Vše o Železném Brodě

Nový dopravní terminál

Počet příspěvků: 15 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >

Předmět: Nový dopravní terminál

A myslíte, že by se občané na něčem shodli? Myslíte že by účast na nějakém místním referndu byla taková, aby se to dalo brát jako nějaká většina?
 Proto jsou volby, kde si volíme své zástupce a Ti rozhodují. A pokud s nimi budu spokojen, tak jim dám hlas i v dalších volbách. A pokud ne, tak volím někoho jiného.

Předmět: Nový dopravní terminál

.Pane Tribučku,

v tom, že "město nemůže vše dávat na schválení občanům. Je nesmysl, aby o tom měli nějak obyvatelé rozhodovat", s Vámi nesouhlasím.



10 milionová investice (i mnohé menší) by měly být projednány s těmi, kteří je budou užívat i financovat, s občany města.



Podobně investice do odkoupení budovy Exathermu by tenkrát zřejmě přes hlasování občanů neprošla, protože její přínos pro město také neodpovídá výši toho výdaje. Ty prostředky mohly být použity účelněji.

Předmět: Nový dopravní terminál

Město má zodpovědnost za své rozhodnutí a nemůže vše dávat na schválení občanům. Je nesmysl, aby o tom měli nějak obyvatelé rozhodovat. V tu chvíli by byli zbytečné volby do zastupitelstva a stačilo by aby každý někdy přišel s nějakým návrhem a všichni obyvatelé se k tomu vyjádřili. Nesmyl,že ano?

Předmět: Nový dopravní terminál

Pan Daniel Mach v příspěvku 03.12.2012 07:30 pěkně a celkem podrobně popsal, co má být obsahem projektu "Nový dopravní terminál "



Doplním, že městský rozpočet to má stát cca 10 milionů Kč.



Hlavní námitkou je, že toto řešení nepomůže odlehčit dopravu hlavně v Masarykově ul., což by splnilo umístění autobusového nádraží (zastávky) k ulicím Vaněčkova nebo Štefánikova.



O tomto projektu dosud neproběhla občanská diskuze a občané neměli možnost vyjádřit se (v občanském hlasování), zda takovéto řešení za 10 MKč z finančních prostředků města chtějí.

Předmět: Nový dopravní terminál

Dobry den, mame v Brode mestskeho architekta, nemohl by se jednou za cas i on vyjadrit na tehle strankach   k  pripadnym zmenam/novinkam v pojeti a planovani velkych staveb typu Maly rynek, dopravni terminal, Greenway, .. ?  Opustenim  planuvystavby  lavky pod Zvonici se prece podstatne zmenil   i celkovy  pohled na optimalni vyreseni  Maleho rynku, ke  Greenway by bylo dobre znat postoje uradu, ktere maji  "pod palcem" prislusna chranena uzemi (CHKO Cesky raj, prirodni rezervace Riegrovka)  atd.  


Předmět: Nový dopravní terminál

Jeden dovětek, aby nedošlo k diskusi o jiném předmětu stavby :

- Projekt dopravního terminálu zahrnuje stavbu nového autobusového nádraží u železniční stanice. Tato část projektu zahrnuje vybudování obrátky autobusů, odstavy pro 4 autobusy, nástupní a výstupní prostory a parkování pro asi 10 automobilů typu park and ride či kiss and ride (to je pro krátkodobé stání, kdy vás na vlak či autobus někdo odveze). Přestavba budovy nádraží v projektu není. Budova je v majetku Českých drah a.s. a po několika jednáních jsme nabyli dojmu, že pro ČD není zas až tak důležitá. Jako město ale do cizího majetku investovat nebudeme.

- Součástí této stavby je oprava mostku přes Brodecký potok a úprava Nádražní ulice. Samozřejmě bude opraven i opační směr ulice k železniční stanici, takže relativně dlouhý úsek.

- Poslední součástí zakázky je přestavba stávajícího autobusového nádraží na zastávku se 4 nástupními hranami. Zbylá část plochy dnešního autobusového nádraží se přestaví na veřejné prostranství, kde může být tržnice, ale i víceúčelová odpočinková plocha. V projektu je navrženo vydláždění a v omezené míře doplnění zeleně.

