Vážený pane Kubíne,
děkujeme Vám za Váš zájem o bezpečnost chodců v Železném Brodě.
V reakci na Vaše připomínky bychom Vám chtěli sdělit následující:
ad a) Přechody u škol
U ZŠ Školní hledáme řešení přechodu pro chodce, resp. místa pro přecházení v prostoru zastávky a zároveň bychom zde rádi vybudovali bezpečnější a „komfortnější“ zastávku, dle platných pravidel.
U ZŠ Pelechovská se v nejbližší době neplánuje žádné nové dopravní značení, a to ani svislé, ani vodorovné, v souvislosti s vyznačením přechodu pro chodce. Snahou města i školy je, aby byl žáky využíván podchod pod silnicí, když už tam je vybudovaný. Snížení rychlosti u podchodu není na pořadu dne, jelikož by měl být využívaný zejména podchod, nicméně až budeme mít jednání s Policií ČR nebo odborníky v oblasti dopravy, nadneseme toto téma k diskuzi a následně budeme řešit podle výsledku diskuze. Lze umístit např. dopravní značku pozor děti ve výraznějším provedení, ale uvidíme později. Nápisy na silnici zahrneme do uvedené diskuze rovněž.
ad b) Cesta k poliklinice
Rádi bychom, aby na tyto přechody došlo. Nyní dochází pouze k výměně povrchu na části trasy, zahajujeme projektové práce na části chodníku v Těpeřské ulici.
ad c) Přechody u mostu
Evergreen diskuzí
Obruby tak jak jsou na mostě provedeny, byly vyprojektovány projektantem, který má oprávnění, razítko a znalosti norem v oblasti pozemních komunikací. To, že na těch stranách na chodnících, které nebyly součástí rekonstrukce mostu, jsou obruby takové, jaké jsou, je odvislé od toho, že projekt rekonstrukce mostu se odehrával na majetku ve vlastnictví Libereckého kraje, chodníky „dále od vody“ jsou ve vlastnictví města a nebyly do projektu zahrnuty, tzn. projektant je v PD neřešil a vyprojektoval most v souladu se všemi normami v rozsahu vlastnictví kraje.
Pokud se Vám zdá, že je chodník úzký, tak máte pravdu. Širší chodník zde ale neumíme vybudovat. Máte-li řešení, které bude odpovídat normám pro šířky komunikací, chodníků, oblouky zatáček, bezpečnost chodců, bezbariérovost atd., prosím, zašlete nám jej. Nám se vyhovující řešení najít nepodařilo. Všichni víme, že toto řešení, které v tomto místě vzniklo, nebude nikomu stoprocentně vyhovovat (možná ani dvacetiprocentně). Osoby se sníženou schopností pohybu a orientace (do toho patří např. i osoby starší, nevidomé, s omezením pohybu, ale i maminky s kočárkem a další) budou mít na tomto přechodu pohyb ztížený, nicméně v současné době, kdy plyne tzv. udržitelnost projektu Libereckému kraji, není možné do vybudovaného díla jednoduše zasahovat např. snížením obrub v zatáčce. Takovéto zásahy jsou postihovány vracením části poskytnuté dotace a to se zpravidla nikomu nechce, jelikož se jedná o nehospodárné nakládání s majetkem. Budete-li mít zájem o podrobnější informace, ozvěte se mi, předám Vám kontakt na zaměstnance Krajské správy silnic Libereckého kraje, kteří mají podrobnější informace o možnostech úprav dotovaného mostu než my. Situaci v tomto místě vnímáme jako nevhodnou pro pohyb po městě, ale přiznám se bez mučení, že nemáme žádné řešení, které by bylo jednoduše a rychle realizovatelné.
ad d) Přechody v Brodě
Děkujeme, považujeme to za určité ohodnocení práce zaměstnanců radnice – to není tak časté
Budeme se snažit pokračovat v tomto trendu.
ad e) Jaké budou přechody a chodníky v městě?
K problematice mostu a Terminálu se nebudeme vyjadřovat, jelikož se jedná o akce ukončené, do kterých už nikterak nezasáhneme, nelze měnit jejich koncepci a ve městě již jsou, nezbývá tedy, než je využívat.
Kostra pěších komunikací ve městě je vesměs dána, jsme připraveni ji nadále zlepšovat co do pohybu chodců, zlepšení bezpečnosti apod. Jsou připravovány další úpravy povrchů chodníků, jak již bylo zmíněno, připravuje se vybudování chodníku k poliklinice. O akcích budou informováni (nejen) členové komise pro vzhled města, kteří se k problematice vyjadřují a řeší ji.
Máte-li konkrétní námět k vybudování chodníku v místech kde „…dnes chodníky vůbec nejsou, ač tam chodí hodně lidí…“, pošlete nám jej, budeme se tímto místem zabývat. Budeme rádi za každou připomínku, nápad, námět.
Martin Řehák