Vše o Železném Brodě
Přechody v Železném Brodě
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Dobrý den, pane Řeháku,
jen pár poznámek:
přechod U ZŠ Pelechovská – nevím kolik dětí tam jezdí autobusem od Pelechova a kolik jich vysadí rodiče z auta na parkovišti. Jsou-li takové, z parkoviště podchodem asi nepůjdou, v zimě, když namrzá kovové schodiště, je ta cesta navíc hodně nebezpečná.
Cesta přes most – že chodník na Nábřeží Obránců míru rozšířit nepůjde, dokud bude rohový dům na svém místě, na úkor silnice to také nepůjde, to bylo jasné předem. Udělat přechod v místě nynějšího snížení chodníku by bylo vlastně také proti normám...
Lidi prostě budou dál chodit přes vozovku rovně a musí zdolat ten vysoký obrubník. Aby byli lépe chráněni před vozidly, musí tam být přechod, aby se dostali na vysoký chodník, je třeba tam udělat nájezd.
Je asi zbytečné pátrat, kde se stala chyba, je třeba to opravit dřív, než tam někdo někoho srazí.
Že by to nešlo? Kolik bylo jen na akci Terminál víceprací – dotace se vracely?
Pošlete mi, pane Řeháku kontakt na zaměstnance Krajské správy silnic Libereckého kraje, kteří mají podrobnější informace o možnostech úprav dotovaného mostu, pošlete mi jej na email: coliva@email.cz
Máte-li také kontakt na projektanty, kteří tvrdí, že na příjezdu do Brodu nelze použít lanová svodidla, nebo víte-li, která konkrétní norma tomu brání, pošlete mi i tuto informaci.
Pokud by se toho chtěl ujmout někdo jiný, nejlépe z oboru, s přístupem k potřebným normám, budu jen rád, nevím, kdy se tam dostanu.
„Kde chybí chodníky“ - momentálně si vzpomínám na chodník od hřbitova ke staré škole a od Detesku k ZUŠce a pak až k zatáčce, najde jich víc...
Ale vlastně jde o to, co Vy sám zmiňujete v závěru a k čemu směřoval můj minulý text.
Pěší cesty souvisí se silnicemi, s parkovacími plochami, je třeba počítat s tím, že aut bude ještě víc, ve větších městech mají velké problémy už teď. A změny trasování hlavních cest, případný obchvat středu města, to všechno spolu souvisí.
Jak probíhá plánování rozvoje města nevím, asi nejsem sám, koho by to zajímalo.
S pozdravem
M.Kubín
Předmět: Přechody v Železném Brodě
děkujeme Vám za Váš zájem o bezpečnost chodců v Železném Brodě.
V reakci na Vaše připomínky bychom Vám chtěli sdělit následující:
ad a) Přechody u škol
U ZŠ Školní hledáme řešení přechodu pro chodce, resp. místa pro přecházení v prostoru zastávky a zároveň bychom zde rádi vybudovali bezpečnější a „komfortnější“ zastávku, dle platných pravidel.
U ZŠ Pelechovská se v nejbližší době neplánuje žádné nové dopravní značení, a to ani svislé, ani vodorovné, v souvislosti s vyznačením přechodu pro chodce. Snahou města i školy je, aby byl žáky využíván podchod pod silnicí, když už tam je vybudovaný. Snížení rychlosti u podchodu není na pořadu dne, jelikož by měl být využívaný zejména podchod, nicméně až budeme mít jednání s Policií ČR nebo odborníky v oblasti dopravy, nadneseme toto téma k diskuzi a následně budeme řešit podle výsledku diskuze. Lze umístit např. dopravní značku pozor děti ve výraznějším provedení, ale uvidíme později. Nápisy na silnici zahrneme do uvedené diskuze rovněž.
ad b) Cesta k poliklinice
Rádi bychom, aby na tyto přechody došlo. Nyní dochází pouze k výměně povrchu na části trasy, zahajujeme projektové práce na části chodníku v Těpeřské ulici.
ad c) Přechody u mostu
Evergreen diskuzí Obruby tak jak jsou na mostě provedeny, byly vyprojektovány projektantem, který má oprávnění, razítko a znalosti norem v oblasti pozemních komunikací. To, že na těch stranách na chodnících, které nebyly součástí rekonstrukce mostu, jsou obruby takové, jaké jsou, je odvislé od toho, že projekt rekonstrukce mostu se odehrával na majetku ve vlastnictví Libereckého kraje, chodníky „dále od vody“ jsou ve vlastnictví města a nebyly do projektu zahrnuty, tzn. projektant je v PD neřešil a vyprojektoval most v souladu se všemi normami v rozsahu vlastnictví kraje.