- Organizace dopravy podle předběžných návrhů by měla být taková. Že autobusy do Koberov či Semil pojednou z dnešního autobusového nádraží u sokolovny k terminálu a dále svým směrem, autobusy na Malou Skálu či Jablonec pozedou od terminálu na dnešní autobusové nádraží a pak dál. Množství spojů na území města se tím zvýší, ale zároveň se tím vyjde vstříc požadavkům na zajištění městské dopravy na trase od sídliště Na Vápence k poliklinice.

- Dálkové autobusy, které nemají vazbu na vlaková spojení (spíše jim konkurují) budou asi nadále zastavovat jen na dnešním autobusovém nádraží. Obě dopravní plochy budou propojeny informačním systémem.

- V diskusi je celkem oprávněně poukázáno na nevyhovující stav železniční stanice. To musíme s majitele řešit, ale nemělo by to být na úkor městské pokladny. Stejně tak budeme v rámci projektu regenerace panelového sídliště Na Vápence řešit lepší přístup pro obyvatele sídliště k železniční stanici. Doufám, že nám na stránkách města povede postupně naplňovat vymezený prostor pro informace o investičně náročných projektech. Informace se budou objevovat v sekci pro občany pod odkazem na důležité dokumenty, kde budou v odkaze "Rozvoj města".

Předmět: Nový dopravní terminál

K dotacím

Ať už získáme jakoukoliv dotaci nebo státní podporu (Zelená úsporám, příspěvek na penzijní připojištění, dotovaný telefon od operátorů), nebo úžasnou předvánoční slevu, není to to hlavní.

Podstatným zůstane vždy jenom: „Co nás to bude stát?“ (se vším všudy - provozními, servisními a dalšími náklady) a „Chceme to za tu cenu?“


K Terminálu

Jsou-li v projektu zahrnuty náklady na úpravu prostoru současného autobusového nádraží, nevím, možná ano, možná to budou další navazující náklady.

Přínos v dopravě bude u autobusů, které přijedou od Pelechova nebo od Koberov a zase odjedou tímto směrem. Autobusy jedoucí ve směru E65 (Turnov-Tanvald) však pojedou Masarykovou a Nádražní ulicí o cca 700m (celkem)dál. Nestudoval jsem jízdní řády, ale odhaduji že těchto autobusů bude víc.

Jinak, lidi z pelechovské stráně to budou mít na autobusák blíž, ostatní dál.

Myslím, že za 10 milionů (městem vynaložených nákladů) by se toho dalo zkulturnit víc, než prostor u vlakového nádraží.


K diskuzi o projektech města

Snad se shodneme v tom, že naše osobní názory se mohou lišit od názorů většiny obyvatel města.

Občané města by měli být těmi, kdo rozhodnou o tom, do jakých investic by mělo město dát peníze a do kterých ne. Občanské hlasování by mělo být na začátku každého projektu. Kdyby tomu tak bylo už v minulosti, zřejmě by sešlo i z toho odkoupení budovy Exathermu.  


Osobně míním, že investici 10 milionů do přesunutí autobusového nádraží k vlakovému by měli posoudit občané města v občanském hlasování.

Předmět: Nový dopravní terminál

Dovolím si polemizovat s názorem pana Kubína, že by se snad dotace na stavbu dopravního terminálu měla raději odmítnout či vrátit, i s názorem pana Zahradníka, že dopravní terminál je většině občanů města lhostejný. 
Naopak - vítám návrh pana Zahradníka, že by se zde mohla zavést jakási permanentní aktualizovaná diskuse o projektech města. A tak  tedy píšu svůj názor (a prosím, napište i vy ostatní občané Brodu, ať aspoň takto uděláme takové improvizované "referendum"):

O smysluplností systému dotací obecně si myslím své - ty peníze nejsou od žádného "hodného strýčka z Bruselu", ale jsou to naše, námi vydělané peníze, které jsme jim do Bruselu museli poslat, okleštěné o jejich pohádkové platy, ze kterých nám pak bruselští úředníci zbytek milostivě přidělí jako nějakou dotaci. 
Toto však bohužel neovlivníme, tak tento systém jako takový nechme stranou.

Jenže když už tady tento mechanismus jednou je, bylo by nemoudré o dotace nežádat, či je dokonce vracet. Myslím, že zrovna naše město potřebuje každou korunu jak sůl, tak vítám, že se poslední dobou daří jeho snaha dotace  maximálně využívat.

