáků školy nelze touto silou zajistit. Příchod z Malého náměstí je, dle mého názoru, od kostela bezproblémový, kdy celou dobu jdou děti mimo vozovku (cesta kolem kostela a dále chodník až ke škole). Nemyslím si, že se zde dá jet 50 km/h. Každý rozumný člověk, zde jede okolo 30 km/h. A pokud se jedná o nerozumného řidiče, toho ani omezení na 30 km/h nepřibrzdí. Toto téma bylo na Radě města již několikrát diskutováno a rozhodně není opomíjeno. Bohužel nic není hned. Přesto v této problematice uděláme vše, co bude v našich silách, aby byla zajištěna bezpečnost našich dětí. 

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

 Dobry den, on by se docela hodil radar, jaky maji na Male Skale treba na useku od Pelechova nova skola  - posta. Ridici by nad Deteskem sice asi jezdili 60 km/hod (ci vice) jako dosud ale nize by zvolnili na 40 km/ hod. Nebo dat semafory, jake maji v Louznici a Plavech,  treba k elektrarne na Spici a k benzinove pumpe apod.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobrý den. 
Několikrát jsem upozorňovala, že na Pelechovské (která je komplet bez chodníků a často ze směru od města na Pelechov za rozdvojkou na Koberovy hojně zarostlá) chybí možnost bezpečného přejití pro všechny, natožpak děti a seniory. 
Několikrát jsem řešila i na městě, telefonicky i písemně, nejprve s panem Horáčkem, posléze s novou gardou - panem Loumou. 
NIC. Bylo mi (což jako občanka a daňová poplatnice v Brodě vnímám jako drzost) řečeno, že bohužel takovou věc musím řešit s dopravním inspektorátem. Já, občan města?! Od čeho mám zastupitele.... snad od toho, aby občany zastupovali...
Nicméně mi bylo řečeno, že přechod musí vést, cituji "odněkud někam"...
To, že těžko může být zřízen přechod od Detesku do Komenského, je mi jasné, neb je to prudké zatáčce, ale proč by nemohl být přechod od cesty ke kostelíčku (Popluží) na protější spojovačku a z následně ze spojovačky do parčíku pod LŠU (potažmo na Jizeru), to jsem fakt nepochopila. 
Asi bychom měli coby odpovědní lidé učit své děti a seniory z Pelechovské létat, jinak se totiž do Brodu bezpečně nedostanou.
A mě už to upřímně nebaví......... 
Jsem čím dál znechucenější z ignorování takovýchto zásadních problémů běžného života běžného občana. 
A mám 100 chutí své nemalé daně začít platit jinde.
Hýrková Martina (matka dvou nezletilců a dcera jedné seniorky, potažmo sousedka dalších pěti seniorů......) 
P.S. budiž ke cti pouze Technickým službám města pod vedením pana Havlíčka, že když už syn příjde s tím, že je to "fakt hrozný a vůbec není pod barákem vidět, mamko", tak na zavolání TS reagují a alespoň dle potřeby oklestí křoví..........

Počet příspěvků: 32 zobrazené: 21 - 30
< 1 2 3 4 >