Pokud se Vám zdá, že je chodník úzký, tak máte pravdu. Širší chodník zde ale neumíme vybudovat. Máte-li řešení, které bude odpovídat normám pro šířky komunikací, chodníků, oblouky zatáček, bezpečnost chodců, bezbariérovost atd., prosím, zašlete nám jej. Nám se vyhovující řešení najít nepodařilo. Všichni víme, že toto řešení, které v tomto místě vzniklo, nebude nikomu stoprocentně vyhovovat (možná ani dvacetiprocentně). Osoby se sníženou schopností pohybu a orientace (do toho patří např. i osoby starší, nevidomé, s omezením pohybu, ale i maminky s kočárkem a další) budou mít na tomto přechodu pohyb ztížený, nicméně v současné době, kdy plyne tzv. udržitelnost projektu Libereckému kraji, není možné do vybudovaného díla jednoduše zasahovat např. snížením obrub v zatáčce. Takovéto zásahy jsou postihovány vracením části poskytnuté dotace a to se zpravidla nikomu nechce, jelikož se jedná o nehospodárné nakládání s majetkem. Budete-li mít zájem o podrobnější informace, ozvěte se mi, předám Vám kontakt na zaměstnance Krajské správy silnic Libereckého kraje, kteří mají podrobnější informace o možnostech úprav dotovaného mostu než my. Situaci v tomto místě vnímáme jako nevhodnou pro pohyb po městě, ale přiznám se bez mučení, že nemáme žádné řešení, které by bylo jednoduše a rychle realizovatelné.
ad d) Přechody v Brodě
Děkujeme, považujeme to za určité ohodnocení práce zaměstnanců radnice – to není tak časté Budeme se snažit pokračovat v tomto trendu.
ad e) Jaké budou přechody a chodníky v městě?
K problematice mostu a Terminálu se nebudeme vyjadřovat, jelikož se jedná o akce ukončené, do kterých už nikterak nezasáhneme, nelze měnit jejich koncepci a ve městě již jsou, nezbývá tedy, než je využívat.
Kostra pěších komunikací ve městě je vesměs dána, jsme připraveni ji nadále zlepšovat co do pohybu chodců, zlepšení bezpečnosti apod. Jsou připravovány další úpravy povrchů chodníků, jak již bylo zmíněno, připravuje se vybudování chodníku k poliklinice. O akcích budou informováni (nejen) členové komise pro vzhled města, kteří se k problematice vyjadřují a řeší ji.
Máte-li konkrétní námět k vybudování chodníku v místech kde „…dnes chodníky vůbec nejsou, ač tam chodí hodně lidí…“, pošlete nám jej, budeme se tímto místem zabývat. Budeme rádi za každou připomínku, nápad, námět.
Martin Řehák
Předmět: Přechody v Železném Brodě
a)Přechody u škol
Zvýrazněné značky A12 - „Děti“ u Staré školy a u hřbitova jsou dobré, to bezpochyby.
U Nové školy pod Pelechovem ale značky zvýrazněné nejsou a jsou dost daleko od místa přechodu (který tam není) , auta tam o dost víc, než 50km/h, a ještě se tam přejíždí, protože je tam široká a rovná silnice .
Rozšiřuje se tam chodník nad podchodem a nástupní ostrůvek u autobusové zastávky. To je dobře.
V zimě, když mrzne, by snad cesta z parkoviště po kovovém schodišti měla být uzavřená, jak to tam namrzá a klouže.
U ZUŠ není značení žádné a chodí tam také dost dětí.
U žádné z těch škol není vodorovné (na silnici bílou barvou napsané) značení „pozor, škola“.
Ale snad dojde i na to. Myslím, že taková informace funguje možná lépe, než značka omezení rychlosti.
b)Cesta k poliklinice
V Jarní ulici pod poliklinikou se opravuje chodník, snad dojde i na ty přechody, i tudy chodí dost lidí, někteří hodně pomaloučku.
c) Přechody u mostu
Souhlasím s panem Kunstem, že obrubníky na mostě jsou příliš vysoké. Na levé straně mostu jsem v oblouku obrubníku naměřil 18 cm, na pravé 19,5cm. To je hodně. Tam může člověk se špatným zrakem nebo s pohybovými problémy upadnout docela snadno. Tak vysoký obrubník najdete málokde.
Zajímavé je snížení chodníku na pravém horním konci mostu (Nábřeží Obránců míru).
Na mostě by to ještě nějakou logiku mělo, pokud by na protější straně byl normální chodník.
Ale chodník je zde široký pouhých 90cm. A proti němu - stěna domu.
Nevím, jak nájezd na tento chodník zvládají maminky s kočárky nebo vozíčkáři, s kočárkem už jsem dlouho nejezdil a na vozejčku zatím vůbec. V zatáčce u křižovatky má chodník šířku jen 70cm!
Viděl jsem vozíčkáře sjet z mostu, potom jel po silnici až na roh křižovatky, na chodníku by to nevytočil. Maminky s kočárky mají podobný problém.
Je třeba snížit obrubník na mostu, aby se tam udělal nájezd. A označit všechny přechody podle příslušných vyhlášek a ČSN 73 6110 „Projektování místních komunikací“.
Nejde jen o obrubník, přechod zde prostě není, i když tady předtím byl. A tady být musí, tento přechod je možná nejvíce používaný.
d) Přechody v Brodě
Vypadá to, že se na přechodech ve městě začalo pracovat, to je dobře, považuji to za prospěšnější, než velké akce typu „Terminál“, hlavně v poměru užitku k finančním nákladům.
e) Jaké budou přechody a chodníky v městě?
Most i cesta od nádraží k mostku přes potok však mohly být řešeny jako jednoúrovňové, bezbariérové, bez vyvýšených chodníků i levnější. U mostu jsem to doporučoval už 18.6.2013 a 21.11.2014. Jednoúrovňový most mohl být dokonce levnější, s lepším odvodem srážkové vody, s jednoduššími opravami a hlavně bezbariérový, lepší pro chodce i pro ty, co jezdí na kolečkách.
Nevím, jak přesně funguje plánování dopravních a pěších cest ve městě, jak funguje Komise pro vzhled města Železný Brod, jaký plán rozvoje města vytvořil městský architekt .
Myslím, že problematika pěších dopravních cest by měla být řešena v nějakém dlouhodobějším programu a komplexně (někde dnes chodníky vůbec nejsou, ač tam chodí hodně lidí) a v souvislosti s plánováním změn v trasování silnic (plánují-li se).
Na jedné straně se zde budují s velkými náklady cyklostezky ale přitom i nové vyvýšené chodníky s obrubníky až 20cm vysokými.
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Ahoj.
Ve věci přechodů se toho v našem městě moc nezměnilo. Vlastně vůbec nic. Sice už loni bylo jednáno na začátku školního roku 2015-2016 o nějaké té bezpečnosti na Horecké ul. u zastávky autobusu, ale nějak se nic neděje. Sice se na vývěsce úřadu cosi objevilo, že se dávají občanům na vědomí, případně k připomínkování nějaké navržené záměry, ale zas P.R.D. ! Asi před měsícem se nad zahrádkami, nad křižovatkou zjevilo několik pracovníků KSLK, kteří tam na krajnici zabetonovali kus trubky se šrouby, pro uchycení nějaké nové dopravní značky. Netušil jsem, že ten beton musí zrát 28 dní jako nějaký překlad nebo nosný průvlak. Protože se do toho nikomu nepodařilo doplnit tu nějakou dopravní značku. A je jasné, že se to už nepodaří vůbec. Proč? Protože tudy jel speciální frézovací stroj na škarpy a tu novou trubku neopravitelně zdeformoval. Prostě, chybka se vloudí.
Zdálo se, že se to mohlo povést do začátku nového školního roku. Nyní tomu už nějak ani nevěřím.
U zařizování věci, která má přispět vyšší bezpečnosti občanů a hlavně malých dětí, jsem očekával nějaké rychlejší postupy. Jak to asi může fungovat, když na věci, o kterých se píše na tomhle vláknu, ani nikdo neodpoví. Pořád si říkám, jestli bylo o volbách správně vybráno?
Předmět: Přechody v Železném Brodě
Zdravím.
Protože, se tu od 29.11.2015 nikdo nijak neobtěžoval odpovědět na vznesené dotazy, ohledně pokračování chodníků na obou stranách z nového mostu, dávám to tu znovu na začátek. Tak nějak na oči.