A ohledně zmiňovaných projektů:
Nový dopravní terminál bych velmi uvítala. V Turnově i v Tanvaldě je již nové mají a myslím, že se povedly. Brodský autobusák má již své lepší roky dávno za sebou a jeho přestěhování vedle vlakového nádraží a modernizace by myslím přispěly zdejší kultuře cestování.

Greenway Jizera je myslím velmi smysluplný projekt. Jako aktivní cyklistka vidím, že kde jsou dotažené a hezky udělané cyklostezky, tam to dlouhodobě přivádí do města množství turistů. Navíc cyklistika je ekologicky šetrná, většina cyklistů jsou lidé zvídaví a uměnímilovní a taky se potřebují někde najíst, napít a ubytovat a myslím, že jim naše město má hodně co nabídnout. Cykloturistika je dlouhodobě na vzestupu a příliv turistů může aspoň v letní sezóně vytvořit nějaká pracovní místa v Brodě.

Projekt revitalizace Malého Náměstí  vidím jako nesmírně důležitý a potřebný. Tak říkajíc - včera bylo pozdě. Když jsem tudy vedla své známé odjinud, zírali nevěřícně kolem sebe a říkali "Tady to vypadá jak po válce". Uvědomila jsem si s pocitem studu, že mají pravdu. My místní tudy chodíme denně a tak jsme již zvyklí a otupělí, ale třeba oprýskané domy či domy jen do půlky opravené (na Malém Rynku je takových hned několik), rozbitý asfalt, nejasné ohraničení silnice a absence chodníků nám dobrou vizitku rozhodně nedělá.

Takže všem třem výše zmíněným záměrům já říkám ano. 
Další věc je jejich optimální realizace, to je na následnou diskusi, ale nakonec - od toho tady tyto stránky máme, tak tedy diskutujme

Všem přeji hezký večer.


Předmět: Nový dopravní terminál

K výše uvedené diskusi mohu za městský úřad pouze doplnit následující :

1) Dopravní terminál - projednává se přibližně od roku 2008. V té době jsem pracoval v Semilech a přesto jsem se o jeho přípravě dozvěděl. Nemyslím si tedy, že by něco probíhalo v utajení. S projektem souhlasilo bývalé i současné zastupitelstvo, projekt se veřejně prezentoval zastupitelům a odděleně také nájemníkům nejbližších obytných domů, kteří mohou být stavbou a provozem dotčeni. V současné době spouštíme odkaz na webových stránkách města (Občan - Dokumenty - Rozvoj města) prezentace všech výzamných projektů, terminál, cyklostezky regenerace sídlišť oprava sokolovny i rekonstrukce Malého náměstí se zde postupně během listopadu objeví.

2) Most přes Jizeru bude investovat Liberecký kraj. Práce na zpracování dokumentace (pokud vím) ještě nebyly zahájeny.

3) Malé náměstí - připravujeme projekt rekonstrukce Malého náměstí včetně oprav komunikací v oblasti Trávníky. Je to již přibližně rok, co byla zpracována zadávací dokumentace a zastupitelstvo města rozhodlo o zorganizování Architektonicko-urbanistické soutěže. Na základě výsledku soutěže bylo rozhodnuto o zadání dokumentace. Výsledky soutěže byly prezentovány a všechny návrhy byly vystaveny v zasedací místnosti úřadu od 19.3. do 26.3.2012.

4) Řešení křižovatky Průmyslová - Vaněčkova  - tato problematika je přednostně záležitostí Ředitelství silnic a dálnic, město se bude zabývat pouze stavem mostu přes náhon, případně pak řešením bezpečnosti výjezdu, což je záležitostí jiné rubriky v rámci diskuse.

5) Greenway Jizera - tento projekt je již také pěkně "vousatý", protože jeho základní idea se objevila přibližně před deseti lety. Před 5 lety bylo podepsáno memorandum o spolupráci, a o základních cílech projektu byla informována zastupitelstva všech měst a obcí, jichž se řešení dotýká. Základní vyhledávací studie byla vyvěšena již na předchozí verzi webových stránek, proto si myslím, že se opět nejedná o žádný utajovaný projekt. Při zmínce o nákladech projektu chybí doplnění, že samozřejmě zkoušíme tyto náklady snižovat žádostmi o dotace na projektové práce. Konkrétně u první etapy projektu cyklostezky, tedy dokumentace pro územní řízení, je to dotace z Euroregionu Nisa, která by nám měla být proplacena v příštím roce ve výši 15,3 tis. Euro. O konkrétní výši dotace probíhají jednání a konkrétní částka závisí na aktuálním kursu koruny vůči euru.

