Vše o Železném Brodě
Cristal
Předmět: Cristal
Předmět: Cristal
Dobrý den.
Pane Tribučku, co se týče Exathermu jsem nikdy, na rozdíl od Vás, žádné výstupy ani rozbory kontaminací neviděl. Pan zastupitel MÚ ŽB a poslanec parlamentu ČR pan Horáček za TOP09 však v předvolebním rozhovoru v Deníku Jablonecka prohlásil:
„Chtěli bychom vyřešit Exatherm. Jako řešení vidíme demolici, po které by mohlo vzniknout skvělé místo pro centrální park. Projekt přinese pracovní místa, pomůže oživit ekonomiku. A celá plocha může zůstat jako rezervní pro budoucí generace. Třeba naše děti zjistí, že park je tam docela dobrý, nebo pro místo najdou lepší budoucnost. To už ale bude na nich. Na nás je najít na projekt finanční prostředky, nejlépe z dotací a zajistit, aby vše klaplo.“
Čekám proto (zatím marně) na odpověď na otázku, kterou jsem mu mj. na základě zmíněného rozhovoru, položil na zasedání ZM ŽB 27.4. 2015: „Jak je daleko řešení Exathermu a kolik toto řešení přinese nových pracovních příležitostí?“ on tehdy slíbil odpovědět písemně, což by mělo být na záznamu nebo v zápisu ze zasedání ZM.
Nevím jak Vy, ale mně se naopak křižovatky s kruhovými objezdy líbí a nic na tom nemění fakt, že se někde ne zcela povedly. Jezdím dlouhá léta po republice i cizině a křižovatky s kruhovým objezdem považuji za nejpřehlednější a nejbezpečnější. Máte pravdu, že křižovatka před Liduškou u Vyšehradu není vzorem bezpečnosti, navíc se tam vyskytují někdy i děti s housličkami a chodníky na silnicích chybí. Zatím ještě nikdo, pokud se pamatuji v Železném Brodě neuvažoval či nenavrhoval řešení jakékoliv křižovatky kruhovým objezdem.
Snad ještě maličkost ke křižovatce na náměstí. Přece jen, podle mého názoru, je frekvence na mezinárodní silnici E65 a následně i na zmíněné křižovatce nesrovnatelně větší nežli na klasické křižovatce silnic II třídy. Je to samozřejmě můj názor a nechci jej nikomu vnucovat. Zcela pravdivým ukazatelem by samozřejmě bylo měření průjezdů, což není v době přesných snímacích čidel napojených na IT nic nákladného ani složitého.
Přeji hezký den
Předmět: Cristal
Předmět: Cristal
Pane Tribučku, já ale píši o hustotě provozu z důvodu, že jsme přešli plynule z téma „Transparentnost“ na téma „CRISTAL“, kde jsem jako jednu z překážek pro provozování hotelu uvedl kromě nedostatku parkovacích míst i hluk dopravy. Tak se omlouvám, že jsem se nedržel přesně vašeho zadání.
Tak se vracím ještě jednou ke křižovatkám a kruhovým objezdům. Opravdu si myslíte, že vyzobávám o kruhových objezdech to co se mi hodí? Řekněte jediný důvod proč bych to dělal. Jak jsem napsal, jezdím téměř padesát let a křižovatky s kruhovým objezdem opravdu považuji za nejpřehlednější a nejbezpečnější, nic na tom nemění fakt, že se ne všechny povedly. Ostatně se to téměř na vlas shoduje i s názorem dopravního experta ČVUT Petra Moose, který zazněl ve Vašem odkaze na článek v Ekonomice iDNES.cz:
http://ekonomika.idnes.cz/nejzbytecnejsi-kruhove-objezdy-da2-/eko-doprava.aspx?c=A130820_122844_eko-doprava_fih
"Obecně považuji kruhové za velmi dobrý vynález, který zvýšil bezpečnost na mnoha kritických kříženích komunikacích. Dokazují to statistiky. Bohužel dojem ze stavebního řešení kazí například některé objezdy, které jsou navázány příliš blízko sebe, zabírají větší plochu a trochu komplikují dopravu ve městech."
Podle mého názoru, dojem ze stavebního řešení kazí to, že mnoho kruhových objezdů a silničních staveb obecně, bylo stavěno i z jiných důvodů, nežli je bezpečný a přehledný silniční provoz.
Přeji Vám dobrou noc.
Předmět: Cristal
Předmět: Cristal
Předmět: Cristal
Předmět: Cristal
Dle Zásad programu poskytnutí příspěvku není navázáno na případné budoucí využití objektu nebo převod jejího vlastnictví.
Oprava zároveň pomohla eliminovat nebezpečí zřícení zábradlí, které se nacházelo v havarijním stavu a mohlo způsobit poranění kolemjdoucích osob, případně poškodit projíždějící vozidla.
Pěkný den přeje František Lufinka