Vše o Železném Brodě

Přechody v Železném Brodě

Počet příspěvků: 32 zobrazené: 21 - 30
< 1 2 3 4 >

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Važený pane Kubín souhlasím s váma ohledně skutečnosti, že bezpečnost  codců by se měla řešit a že jzde jsou problémová místa.  Nic méně co se týče  přechodu pro chodce u nové školy - na Pelechově, tak tam vám dám  jednoznačnou odpověď v tom, že zde by se děti ale i ostatní vychovávat k tomu aby užívali podchod, neboť pokud si dobře pamatuji tak,  jestliže se v místě nachází podchod nebo nadchod tak chodec je povinen tento užít.
Co se týče posouvání  přechodů pro chodce  např. na náměstí dle vašeho nákresu od Normy tak lidi budou stejně chodit  nezlobte se na ten výraz jako ovce rovně a nebudou zacházet kousek za roh jen pro to aby šli po přechodu.
Obecně platí že chodec je též účastníkem silničního provozu a tak by se měl také chovat. To že se namaluje zebra o pět metrů vedle nic neřeší a toho chodce to neochrání.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Ahoj.

Přechody. Nejdříve jsem to chtěl napsat do vlákna Mostu, ale pak jsem to dal sem do Přechodů. Tak jsem se taky zúčastnil slavnostního předání našeho nového mostu. Dopadlo to dobře. Nikdo se v té tlačenici nezranil, i když několik maminek, svými kočárky asi byly překvapené výškou obrubníku. Jasně, měly jet ke sníženému místu a bez potíží přejet na druhou stranu k loučce u parkoviště, nebo prostě přejet po silnici na široký chodník u Trhu. Ale, psát jsem chtěl hlavně o něčem jiném.

Šel jsem po mostě za jednou paní, co se taky zůčastnila toho předání. Asi patřila ke skupince z ,,Kraje,, a nějak přišla řeč na tu návaznost mostního chodníku na chodník u Trhu. O části u toho Trhu se zmínila, že tam, co je ta loučka s vývěskami, je potíž s nějakou dohodou s vlastníkem. To asi dokážu pochopit.

Ještě přišla řeč na ty vysoké obrubníky.Na to mi řekla, že na těch koncích jsou právě ty snížené ,,PŘECHODY,, a že tam si mají lidi zajít a bezpečně přejít. No, dáma se zřejmě mýlila. Nebo neví, jak má vypadat správný přechod. Jak jsem si všimnul, moc lidí si tam tu krátkou zacházku nedopřává. Jen maminky, co jim nevadí, že si své mimino nahrnou dozadu do boudičky, tak z toho vysokého obrubníku nějak sjedou. Ale, tam se dějí i jiné věci. Známý mi řekl v pátek, že tam už viděl sestupovat starou paní a ta, protože nečekala, že ten obrubník bude tak vysoký, šla do kolen.

Tak mě napadlo, že když to tam nejsou přechody, tak ani nehrozí nějaká pokuta od nějakého policisty ani celníka (občas tu ve městě ,,slouží,,)za přechod-přejítí jinde, než tam. Jak to bude s tím úzkým chodníčkem u Takána, nevím. Nikdo to neví. Nikdo se k tomu totiž zatím nevyjádřil. Ahoj.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Zdravím.

Protože, se tu od 29.11.2015 nikdo nijak neobtěžoval odpovědět na vznesené dotazy, ohledně pokračování chodníků na obou stranách z nového mostu, dávám to tu znovu na začátek. Tak nějak na oči.

 

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Ahoj.

Ve věci přechodů se toho v našem městě moc nezměnilo. Vlastně vůbec nic. Sice už loni bylo jednáno na začátku školního roku 2015-2016 o nějaké té bezpečnosti na Horecké ul. u zastávky autobusu, ale nějak se nic neděje. Sice se na vývěsce úřadu cosi objevilo, že se dávají občanům na vědomí, případně k připomínkování nějaké navržené záměry, ale zas P.R.D. ! Asi před měsícem se nad zahrádkami, nad křižovatkou zjevilo několik pracovníků KSLK, kteří tam na krajnici zabetonovali kus trubky se šrouby, pro uchycení nějaké nové dopravní značky. Netušil jsem, že ten beton musí zrát 28 dní jako nějaký překlad nebo nosný průvlak. Protože se do toho nikomu nepodařilo doplnit tu nějakou dopravní značku. A je jasné, že se to už nepodaří vůbec. Proč? Protože tudy jel speciální frézovací stroj na škarpy a tu novou trubku neopravitelně zdeformoval. Prostě, chybka se vloudí.

Zdálo se, že se to mohlo povést do začátku nového školního roku. Nyní tomu už nějak ani nevěřím.

U zařizování věci, která má přispět vyšší bezpečnosti občanů a hlavně malých dětí, jsem očekával nějaké rychlejší postupy. Jak to asi může fungovat, když na věci, o kterých se píše na tomhle vláknu, ani nikdo neodpoví. Pořád si říkám, jestli bylo o volbách správně vybráno?

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Je jasné, že udělat přechod pro chodce neznamená  "jen namalovat na silnici zebru". Ale tato věc se v našem městě bohužel vůbec neřeší, je to stále stejné, asi se tedy nejprve čeká, až tu nějaké dítě bude přejeto.....?? 
Cesta OD Malého náměstí vzhůru ke škole je snad celkem bezpečná, jak píše Mgr. Hartl, ale samo Malé náměstí nikoli - to považuji za extrémně  nepřehledné a nebezpečné.  Tam vůbec není jasné, kde mají jezdit auta a kde mají chodit, natož přecházet silnici chodci. 

Malé náměstí vyžaduje koncepční řešení, jak ohledně povrchu, tak i dopravní situace a bezpečnosti chodců. Než však bude nějak Malé náměstí definitivně vyřešeno, je v nedohlednu... Ale aspoň nějak zajistit větší bezpečnost chodců (především dětí, jdoucích tudy denně tam a zpět ke škole!) je nutné urychleně a aspoň provizorně vyřešit.
Jak zde bylo citováno paní Jiřinou Čermákovou z norem, jít by to mělo. Nebo se opravdu čeká na to, až tady dojde k neštěstí?? A pak se - konečně - začne něco řešit?

Odpověď z radnice je pořád stejná - je to složité, musí být projekt, dlouho to trvá, než to krajské orgány schválí... A tak se našich městských úředníků takto veřejně ptám:

Je už projekt hotový? Je už na těch krajských orgánech o přechod na Malém náměstí + případné další občany navrhované přechody aspoň zažádáno? Odkdy? A je to taky patřičně urgováno? Pokud ne, tak proč?

Na dotazy občanů ohledně přechodů zde odpověděli z radnice jen Mgr. Hartl a Ing. Louma (z předchozího vedení). Oběma tímto děkuji. 

A jsme zase u transparentnosti/ netransparentnosti radnice. Při osobním jednání mi bylo několikrát panem starostou Mgr. Lufinkou i panem místostarostou Mgr. Mališem jasně řečeno, že do městského diskusního fóra oni odpovídat nehodlají a nebudou. (I když tady pak, po půl roce, udělal pan starosta tuším 2 a pan místostarosta tuším jednu výjimku).
Ale - zásadně nekomunikovat s občany přes diskusní fórum, nebo třeba Facebook dnes - v 21. století?? To se opravdu nevidí. No, uvidíme, až se budou blížit volby, tak se ta ochota najednou jistě aspoň na malou chvíli vrátí....

S radnicí se dá komunikovat, podle jejich doporučení, osobně a nebo adresným mailem či požadavkem na zastupitelstvo. A na předem domluvenou schůzku se osobní jednání uskuteční, což mohu opakovaně potvrdit. A na adresný mail je odpovězeno. Ale výsledek? Skutek utek:

Za spolek Trávnice jsme žádali o nějaké bezpečnostní opatření (radar, snížení povolené rychlosti apod.) v Železné ulici při jejím ústí do Malého náměstí a v oblasti hřbitova až staré školy, kde přecházejí děti a kde řidiči jezdí nepřiměřeně rychle. Dodnes žádný posun.
Někdy v květnu jsme písemně žádali pana starostu, zda by na travnatou plošinu po Kurfiřtově zděném zbořeném domu nemohli dát tři lavičky do U, je zde bezkonkurenčně nejkrásnější výhled na centrální část Trávníků (Grosovsko + 6 roubenek). Bylo nám odpovězeno - město lavičky nemá, ale tedy jednu prý odněkud přesunou. S placáky, které bychom sami umístili jako cestičku k lavičkám, město prý nesouhlasí. No a máme vrchol turistické sezóny - a nic, ani ta jedna jediná lavička se nekoná....

Když čtu ve Zpravodaji, že město přidalo 733 000 Kč na sportovní organizace ( já nic proti sportu nemám, naopak, ale měla by být nějaká vyváženost), tak kroutím hlavou, že jsme tak chudé město, že na tu jedinou lavičku v této souvislosti není. Ani na zajištění větší bezpečnosti chodců, na výměnu ještě socialistických rezavých lamp atd., atd....

Ohledně přechodů pro chodce nejde o legraci, tady jde už o životy a zdraví. Tak doufám, že aspoň na toto někdo kompetentní z vedení města na tomto fóru na otázky nás občanů konečně odpoví.

Hezké léto

Alena Kortanová     

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Abych vedení města nekřivdila - vlastně v jedné věci spolku Trávnice vyhověli: V parčíku mezi Železnou a Hlubokou ulicí byly podél Hluboké ulice vyřezány staré túje a na naši žádost pak i odstraněny jejich pokroucené pařezy. Tak jsme aspoň toto původně nevzhledné místo mohli jako Trávnice brigádnicky vyčistit, srovnat a zasít tam trávu. Vypadá to tam zas upraveně. Za to vytrhání pařezů městu (a asi Technickým službám) dík.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobrý den všem,

dnes jedna dobrá zpráva ohledně bezpečnosti chodců v ŽB: Konečně byla omezena rychlost v oblasti staré školy a hřbitova. Řidiči, prosím, zaznamenejte a dodržujte tuhle změnu, chodí tudy mimo jiné spousta dětí! 
Děkujeme.

A.K.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

a)Přechody u škol

Zvýrazněné značky A12 - „Děti“ u Staré školy a u hřbitova jsou dobré, to bezpochyby.

U Nové školy pod Pelechovem ale značky zvýrazněné nejsou a jsou dost daleko od místa přechodu (který tam není) , auta tam o dost víc, než 50km/h, a ještě se tam přejíždí, protože je tam široká a rovná silnice .

Rozšiřuje se tam chodník nad podchodem a nástupní ostrůvek u autobusové zastávky. To je dobře.

V zimě, když mrzne, by snad cesta z parkoviště po kovovém schodišti měla být uzavřená, jak to tam namrzá a klouže.

U ZUŠ není značení žádné a chodí tam také dost dětí.

U žádné z těch škol není vodorovné (na silnici bílou barvou napsané) značení „pozor, škola“.

Ale snad dojde i na to. Myslím, že taková informace funguje možná lépe, než značka omezení rychlosti.

b)Cesta k poliklinice

V Jarní ulici pod poliklinikou se opravuje chodník, snad dojde i na ty přechody, i tudy chodí dost lidí, někteří hodně pomaloučku.

c) Přechody u mostu

Souhlasím s panem Kunstem, že obrubníky na mostě jsou příliš vysoké. Na levé straně mostu jsem v oblouku obrubníku naměřil 18 cm, na pravé 19,5cm. To je hodně. Tam může člověk se špatným zrakem nebo s pohybovými problémy upadnout docela snadno. Tak vysoký obrubník najdete málokde.

Zajímavé je snížení chodníku na pravém horním konci mostu (Nábřeží Obránců míru).

Na mostě by to ještě nějakou logiku mělo, pokud by na protější straně byl normální chodník.

Ale chodník je zde široký pouhých 90cm. A proti němu - stěna domu.

Nevím, jak nájezd na tento chodník zvládají maminky s kočárky nebo vozíčkáři, s kočárkem už jsem dlouho nejezdil a na vozejčku zatím vůbec. V zatáčce u křižovatky má chodník šířku jen 70cm!

Viděl jsem vozíčkáře sjet z mostu, potom jel po silnici až na roh křižovatky, na chodníku by to nevytočil. Maminky s kočárky mají podobný problém.

Je třeba snížit obrubník na mostu, aby se tam udělal nájezd. A označit všechny přechody podle příslušných vyhlášek a ČSN 73 6110 „Projektování místních komunikací“.

Nejde jen o obrubník, přechod zde prostě není, i když tady předtím byl. A tady být musí, tento přechod je možná nejvíce používaný.

d) Přechody v Brodě

Vypadá to, že se na přechodech ve městě začalo pracovat, to je dobře, považuji to za prospěšnější, než velké akce typu „Terminál“, hlavně v poměru užitku k finančním nákladům.

e) Jaké budou přechody a chodníky v městě?

Most i cesta od nádraží k mostku přes potok však mohly být řešeny jako jednoúrovňové, bezbariérové, bez vyvýšených chodníků i levnější. U mostu jsem to doporučoval už 18.6.2013 a  21.11.2014. Jednoúrovňový most mohl být dokonce levnější, s lepším odvodem srážkové vody, s jednoduššími opravami a hlavně bezbariérový, lepší pro chodce i pro ty, co jezdí na kolečkách.

Nevím, jak přesně funguje plánování dopravních a pěších cest ve městě, jak funguje Komise pro vzhled města Železný Brod, jaký plán rozvoje města vytvořil městský architekt .

Myslím, že problematika pěších dopravních cest by měla být řešena v nějakém dlouhodobějším programu a komplexně (někde dnes chodníky vůbec nejsou, ač tam chodí hodně lidí) a v souvislosti s plánováním změn v trasování silnic (plánují-li se).

Na jedné straně se zde budují s velkými náklady cyklostezky ale přitom i nové vyvýšené chodníky s obrubníky až 20cm vysokými.


Předmět: Přechody v Železném Brodě

Vážený pane Kubíne,
děkujeme Vám za Váš zájem o bezpečnost chodců v Železném Brodě.
V reakci na Vaše připomínky bychom Vám chtěli sdělit následující:
ad a) Přechody u škol
U ZŠ Školní hledáme řešení přechodu pro chodce, resp. místa pro přecházení v prostoru zastávky a zároveň bychom zde rádi vybudovali bezpečnější a „komfortnější“ zastávku, dle platných pravidel.
U ZŠ Pelechovská se v nejbližší době neplánuje žádné nové dopravní značení, a to ani svislé, ani vodorovné, v souvislosti s vyznačením přechodu pro chodce. Snahou města i školy je, aby byl žáky využíván podchod pod silnicí, když už tam je vybudovaný. Snížení rychlosti u podchodu není na pořadu dne, jelikož by měl být využívaný zejména podchod, nicméně až budeme mít jednání s Policií ČR nebo odborníky v oblasti dopravy, nadneseme toto téma k diskuzi a následně budeme řešit podle výsledku diskuze. Lze umístit např. dopravní značku pozor děti ve výraznějším provedení, ale uvidíme později. Nápisy na silnici zahrneme do uvedené diskuze rovněž.
ad b) Cesta k poliklinice
Rádi bychom, aby na tyto přechody došlo. Nyní dochází pouze k výměně povrchu na části trasy, zahajujeme projektové práce na části chodníku v Těpeřské ulici.
ad c) Přechody u mostu
Evergreen diskuzí Obruby tak jak jsou na mostě provedeny, byly vyprojektovány projektantem, který má oprávnění, razítko a znalosti norem v oblasti pozemních komunikací. To, že na těch stranách na chodnících, které nebyly součástí rekonstrukce mostu, jsou obruby takové, jaké jsou, je odvislé od toho, že projekt rekonstrukce mostu se odehrával na majetku ve vlastnictví Libereckého kraje, chodníky „dále od vody“ jsou ve vlastnictví města a nebyly do projektu zahrnuty, tzn. projektant je v PD neřešil a vyprojektoval most v souladu se všemi normami v rozsahu vlastnictví kraje.
Pokud se Vám zdá, že je chodník úzký, tak máte pravdu. Širší chodník zde ale neumíme vybudovat. Máte-li řešení, které bude odpovídat normám pro šířky komunikací, chodníků, oblouky zatáček, bezpečnost chodců, bezbariérovost atd., prosím, zašlete nám jej. Nám se vyhovující řešení najít nepodařilo. Všichni víme, že toto řešení, které v tomto místě vzniklo, nebude nikomu stoprocentně vyhovovat (možná ani dvacetiprocentně). Osoby se sníženou schopností pohybu a orientace (do toho patří např. i osoby starší, nevidomé, s omezením pohybu, ale i maminky s kočárkem a další) budou mít na tomto přechodu pohyb ztížený, nicméně v současné době, kdy plyne tzv. udržitelnost projektu Libereckému kraji, není možné do vybudovaného díla jednoduše zasahovat např. snížením obrub v zatáčce. Takovéto zásahy jsou postihovány vracením části poskytnuté dotace a to se zpravidla nikomu nechce, jelikož se jedná o nehospodárné nakládání s majetkem. Budete-li mít zájem o podrobnější informace, ozvěte se mi, předám Vám kontakt na zaměstnance Krajské správy silnic Libereckého kraje, kteří mají podrobnější informace o možnostech úprav dotovaného mostu než my. Situaci v tomto místě vnímáme jako nevhodnou pro pohyb po městě, ale přiznám se bez mučení, že nemáme žádné řešení, které by bylo jednoduše a rychle realizovatelné.
ad d) Přechody v Brodě
Děkujeme, považujeme to za určité ohodnocení práce zaměstnanců radnice – to není tak časté  Budeme se snažit pokračovat v tomto trendu.
ad e) Jaké budou přechody a chodníky v městě?
K problematice mostu a Terminálu se nebudeme vyjadřovat, jelikož se jedná o akce ukončené, do kterých už nikterak nezasáhneme, nelze měnit jejich koncepci a ve městě již jsou, nezbývá tedy, než je využívat.
Kostra pěších komunikací ve městě je vesměs dána, jsme připraveni ji nadále zlepšovat co do pohybu chodců, zlepšení bezpečnosti apod. Jsou připravovány další úpravy povrchů chodníků, jak již bylo zmíněno, připravuje se vybudování chodníku k poliklinice. O akcích budou informováni (nejen) členové komise pro vzhled města, kteří se k problematice vyjadřují a řeší ji.
Máte-li konkrétní námět k vybudování chodníku v místech kde „…dnes chodníky vůbec nejsou, ač tam chodí hodně lidí…“, pošlete nám jej, budeme se tímto místem zabývat. Budeme rádi za každou připomínku, nápad, námět.
Martin Řehák

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobrý den, pane Řeháku,


jen pár poznámek:


přechod U ZŠ Pelechovská – nevím kolik dětí tam jezdí autobusem od Pelechova a kolik jich vysadí rodiče z auta na parkovišti. Jsou-li takové, z parkoviště podchodem asi nepůjdou, v zimě, když namrzá kovové schodiště, je ta cesta navíc hodně nebezpečná.



Cesta přes most – že chodník na Nábřeží Obránců míru rozšířit nepůjde, dokud bude rohový dům na svém místě, na úkor silnice to také nepůjde, to bylo jasné předem. Udělat přechod v místě nynějšího snížení chodníku by bylo vlastně také proti normám...

Lidi prostě budou dál chodit přes vozovku rovně a musí zdolat ten vysoký obrubník. Aby byli lépe chráněni před vozidly, musí tam být přechod, aby se dostali na vysoký chodník, je třeba tam udělat nájezd.

Je asi zbytečné pátrat, kde se stala chyba, je třeba to opravit dřív, než tam někdo někoho srazí.

Že by to nešlo? Kolik bylo jen na akci Terminál víceprací – dotace se vracely?



Pošlete mi, pane Řeháku kontakt na zaměstnance Krajské správy silnic Libereckého kraje, kteří mají podrobnější informace o možnostech úprav dotovaného mostu, pošlete mi jej na email: coliva@email.cz

Máte-li také kontakt na projektanty, kteří tvrdí, že na příjezdu do Brodu nelze použít lanová svodidla, nebo víte-li, která konkrétní norma tomu brání, pošlete mi i tuto informaci.



Pokud by se toho chtěl ujmout někdo jiný, nejlépe z oboru, s přístupem k potřebným normám, budu jen rád, nevím, kdy se tam dostanu.



„Kde chybí chodníky“ - momentálně si vzpomínám na chodník od hřbitova ke staré škole a od Detesku k ZUŠce a pak až k zatáčce, najde jich víc...


Ale vlastně jde o to, co Vy sám zmiňujete v závěru a k čemu směřoval můj minulý text.

Pěší cesty souvisí se silnicemi, s parkovacími plochami, je třeba počítat s tím, že aut bude ještě víc, ve větších městech mají velké problémy už teď. A změny trasování hlavních cest, případný obchvat středu města, to všechno spolu souvisí.

Jak probíhá plánování rozvoje města nevím, asi nejsem sám, koho by to zajímalo.



S pozdravem

M.Kubín

Počet příspěvků: 32 zobrazené: 21 - 30
< 1 2 3 4 >