Závěrem bych si dovolil jeden návrh či žádost (nevím přesně jak to nazvat) - v diskusi se objevují připomínky, které naznačují, že výše uvedené projekty jsou rozporuplné či zbytečné. Chybí zde však návrh, které projekty jsou ty smysluplné. Tím by veškeré diskuse mohly být zahájeny. Konečné rozhodnutí však bude vždy záležet na zastupitesltvu města.

Předmět: Nový dopravní terminál

Dobry den, take si myslim, ze vyznamne, dlouhodobe planovane a nakladne (desitky milionu korun) projekty  jako dopravni terminal,  rekonstrukce mostu, reseni Maleho rynku, "Greenway" a dalsi si zaslouzi mit kdyz uz ne "referendum" tak  prinejmensim  permanentni, prubezne aktualizovanou informacni/diskusni  rubriku  na mestske webove strance.  Vezmeme treba  navrh one  lavky nad ustim Zernovniku. At jiz si o tom napadu myslime cokoliv,   pri vytvareni i posuzovani  souteznich navrhu  o reseni Maleho rynku hral  nejspis svou roli. Nebude li lavka, znamena to asi i  jiny pohled na to, co ma u Maleho rynku optimalne vyrust. Proc ten vitezny navrh neni  viditelne,  trvale upevnen na strance mesta, pristupen  i  obcasne  nove diskusi,  proc  neni tvurce projektu vyzyvan k tomu, aby se svou novou/zpresnenou  predstavou  vystoupil (zvlaste pri vyraznejsich novych  zmenach projektu, a rozhodnuti nestavet lavku  takovou ne-nevyznamnou zmenou je)  na verejnost   a vyslechl pripadne nove namety i kritiku. To same Greenway, tam  krome snahy o zmenu  dopravnich znacek na silnici do Podspalova nejsou  verejne znamy vlastne zadne podrobnejsi  informace. (Akorat ta cena mestem zaplaceneho  projektu je znama velmi  presne:  928 800 Kč .) Je tedy fakt,   ze Milos Zeman (i Vaclav Klaus)  maji na  tenhleten "internetovy"  zpusob stezovani si/projevovani  zajmu obcanu o veci  verejne nazor spise kriticky http://www.novinky.cz/domaci/285034-zeman-pres-vsechny-pochybnosti-jsme-zeme-ktera-jde-dopredu.html ostrovy negativní deviace jsou dnes kromě kmotrovských mafií a neonacistických bojůvek hlavně většinoví účastníci internetových diskusí    
 :) 
Jeste k temhle  novym webovym strankam. Ted uz ani nejdou  vkladat webove odkazy (ja to tedy neumim,  a nevidim info jak to udelat a nechce se  mi experimentovat )  Minuly  web byl lepsi  take v tom, ze  slo pohodlne si prohlednout, jak bude napsany prispevek vypadat  a hned odstranit  chyby.  Novy web  mi i  po pulroce provozu prijde horsi, nez  "stary" web. Nemluve o tom,  ze moznost pohotove  se seznamit se se starsi  dulezitou informaci (navrhy projektu,  jakym bude  treba ta revitalizace Maleho rynku apod.)  se pri takovemhle  periodickem ruseni starych/a zakladani novych mestskych webu  komplikuje.  Na zaver obecnou otazku: ma smysl  utratit  50 milionu verejnych penez (byt jsou  to tedy penize od hodneho strycka z bruselu, z prislusneho  operacniho programu - ktere by bylo skoda nevyuzit) na projekt, ktery je  vetsine obcanu mesta  - ktereho se projekt tyka - lhostejny?  Treba i neni lhostejny -  neda  se to nejakou rozumnou, nenarocnou  formou zjistit?   Je fakt,  ze hned  v sousednim meste se chystaji  velkoryse utratit  500 milionu dotacnich penez  na projekt jeste mnohem nejasnejsi  (ono kdyz jde o "ekologii", tak strycek Brusel na nejakou tu korunu obvykle  nehledi)  
Počet příspěvků: 15 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >